desember 06, 2024, 22:43:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 105 106 [107] 108 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 851015 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3180 på: desember 14, 2013, 12:24:19 pm »



Ja, For pokker, min hadde solgt den i forrige uke og kjøpt en ny hest. Det er ingen av oss tjent med Gliser

Hest er best... som mat...

 Blunker
Heldigvis klarer jeg som.oftest å snakke henne til fornuft Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3181 på: desember 14, 2013, 21:11:41 pm »

Om settet er likt så er det jo bare å be om papirer fra de.

Det andre morsomme er hk/vekt-begrensningen biltilsynet har lagt seg på ved ombygging, som de har hentet fra det svenske regelverket.

Papirer fra Tafel Tuning mener du?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3182 på: desember 15, 2013, 01:41:54 am »

Fra tafel ja. Er bremsene identiske så bør det jo være mulig å bruke papirer fra tafel.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3183 på: desember 15, 2013, 01:42:47 am »

Når det er sagt så er det jo ikke garantert at man får godkjent, men man er i allefall på vei i riktig retning.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3184 på: desember 15, 2013, 01:44:05 am »

Fra tafel ja. Er bremsene identiske så bør det jo være mulig å bruke papirer fra tafel.

Har sendt Tafel Tuning en mail med en forespørsel.
Spent på svar.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3185 på: desember 15, 2013, 01:44:55 am »

Når det er sagt så er det jo ikke garantert at man får godkjent, men man er i allefall på vei i riktig retning.

Det som er viktig nå er å holde en tett og god dialog med opp- og ombyggingsgruppen hos Vegvesenet.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3186 på: desember 15, 2013, 10:20:21 am »

Når det er sagt så er det jo ikke garantert at man får godkjent, men man er i allefall på vei i riktig retning.

Det som er viktig nå er å holde en tett og god dialog med opp- og ombyggingsgruppen hos Vegvesenet.

Helt korrekt Eivind! Stå på, vi gleder oss alle for at du bestemte deg for å beholde bilen og etter din innsats i år så skal du se at neste sesong blir en god opptur.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3187 på: desember 15, 2013, 10:21:37 am »

Når det er sagt så er det jo ikke garantert at man får godkjent, men man er i allefall på vei i riktig retning.

Det som er viktig nå er å holde en tett og god dialog med opp- og ombyggingsgruppen hos Vegvesenet.

Helt korrekt Eivind! Stå på, vi gleder oss alle for at du bestemte deg for å beholde bilen og etter din innsats i år så skal du se at neste sesong blir en god opptur.

Mvh
BB

Det var ingen vei tilbake BB!
Så da er det bare å gi full gass mot en legendarisk 2014 sesong Blunker
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #3188 på: desember 16, 2013, 07:59:08 am »

Om det er ingen mekanisk forskjell mellom Kerscher sine og  Tafel så gjenstår kun "en brems booster mekanisk" som en ekstra komponent i sette for Tafel som kan gjøre at bremsene kan brukes opp til 200hk.

Prisen var også ganske likt i forholdt til kapasitetsforskjell... Husk å spørre SV før du handler inn. Spørs om de har erfaring med Tafel sine bremser/papirer.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3189 på: desember 16, 2013, 09:09:36 am »

Om det er ingen mekanisk forskjell mellom Kerscher sine og  Tafel så gjenstår kun "en brems booster mekanisk" som en ekstra komponent i sette for Tafel som kan gjøre at bremsene kan brukes opp til 200hk.

Prisen var også ganske likt i forholdt til kapasitetsforskjell... Husk å spørre SV før du handler inn. Spørs om de har erfaring med Tafel sine bremser/papirer.

Først og fremst er jeg spent på å se hva Tafel svarer i min henvendelse til de.
Når det gjelder brake booster, så ha jeg oppgradert min "master brake cylinder " til denne fra Kerscher

* 01.jpg (42.22 KB. 555x232 - vist 467 ganger.)

http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Hauptbremszylinder
I følge Kerscher så er det ikke nødvendig å oppgradere med brake booster. Kanskje det er dette som er forskjellen mellom 160 og 200 hk kittet foruten perforering av skivene?

Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3190 på: desember 16, 2013, 10:03:25 am »

Om det er ingen mekanisk forskjell mellom Kerscher sine og  Tafel så gjenstår kun "en brems booster mekanisk" som en ekstra komponent i sette for Tafel som kan gjøre at bremsene kan brukes opp til 200hk.

Prisen var også ganske likt i forholdt til kapasitetsforskjell... Husk å spørre SV før du handler inn. Spørs om de har erfaring med Tafel sine bremser/papirer.

Først og fremst er jeg spent på å se hva Tafel svarer i min henvendelse til de.
Når det gjelder brake booster, så ha jeg oppgradert min "master brake cylinder " til denne fra Kerscher
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Hauptbremszylinder
I følge Kerscher så er det ikke nødvendig å oppgradere med brake booster. Kanskje det er dette som er forskjellen mellom 160 og 200 hk kittet foruten perforering av skivene?


Jeg bestilte skivene mine borrede og slissede i mitt 160 kitt eivind. hadde ikke noe å si på hk godkjenning så langt jeg husker.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3191 på: desember 16, 2013, 10:04:25 am »

Om det er ingen mekanisk forskjell mellom Kerscher sine og  Tafel så gjenstår kun "en brems booster mekanisk" som en ekstra komponent i sette for Tafel som kan gjøre at bremsene kan brukes opp til 200hk.

Prisen var også ganske likt i forholdt til kapasitetsforskjell... Husk å spørre SV før du handler inn. Spørs om de har erfaring med Tafel sine bremser/papirer.

Først og fremst er jeg spent på å se hva Tafel svarer i min henvendelse til de.
Når det gjelder brake booster, så ha jeg oppgradert min "master brake cylinder " til denne fra Kerscher
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Hauptbremszylinder
I følge Kerscher så er det ikke nødvendig å oppgradere med brake booster. Kanskje det er dette som er forskjellen mellom 160 og 200 hk kittet foruten perforering av skivene?


Jeg bestilte skivene mine borrede og slissede i mitt 160 kitt eivind. hadde ikke noe å si på hk godkjenning så langt jeg husker.

Ikke sant Espen. Så den eneste forskjellen må jo da være bremsekraftforsterkeren.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #3192 på: desember 18, 2013, 07:49:25 am »

Ikke for å være negativ, men det letteste er nok å høre med tilsynet om de vil godkjenne 200 hk med tafel kitet, og hvis ja, kjøpe det og selge kerscher kitet. Men for å være positiv, stå på og lykke til, det ordner seg nok!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3193 på: desember 18, 2013, 08:01:20 am »

Ikke for å være negativ, men det letteste er nok å høre med tilsynet om de vil godkjenne 200 hk med tafel kitet, og hvis ja, kjøpe det og selge kerscher kitet. Men for å være positiv, stå på og lykke til, det ordner seg nok!

Det er helt uaktuelt å selge Kerscher 160 kit´et for å kjøpe noe som så og si er identisk. Eneste man oppnår er å kaste bort enda mer penger.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3194 på: desember 18, 2013, 08:09:47 am »

Dagens, ukens, mnd.ens gla´nyhet er at Tafel sendte meg kopi av Tüv papiret på deres bremsekit på 200 hk.


*  (20.67 KB. 433x600 - vist 494 ganger.)


*  (24.65 KB. 433x600 - vist 463 ganger.)


*  (32.53 KB. 433x600 - vist 536 ganger.)


*  (27.03 KB. 433x600 - vist 466 ganger.)


*  (26.62 KB. 433x600 - vist 461 ganger.)


*  (23.12 KB. 433x600 - vist 464 ganger.)





« Siste redigering: desember 18, 2013, 08:25:45 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3195 på: desember 18, 2013, 08:16:10 am »

Legg også merke til at "Tröggerplatte hinten" adapter er stemplet med Kerscher.


* 01.jpg (79.47 KB, 784x388 - vist 456 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3196 på: desember 18, 2013, 09:11:27 am »

Å her er Kerscher 160 hk tüv papirene.
Den eneste forskjellen jeg kan se er at på Tafel sitt bremsesett så er det med en bremsekraftforsterker. Ellers er settene like.
Samma calipere og adapter.



* IMG_2375.jpg (42.78 KB, 421x600 - vist 401 ganger.)

* IMG_2376.jpg (37.13 KB, 417x600 - vist 416 ganger.)

* IMG_2377.jpg (32.13 KB, 405x600 - vist 407 ganger.)

* IMG_2378.jpg (32.5 KB, 427x600 - vist 381 ganger.)

* IMG_2379.jpg (34.95 KB, 409x600 - vist 417 ganger.)

* IMG_2380.jpg (44.32 KB, 412x600 - vist 388 ganger.)

* IMG_2381.jpg (43.21 KB, 388x600 - vist 392 ganger.)

* IMG_2382.jpg (35.35 KB, 403x600 - vist 401 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3197 på: desember 18, 2013, 09:20:10 am »

Den Holderen til caliperen er nok en avgjørende faktor ?. Men sabla lekkert, må jo ha meg et sånn sett etterhvert Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #3198 på: desember 18, 2013, 10:00:09 am »

Mulig at adapter/holderen/brakett til calipper er noe grovere en den til Kerscher. Det er vanskelig å beslutte det ut fra bilder. Men det kunne vært en viktig faktor. Rare greier... Kanskje de rett og slett selger eldre sett til Kerscher da?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3199 på: desember 18, 2013, 10:01:00 am »

Mulig at adapter/holderen/brakett til calipper er noe grovere en den til Kerscher. Det er vanskelig å beslutte det ut fra bilder. Men det kunne vært en viktig faktor. Rare greier... Kanskje de rett og slett selger eldre sett til Kerscher da?

Har sendt Kerscher en epost for å høre hva de mener.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3200 på: desember 18, 2013, 10:34:51 am »

Mulig at adapter/holderen/brakett til calipper er noe grovere en den til Kerscher. Det er vanskelig å beslutte det ut fra bilder. Men det kunne vært en viktig faktor. Rare greier... Kanskje de rett og slett selger eldre sett til Kerscher da?

Se på datoen på sertifikatet, den sier 22.11.1993. Husk også at Kercher sitt 160hk sett tidligere hadde 200hk sertifikat.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3201 på: desember 18, 2013, 10:42:57 am »

Bremsekraftforsterker er nok også med på å bidra til godkjenningen.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3202 på: desember 18, 2013, 10:55:53 am »

Husk hva som bestemmer hk "ratingen" på bremsene.

Holdekraft: hvis alle settene klarer å låse hjulet gir de lik bremsekraft i teorien - ved en gitt dekkbredde/vekt.

Kjøling: økt masse, økt overflate, design (kjøleribber, lufteslisser). Dette er bortledet varme = effekt (kW)

Du får ikke bedre bremsekraft/kjøling av en bremsekraftforsterker - men det blir lettere å påføre den, på bekostning av lengre vandring.
Hvis pedalkraften er for høy, ut i fra normale kriterier, så kan dette kreves. Men det skulle i utgangspunktet ikke forandre mye hva bremsene yter i seg selv.

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3203 på: desember 18, 2013, 11:20:44 am »

Det som må oppgraderes ved mer hester er hvor mye varme bremsene kan takle. Jo fortere du komme opp i fart jo oftere må du bremse fra 100 til 0.
Bremsekraftforsterkeren kan vanskelig forbedre dette. Men luftkjøleslanger til skivene foran bør kunne en forskjell.
« Siste redigering: desember 18, 2013, 11:55:20 am av Hot Owl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3204 på: desember 18, 2013, 11:22:58 am »

Finnes det 150 fartsgrense i Norge?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3205 på: desember 18, 2013, 11:43:09 am »

Svar fra Kerscher:

Dear Eivind,
 
thanks for your mail.
 
For our vented disc brake front and disc brake rear we have only TÜV paper up to 160 hp.
Nothing else.
I would suggest you buy brakebooster and use Tafel TÜV papers.
What do you think?
 
Kind regards
Emmi
 
Kerscher Tuning GmbH / GTG SUED
Eggenfeldener Str. 46a
D-84326 Falkenberg
Tel.++ 49 (0) 8727 96 88 0
Fax ++ 49 (0) 8727 96 88 29
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3206 på: desember 18, 2013, 11:57:15 am »

Finnes det 150 fartsgrense i Norge?

Bedre nå? Fri fart i Tyskland forøvrig.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3207 på: desember 18, 2013, 12:08:11 pm »

Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7321
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3208 på: desember 18, 2013, 12:35:32 pm »

Interessant dette, men hvor imponert er evt Tafel tuning over at du bruker deres godkjenningspapir på å få godkjent bremser du allerede har kjøpt av Kerscher?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3209 på: desember 18, 2013, 12:38:54 pm »

Interessant dette, men hvor imponert er evt Tafel tuning over at du bruker deres godkjenningspapir på å få godkjent bremser du allerede har kjøpt av Kerscher?

Det vet jeg ikke. Å jeg tror heller ikke dt vil by på noe problem.
Det jeg spørr om er hva forskjellen er, og evt. om det er mulig å kjøpe den, eller de delelene som er forskjell mellom settene.
Loggført
Sider: 1 ... 105 106 [107] 108 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!