juni 01, 2024, 14:31:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjellen på T1 65 og 66 mod. Noen som kan forklare?  (Lest 1575 ganger)
Torsen
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted:


Vis profil

« på: november 24, 2011, 19:55:34 pm »

Jeg ser at butikker som selger deler har et skille på delene. Ser ofte opp til -65 og 66- og oppover. For meg ser de helt like ut i karosseriet. Men er de det?
Teknisk sett så er vel forstillinga også annerledes. Hva annet? Fordeler ulemper?
« Siste redigering: november 24, 2011, 22:37:17 pm av Torsen » Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #1 på: november 24, 2011, 22:45:13 pm »

65-66 er vel like så nær som forstillinga, det er vel der skillet går på linkpin og balljoint. Og felgene med hull kom da?
Loggført
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #2 på: november 24, 2011, 23:19:09 pm »

65 har hvitt ratt mens 66 har sort
65 har nær/fjernlysbryter på torpedveggen mens 66 har den på blinklyshendelen
65 er 1200, 66 er 1300
65 har også annet stoff i setene og 66 har spærre på seteryggen og sort seteunderstell.
66 har som nevt tidligere i tråden den nye forstillingen andre felger og flate hjulkapsler.
er sikkert flere forskjeller også men kom ikke på dem i farten.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 25, 2011, 09:51:42 am »

65 har hvitt ratt mens 66 har sort
65 har nær/fjernlysbryter på torpedveggen mens 66 har den på blinklyshendelen
65 er 1200, 66 er 1300
65 har også annet stoff i setene og 66 har spærre på seteryggen og sort seteunderstell.
66 har som nevt tidligere i tråden den nye forstillingen andre felger og flate hjulkapsler.
er sikkert flere forskjeller også men kom ikke på dem i farten.

Husk at skillet egentlig går i august 65.
Min 1300 65 modell har brunt understell på brune stoler og det hadde den hatt om den var i 66 også, for svart understell kom ikke før på 67 modellene, i august 66.

Karosseriet og chassiet ble jo endret ganske mye i fronten, under skallet, for å få plass til balljoint(bærekule)forstillinga.

Som nevnt kom de nye ventilerte felgene samtidig.

66 modellen (august65-august66) har one year only sete stoff.
modellen føre hadde finere stoff med skai på baksiden av setet til litt over toppen av setet og ned på fremsiden. 66modellen er på samme måte men med grøvre stoff, 67modellene fikk stoff på hele setet.

Ledningsnettet ble endret pga den nye fjærn/nærlys bryteren.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #4 på: november 25, 2011, 11:09:22 am »

65 har hvitt ratt mens 66 har sort
65 har nær/fjernlysbryter på torpedveggen mens 66 har den på blinklyshendelen
65 er 1200, 66 er 1300
65 har også annet stoff i setene og 66 har spærre på seteryggen og sort seteunderstell.
66 har som nevt tidligere i tråden den nye forstillingen andre felger og flate hjulkapsler.
er sikkert flere forskjeller også men kom ikke på dem i farten.

Husk at skillet egentlig går i august 65.
Min 1300 65 modell har brunt understell på brune stoler og det hadde den hatt om den var i 66 også, for svart understell kom ikke før på 67 modellene, i august 66.

Karosseriet og chassiet ble jo endret ganske mye i fronten, under skallet, for å få plass til balljoint(bærekule)forstillinga.

Som nevnt kom de nye ventilerte felgene samtidig.

66 modellen (august65-august66) har one year only sete stoff.
modellen føre hadde finere stoff med skai på baksiden av setet til litt over toppen av setet og ned på fremsiden. 66modellen er på samme måte men med grøvre stoff, 67modellene fikk stoff på hele setet.

Ledningsnettet ble endret pga den nye fjærn/nærlys bryteren.

Om bilen din er en 1300 så er den en 66 mod som er registrert i 65 for som du sier kom den (nye) 66 modellen i august 65.
Biler med brunt interiør har som du skriver brunt understell men har men grått , grønnt eller en annen farge på interiøset så er understellet sort, rødt interiør hadde også rødt understell.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: november 26, 2011, 08:34:30 am »

På selve karosseriet er det større forskjell mellom 64 og 65 modellen. Blei større vinduer på 65-modellen, og buet frontrute...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Martin J
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold



Vis profil
« Svar #6 på: november 26, 2011, 14:48:48 pm »

Flere forskjeller er:

- 1300 merke på motorlokket
- Ny forgasser 30 pict-1
- nytt rammehode
- Utblås for friskluft sentrert på dashbord
- Sort passasjerhåndtak på dasjbord
Loggført

Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
Torsen
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: november 27, 2011, 12:17:24 pm »

Takker for svar. Da er det mindre forskjeller enn det jeg trodde. Men har lagt merke til en annen ting; på senkede biler så får man ofte kraftig camber bak og på andre ikke. Skal dette egentlig være likt på alle modeller? Er det sånn at felgene kan gi forskjellig inntrykk her? På noen senkede biler så ser camber mindre ut, men på andre mye.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!