|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1 på: desember 07, 2011, 09:29:31 am » |
|
Det er bare å løpe & kjøpe. Får jo bil med på kjøpet..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #2 på: desember 07, 2011, 09:46:20 am » |
|
vært moro å visst hva som bodde bak den viften
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #3 på: desember 07, 2011, 10:59:46 am » |
|
Det er alltid tilltsvekkende å navngi motorbygger som noe positivt for bilen. Det var nok for meg til at jeg mistet interessen for nummer på kam og topper.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #4 på: desember 07, 2011, 12:50:47 pm » |
|
Jeg la merke til det samme, og jeg er enig. Dog er det relevant hva motoren er bygget opp av, med mindre motorbygger har et prinsipp mot å bygge motor av billig parts.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #6 på: desember 07, 2011, 14:21:26 pm » |
|
JØSS!!! Tenke seg til... så stort volum og bare 170 hk? Godt vi fikk navnet på den motorbyggeren
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #7 på: desember 07, 2011, 15:16:18 pm » |
|
Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #8 på: desember 07, 2011, 15:17:39 pm » |
|
Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.
Kan du tenke noe kjedeligere!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #9 på: desember 07, 2011, 15:40:54 pm » |
|
Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.
Det hadde vært sykt imponerende med 170hk fra tomgang..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #10 på: desember 07, 2011, 17:10:51 pm » |
|
Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.
Kan du tenke noe kjedeligere! Jada,,kunne jo vært automat i tillegg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #11 på: desember 07, 2011, 23:15:12 pm » |
|
Selger: Motoren er bygget på en Type 4 motor (2 liter), det er montert "1800 topper" med 48 mm ventiler. Motoren er "bremset" til 170 hk v/5500 rpm hos NAF i Bergen. Har ikke sett rapporten, men den finnes nok et sted. Hvor mange Nm vet jeg ikke. Bilen er oppgradert med koni dempere, skivebremser bak (som skal ha TUV papirer) og ZF lamell sperre i diff
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #12 på: desember 08, 2011, 23:31:12 pm » |
|
Det er ikke 170 hk i denne, men 122KW ved 4650 omdr.(målt hos naf i Bergen). Motor skal dra til over 7000 rpm så dette kan bli spennende for ny eier. Gratulerer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #13 på: desember 08, 2011, 23:36:16 pm » |
|
Hvem ble ny eier?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #14 på: desember 09, 2011, 01:39:30 am » |
|
Eier får evt stå fram sjøl, men den blir selvsagt i Bergen. Jan Rongved er en meget anerkjent motorbygger her vest.
|
|
« Siste redigering: desember 09, 2011, 01:42:19 am av Solan »
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #15 på: desember 09, 2011, 01:53:43 am » |
|
Det er fascinerende historier den tidligere eieren, Ola Borge, som nå er død, kan fortelle i den artikkelen i Bergens Tidende, som haz har linket til lenger oppe. Anbefales.
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #16 på: desember 09, 2011, 08:02:43 am » |
|
Det er ikke 170 hk i denne, men 122KW ved 4650 omdr.(målt hos naf i Bergen). Motor skal dra til over 7000 rpm så dette kan bli spennende for ny eier. Gratulerer.
122KW = 165,5HK for de som lurer.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #17 på: desember 09, 2011, 08:31:17 am » |
|
Det er ikke 170 hk i denne, men 122KW ved 4650 omdr.(målt hos naf i Bergen). Motor skal dra til over 7000 rpm så dette kan bli spennende for ny eier. Gratulerer.
Det var merkelig, det er på kilowatten hva motoren min ga... på ett eller annet turtall.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Padden
Medlem
Innlegg: 170
Bosted: bergen
|
|
« Svar #18 på: desember 09, 2011, 12:49:40 pm » |
|
Til dere som lurer. Motoren ble bremset ifbm med godkjenning hos biltilsynet, det var derfor den ble sperret på 4650. Effekten i denne motoren ble senket fordi første utgaven var for "vill", det ble satt i en 284 graders kam og kompresjonen ble senket for og få en mer kjørbar bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
|
« Svar #19 på: desember 09, 2011, 13:30:59 pm » |
|
Svaret jeg fikk på mail var at motoren ikke stod i vognkortet, men at det var påbegynnt eg godkjenningsprosess for en tid tilbake. Tydeligvis noe som gikk skjeis vil jeg tro ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #20 på: desember 09, 2011, 13:46:27 pm » |
|
Tydeligvis noe som gikk skjeis vil jeg tro ?
Ja, den gikk bare til 4650 omdr
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #21 på: desember 09, 2011, 15:07:42 pm » |
|
Med Kerscher skivebremser rundt om så burde vel denne la seg gjøre å få godkjent.
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
|