april 26, 2024, 23:09:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Konvertering av Porsche 5gir i Vw type 1/3  (Lest 1875 ganger)
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« på: november 29, 2011, 21:30:12 pm »

Hei.
Noen som kan fortelle meg om det går å bruke girspak/overførng fra en 914 5gir. til en 911 kasse 5gir. ?

Mvh.Lasse E
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: november 30, 2011, 10:10:29 am »

Hei.
Noen som kan fortelle meg om det går å bruke girspak/overførng fra en 914 5gir. til en 911 kasse 5gir. ?

Mvh.Lasse E

Hvilken kasse kode skal du ha, G50, 901?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 30, 2011, 10:35:48 am »

Hei Pål.
Det er en 901 kasse.

Mvh.Lasse E.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: november 30, 2011, 10:47:07 am »

901 kasse fra 911 har dogleg 1. gir. Om 914 har det vet jeg ikke. Der står vel kassa "feil vei" i forhold til 911.

Jeg kjøpte spaken og utkapp av tunellen for å sveise inn i bobla fra Autotuning og betalte kr 1500 for det.

Jeg har en skikkelig kul girgule i polert alu til 901 spaken til salgs Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #4 på: november 30, 2011, 15:14:16 pm »

Det er dogleg i 914 også og er ganske sikker på at skifteren er lik, men overføringen tror jeg er forskjellig.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 30, 2011, 21:57:57 pm »

Det er dogleg i 914 også og er ganske sikker på at skifteren er lik, men overføringen tror jeg er forskjellig.

Stemmer!

Bare til info er styrken i en 901-kasse litt dårligere enn en std. 1303-kasse, men du har 5 gir da..
915 kasse derimot tåler opp mot 400-500 nm uten problemer. G50-kasse er ombygging for (VELDIG) viderekommende. Ca. like lett som å få subaru wrx-topper til å passe på en 1600 boblemotor = mulig med MYE arbeid. forøvrig ligger det mye info om porsche-kasser i boble  under howto tråd her.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 01, 2011, 10:14:30 am »

Jærva skriver. Tvilende
Bare til info er styrken i en 901-kasse litt dårligere enn en std. 1303-kasse, men du har 5 gir da..
915 kasse derimot tåler opp mot 400-500 nm uten problemer. G50-kasse er ombygging for (VELDIG) viderekommende. Ca. like lett som å få subaru wrx-topper til å passe på en 1600 boblemotor = mulig med MYE arbeid. forøvrig ligger det mye info om porsche-kasser i boble  under howto tråd her.

Hei Jærva.
Det er en 902/1 kasse jeg har fått tak i.
Har lest på en del på nettet at disse kassene tåler opptil 200hk. De ble vel også levert med motorer opptil denne effekten  av Porsche. Har du selv erfaring at det er "kleine" kasser,eller ?? Ser du skriver at 1303 kassa tåler mer juling en denne Porsche kassa ? Snakker du da om org.1303 kasse ?
Du må ikke oppfatte dette som angrep på ditt innlegg,men som spørsmål fra en som ikke er velbevandret i Porsche verden.

Flott med tilbakemeldinger på innlegg,og at folk vil dele sine erfaringer/kunnskap med andre !

Mvh.Lasse E
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: desember 01, 2011, 11:47:22 am »

1. gir på 901 er ikke lagret i enden. Den har ganske lik konstruksjon som boblekassa, men har ett gir til i enden av akslingen. Og den er ikke lagret opp i enden. Derfor er 1. gir veldig svakt på 901 kassa.

Jeg har hatt 901 i en bil og det er en herlig cruise-kasse, som fint tåler stor motor og mye moment. Men rivstart på 1. gir tåler den ikke særlig mye av. Og diffbrems/sperre til 901 kan du nesten bare glemme. Det er grisedyrt og sjeldent.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 01, 2011, 15:09:32 pm »

Skal ikke kjøre dragracing med den bilen kassa skal inn i,så da er det nok en grei nok kasse til mitt bruk  Osteaktig

Mvh.Lasse
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 01, 2011, 19:58:03 pm »

Er det side veksler på Fjortis kassa?
Spaken er nok lik,jeg har et par.
De første kassene på hadde ikke side veksler,de kom i 73

M
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
murmester
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: BERGEN


Vis profil

« Svar #10 på: desember 01, 2011, 22:29:28 pm »

Enig med Pål en herlig cruise kasse,har selv en sånn i min 1303.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 02, 2011, 08:19:52 am »

Det blir laget nye LSD til 901 av Guard transmission. prisen har jeg ikke ringt og spurt om....
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!