oktober 07, 2024, 22:25:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Cheron lærer å bygge motor - 1200 ccm med litt extra  (Lest 39407 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #60 på: desember 28, 2011, 21:15:41 pm »

her på det våte vestland virker vi ganske skrapt for billige linjeborring og andre kjekke motorblokk manøvre, hvordan er prisene rundt om i landet ?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #61 på: desember 29, 2011, 15:28:55 pm »

Da kan du sette igang å måle veiva også da Leif Egil  Gliser

Der skal det måles for konisitet og ovalitet. Altså to målinger pr rådetapp/veivtapp. Vannrett og loddrett  Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #62 på: desember 29, 2011, 16:06:19 pm »

Skal ikke bruke den gamle veiva så har ikke tatt meg bryet enda Glad

Veiva jeg skal bruke kommer i ettermiddag  Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #63 på: desember 29, 2011, 17:37:18 pm »

Veiven er strøken! En lett rens så er den good to go
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #64 på: desember 29, 2011, 17:38:11 pm »

har du dradd ut oljepluggene så du kommer til oljekanalene pleier og ligge mye skit inni kanalene
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #65 på: desember 29, 2011, 17:39:20 pm »

har du dradd ut oljepluggene så du kommer til oljekanalene pleier og ligge mye skit inni kanalene

De skal åpnes over nyttår Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #66 på: desember 29, 2011, 18:50:59 pm »

Da var veiv og råder i hus Glad

Takk for handelen Bug66. Ser veldig bra ut Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #67 på: desember 29, 2011, 22:14:49 pm »

Da har jeg vært nede og lekt med Micrometere mitt Osteaktig

Veiva er om jeg skal tolke dataene fra VW sitt minstemål på 54,97 godt innenfor.

1: 55,0
2: 55,18
3: 55,0
4: 55,4

Har ikke målt på 1200 eller 1500 veiva da disse ikke skal brukes. Men skal ta av råder ved en senere anledning og måle bare for å se. Glad

Har jeg skjønt dette rett forresten, at om målene hadde vært under 54,97 så var veiva moden til å brukes som søkke? Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #68 på: desember 29, 2011, 22:18:34 pm »

Det stemmer, men etter hva jeg kan se har du alt for få målinger til å sjekke for konisitiet, ovalitet.

Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #69 på: desember 29, 2011, 22:26:08 pm »

sist jeg målte veiven var den:

Fra svinghjul til reimjul
1 - 55,02
2 - 55,12
3 - 55,04
4 - 55,37


Det du kan gjøre er å polere veiven, og litt mer på 4
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #70 på: desember 29, 2011, 22:51:03 pm »

Har du digitalt micrometer? Glad Er uansett fornøyd med målene jeg fik på første forsøk så skal dobbelmåle og trippel måle for å lære dette enda mer.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #71 på: desember 29, 2011, 22:55:16 pm »

Har du digitalt micrometer? Glad Er uansett fornøyd med målene jeg fik på første forsøk så skal dobbelmåle og trippel måle for å lære dette enda mer.
Blir nok bra det leif egil. Hvis du vil ha målt den helt nøyaktig så ta den med hit. Så gir vi den til tommy nabo Blunker
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #72 på: desember 29, 2011, 23:11:01 pm »

Ingen fare, synes ikke mine mål har så stor forskjell fra bug66 sine mål Blunker Målte egentlig kun for å teste verktøyet mitt mens jeg drakk litt tysk pils og styra på verksted Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #73 på: desember 29, 2011, 23:27:15 pm »

Det vil vel være i lagerbukkene det er størst fare for ovalitet, siden veiva banker ut godset . Det har du vel muligens ikke måleverktøy for å få på det rene. Hvis ikke du kjøpte det settet vi glante på her tidligere
Loggført

Seaside VW Klubb
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #74 på: desember 29, 2011, 23:39:05 pm »

Det vil vel være i lagerbukkene det er størst fare for ovalitet, siden veiva banker ut godset . Det har du vel muligens ikke måleverktøy for å få på det rene. Hvis ikke du kjøpte det settet vi glante på her tidligere

Nei det gjorde jeg ikke. Så det skal jeg få lånt verktøy og sjekket før jeg gjør noe mer.

Har også vært nede og målt litt mer og er samme mål både vannrett og loddrett. Nå får du være fornøyd Rikard Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #75 på: desember 29, 2011, 23:41:52 pm »

Jeg er fornøyd hvis du har foretatt 4 målinger på en tapp!

Grunnen til at jeg skriver, er jo fordi du skal lære, og når jeg har noe jeg kan lære bort så kanskje du kan ha bruk for det en gang! hvem vet  Gliser

Målingen skal tas på begge sider av veivtapp/rådetapp  Gliser

Men denne veiva er garantert brukanes Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #76 på: desember 29, 2011, 23:51:08 pm »

Er slett ikke ute etter å hakke på deg Richard, på ingen måte. Poenget mitt er at stålet i veiva tåler mer en lagerbukkene i den alu/magnesium/silisiumlegeringa som blokka er laget av , og at veldig mange havarier skyldes for stor klaring mellom lagerbukk og lager.
Loggført

Seaside VW Klubb
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #77 på: desember 30, 2011, 00:51:17 am »

Har ikke opfatta at noen hakker heller jeg  Gliser Dere i vestfoldsgjengen er jo bare fryd og gammen  Gliser

Er bare jeg som er kjip å maser om masse sånt tull  Rekker tunge
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #78 på: desember 30, 2011, 12:13:52 pm »

Det er bra Cheron da vet du, og kan slå deg til ro med at den er ok. Og kan fortsette på neste steg du har på lista. 
Loggført

Seaside VW Klubb
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #79 på: januar 16, 2012, 15:56:09 pm »

Blokk er nå linjeborret, takk til Jee!

Vel tilbake i Vestfold er blokka levert videre til maskinering til større sylindersats Glad


Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #80 på: januar 16, 2012, 16:02:15 pm »

Blokk er nå linjeborret, takk til Jee!

Vel tilbake i Vestfold er blokka levert videre til maskinering til større sylindersats Glad




Hvorfor tok ikke Erik det med en gang? har du kjøpt sylindersats`? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #81 på: januar 16, 2012, 16:07:58 pm »

Hadde en avtale på det her nede Glad Ikke verre en det.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #82 på: januar 16, 2012, 16:10:29 pm »

ahh

men da er nok linjeborringen 100% Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #83 på: januar 17, 2012, 16:23:38 pm »

Fikk låne ett måleinstrument jeg helt ærlig ikke vet hva heter Glad Men måtte sjekke om veiva var fin med hensyn til bestilling av nye lagre Glad

Standard lager er fint! Glad





Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #84 på: mars 31, 2012, 18:24:24 pm »

Skjedd lite å dele med dere i det siste.. Men har hatt ei deleliste liggende i bestilling og blokka har vært avgårde til maskinering samt at jeg kjøpte 2x doble 40 mm gassere som skal brukes.

Fikk plutselig ett bilde her nå, og nå er jeg vel i gang Glad



Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #85 på: mars 31, 2012, 19:54:24 pm »

frå 1200 til 1915 på 3 sider Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #86 på: mars 31, 2012, 19:55:11 pm »

frå 1200 til 1915 på 3 sider Glad

Dårlig innflytelse fra venner  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #87 på: mars 31, 2012, 20:00:15 pm »

Å du kunne byggd større motor hvis du har kutta ut den Røykking da Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #88 på: mars 31, 2012, 20:02:11 pm »

Å du kunne byggd større motor hvis du har kutta ut den Røykking da Osteaktig

Til mitt forsvar; Jeg røyker ikke  Gliser
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #89 på: mars 31, 2012, 22:53:00 pm »

jaggu på tide at det skjer noe her,trodde du hadde gitt opp motorproskjektet. Blunker
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!