april 19, 2024, 17:19:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW  (Lest 119994 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #210 på: desember 22, 2016, 13:02:27 pm »

Litt progresjon på DBW-fronten.

Begynt å modifisere pedalsettet


* IMG_1515.jpg (37.7 KB. 450x600 - vist 331 ganger.)



* IMG_1519.jpg (90.13 KB. 800x600 - vist 388 ganger.)



* IMG_1520.jpg (39.19 KB. 450x600 - vist 332 ganger.)


Planen er å modifisere den gulvstående BMW-pedalen for å se ut som en original VW-pedal for en så subtil look som mulig.
Pedalsettet er nå frest ned for til slutt bli koblet sammen med ei adapterplate som det ferdig modifiserte pedalsettet kan boltes fast til.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #211 på: desember 22, 2016, 13:07:07 pm »

On a side-note; jeg har nå sendt av gårde filene til første prototype av en kommersiell DBW-utgave.
Jeg gjorde siste kortet på et par kvelder med såkalt "speed-engineering"  Osteaktig Mye er naturligvis basert på den alleredeeksisterende prototypen, men jeg brukte litt tid på å finne en ny og mer moderne prosessor for jobben.
Den nye prosessoren inneholder bla. EEPROM, som gjør at jeg kan kjøre automatiserte kalibreringsprosedyrer for et bredt spekter av TBs, for så å lagre essensielle variabler knyttet til en spesifikk TB i permanent minne.
Ideen er at det skal være enkelt for en ev. sluttbruker å koble til nær sagt hvilket som helst TB, trykke kalibrer, og så være klar til å kjøre.


* TMBDWB.jpg (45.02 KB. 800x499 - vist 305 ganger.)

 
Denne vil havne i en nokså kompakt alu.-boks som står i stil til TMB-ECU2.0

Speaking of which. Siste modell av TMB-ECU 2.0 har også fått CAN-bus for coms med f.eks. eksterne ekspansjonsmoduler eller race dash.


* TMB20.jpg (62.78 KB. 800x581 - vist 329 ganger.)


... Skal ikke ta noe ære for de kule 3D-modellene. De er det en kompis fra Nederland som har laget Osteaktig

Har også såvidt startet med oppretting av skjermene til Bobla dette oppsettet skal inn i, så det blir litt variert arbeid om dagen Glad

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #212 på: desember 24, 2016, 00:43:22 am »

stå på Glad
Loggført
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #213 på: desember 25, 2016, 10:32:38 am »

Kan bara soja att du imponerar Glad
Mycket spinnande projekt, både denna tråden och dina ECU planer generellt.

Instæmmer med føregående skribent. "Stå på" Glad


/n.
PS. God Jul.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #214 på: desember 25, 2016, 16:08:21 pm »

Tack tack, bubben  😘

Og videre god julefeiring til deg og dine au' 😊
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #215 på: desember 31, 2016, 00:41:03 am »

Kunne den DBW modulen f.eks brukes sammen med en tilsvarende BMW pedal som du har og et originalt Subaru DBW spjellhus??

I så fall, hva snakker vi om av prisleie på modulen?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #216 på: desember 31, 2016, 01:26:13 am »

Kunne den DBW modulen f.eks brukes sammen med en tilsvarende BMW pedal som du har og et originalt Subaru DBW spjellhus??

Jepp, kan brukes med så og si alle pedaler og TBs. Er kun et spørsmål om kalibrering til spesifikk del, hvilket er tenkt at skal være en automatisert prosess.

Dette må testes en hel del før jeg kan tilby produktet, så har heller ikke tenkt ut noe prisleie ennå.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #217 på: januar 28, 2017, 20:17:23 pm »

Fant en fin tråd på theSamba om EFI  Glad :
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=665065
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #218 på: mars 31, 2017, 21:04:53 pm »

Mottok luftfiltere til DBW-oppsettet i dag.
Lav og fin høyde og i tillegg svært fleksible for å begrense muligheten for ev. konflikt med motorlokk.
Blir spennende å måle effekt med/uten for å se om de representerer noen form for nevneverdig restriksjon. Jeg antar er at det ikke vil være merkbart, men igjen - jeg har null erfaring med skumgummifilter.


* 17692359_10158478070620596_2060435299_o.jpg (70.61 KB. 800x600 - vist 324 ganger.)


Ellers har første standalone DBW-modul blitt levert til en heldig utvalgt testkanin som skal sette opp systemet med en 68mm Bosch-TB på en 3.2 ltr. Porsche 911-motor.


* 17622083_1320746134669800_1332647417564750484_o.jpg (72.61 KB. 800x600 - vist 271 ganger.)


Motoren blir forøvrig koblet opp med et TMB 2.0-sprut mens han først er igang med å oppgradere.
Gleder meg til å få litt feedback fra felten når han har fått testet ut kontrolleren litt  Glad


* 17621976_1320750438002703_8070662164712577850_o.jpg (64.66 KB. 800x600 - vist 322 ganger.)

« Siste redigering: mars 31, 2017, 21:12:13 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #219 på: juni 20, 2017, 23:14:40 pm »

Progresjon på både bil og DBW-løsning. Leser du dette Øyvind? Driiiive by wire!

Temmelig fornøyd med resultatet. Pedalen står stødig, har god support og kan enkelt fjernes ved å løsne én skrue - tilsvarende løsning som BMW bruker originalt.


* IMG_2662.jpg (32.24 KB. 450x600 - vist 253 ganger.)


* IMG_2664.jpg (35.66 KB. 450x600 - vist 262 ganger.)


* IMG_2671.jpg (31.51 KB. 450x600 - vist 258 ganger.)


* IMG_2674.jpg (82.06 KB. 800x600 - vist 283 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #220 på: juni 20, 2017, 23:18:02 pm »


* IMG_2680.jpg (97.87 KB. 800x600 - vist 324 ganger.)


* IMG_2682.jpg (92.24 KB. 800x600 - vist 325 ganger.)


Ellers går det i karosseriarbeid for å få bilen klar til SCC. Så må jo denne oxy-boxeren speces og bygges sammen...
Men... Jeg er nok ikke alene om å stå oppi et heseblesende rotterace frem mot august...  Osteaktig

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #221 på: juni 21, 2017, 09:00:23 am »

 Øyerulling   Osteaktig Osteaktig Osteaktig


Men... Jeg er nok ikke alene om å stå oppi et heseblesende rotterace frem mot august...  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #222 på: august 02, 2017, 09:41:21 am »

Veldig spennende dette her, også med DBW.
« Siste redigering: august 02, 2017, 09:46:30 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #223 på: september 02, 2017, 13:20:57 pm »

På tide med en update etter SCC, som vi såvidt kom i mål tidsnok til. Vel... Ankom 2400 på lørdag, så skulle gjerne hatt litt mer tid der oppe Osteaktig

Var litt sløv med dokumenteringen underveis der jeg gikk og suset rundt i koma de siste ukene før SCC, så et og annet bilde mangler dessverre..


* IMG_3036.jpg (35.54 KB. 450x600 - vist 247 ganger.)

Klargjøring for sleeves til Type 1-løftere


* IMG_3069.jpg (47.09 KB. 800x600 - vist 277 ganger.)

Maskinering for skjult 36-1-triggerhjul samt stålforing da WBX har simmering rundt reimskiva originalt.
Stålforingen ble maskinert noen hundringser trangere, varmet opp og presset på i ettertid.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #224 på: september 02, 2017, 13:24:31 pm »

Innsug for de dobble 50mm-TB-ene måtte også lages.
Jeg hadde et sett CB IDA-innsug stående å samle støv - disse ville jeg aldri få bruk for i sin opprinnelige form uansett.


* IMG_2778.jpg (67.46 KB. 800x600 - vist 239 ganger.)


* IMG_2779.jpg (82.72 KB. 800x600 - vist 241 ganger.)


* IMG_2782.jpg (59.1 KB. 800x600 - vist 229 ganger.)


* IMG_2785.jpg (44.44 KB. 800x600 - vist 282 ganger.)


Ideen var å kappe de for å redusere senter-senter-avstanden til 68mm for å matche TB-ene.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #225 på: september 02, 2017, 13:30:27 pm »

Deretter gikk jeg igang med adaptere for å få til en jevn koning fra innsugene og opp til TB-ene.
Høyden ble mocket opp og vinkelen regnet ut for å mantche diameter oppe og nede. Jeg endte på 3,5 grader.


* IMG_2794.jpg (38.99 KB. 800x600 - vist 221 ganger.)


* IMG_2797.jpg (58.69 KB. 800x600 - vist 269 ganger.)


Flenser måtte også lages for å kunne koble adapterne sammen med innsugene. På utsiden ser det kanskje grovt og uraffinert ut, men overgangen på innsiden mellom innsug/adapter ble akkurat slik jeg ønsket. En annen fordel er også at systemet er mer modulært, så man kan lett tilpasse forskjellige løsninger til innsugets bunndel.


* IMG_2801.jpg (102.53 KB. 800x600 - vist 297 ganger.)


* IMG_2944.jpg (66.9 KB. 800x600 - vist 281 ganger.)


Takk til Jørn for hjelp til sveising av bunndelene  Glad

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #226 på: september 02, 2017, 13:36:47 pm »

Planene for oppsettet har endret seg de siste månedene ved å gå fra ideen om en bruksvennlig gatemotor til noe som skal operere på høyere turtall og derav lage mer effekt.
I så måte ble beslutningen tatt om å lage et oppsett med 4+4 injectorer; både konvensjonell plassering i portene samt over traktene.
ECU vil settes opp til å kjøre staget injection. Mer om dette senere.


* IMG_2949.jpg (58.3 KB. 800x600 - vist 268 ganger.)

Fabrikkering av injector-holdere


* IMG_2956.jpg (65.97 KB. 800x600 - vist 315 ganger.)

Klart for en ny omgang med sveising.


* IMG_3023.jpg (79.68 KB. 800x600 - vist 307 ganger.)

Ferdig sveis.


* IMG_3035.jpg (38.28 KB. 450x600 - vist 297 ganger.)

Neste steg: Lage flens til selve TB-ene.

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #227 på: september 02, 2017, 13:46:38 pm »

Topper next. 44x37.5-ventiler og mange timer med arbeid.


* IMG_2815.jpg (84.54 KB. 800x600 - vist 292 ganger.)


* IMG_2816.jpg (61.52 KB. 800x600 - vist 262 ganger.)


* IMG_2817.jpg (86.8 KB. 800x600 - vist 283 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #228 på: september 02, 2017, 13:47:45 pm »


* IMG_2818.jpg (66.67 KB. 800x600 - vist 221 ganger.)


* IMG_2819.jpg (83.62 KB. 800x600 - vist 319 ganger.)


* IMG_3037.jpg (76.12 KB. 800x600 - vist 277 ganger.)


* IMG_3039.jpg (70.15 KB. 800x600 - vist 290 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #229 på: september 02, 2017, 13:49:21 pm »


* IMG_3040.jpg (63.02 KB. 800x600 - vist 295 ganger.)


* IMG_3049.jpg (33.32 KB. 800x600 - vist 266 ganger.)


* IMG_3053.jpg (55.66 KB. 800x600 - vist 270 ganger.)


* IMG_3085.jpg (66.26 KB. 800x600 - vist 265 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #230 på: september 02, 2017, 13:51:11 pm »


* IMG_3086.jpg (76.39 KB. 800x600 - vist 253 ganger.)


* IMG_3103.jpg (87.19 KB. 800x600 - vist 256 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #231 på: september 02, 2017, 13:54:55 pm »

Etter justering av kamtid ble klaring mellom ventiler/stempel sjekket igjennom hele overlappsyklusen. Her måtte det maskineres ned 1,3/1,2mm på innsug/eksos for å oppnå ønsket minimumsklaring.


* IMG_3079.jpg (59.51 KB. 800x600 - vist 302 ganger.)


Ble også å bygge om litt på gamle utbyggingen til Type 4-kjøler.


* IMG_2959.jpg (77.49 KB. 800x600 - vist 233 ganger.)


* IMG_2962.jpg (50.3 KB. 800x600 - vist 298 ganger.)


* IMG_2973.jpg (74.79 KB. 800x600 - vist 256 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #232 på: september 02, 2017, 13:55:38 pm »


* IMG_3156.jpg (64.36 KB. 800x600 - vist 268 ganger.)


* IMG_3157.jpg (71.04 KB. 800x600 - vist 248 ganger.)


* IMG_3158.jpg (69.27 KB. 800x600 - vist 278 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #233 på: september 02, 2017, 13:57:11 pm »

Litt fra assembly av short block.


* IMG_3105.jpg (78.05 KB. 800x600 - vist 270 ganger.)


* IMG_3106.jpg (82.46 KB. 800x600 - vist 267 ganger.)


* IMG_3107.jpg (55.82 KB. 800x600 - vist 266 ganger.)


* IMG_3109.jpg (74.35 KB. 800x600 - vist 288 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #234 på: september 02, 2017, 14:00:11 pm »

Valgte å gå for en bulkhead connector-løsning for å forenkle prosessen med å ta ut og sette inn motor.


* IMG_2731.jpg (71.01 KB. 800x600 - vist 257 ganger.)


* IMG_2876.jpg (74.84 KB. 800x600 - vist 236 ganger.)


* IMG_2881.jpg (86.74 KB. 800x600 - vist 213 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #235 på: september 02, 2017, 14:02:26 pm »

Dette progsjektet er som kjent første gang jeg setter opp egen motor med DBW.
Oppsettet består foreløpig av to bokser: TMB-ECU og en frittstående TMB-DBW-modul  Blunker


* IMG_2813.jpg (58.9 KB. 800x600 - vist 270 ganger.)


* IMG_2814.jpg (105.67 KB. 800x600 - vist 230 ganger.)


* 6 (2).jpg (93.23 KB. 800x600 - vist 225 ganger.)


* IMG_2916.jpg (84.73 KB. 800x600 - vist 285 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #236 på: september 02, 2017, 14:11:58 pm »

Så gikk turen til slutt til SCC på lørdag kveld. Bobla gikk for egen maskin hallveis opp til Gardermoen. Jeg valgte å låne en henger på veien opp pga. ryktene om biltillsynet som lusket rundt området. Skiltene hadde jeg fortsatt, men jeg hadde jo ikke akkurat rukket å få EU-godkjent bilen Osteaktig
Motoren hadde gått totalt 2 timer da jeg tok første testdraget.
Etter fire drag med logging og litt grov mapping heiv meg opp på bremsebenken i siste liten før nedpakking søndag ettermiddag.


* IMG_3124.jpg (63.5 KB. 800x600 - vist 295 ganger.)


* 1 (1).jpg (102.31 KB. 800x600 - vist 272 ganger.)


Ikke hadde jeg fått på traktene, og ikke hadde jeg sekundærinjectorene på plass. Måtte skru opp fuel-trykket til 6 bar for at de små tassene i portene skulle klare å levere i nærheten av nok.
Med maksede injectorer og et grovt fuel/tennings-map bremset motoren estimert 184 hk / 235 Nm på IRS-kasse.
Eller 152 / 196 på hjula.


* 20.jpg (50.84 KB. 800x529 - vist 277 ganger.)


Blir spennende å se hva som bor i denne 2110-motoren etter at trakter+injectorer er på plass og man har fått fintunet motoren skikkelig.

Nåværende status. Next: Få injectorer i hus samt lage holdere for rails/injector-assembly.

* IMG_3160.jpg (77.77 KB. 800x600 - vist 316 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #237 på: september 03, 2017, 17:05:52 pm »

Gratulerer. Det ble jo bra tall, og bedre skal det bli.  Glad
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #238 på: september 03, 2017, 20:17:55 pm »

Grattis! Spennende! Glad)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #239 på: september 04, 2017, 09:27:18 am »

Veldig kjekt med mange gode bilder også!  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!