april 28, 2024, 22:15:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Innsprut og sensorer  (Lest 777 ganger)
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« på: desember 11, 2011, 21:10:49 pm »

Har tenkt å prøve meg på et prosjekt i vinter , å parre et kompl Toyota innsprut og ecu med min luftkjølte .
Ja jeg vet at det er enklere veier å gå Glad , men nå er det engang slik at jeg synes det er morro å prøve meg selv ut i dette - og om jeg får det til ..... Gliser

Men spørsmålet er som følger ; er det noen som har plassert bankesensor og vanntempmåler på sin luftkjølte , og hvor har dere i så fall plassert dette ?

Og lambdasonde , hvor plasserer jeg best den 2. sonden  -  hvis den da er nødvendig å ha med i oppsettet ?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: desember 11, 2011, 21:26:34 pm »

bankesensor har jeg enda ikke prøvd meg på, men vanntempsensoren har jeg satt i toppen. Har sett noen setter den i ventildekselet også.

Spørs litt hva ecuen bruker infoen til. Jeg kjører megasquirt, og bruker kun den tempen til å bestemme om motoren er ferdig varmet opp eller ikke.
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #2 på: desember 11, 2011, 22:16:07 pm »

Banke sensor kan være vrient, fordi de er avstemt til den motoren de er desiget for. Alle slags motorer har sin egen " sang". En bekjent monterte et tilsvarende oplpegg på en type 1, og den oppfattet tenningsbank, og stillte tenningen veldig ned etter kort til kjøring hver gang.
Loggført
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #3 på: desember 12, 2011, 20:51:47 pm »

Hmm , etter å ha lest litt rundt dette med bankesensor ser det ut som du har helt rett Cato  Trist

Jaja , ny søken etter et donoranlegg u/bankesensor er på gang .....
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: desember 12, 2011, 20:54:38 pm »

hvorfor ikke gå for megasquirt, så får du programmerbarhet og fleksibilitet med på kjøpet? Ofte er det begrenset hva du kan får til av programmerbarhet hvis du satser på gjenbruk fra en annen bil....
Loggført
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #5 på: desember 12, 2011, 23:57:32 pm »

Ser jo ut av gode råde hva jeg BURDE gjøre , men så var det dette med å prøve å få noe til selv da  Gliser

Målet er ikke å absolutt skulle ha innsprut , men heller det å se om jeg kan få det til ...... om du skjønner hva jeg mener .  Glad

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!