april 27, 2024, 07:39:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 725773 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1740 på: februar 27, 2013, 19:56:07 pm »

En rask regning viser at 40mm vil strupe motoren ved ca 6100 - 6200 omdr. Bare til opplysning.

Stå på!

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1741 på: februar 27, 2013, 20:00:34 pm »

Mye variasjoner og restriktivt , som Kalle sier .. litt mere moderne tenning-system kanskje..
Stå på videre ..

Mvh
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1742 på: februar 27, 2013, 20:02:50 pm »

Mye variasjoner og restriktivt , som Kalle sier .. litt mere moderne tenning-system kanskje..
Stå på videre ..

Mvh


Det ble satt på MSD anlegg. Så vi venter på å få montert IDA gasserene til Svein Sander. Disse blir da oppdatert til 44 mm halsringer.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1743 på: februar 27, 2013, 20:07:35 pm »

Brukte du ikke samme forgassere/oppsett på forrige motor som bremsa 190+?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1744 på: februar 27, 2013, 20:08:36 pm »

Brukte du ikke samme forgassere/oppsett på forrige motor som bremsa 190+?

Det gjorde vi. Men da med andre topper, innsug og kam. (ny blokk, veiv, råder osv.)
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1745 på: februar 27, 2013, 20:13:53 pm »

En rask regning viser at 40mm vil strupe motoren ved ca 6100 - 6200 omdr. Bare til opplysning.

Stå på!

-BB-

Stemmer bra med det vi så også. Kammen begynte å gi effekt på ca 4000 og det var slutt ved 6500. Altså ikke så mye spillerom. Tipper at en fint kan prøve 46mm halsringer i denne.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1746 på: februar 27, 2013, 20:21:19 pm »

Voldt ikke 010 fordeler altså?

Blir vel kjøp av nytt tenningsanlegg nå..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1747 på: februar 27, 2013, 20:21:56 pm »

Bør nok funke å åpne litt da ja.
Blir spennende å se hva dere får til. Løsningen finner dere garantert!
Skitt fiske Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1748 på: februar 27, 2013, 20:24:23 pm »

Voldt ikke 010 fordeler altså?

Blir vel kjøp av nytt tenningsanlegg nå..


Næh!

Blir vel å bestille følgende

MSD 6AL-2 Ignition Control
Msd Billet Distributor
Msd Blaster High Vibration Coil
Msd Super Conductor 8.5 Mm Plug Wires

Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1749 på: februar 27, 2013, 20:26:31 pm »

Nei.. man kjøper de nye digitale. Var forresten et komplett sett tilsalgs her inne på nå nylig for 3500,-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1750 på: februar 27, 2013, 20:27:43 pm »

Nei.. man kjøper de nye digitale. Var forresten et komplett sett tilsalgs her inne på nå nylig for 3500,-

Jeg kjøper det Jee ber meg om å kjøpe Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1751 på: februar 27, 2013, 20:35:06 pm »

Voldt ikke 010 fordeler altså?

Blir vel kjøp av nytt tenningsanlegg nå..


Næh!

Blir vel å bestille følgende

MSD 6AL-2 Ignition Control
Msd Billet Distributor
Msd Blaster High Vibration Coil
Msd Super Conductor 8.5 Mm Plug Wires



Kjøp med digital boks..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1752 på: februar 27, 2013, 20:41:44 pm »

Jeg gir meg ikke,,   kam,,,vet dere sa nei til ei tann feil satt i,,,,men, er det ikke mulig at en kam er "timet" feil lell ?
og om i så fall, pusteproblemer ? den mistet jo kraft der oppe hvor den burde gi mest, gikk fett også der oppe.

ps. blir ikke vonbroten om svaret er, ti still,detta skjønner du deg ikke på  Gliser  
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1753 på: februar 27, 2013, 20:45:58 pm »

Kammen skal sitte på plass der den hører hjemme.
En prikk mellom to prikker


* 01.jpg (63.18 KB, 800x600 - vist 214 ganger.)
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1754 på: februar 27, 2013, 20:46:30 pm »

Eller glem hele skiten og kjør full digitalt ...EFI (tenning , bensinkontroll ) ...
Altså hiv gassere og fordeler t.s på vw norge ....optimalt på en bruksbil.. Gliser Gliser(kunne ikke dy meg )
Lykke til ..

Mvh


 
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1755 på: februar 27, 2013, 20:49:38 pm »

Få bort proppen og få kontroll på tenninga så kommer effekten er mitt stalltips.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1756 på: februar 27, 2013, 20:49:50 pm »

Jeg gir meg ikke,,   kam,,,vet dere sa nei til ei tann feil satt i,,,,men, er det ikke mulig at en kam er "timet" feil lell ?
og om i så fall, pusteproblemer ? den mistet jo kraft der oppe hvor den burde gi mest, gikk fett også der oppe.

ps. blir ikke vonbroten om svaret er, ti still,detta skjønner du deg ikke på  Gliser  

Å det er vel ikke mulig å montere kammen feil til kamgiret??
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1757 på: februar 27, 2013, 20:58:22 pm »

For å være litt seriøs ; venturiene dine er for små for 2332 ccm/MS 230 /8000 o/m , motoren får ikke luft .. er mitt tips


Mvh
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1758 på: februar 27, 2013, 20:59:13 pm »

Jeg gir meg ikke,,   kam,,,vet dere sa nei til ei tann feil satt i,,,,men, er det ikke mulig at en kam er "timet" feil lell ?
og om i så fall, pusteproblemer ? den mistet jo kraft der oppe hvor den burde gi mest, gikk fett også der oppe.

ps. blir ikke vonbroten om svaret er, ti still,detta skjønner du deg ikke på  Gliser  

Å det er vel ikke mulig å montere kammen feil til kamgiret??

Vet ikke jeg, trodde bare at å "time" en kam var hakket mer avansert enn ett høl mellom to høl. Er det kun i en posisjon/stilling drevet kan sitte på kammen ?  

 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1759 på: februar 27, 2013, 21:01:59 pm »

Jeg gir meg ikke,,   kam,,,vet dere sa nei til ei tann feil satt i,,,,men, er det ikke mulig at en kam er "timet" feil lell ?
og om i så fall, pusteproblemer ? den mistet jo kraft der oppe hvor den burde gi mest, gikk fett også der oppe.

ps. blir ikke vonbroten om svaret er, ti still,detta skjønner du deg ikke på  Gliser  

Å det er vel ikke mulig å montere kammen feil til kamgiret??

Vet ikke jeg, trodde bare at å "time" en kam var hakket mer avansert enn ett høl mellom to høl. Er det kun i en posisjon/stilling drevet kan sitte på kammen ?  

 

"Er det kun i en posisjon/stilling drevet kan sitte på kammen ?" Det var det jeg ble litt usikker på.. 
"Time" kam gjøres med skiver. Det følger med tre forskjellige skiver "advance, retard og neutral". Jeg har valgt nøytra/neutral.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1760 på: februar 27, 2013, 21:08:53 pm »

Jeg gir meg ikke,,   kam,,,vet dere sa nei til ei tann feil satt i,,,,men, er det ikke mulig at en kam er "timet" feil lell ?
og om i så fall, pusteproblemer ? den mistet jo kraft der oppe hvor den burde gi mest, gikk fett også der oppe.

ps. blir ikke vonbroten om svaret er, ti still,detta skjønner du deg ikke på  Gliser  

Å det er vel ikke mulig å montere kammen feil til kamgiret??

Vet ikke jeg, trodde bare at å "time" en kam var hakket mer avansert enn ett høl mellom to høl. Er det kun i en posisjon/stilling drevet kan sitte på kammen ?  

 

Det er vel ikke det hvis du ikke har justerbart kamdrev da..

Glem MSD og gå for Electromotive stand-alone tenningsanlegg. Der kan du justere tenningskurve,koble til gasspos. meter osv, MEN kan brukes kun med trigger. Har prøvd MSD-anlegg, og ja det funka bedre enn 009, men Electromotive-anlegget fikk motoren mye mer "kjørbar". Med på kjøpet får du "direct hit" tenning som også "rengjør" pluggen mellom hver tennings-gnist + trippel turtalls-sperre som er ganske så "myk".
http://www.electromotive-inc.com/products/xdi.php

De har også ferdige monteringskit for type 1-motorer  : http://www.electromotive-inc.com/products/crank_trigger/220-72401.php
« Siste redigering: februar 27, 2013, 21:16:30 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1761 på: februar 27, 2013, 21:09:37 pm »

Jeg gir meg ikke,,   kam,,,vet dere sa nei til ei tann feil satt i,,,,men, er det ikke mulig at en kam er "timet" feil lell ?
og om i så fall, pusteproblemer ? den mistet jo kraft der oppe hvor den burde gi mest, gikk fett også der oppe.

ps. blir ikke vonbroten om svaret er, ti still,detta skjønner du deg ikke på  Gliser  

Å det er vel ikke mulig å montere kammen feil til kamgiret??

Vet ikke jeg, trodde bare at å "time" en kam var hakket mer avansert enn ett høl mellom to høl. Er det kun i en posisjon/stilling drevet kan sitte på kammen ?  

 

"Er det kun i en posisjon/stilling drevet kan sitte på kammen ?" Det var det jeg ble litt usikker på.. 
"Time" kam gjøres med skiver. Det følger med tre forskjellige skiver "advance, retard og neutral". Jeg har valgt nøytra/neutral.

jeg skal slutte å spørre, og heller vente på hva de som kan dette kommer med. Eneste jeg forstår er at noe ikke speller sammen som det skal.
Var og er overbevist om at i denna maskin bor det mer enn 200 gamp, selv i en streng Stuska  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1762 på: februar 27, 2013, 21:10:11 pm »

Du kan montere kamdrevet på tre måter. 120gr feil til høyre og venstre eller rett.

Prikken skal være på motsatt side av den siste loben, altså 180 grader imellom.

Jeg tipper at kammen er montert riktig, men at det er noe annet bøll.

Hvordan lambda har dere?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1763 på: februar 27, 2013, 21:13:28 pm »

jeg skal slutte å spørre, og heller vente på hva de som kan dette kommer med. Eneste jeg forstår er at noe ikke speller sammen som det skal.
Var og er overbevist om at i denna maskin bor det mer enn 200 gamp, selv i en streng Stuska  Gliser

Du skal aldri slutte å spørre vøtt.

Jeg mener å huske at den laveste effekten som noen har målt med MS230 er 189hk av en Nordmann pga feil eksos.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1764 på: februar 27, 2013, 21:18:53 pm »

Du kan montere kamdrevet på tre måter. 120gr feil til høyre og venstre eller rett.

Prikken skal være på motsatt side av den siste loben, altså 180 grader imellom.

Jeg tipper at kammen er montert riktig, men at det er noe annet bøll.

Hvordan lambda har dere?

Rett?


* 01.jpg (76.2 KB, 800x600 - vist 223 ganger.)
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1765 på: februar 27, 2013, 21:25:41 pm »

DU kan kontrollere kammen ; sjekk at åpn. tider , overlap er slik kammen er beskrevet på lappen.
dette gjør du når du bygger .. Er du seriøs gjør du dette  !!, dette stemmer ikke alltid pga forskjeller i blokker , drev og annet . Har du derimot gjort dette vet du om kammen din gir de påståtte date , løft og durasjon som du ønsker .. Viktig om du bryr deg .. Kan ikke se at det skulle være ditt probem nå .
På moderne EFI kan vi tulle med tenning , retardere /reversere innsprut , men det optimale for kammen ihht ventilene er mekanisk og kan jo ikke endres i ettertid .. Dette er jo mye opp til kamprodusenten  jmfr. Johannes .. (man burde jo alltid sjekke dette uansett hva kam man har kjøpt )

Mvh
 
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1766 på: februar 27, 2013, 21:26:38 pm »

Jeg pleier å bruke sporet til oljepumpa. Når sporet er på linje med merket står kam riktig. Umulig å bomme.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1767 på: februar 27, 2013, 21:28:58 pm »

Jeg pleier å bruke sporet til oljepumpa. Når sporet er på linje med merket står kam riktig. Umulig å bomme.

Korrekt, og da blir det som beskrevet over..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1768 på: februar 27, 2013, 21:33:01 pm »

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke har hørt om kammene til han Johannes. Sikkert bra de, men det jeg vet er at jeg stoler på dette firmaet her : http://www.schleicher-fahrzeugteile.de/index.php?en_products  
Dem har produsert kammer siden 1945 og lager også kammer for Formel 1. Tror dem har greie på det dem driver med. Har forøvrig sett en type 1 trimkam som hadde gått 35 tkm fra Schleicher som ble solgt, den så tilnærmet ut som ny...
Ikke er prisen noe å utsette på dem heller. Bla. Ahnendorp og Tafel tuning selger disse.
« Siste redigering: februar 27, 2013, 21:37:10 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1769 på: februar 27, 2013, 21:38:11 pm »

Det blir det. Men syns det er mye lettere å se på sporet enn å huske hvor hvilken lobe skulle peke Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!