mars 29, 2024, 00:10:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: problemer med kløtsjen og tenning på latebay  (Lest 1073 ganger)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« på: desember 03, 2011, 22:03:01 pm »

jeg har en 77 mod latebay som vi til slutt greide å få dratt igang i dag...  men den går ikke som den skal, det høres ut som den ikke går på alle sylindrene.. men når vi tok av en etter en tennkabel så gikk den på samme måte,,, noen som har noen ideer på hva jeg kan gjøre?
neste problem er at kløtsjen ikke virker, når jeg trykker pedalen inn så går den i bunn men vaieren beveger seg kun ca 1-2cm..  hvordan fikser jeg dette lettest?
Loggført

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #1 på: desember 05, 2011, 15:05:49 pm »

Når det gjelder vaieren, så er det bare å bytte denne. For dersom den holder på å ryke, så strekker den seg lenger og lenger. Dermed vil du ikke få ønsket utslag bak på armen.

Med tenningen så kan feilen være en av flere ting. Men du bør begynne med å se om du får gnist ut til pluggene, dersom du får det så bytter du plugger. Dersom du ikke får gnist ut til alle pluggene, bytter du fordelerlokk og ser om det hjelper. Hjelper det ikke, så bytter du rotor, stift og konsensator. Muligens må du også bytte coil og pluggledninger.

Så for å være helt sikker, bestill samtlige tenningsdeler og se på det som nødvendig lager av slitedeler som før eller siden kommer til å ryke  Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #2 på: desember 05, 2011, 21:17:12 pm »

Når det gjelder vaieren, så er det bare å bytte denne. For dersom den holder på å ryke, så strekker den seg lenger og lenger. Dermed vil du ikke få ønsket utslag bak på armen.

Med tenningen så kan feilen være en av flere ting. Men du bør begynne med å se om du får gnist ut til pluggene, dersom du får det så bytter du plugger. Dersom du ikke får gnist ut til alle pluggene, bytter du fordelerlokk og ser om det hjelper. Hjelper det ikke, så bytter du rotor, stift og konsensator. Muligens må du også bytte coil og pluggledninger.

Så for å være helt sikker, bestill samtlige tenningsdeler og se på det som nødvendig lager av slitedeler som før eller siden kommer til å ryke  Glad

jeg hat gnist på alle pluggene.. jeg har byttet alt du skriver og det store problemet er at når den står å går så er det ikke forskjell på om jeg tar ut en tennpluggledning eller den står på... det samme er uansett hvem av dem jeg gjør det med.. den høres ut som en gammel traktor som kommer....
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: desember 05, 2011, 23:11:42 pm »

alt av tenningsdeler er nytt??
stiftopninga er rett, og den har ikkje brent seg igjen?

pluggledningane kan erga sund i enden mot plugg. og sjå tilsynelatande heile ut før dei ryker av når du drar dei av pluggen.

men er da kun 1 pluggledning som ikkje henger med eller kan du ta ut alle utan noko forskjell (dvs 1 og 1) ??
kor gammal bensin har du:)

(har du fyllt diesel sidan du beskriv han som ein traktor? Gliser)
« Siste redigering: desember 06, 2011, 00:36:51 am av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: desember 06, 2011, 00:33:59 am »

Er du helt sikker på at problemet sitter i tenninga.
Det er stor sannsynlighet for at bensintilførsel og forgassere trenger en grundig gjennomgang.
HJ
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #5 på: desember 06, 2011, 08:50:05 am »

alt av tenningsdeler er nytt??
stiftopninga er rett, og den har ikkje brent seg igjen?

pluggledningane kan erga sund i enden mot plugg. og sjå tilsynelatande heile ut før dei ryker av når du drar dei av pluggen.

men er da kun 1 pluggledning som ikkje henger med eller kan du ta ut alle utan noko forskjell (dvs 1 og 1) ??
kor gammal bensin har du:)

(har du fyllt diesel sidan du beskriv han som ein traktor? Gliser)

ja kan ta av 1 og 1 ( setter den på igjen før jeg tester neste) pluggledninger er nye samt alt bak (fordelerlokk,rotor, kondensator ,stift ) ja kan hende det er gasserne da.
bensinen er foresten ny den og...
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!