april 16, 2024, 15:51:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Doble PDSIT på 1600 Boble?  (Lest 2306 ganger)
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« på: november 07, 2011, 17:12:39 pm »

Hei, Folkens.
Jomfru på Forumet (dette hvertfall!)
Jeg restaurerer fruens 1300 fra -72 (som hun har hatt som "sommerbil" på Åland siden hun var 18). Ekstremt dårlig prosjekt som omsider ble rustfritt, og bilen er på vei opp på nylakkert "grunnmur". Bygde opp motoren med alt nytt minus blokk, veiv og råder til 1600. Ikke fordi jeg trengte en "voldsom" økning i str. Men bedre deletilgang, så det ut til. Renoverte 31 PICT gasseren, men den passer ikke på den innsugsmanifolden jeg måtte skaffe ny (den gamle var det mange hull i, og ikke alle var originale, for å si det sånn). Innom en kompis som mente han hadde en 34 PICT liggende, men det fant vi ikke. Men vi fant et sett med 32-34 PDSIT og innsug. Så spm (endelig) er: Går det greit i boble? Plass? Fordeler/ ulemper? Deler jeg mangler? (Har ingen stag!) Blir'n nevneverdig sprekere av å få to gassere? Blir "Tilsynet" grinete? (Må nok vise bilen etter restaureringen siden den er "importert")
Har kjøpt en 009 fordeler, men har i ettertid lest at det kanskje ikke er så lurt med Solex og uten vacuum advance!? Skal ikke bygge racerbil, og er generelt tilhenger av originalitet på veteranbiler. Men litt gøy om det flytter seg litt også. Jeg kjører 1970 LandRover til daglig, så da blir jo alt sprekt  Osteaktig
Som dere forstår er jeg en novise på VW, men har en del andre biler på samvittigheten, så jeg får som regel skiftnøkkelen til å passe Øyerulling Alle innspill mottas med takk
Mvh, Spiff   
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #1 på: november 07, 2011, 17:19:23 pm »

Min personlige erfaring heller vel mot std 1600 med vakumopptrekk og en godt justert 34 PICT-3 forgasser som sitter orginalt på alle 1600 T1 motorer! Denne blir frisk og drar godt på ei 1300 girkasse!
Ikke plundre med billige kopier av 009 eller erstatningsforgassere med div brakketer og utallige vakumutak! Det blir bare tull og fungerer sjeldent bra! Kjøp deg en bra orginal forgasser her på forumet samt en ok std fordeler med vakum/vekt opptrekk på fortenninga og få noen kyndige til og justere motoren for deg! Da har du en knirkefri motor i noen år skulle man vel tro!
Min personlige meining! Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!