april 28, 2024, 13:31:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Seler som ikke vil inn.. Og hva slags seler i baksetet T1 67?  (Lest 762 ganger)
91167coupe
Seniormedlem
****
Innlegg: 392
Bosted: Kragerø



Vis profil
« på: november 25, 2011, 07:36:32 am »

Jeg har endel sikkerhetsseler etter bla 944 liggende, men på noen av de får jeg ikke selen ut av snellen, den låser uansett hvor løst, sakte jeg drar og i alle vinkler og retninger jeg holder snellen (den skal jo låse hvis den ikke står riktig vei).

Noen som har tips? Litt unødvendig å kjøpe nye seler da jeg har seler som ser fine ut liggende?

For baksetet, noen som har montert rulleseler her? Blir jo vanskelig å montere rullene i bunn uten å bore/ødelegge bilen?

Bilen er en T1 67 med festepunkter for seler.

Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
´67 912 Coupe (Rullende prosjekt)
 '67 912 Targa (Prosjekt...)
´13 Sharan og '06 Touran(Familiekontainere)
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 30, 2011, 21:21:35 pm »

Det skal visstnok funke for fastkjørte seler å vaske dem med en klut med zalovann. Men hvis de ikke ruller ut i det hele tatt så er ikke det så enkelt, kanskje? Hvis du får ut en liten bit, så kan du jo forsøke, og se om du får ut litt mer for hver runde.  Glad
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: november 30, 2011, 21:40:54 pm »

Mine gamle seler var litt kronglete å dra ut. Fikk bare dratt noen få cm i gangen. Og det samme var når dem skulle inn igjen. Dra litt ut, og dytte noen få cm inn igjen.
Men jeg monterte dem alikevel. Og av en eller annen merkelig grunn, funker dem helt fint når dem henger der  Glad
Så kanskje det har noe med både vinkel, og hvilken drakraft man får når man drar lengre fra festet?

Jeg har forøvrig ikke vaska dem noen gang  Rekker tunge
« Siste redigering: november 30, 2011, 21:42:48 pm av Ladybug » Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!