mai 02, 2024, 05:49:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '74 sleeper!!  (Lest 3774 ganger)
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« på: desember 07, 2011, 08:18:28 am »

wow  Sjokkert 2.8l sleeper! 56 lapper er jo litt, men om bilen er bra og motor i god stand med riktig parts, så er vel kanskje ikke 56 så ille

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32170519
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: desember 07, 2011, 08:29:31 am »

Det er bare å løpe & kjøpe. Får jo bil med på kjøpet..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #2 på: desember 07, 2011, 08:46:20 am »

vært moro å visst hva som bodde bak den viften
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: desember 07, 2011, 09:59:46 am »

Det er alltid tilltsvekkende å navngi motorbygger som noe positivt for bilen. Det var nok for meg til at jeg mistet interessen for nummer på kam og topper.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #4 på: desember 07, 2011, 11:50:47 am »

Jeg la merke til det samme, og jeg er enig. Dog er det relevant hva motoren er bygget opp av, med mindre motorbygger har et prinsipp mot å bygge motor av billig parts.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #5 på: desember 07, 2011, 12:56:24 pm »

could it be? http://www.bt.no/bilogmotor/article91871.ece 170hk   Sjokkert Kult
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #6 på: desember 07, 2011, 13:21:26 pm »


JØSS!!! Tenke seg til... så stort volum og bare 170 hk? Godt vi fikk navnet på den motorbyggeren   Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 07, 2011, 14:16:18 pm »

Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: desember 07, 2011, 14:17:39 pm »

Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.

Kan du tenke noe kjedeligere!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: desember 07, 2011, 14:40:54 pm »

Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.
Det hadde vært sykt imponerende med 170hk fra tomgang..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #10 på: desember 07, 2011, 16:10:51 pm »

Husk, det kan være 170 flatt over hele registeret, ikke bare en topp over 7000omdr.

Kan du tenke noe kjedeligere!

Jada,,kunne jo vært automat i tillegg  Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #11 på: desember 07, 2011, 22:15:12 pm »

Selger: Motoren er bygget på en Type 4 motor (2 liter), det er montert "1800 topper" med 48 mm ventiler. Motoren er "bremset" til 170 hk v/5500 rpm hos NAF i Bergen. Har ikke sett rapporten, men den finnes nok et sted. Hvor mange Nm vet jeg ikke.
Bilen er oppgradert med koni dempere, skivebremser bak (som skal ha TUV papirer) og ZF lamell sperre i diff
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: desember 08, 2011, 22:31:12 pm »

Det er ikke 170 hk i denne, men 122KW ved 4650 omdr.(målt hos naf i Bergen). Motor skal dra til over 7000 rpm så dette kan bli spennende for ny eier.
Gratulerer.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #13 på: desember 08, 2011, 22:36:16 pm »

Hvem ble ny eier?
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #14 på: desember 09, 2011, 00:39:30 am »

Eier får evt stå fram sjøl, men den blir selvsagt i Bergen.  Kult

Jan Rongved er en meget anerkjent motorbygger her vest.
« Siste redigering: desember 09, 2011, 00:42:19 am av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #15 på: desember 09, 2011, 00:53:43 am »

Det er fascinerende historier den tidligere eieren, Ola Borge, som nå er død, kan fortelle i den artikkelen i Bergens Tidende, som haz har linket til lenger oppe. Anbefales.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #16 på: desember 09, 2011, 07:02:43 am »

Det er ikke 170 hk i denne, men 122KW ved 4650 omdr.(målt hos naf i Bergen). Motor skal dra til over 7000 rpm så dette kan bli spennende for ny eier.
Gratulerer.

122KW = 165,5HK for de som lurer.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: desember 09, 2011, 07:31:17 am »

Det er ikke 170 hk i denne, men 122KW ved 4650 omdr.(målt hos naf i Bergen). Motor skal dra til over 7000 rpm så dette kan bli spennende for ny eier.
Gratulerer.

Det var merkelig, det er på kilowatten hva motoren min ga... på ett eller annet turtall.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #18 på: desember 09, 2011, 11:49:40 am »

Til dere som lurer.
Motoren ble bremset ifbm med godkjenning hos biltilsynet, det var derfor den ble sperret på 4650. Effekten i denne motoren ble senket fordi første utgaven var for "vill", det ble satt i en 284 graders kam og kompresjonen ble senket for og få en mer kjørbar bil.
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 09, 2011, 12:30:59 pm »

Svaret jeg fikk på mail var at motoren ikke stod i vognkortet, men at det var påbegynnt eg godkjenningsprosess for en tid tilbake. Tydeligvis noe som gikk skjeis vil jeg tro ?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #20 på: desember 09, 2011, 12:46:27 pm »

Tydeligvis noe som gikk skjeis vil jeg tro ?

Ja, den gikk bare til 4650 omdr  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #21 på: desember 09, 2011, 14:07:42 pm »

Med Kerscher skivebremser rundt om så burde vel denne la seg gjøre å få godkjent.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!