april 19, 2024, 23:46:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: invitere til seriøs diskusjon .... på chat om du vill  (Lest 16971 ganger)
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #30 på: desember 10, 2011, 22:42:47 pm »

Henge meg på Formula her...Fordi eg e vel ein av dei som svare på "pjattet" hans;)

Sitat
Jeg kan innrømme at jeg skriver mye "pjatt" men tror også jeg har tilført forumet noe, på lik linje med de fleste andre.  

E ganske fersk i gamet å rekna, så lære stadigt någe nytt.
Å eg e ikkje redd for å setta nasen ned i ei bok å lesa, men e heller ikkje redd for å spørr om ting her på forumet.
Då får du somregel bedre svar enn ka bokå gir deg, ofta forklart med bilder med piler & diverse "photoshoppa" inn for å vise ting bedre.

Angående rettskriving så e vel ikkje det någe stort problem , viss du ikkje e veldig pirkete då.... Blunker

Til Erich: Du har nok flyttet til feil plass siden sist , for her på vestlandet (les; Stavanger/Sandnes , Jæren) så øker miljøet , og folk handler biler som aldri før.
Så du skulle nok aldri ha flyttet bort til Svenskefaen Blunker




Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #31 på: desember 10, 2011, 22:51:54 pm »

Jeg har vært litt av og på luftkjølt gjennom noen år. Og da jeg startet opp igjen sist, hadde VW Norge startet opp. Dette forumet og muligheten til å spørre andre om innspill og handle deler, spiller en stor rolle for at jeg er såpass ivrig fortsatt. Takk til dere alle som har bidratt til dette Osteaktig Mine prosjekttråder er sånn passe fulle av innspill av alle slag, halvdårlige bilder av halvdårlig til greit håndverk og om det kan glede noen å følge disse er jeg glad for det.  
Jeg har skrevet mange krasse svar på en del tråder, som deretter er slettet .. Grunnen til dette er enkel, uttalelsen" Kan man ikke si noe positivt ,så hold kjeft" er vel dekkende for mitt syn.  Det er ting som er så smakløst(etter mitt syn) at jeg grøsser, men hvis det er noen som synes det er lykken så for all del..
Etter min oppfatning er det viktig at vi må ha litt tålmodighet med den yngre garde, og være glade for at noen av disse også ser gleden av å passe på sine luftkjølte.
Loggført

Seaside VW Klubb
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #32 på: desember 10, 2011, 22:56:04 pm »

spennende diskusjon, spennende tema....

vil på ingen måte kalle meg selv veteran innen vw, men har holdt på med bil i en god del år, da både skole, arbeidsliv og hobby.

det forumet her har gitt meg mange kloke svar, men også tidvis endel  flåsete oppkast som fort kan oppfattes som direkte frekke.

jeg ser uten problemer "problemstillingen" til gamle kara her inne og i hobbyen generelt, men samtidig er det ett par viktige ting å tenke på når det gjelder nybegynnere innen vw.

eks, si at "ola" har satt her inne og sikla på folkevogn i over ett år, han har lest tråd på tråd om motor, karosseri, understell osv osv.

dagen kommer da "ola" kjøper seg sin første bil, eksempelvis en -71 modell 1302.

bilkunskapene er der, men med tanke på denne type bil / modell er han helt fersk.

"ola" har søkt og lest, kjøpt en bok eller to, men lurer fortsatt på ett par " opplagte" ting.  Hva gjør han da? jo, det de fleste av oss ville gjort. Han poster en sak her på forumet...  ?

desverre vil han ofte få til svar, ikke det han lurte på, men det at han kunne søkt eller kjøpt seg en bok. hva hjelper det? har de som skriver disse svarene selv prøvd å finne svar på akkurat dette spm ved hjelp av søke-funksjon eller en bok?  eller har de tilnærmet seg disse svarene med egen erfaring eller personlig prøving og feiling? hva er i såfall problemet med å komme med sin personlige løsning? det som funka for dem, forklart på en høflig måte?

Jeg har selv fått dette svaret ett par ganger, men svaret er ofte ikke å oppdrive i bøker, derfor jeg stilte spm til ett sted der jeg regna med at folk med erfaring var såpass oppegående at de ikke trengte å oppføre seg "dustete". no ofence!!    Blunker

er jeg helt på jordet nå?  


hva gjelder "sinnsyke" prosjekter som det er mangel på...

er det ikke noe mange er enige om at det var lettere i "gamle dager" å få godkjent morsomme bygg?? ser hvertfall sånn ut når jeg leser i gamle tråder.

etter å ha lest en haug med prosjekt-tråder her inne ser jeg at mange av de "radikale" byggene folk etterlyser, er ting som er blitt godkjent tidligere, og ikke nå. eller at det , desverre, til tider er ren ønsketenking å ende opp med skilter.

personlig har jeg ikke noe imot hverken såkalte "originale-bygg" eller psyko-mother-fucker- prosjekter.   ser ingen grunn til å klage på at en person vil lage sin boble eller buss på en spesifikk måte, sålenge den personen selv betaler alt...? min mening er at alt er kult så lenge det gjennomføres på skikkelig vis... tenk så kult det er å dra på ett treff der det er 20 like biler??  Rekker tunge

fort å ende opp med å dømme andre, men hva er egentlig galt med at noen lager en prosjekt tråd der de vil bytte baklys og motor? noen mener dette er plankekjøring, men hva om du er fersk med disse bilene? MAN MÅ JO STARTE ETT STED??

var første personen på månen en veteran, eller måtte han lære etterhvert som han gjorde??   Tvilende


kort oppsummert:

gjør hva faen dere vil med deres egne biler, så lenge det ikke er trafikkfarlig. dine penger, din bil.... etc etc

klart man gjerne vil at de erfarne gutta " godkjenner " bilen deres.  helt greit det. sålenge det er DE som betaler for dere.   Glad

stå på.
--------------

plutselig var det 7 nye inlegg her mens jeg skrev. typisk.

sier ikke i innelgget mitt at det er masse kjipe idioter her inne. tvert imot. masse hyggelige mennesker som vet hva de driver med, men er desverre noen som  må kategoriseres som " kjipe" i mine øyne. det er da folk som "hever"seg over bermen.  =)
  

 Gliser

------

thoresen!!  apropos "føkka" prosjekter.

er du med å slå sammen en volvo BV og en boble neste år?   ekstrem BAJA!!!   Gliser   b e l t d r e v e t b a j a b u g g y !     Gliser

har hvertfall tid utover sensommer / høst.


« Siste redigering: desember 10, 2011, 23:04:52 pm av janpotet » Loggført

tlf 90 11 98 33.
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #33 på: desember 11, 2011, 00:51:54 am »

Vil man ha rekruttering i miljøet må en regne med at mange spør om enkle ting her på forumet. Er ikke så mange som er født verdensmester..
Som det blir nevnt så står det meste i en del teoretiske bøker, men så står du der med bilen forran deg og boka i hånda men er usikker på åssen det lar seg gjøre praktisk.
Veldig fint å spørre her og få forklaringer, tips, illustrasjoner osv til å utføre jobben.
Har selv spurt om flere enkle ting, og fått gode svar og forklaringer så jeg fikk det til.
Så er fint å spørre om hjelp så teori og praksis går hånd i hånd.
Teori er når man vet alt, og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, og ingen vet hvorfor. Her blir teori og praksis forent, ingenting stemmer og ingen vet hvorfor Blunker

Sikkert mange veteraner her som leser de postene og klør seg oppgitt i sjegget, men ett sted må alle begynne  Glad



Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #34 på: desember 11, 2011, 08:24:37 am »

enig i at vi må finne oss i mange spørsmål her inne. Jeg hadde nok gitt opp denne hobbyen rimelig fort hvis ingen hadde brydd seg om å svare på mine utallige tråder i problemløseren.  Osteaktig (flere kommer nok). Som 2 barnsfar så går min egen aktivitet litt i rykk og napp, men forumet opprettholder interessen. Ang sure oppstøt her inne har jeg ikke opplevd det, men hvis det skjer går det kanskje an å gjøre oppstøteren oppmerksom på noe som heter folkskikk!  Blunker
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #35 på: desember 11, 2011, 10:38:24 am »

Miljøet er selvsagt mye internettbasert i dag! Det vet alle. Men uten synlige vws på veiene og i gatene så krymper miljøet. Unge som eldre har i dag masse "tilbud" og hverdagen+helger kan lett brukes på alt annet enn "Gammelbil" og andre "fysiske utskeielser". Mange unge har knapt nok aldri sett en bil eldre enn 80-talls. Det jeg vil fram til er at "smale" miljøer hvor internettaktiviteten er høy, mens lav synlighet og ingen frekvens på deltagelse i hverdagen og lokale aktiviteter er jo ikke akkurat "selgende" til det brede lag. Men det er vel ikke målet for alle? La nå de "nye" spørre om det som er selvfølgeligheter for de gamle "revene - og svare bør man (med linker til temaet dersom det er berørt før...)!  En annen sak:  Noen av de "flåsete" kommentarene på forumet er faktisk ironi mellom personer som kjenner hverandre godt...
« Siste redigering: desember 11, 2011, 10:41:01 am av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #36 på: desember 11, 2011, 11:07:58 am »

En annen sak:  Noen av de "flåsete" kommentarene på forumet er faktisk ironi mellom personer som kjenner hverandre godt...
Hør hør... Hilsen to brevvenner fra Rogaland
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #37 på: desember 11, 2011, 12:11:33 pm »

En annen sak:  Noen av de "flåsete" kommentarene på forumet er faktisk ironi mellom personer som kjenner hverandre godt...
Hør hør... Hilsen to brevvenner fra Rogaland
det er nok for det meste internt ja. Slik jeg kjenner miljøet er det stort sett bare gode karer, og en føler seg godt mottatt her synes jeg.  Glad
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #38 på: desember 11, 2011, 12:32:06 pm »

En annen sak:  Noen av de "flåsete" kommentarene på forumet er faktisk ironi mellom personer som kjenner hverandre godt...
Hør hør... Hilsen to breVWenner fra Rogaland

 Gliser Gliser
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #39 på: desember 11, 2011, 14:09:39 pm »

Har forumet stagnert?  Det går jo an å finne ut av det på statistikksiden: http://www.vwnorge.no/index.php?action=stats. Ut fra tallene er det vanskelig å konkludere med at ting har gått i stå:

2009:   9 100 tråder,   90 000 innlegg, gjsnitt 220 pålogget
2010: 11 300 tråder, 111 300 innlegg, gjsnitt 264 pålogget
2011:   9 600 tråder,   92 400 innlegg, gjsnitt 311 pålogget (year to date)

Hvorvidt miljøet har stagnert, vet jeg ikke noe om. Blir ikke det veldig subjektivt?

Stemmer sikkert de tallene over her, men hvis du fjerner inleggene til Tistlo fra regnestykket (og et par ivrige til..), så blir vel fort tallene lavere  Osteaktig  (Beklager, måtte bare Tistlo)
« Siste redigering: desember 11, 2011, 14:12:18 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #40 på: desember 11, 2011, 14:38:56 pm »

Bra med diskusjon og debatt rundt dette. Som den unge jyplingen jeg er, skriver sikkert feil, altfor mange innlegg, verdensmester og kan garantert ALT om luftkjølt vw så skal jeg flåse litt om dette også.

Jeg synes det er synd at det er en så laber holdning til rekruttering i miljøet. Klart, de aller fleste jeg møter og snakker med synes det er fint med rekruttering. Men så skal vi sette ord til handling folkens. Når da nybegynnerne kommer inn her og spør å graver, kommer med "dumme" spørsmål så får de jaggu passet sitt påskrevet mange av dem, men også inkludert.  Hvor ble det av den positive innstillingen til rekrutteringen? Dette her MÅ vi ha takhøyde for. Akkurat som etter min mening vi MÅ ha takhøyde for at noen liker mora, andre dattra. Senk, callok stuk, rat-look, original what so ever. Samtidig som man skal være åpen for kritikk, og innspill. Her må det være en middelvei.

Problemet med VW miljøet vil jeg tørre og påstå er at det er så mange som sitter på hver sin tue, og vil helst ikke vite noe om de andres tuer. Hvorfor må det være sånn?
Etter noen få år i VW miljøet har jeg fortsatt ikke angret et sekund på at jeg har denne hobbyen, men fortvilelsen over at det er så få som vil dra samme vei er stor.

Nøkkelordet er respekt. Ingen har bedt noen om å like andres arbeid, stilart etc, men man kan alikevell ha respekt for det. Her har vi alle en jobb å gjøre.
Alle som inntereserer seg for luftkjølt vw på hvilken som helst måte MÅ vi verdsette og de må få bli en del av den store BRA gjengen vi tross alt er!  Gliser
For så mye BRA og fantastiske mennesker som man finner i luftkjølt vw miljøet skal man lete lenge etter andre steder.
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #41 på: desember 11, 2011, 14:46:54 pm »



------

thoresen!!  apropos "føkka" prosjekter.

er du med å slå sammen en volvo BV og en boble neste år?   ekstrem BAJA!!!   Gliser   b e l t d r e v e t b a j a b u g g y !     Gliser

har hvertfall tid utover sensommer / høst.



[/quote]
Helt klart, jeg er med på alt som er galt og ulovlig Gliser
Har du plass har jeg tid Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: desember 11, 2011, 17:36:40 pm »

Hvis du analyserer disse tallene så vil du se en markant endring:

Hvem poster og hva postes, jeg er vel en av dem som nesten aldri poster lenger. Jeg føler kanskje ikke at jeg har så mye med å bidra med og da blir det å poste for å poste bare dumt. Jeg tror like mange er inne og leser som før, men det er litt som Erik (Sonic) sier - den "eldre" garde er kanskje ikke så aktive lenger. Gledelig er det da at den yngre garde holder stand og liv i forumet Glad

Mvh
TomR

Har forumet stagnert?  Det går jo an å finne ut av det på statistikksiden: http://www.vwnorge.no/index.php?action=stats. Ut fra tallene er det vanskelig å konkludere med at ting har gått i stå:

2009:   9 100 tråder,   90 000 innlegg, gjsnitt 220 pålogget
2010: 11 300 tråder, 111 300 innlegg, gjsnitt 264 pålogget
2011:   9 600 tråder,   92 400 innlegg, gjsnitt 311 pålogget (year to date)

Hvorvidt miljøet har stagnert, vet jeg ikke noe om. Blir ikke det veldig subjektivt?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #43 på: desember 11, 2011, 18:38:39 pm »

Siden jeg sikkert regnes  som veteran, kan jeg godt komme med gode historier  fra den gang veteranene var rookies (1980s)...... Men  de historiene bør vel høre til  en annen post....
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #44 på: desember 12, 2011, 12:14:45 pm »

Jeg merker selv at jeg nærmer meg 40, barna begynner å bli så store at de klarer seg godt alene noen timer, økonomien er grei, facebook har jeg sletta permanent (www.slettmeg.no) og den lille tiden jeg har tilgjengelig utenom jobb, overtidsjobbing og familiesyssler brukes vekselvis på nettet, i garasjen (ikke ofte) og til huslige ting.

Interessen min for vw er slett ikke dalende, men det er jo klart at en hadde bedre tid til å drive med skruing når man var 18-20 år enn når man er halvveis i livet.

Som Lassen nevnte har Sør-Rogaland VW klubb en stabil økende medlemsmasse, og flere ganger pr mnd er det nye prosjekter som dras og kjøres vestover. Kanskje dette er noe som reflekteres i at distriktet vi bor i kanskje er det området som merker minst til den økonomiske krisen som er ute i Europa for tiden, hvem vet ? Det jeg tror gjør at medlemmene stiller opp er at klubben har innført et online medlemsnett. Foruten årskontigent utsending m.m. bruker vi dette til å sende ut sms til alle medlemmene i forkant av alle happenings og møter, dette har beviselig ført til at den faste gjengen på månedsmøtene har økt fra rundt 20 opp mot 30-40.

Jeg bruker forumet mye men merker jo at jeg skriver mindre og mindre her inne. Ikke noe stress det. Jeg koser meg med mitt og gleder meg stadig til sommeren til nye opplevelser og treff.
Loggført

1961 T1 - Custom
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #45 på: desember 12, 2011, 23:40:55 pm »

Kjenner meg godt igjen i Kjetils beskrivelse. Bergensmiljøet opplever også en fin utvikling på VW fronten. Mer aktivitet på nett (VWACB.com) med nesten en dobling av trafikken på vårt lokale forum siste året. Der har vi ca 200.000 sidevisninger/mnd. Dette forumet har vært med å bygge opp under det fysiske miljøet som er etablert. I tillegg bruker Bergenserne VW-Norge, spesielt når det gjelder kjøp og salg.

Med Bergen Bughouse som er klubbens relativt nye lokaler, og Krankenhaus, et privat initiativ - så har vi nå to møteplasser der det er aktivitet flere dager i uken, både med kaffedrikking og mekking.

Det er kanskje ikke de store grensesprengende prosjektene - men møteplassene er flere, aktiviteten høyere, og kameratskapet bedre enn det noen gang har vært.

Har selv passert 40 og har fått litt "egen tid" tilbake - så ser jeg at kameratskapet og folkene i miljøet nå er blitt enda viktigere enn før.
Loggført
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #46 på: desember 13, 2011, 08:35:10 am »

Bra debatt og - bra med debatt! Helt enig i at "noe skjer" og at ting ikke er som de har vært. En åpenbar ting er at prisene har falt, og det er vel i seg selv et godt måltall på at det ikke puttes like mye ressurser inn i hobbyen som før... Både tid og penger er det mindre av....inn i hobbyen. Og det er synd - at folk åpenbart greier å prioritere bort vw i travle og trange tider.

Rekrutteringen er jeg uendelig glad for, og prisen for det er mange spørsmål og dumme svar... Men det tåler vi - for uten rekruttering og nye "verdensmestre", så går alt i dass. Det er viktig.

Det jeg savner er AMBISJONER.... hvor er de ville prosjektene? Hvor er de store restaureringene? Steinar på Hamar fant ei splitbakrute i skogen og bygde seg en hel bil rundt det.... Da Tønsbergerne entret 80-talls Cal Look scenen, da ble det til slutt til en egen magasin-spesial i Tyskland.... Da Bekkelagsmafiaen samkjørte stereoen og dro inn grønt gress på Valle Hovin... det var mer ambisjon liksom før... Både for de eldre og blandt rekruttene. Hvor mange kitcars og shorty-bobler ble der ikke bygget før i tiden? Gjør noe - nærmest uansett hva det er.

Hvor er alle helter hen? Når Sara kjører laaang "prosjekttråd" på sin bruksbilsøttitallsboble.... Eller når Trude forteller om sine CIP-innkjøp for enda en bolt-on-motor... Eller når Kristin ivrer etter å bolte Jøran-felger på en sliten Bay.... Vi må legge lista høyere og høyt, vi trenger ambisjoner og spenning i miljøet - enten man er ung eller gammel. Når satte DU sist skilter på et prosjekt som alle sa at var håpløst?

Du er inne på noe vesentlig her. Når engasjemanget er stigende kommer de ville prosjektene, folk har en iboende higen etter å være litt mer ekstrem enn kammeraten, men hva skjer når nivået blir så høyt at det blir vanskelig å nå opp? Hva skjer når man er vant til å se 9 sekunders biler på stripa? Hva skjer når det er så mange fine biler på utstillingen at man ikke rekker å se alt? Blir man lei? Bortskjemt? Godt vandt? Eller så blasert at man ikke blir motivert lenger? Alle storhetstider når en topp. For de fleste tror jeg det er sånn at når man har det som best, da vet man ikke om det, og man savner det ikke før det er borte og for sent...

Det jeg prøver å si er, sett pris på det som er, når det er! Lev nå!
Amen
Loggført

Tlf.95059839
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #47 på: desember 13, 2011, 18:48:19 pm »

Har forumet stagnert?  Det går jo an å finne ut av det på statistikksiden: http://www.vwnorge.no/index.php?action=stats. Ut fra tallene er det vanskelig å konkludere med at ting har gått i stå:

2009:   9 100 tråder,   90 000 innlegg, gjsnitt 220 pålogget
2010: 11 300 tråder, 111 300 innlegg, gjsnitt 264 pålogget
2011:   9 600 tråder,   92 400 innlegg, gjsnitt 311 pålogget (year to date)

Hvorvidt miljøet har stagnert, vet jeg ikke noe om. Blir ikke det veldig subjektivt?

Stemmer sikkert de tallene over her, men hvis du fjerner inleggene til Tistlo fra regnestykket (og et par ivrige til..), så blir vel fort tallene lavere  Osteaktig  (Beklager, måtte bare Tistlo)
skjønna deg godt. hadde eg vert moderator hadde eg sletta minst dei 5-6tusen fyrste innlegga mine...

eg har jo aldri vert redd for å skriva for mykje, og ser forsovidt heller ikkje grunnen til at andre skal vera da. med mindre da går ut over hardisken til Trond nedi rogaland. lassen og formula vee kan jo feks halda ein fleirsides tråd gåande med ei banan og to epler som tema. solenge mesteparten av innlegg er vw basert, eller med einlanan vw baktanke so er da vel ok.?

da eg savnar mest er prosjekt trådane frå "veteranane" ?? kor er dei. kan ramsa opp ei laaaang lista med folk som har masse prosjekt på gang, men prosjekttråd. prosjekttrådane her inne er jo da aller besta med forumet. masse inspirasjon etc. sjølv ligg eg litt etter der no, sikkert bortimot 5trådar, men da har blitt meir garasjetid enn forumtid i da sista, men da gjer jo ikkje noko for då sparar eg mange innlegg:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #48 på: desember 13, 2011, 19:03:52 pm »

Kanskje det heile bunnar i at gamlegutta har blitt nettopp gamlegutta..? Alle kjenner vi han gamle grinebitaren som syns alt var så mykje bedre før i gamledagar..

God jul!

Helsing ein som er midlertidig ute av miljøet - fordi eggløsning og utløsning er faen til miks.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #49 på: desember 13, 2011, 19:22:48 pm »

Hva er problemet? At det ikke er nok prosjekttråder eller at man føler seg lite informert om hva som foregår rundt om? Hvor kjekt er det å gå på treff når man han sett alle bila fra før, på forum? En ting er sikkert, det er langt flere prosjekter nå en tidligere. Ihvertfall på nett. Så da er det rett og slett kvaliteten man klager over og ikke kvantiteten? Bredden er større en noen gang.. så får det heller bli som det blir med dybden.

NEI til flere prosjekt tråder!

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #50 på: desember 13, 2011, 19:35:45 pm »

jeg for min del dropper prosjekttråd og kommer med overraskelse til scc.  Gliser
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #51 på: desember 14, 2011, 08:35:37 am »

Hvorvidt miljøet har stagnert, vet jeg ikke noe om. Blir ikke det veldig subjektivt?

Jeg er ny i miljøet, så for meg har det ikke vært noen nedtur.
Meldte meg inn i en klubb som det skjer noe hele tiden.
Arrangementer på sommerstid og kurs om vinteren. Aller meste artige er medlemmene som nå jeg kan kalle mine venner.
Med mange besøk i garasjer rundt om kring med drittprat og kaffe.

Jeg synes miljøet er helt unikt, og jeg tror kanskje at selv om det kanskje er litt mindre aktivitet på forumet er vel det kanskje kun pga konkurranse om tiden på nett.
Er jo flere bilforum på nett nå også. bilforumet.no noebussgreier.no osv osv. Jeg kan ikke alle sammen.

Thats my to CENT.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #52 på: desember 14, 2011, 08:39:19 am »

og jeg tror kanskje at selv om det kanskje er litt mindre aktivitet på forumet er vel det kanskje kun pga konkurranse om tiden på nett.

Jeg er helt enig! Døgnet har ikke fått flere timer og det er begrenset hvor mange nettsider man gidder å holde styr på.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 14, 2011, 08:47:20 am »

Siden jeg sikkert regnes  som veteran

Ser ikke ut som du er veteran  Blunker


* hammerworks.jpg (9.86 KB, 219x188 - vist 109 ganger.)
Loggført

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 14, 2011, 08:56:59 am »

hva er egentlig galt med at noen lager en prosjekt tråd der de vil bytte baklys og motor? noen mener dette er plankekjøring, men hva om du er fersk med disse bilene? MAN MÅ JO STARTE ETT STED??

BeetleBug hadde det vært en idé og lage en "newbie" forum segement(board). F eks rett over Problemløseren. Hvor newbies kan stille (for noen) opplagte spørsmål. Slik at "veteranene" som ikke har lyst til å lese slikt kan holde seg unna. Og "hjelpsomme" sjeler kan skrive svar som maner til positivitet og forståelse for det å være ny i "faget".

??
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #55 på: desember 14, 2011, 09:09:19 am »

hva er egentlig galt med at noen lager en prosjekt tråd der de vil bytte baklys og motor? noen mener dette er plankekjøring, men hva om du er fersk med disse bilene? MAN MÅ JO STARTE ETT STED??

BeetleBug hadde det vært en idé og lage en "newbie" forum segement(board). F eks rett over Problemløseren. Hvor newbies kan stille (for noen) opplagte spørsmål. Slik at "veteranene" som ikke har lyst til å lese slikt kan holde seg unna. Og "hjelpsomme" sjeler kan skrive svar som maner til positivitet og forståelse for det å være ny i "faget".

??

Jeg er i utgangspkt motstander av en slik segmentering og mener at det ikke bør være behov for noe slikt her inne. Det må være opptil enhver hvilke innlegg de leser, nyter og "irriterer" seg over. Finner noen seg for "god" til å svare på newbie spørsmål så burde dem kanskje finne seg en annen plass å henge en her inne?

Og hva hadde dette forumet vært uten klassikere som:

- Lampa som lyser i speedoen
- Senking
- Bytte viftereim
- Justere ventiler
- Eksoslukt i kupeen
- Dårlig varmeapparat
- Is på rutene
- Bytte olje

og det som alltid kommer i april/mai: Hvordan få økt effekt.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #56 på: desember 14, 2011, 14:04:33 pm »

Jeg bruker vel stort sett på nett:
VWNorge
Google
Finn
Blocket
Saabturboclubforumet
Mengden er etter rekkefølgen.

Jeg liker proskjekttrådene spesielt godt, det er ofte biler med veldig interessante løsninger og mye bra arbeid, som alikevel ikke er noen "Showstoppere" og dermed ikke blir så synlige på treff. Biler jeg ikke hadde studert nærmere på treff fordi løsningene ikke syntes så godt når bilen er hel. Dessuten motortråder.... en motor kan se veldig stusselig ut på utsiden, men inni kan den være helt rå, og det syntes vanligvis ikke på treff for da er jo motoren hel.

Og dem som syntes at det er mange teite spørsmål og mange med lavt nivå, og syntes dette er ett problem, kan gå og legge seg, hvis vi hadde visst alt, ja da kunne forumet vært lagt ned.
Det finnes INGEN dumme spørsmål! Men det finnes enn del late mennesker som ikke gidder å søke på om det er besvart før, og som ikke leser seg opp idetheletatt før dem spør.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #57 på: desember 14, 2011, 14:38:10 pm »

Godt sagt! 100% enig Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #58 på: desember 14, 2011, 15:45:20 pm »

... Og dem som syntes at det er mange teite spørsmål og mange med lavt nivå, og syntes dette er ett problem, kan gå og legge seg, hvis vi hadde visst alt, ja da kunne forumet vært lagt ned.
Det finnes INGEN dumme spørsmål! Men det finnes enn del late mennesker som ikke gidder å søke på om det er besvart før, og som ikke leser seg opp idetheletatt før dem spør.

Jeg opplever at VWNorge ikke er et utpreget teknisk forum. Statistikk: Bare en sjettedel av trådene er innen kategoriene "Problemløseren"/"Teknisk teori og praksis".

Hvis man spør et teknisk spørsmål her kan man få gode svar (jeg har fått mange slike opp gennom - takk!). Men man får også tydelige hint om "bruk søkefunksjonen". Både det svaret og selve søkefunksjonen er begge ganske håpløse. Eller så får man ikke svar i det hele tatt. Helst det siste.

Hvis jeg har et teknisk spørsmål er thesamba mitt foretrukne valg. Har kanskje sammenheng med at jeg ikke er så interessert i senking (*gjesp*) og andre temaer som er trenden her. Ikke bli provosert, det er helt OK at folk interesserer seg for det. Tilhører mindretallet som er opptatt av originale late models.

Stemningen på thesamba er annerledes. Det som går igjen er tekniske saker. Folk er litt mindre redde for å stille spørsmål om banale ting, og de får svar. Nybegynnere blir godt tatt i mot.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #59 på: desember 14, 2011, 15:57:11 pm »

Vi må jo da tenke på at Norge tross alt ikke er verdens navle. Miljøet her er jo ganske lite sammenliknet med thesamba.

Syntes det funker greit her inne jeg. Segregering er jeg ikke tilhenger av, deler kalle sitt syn der.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!