april 29, 2024, 15:08:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvem scanner lakk?  (Lest 5884 ganger)
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: april 24, 2008, 12:40:12 pm »

Jeg har behov for å få scannet lakken på en boble da den ikke er helt lik org. farge. altså fargekode.
Noen som vet om hvem som gjør dette?
Helst i Oslo.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: april 24, 2008, 13:25:05 pm »

Billakkspesialisten kan det  Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 24, 2008, 13:26:32 pm »

Billakkspesialisten, St. Hanshaugen... Jeg har scannet nylig, men ikke helt fornøyd med resultatet. Tror man matcher vel så bra ut fra fargeprøver med det blotte øyet.
De har også bra utvalg i fargeprøver.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: april 24, 2008, 13:45:22 pm »

Skeptisk...

Så nylig en BMW som fikk lakkert en dør og en skjerm med en farge fra Billakkspesialisten. Fargeprøve ble tatt av tanklokket. For å si det sånn, den scanneren må være fargeblind!

Ble lakket om igjen med farge som ble valgt ut med det blotte øyet og da ble alt så meget bedre.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: april 24, 2008, 13:52:44 pm »

Erfaringsmessig er metalliclakker mye vanskeligere å scanne med bra resultat enn tette farger. Har hatt bra resultat på vanlig lakk (bla på din gamle 67..)
Hvis du går for å matche etter fargeprøver/vifte så pass på å gjøre det ute i sola. Lett å bli lurt i kunstig lys eller skygge..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 24, 2008, 13:56:51 pm »

Jeg har også todelte erfaringer... Begge tilfellene "tette" farger. Det ene ble veldig bra, det andre ikke... Bare sørg for at fargekartet er up-to-date =) Jeg har nemlig matcha med kart, og så har det vist seg at blandet farge ikke er lik kartet heller... Da blir det vanskelig  Blunker
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #6 på: april 24, 2008, 14:06:52 pm »

Jeg har nemlig matcha med kart, og så har det vist seg at blandet farge ikke er lik kartet heller... Da blir det vanskelig  Blunker

Snakket med en av gutta på Billakkspesialisten om nettopp det her forleden. Han fortalte at trykkede fargekart ikke nødvendigvis er så "korrekte" nettopp fordi det er trykket.

Jeg har scanna min brannbil-røde og fått blandet en boks hos Billakkspesialisten. Skal lakke til helgen, blir spennende å se om det stemmer...
Loggført

1969 Militær-buss
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: april 24, 2008, 14:32:55 pm »

Jeg har nemlig matcha med kart, og så har det vist seg at blandet farge ikke er lik kartet heller... Da blir det vanskelig  Blunker

Snakket med en av gutta på Billakkspesialisten om nettopp det her forleden. Han fortalte at trykkede fargekart ikke nødvendigvis er så "korrekte" nettopp fordi det er trykket.

Jeg har scanna min brannbil-røde og fått blandet en boks hos Billakkspesialisten. Skal lakke til helgen, blir spennende å se om det stemmer...

Er den noen vits å scanne da? Kjøp signalrød så skal du se den stemmer  Osteaktig

Brannvesenet har vel koden vil jeg tro... de har jo benyttet den samme rødfargen i flere tiår.. og den fargen heter bæburød. Eller brannbilrød. Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: april 24, 2008, 15:57:55 pm »

har värt borti endel scannere og det er som sagt ikke alltid resultatet blir som forventet,noen ganger treffer den bra,andre ikke.
Det scanneren gjör er at den sammelingner alle farger som er lagt inn og velger en farge,uavhengi av merke på bil eller åramodell.Det beste er som sagt å finne en farge i fargeviftene.
Gutta på billakspesialisten sitter inne med hundrevis av år med erfaring til sammen Gliser og burde finne rimlig rett farge,evt et lakkverksted kan jo også väre behjelplig
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: april 24, 2008, 22:20:47 pm »

Ok. Ikke veldig viktig for meg at det blir scannet så da satser jeg heller på en farge dem har.
Har hørt lignende tilfeller om å scanne lakk før.

Takk for svar og info Glad
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #10 på: april 25, 2008, 09:02:06 am »

Er den noen vits å scanne da? Kjøp signalrød så skal du se den stemmer  Osteaktig

Brannvesenet har vel koden vil jeg tro... de har jo benyttet den samme rødfargen i flere tiår.. og den fargen heter bæburød. Eller brannbilrød. Blunker

Fargen kalles faktisk enkelte steder "feuer rot" og jeg har lakk-koden. Det jeg trenger derimot er 40 års falming på boks Glad
Loggført

1969 Militær-buss
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: april 25, 2008, 09:04:38 am »

Er den noen vits å scanne da? Kjøp signalrød så skal du se den stemmer  Osteaktig

Brannvesenet har vel koden vil jeg tro... de har jo benyttet den samme rødfargen i flere tiår.. og den fargen heter bæburød. Eller brannbilrød. Blunker

Fargen kalles faktisk enkelte steder "feuer rot" og jeg har lakk-koden. Det jeg trenger derimot er 40 års falming på boks Glad

Eller en grundig rubb og polering.. rødfarge kan det oppnås utrolige resultater med hvis en tørr å stå på litt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!