april 25, 2024, 22:36:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ovaldrømmen  (Lest 892 ganger)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« på: november 25, 2011, 19:51:40 pm »

Her kommer en liten fredagshistorie, fra Bugarella på boblejakt.  Gliser

Nå skal dere høre...

Jeg har hatt en annonse inne i en liten avis på et lite sted i Norges land, hvor jeg har søkt etter folkevognboble.

I dag fikk jeg tekstmelding fra en dame, hvor det sto: "Hei! Så annonsen din. Er boble-fan selv, ser at mitt prosjekt ikke kommer i mål. Mod. året etter delt bakrute, 67 tror jeg. Den går, står lagra inne, men er påbegynt så den trenger hjelp."

Åkei.... Tenkte jeg, hva er nå egentlig dette??? Så jeg ringte, pratet litt, og fisket selvfølgelig om denne årsmodellen.
"Året etter delt bakrute, ja," sier jeg, "er det en 67-modell dét da....?"
"Nei, det kan godt være jeg tuller!" svarer damen. "Det er årsmodellen etter delt bakrute, i alle fall, for det vet jeg."
"Åkei... Så det er en 54-modell eller noe da, mener du...? spør jeg.
"Ja, da er det det vet du," svarer damen. "Jeg er sikker på at det er årsmodellen etter delt bakrute i alle fall."

Jeg sikler litt, slurper det stille i meg, så det ikke skal høres i den andre enden av telefonforbindelsen, og sier med veeeeldig rolig stemme:
"Hvor mye skal du ha for den da?"
"I ga fir å e hærdt, å i ska ha att fir å e hærdt for a å," svarer damen blidt.

Med lett forhøyet puls, spør jeg behersket hvor raskt jeg kan komme å se på den.
Joda, det kunne passe i ettermiddag, klokka halv sju.
"Shit man!" tenker jeg, "dette kan jo være et kupp!"

Så jeg drar av gårde, forberedt på å være den stolte eier av en oval at the end of the day.
Skjelvende av spenning går jeg bak bobleeieren inn på lemmen på låven, og ser over skulderen hennes når hun letter presenningen av bobla som står der...

...og jeg ser en bakrute som dekker HELE JÆVLA BREDDEN AV BILEN!!!! Faen! skriker jeg. ...INNI meg.
Ikke nok med det, baklyktene er svære klumper, og det lyyyyyyser 68-modell av den! Ja, hvis det da ikke til og med var en tidlig 70... Hva i granskogen vet jeg. Jeg driter i det. Pliktskyldigst kikker jeg litt på bilen, babler litt boble, registrerer at den ene kanalen under venstre dør har et digert rusthull, og takker pent for titten.

Drømmen var artig så lenge den varte. Tenk da, om det HADDE VÆRT SÅNN... Sukk.  Øyerulling


Jeg humrer og ler, av historien og meg selv, og spretter en øl for å svelge skuffelsen med.  Blunker
Gooooood fredagskveld!  Gliser

Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 25, 2011, 20:01:05 pm »

Dagens! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
elraso
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: frogner ,,sørum



Vis profil
« Svar #2 på: november 25, 2011, 21:00:27 pm »

var hvertfal etter delt bakrute  da  Osteaktig
Loggført

t1 56 soltak,,  tlf  97729656
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #3 på: november 25, 2011, 22:12:57 pm »


History repeats itself...

Minner meg om sommeren...jeg tipper '93 da ...vi var på skrotleiting langs nord-trøndelag-kysten helt opp til Brønnøysund. Sjekket tips, fulgte opp lokalannonser, drakk kaffe på S-laget og fisket etter rykter og vrak og låvebiler... Et postbud tipset oss om "en svart Mini" som sto innpå en låve...vi dro avgårde og fikk se på "en svart Mini" (men - Mini er engelsk, og england har aldri lagd biler...)...så vi spurte etter bobler...

"Jau...på låven åtn Lars står de ei gammel bobbel"
Javel....vet du hvor gammel den er da?
"Jau.....deinn e bættre gammel ja...såndre små vindau å på deinn"
Små vindu? ....delt bakrute, mener du?
"Jau.....delt bakrut e de iallfaill ja.....æ tru bættre deinn e så gammel at de e delt frontrut på a å æ"


(Det viste seg å være en Duett - med buet frontrute)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 25, 2011, 23:19:29 pm »

Æ ty bættre æ hørre nabo'n hass Lars!  Gliser
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!