mars 19, 2024, 03:15:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Orginal  (Lest 35950 ganger)
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« på: april 24, 2008, 22:02:39 pm »

er det noen som liker bobla helt orginal?

Det gjør i alle fall jeg!
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #1 på: april 25, 2008, 07:42:17 am »

Jeg også Osteaktig
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 25, 2008, 08:38:46 am »

Samme her!
Min 1968 T1 1300 skal forbli helt original, uten krimskrams.
Syntes dog det kan være artig å sette sitt eget preg på bilen også, så bruksbilen, min gule 1302, skal litt ned i front, og få på litt småtteri her og der.
Så for min del blir det litt JA TAKK, BEGGE DELER... Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: april 25, 2008, 08:55:15 am »

x2 Synes både originalt og alt av "looker" er tøft. Alt som er gjort helhjertet og med kjærlighet til luftkjølt blir som regel veldig bra Glad
Loggført

1969 Militær-buss
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: april 25, 2008, 09:45:32 am »

x2 Synes både originalt og alt av "looker" er tøft. Alt som er gjort helhjertet og med kjærlighet til luftkjølt blir som regel veldig bra Glad

Godt sagt Glad Henger meg elegant på denne.....
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 17, 2008, 15:24:37 pm »

Jeg er enig i det jeg, å syns det er viktig at noen blir holdt originale, noen effekter er lov syns nå jeg alikevel...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #6 på: september 17, 2008, 15:49:02 pm »

Min bil er dønn orginal og veldig strøken, men jeg klarer ikke å ha den slik. Man må få lov å sette sitt eget preg på ting. Litt bolt om må være lov. Jeg skal ha puma, andre felger og litt bolt on trim. Men ikke mer enn at jeg lett kan sette den tilbake i orginalstand
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6074
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 17, 2008, 17:32:00 pm »

Originalitet og høyde hører vel litt sammmen?

Har litt med "bruksmønsteret" å gjøre også...Bruker en bobla mye på dårlige norske humpeogdumpeveier er det relativt slitsomt med lav og stiv bil...jeg har hatt begge typer bobler. Men originale har sin egen sjarm...

Som ren "cruiser" derimot er jo litt tøft med stuk/lav bil.

Kunne jeg velge ville jeg hatt en klin original og en litt lavere en med litt større motor...

« Siste redigering: september 17, 2008, 17:39:08 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
ole-mog
Supermedlem
*****
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )



Vis profil
« Svar #8 på: september 17, 2008, 17:38:58 pm »

Min boble 68 mod 1500 er original og mer eller mindre strøken.
Jeg har dog fått litt parsonlighet i bilen ved og sette på takgrin, gangstercaps og øyelokk.

Jeg mener dette er rimelig originalt alikevel.
Loggført

--------------------------------
Røyken & Omegn Aircoolers.
--------------------------------

73`Bay
62`T1 1200 Delux Beryllgrønn
73`1303s
61`råtte
69`original

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 17, 2008, 20:20:12 pm »

der har du det jeg mener med at det er lov å gi bilen personlighet og særpreg ved å gi den sånt smånips
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: september 29, 2008, 19:57:14 pm »

hei sann jeg har også en orginal boble, en 58 modell. det eneste med den er at de som hadde den før meg har satt på blinklys på framskjermer og baklykter med blinklys i, men jeg vil gjøre den helt orginal, å få liv i pilene igjen, å bytte ut baklykter. jeg liker best å ha en så gammel bil helt orginal, samme hva andre sier om den saken.jeg elsker å kjøre min orginale boble, selv om det bare er en 1200 motor i den.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: september 30, 2008, 09:30:29 am »

Var jo sånn de gjorde før - moderniserte split'er og ovaler for å se moderne ut..hehe. Min far bytta også ut de små baklyktene på 60-modellen sin, og syntes den ble kjempetøff med de nyere lyktene med eget blinklys.
Klart du må ha liv i pilene, '58!! Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 01, 2008, 16:28:53 pm »

jeg har en flott orginal takgrinn til 58an min også som jeg gjerne vil ha på , men jeg mangler festene til den. er det noen som vet om det er lett å få tak i? det skel være feste på alle fire bena.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 04, 2008, 19:30:27 pm »

hei sann jeg har også en orginal boble, en 58 modell. det eneste med den er at de som hadde den før meg har satt på blinklys på framskjermer og baklykter med blinklys i, men jeg vil gjøre den helt orginal, å få liv i pilene igjen, å bytte ut baklykter. jeg liker best å ha en så gammel bil helt orginal, samme hva andre sier om den saken.jeg elsker å kjøre min orginale boble, selv om det bare er en 1200 motor i den.

Akkurat det samme skjedde med min 58.
Pilene ble tatt ut av drift, større baklykter med blink og blink på framskjermene.
Men er ikke store jobben å bytte ut dette om ledningsnettet er unnlatt å blitt tukklet
for mye med.
    Men er verdt arbeidet med å få den i riktig stand igjen, så du får ha lykke til!


* DSC01604.jpg (48.6 KB, 480x640 - vist 971 ganger.)

* IMG_0350.jpg (95.61 KB, 600x800 - vist 924 ganger.)
« Siste redigering: oktober 04, 2008, 19:43:58 pm av Varj » Loggført

innmari
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: karmøy/nigeria



Vis profil
« Svar #14 på: november 15, 2008, 12:13:07 pm »

eneste som ikke er originalt på min er at den er 12V. og slik skal den forbli. må få meg ei takgrind da, men det har jo ikke noe med om den er original eller ikke.  Gliser
Loggført

lars peder: vw boble 1969 1300
knut olav: vw lt 28 1980 (innredet til turkompis)
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #15 på: november 27, 2008, 10:26:27 am »

her er min originale. Glad



* _MG_0403.jpg (65.33 KB, 700x467 - vist 966 ganger.)
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #16 på: november 27, 2008, 11:47:20 am »

Trur du skal poste bildet av den med originale støtfangarar, OJ. Det er då den er original.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #17 på: november 27, 2008, 19:57:53 pm »

flott bil du har der åssen modell er det. bilen min er ganske orginal, den er på god vei til å bli helt orginal med riktige lykter bak og ingen blinklys foran, og pilene min fikk viagra i seg så de står rett ut nå å lyser opp så fint så. gleder meg til våren så jeg kan få krusa lit igjen.


* bubblan.JPG (83.83 KB, 816x612 - vist 931 ganger.)

* bubblan1.JPG (88.13 KB, 787x570 - vist 887 ganger.)
Loggført

FOLLO VW KLUBB
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #18 på: november 28, 2008, 11:32:00 am »

er en 61 mod. Glad å ja freddy bildet skulla vørre med de fangerne som står på nå. Glad
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #19 på: januar 18, 2009, 22:41:28 pm »

Skal ikke mase om senking, felger osv, men hva med litt mer motor? Samt annen lakk på orignale biler? Er jo ikke mye prakk å få de tilbake til original?Glad Dette var KUN et spm da:)
« Siste redigering: januar 18, 2009, 22:44:06 pm av Redda Joppe » Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: januar 18, 2009, 22:45:45 pm »

Så å senke en boble og sette på andre felger er faktisk MER jobb enn å sette i en annen motor og omlakkere hele bilen?   Hæ
Loggført
Frank G
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted:



Vis profil
« Svar #21 på: januar 18, 2009, 22:58:18 pm »

Sa jeg det?
« Siste redigering: januar 18, 2009, 23:03:36 pm av Redda Joppe » Loggført
Tommy vw 62
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #22 på: februar 15, 2009, 16:27:24 pm »

orginal er best Glad
Loggført
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #23 på: april 09, 2009, 13:35:46 pm »

Originalt er fint, så lenge det er lavt med brede felger  Gliser
Loggført
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #24 på: april 09, 2009, 21:55:31 pm »

da er det vel ikke orginalt. Hæ
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #25 på: april 10, 2009, 11:34:53 am »

Jo,altså holde selve karosseriet helt originalt,bare senke og originale bredda felger  Blunker
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #26 på: april 10, 2009, 16:44:27 pm »

Jo,altså holde selve karosseriet helt originalt,bare senke og originale bredda felger  Blunker
Det er mange oppfattninger av hva orginalt er.. i mine øyne er ikke en bil orginal om den har breie felger og senk.

Jeg liker både orginal, senka, resto, cal-look... alt har sin sjarm.
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #27 på: april 10, 2009, 17:17:53 pm »

Må huske på at orginalgutta tolerer ikke en uoriginal skrue på en ikke synlig plass engang... ;-) ;-) ;-)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #28 på: april 10, 2009, 19:55:32 pm »

jeg har ikke noe imot en senka boble med bredda felger, det er hur fett som helst, men jeg mener at den er bare orginal når den ser ut som den gjorde når den trilla ut i fra fabrikken, og på den tid var det dårlig med sportsunderstell og slikt. jeg liker de best helt orginal for det er derfor jeg har kjøpt en gammel bil, for å ha følelsen av å kjøre en god gammel bil og den deilige gammle lukta og det store fine rattet og de smale fine orginalfelgene med diagonal dekka på. er ikke no fann av recaro stoler og gt ratt i bobla. men alle har jo rett til å like det de vil, syns nå jeg.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
vw dude
Seniormedlem
****
Innlegg: 439
Bosted: kongsberg



Vis profil
« Svar #29 på: september 03, 2009, 18:19:08 pm »

elsker originale bobler.  Kult har en 70 mod. og er en 1300. elsker lyden. Blunker
Loggført

- VW boble 1970
- Mazda 2 2018
- Tempo corvette 1967
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!