mars 28, 2024, 15:14:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 713898 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #120 på: januar 16, 2012, 21:03:41 pm »

Det blir bra. Om du vil kjøre stifteløs, har jeg en wbx fordeler komplett med tenningsmodul, tomgangsmodul og mekanisk sperre på 5500rpm til salgs. Pga turbo måtte jeg gå over på noe spesielt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #121 på: januar 16, 2012, 23:27:02 pm »

Hei Formula
Jeg kommer til å kjøre med stift tenning så lenge det fungerer. Fikk kjøpt en overhalt orginal Bosch "010" fordeler av Glenn Ring på The Samba. I tillegg så har jeg en Pertronix 1844 modul som ligger i skuffen som back up.

* 01.jpg (118.31 KB. 1600x1200 - vist 306 ganger.)


* 02.jpg (116.23 KB. 1600x1200 - vist 325 ganger.)


* 03.jpg (113.91 KB. 1600x1200 - vist 298 ganger.)

Glenn Ring sine fordelere kan man lese om på denne siden http://www.glenn-ring.com/bosch/
Å slik overhaler han de: http://www.glenn-ring.com/010/index2.html http://www.glenn-ring.com/hvw/


« Siste redigering: januar 16, 2012, 23:35:33 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #122 på: januar 17, 2012, 23:28:06 pm »

Jeg har en sånn liggende i en boks... Burde vel kanskje hengt den opp på veggen. Dette er kremen av stifttenning
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #123 på: januar 27, 2012, 18:36:12 pm »

Mye frem og tilbake vedr. veiv.
Har prøvde å få tak i en Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft veiv fra vwparts, rjvolksperformance.com, CSP-shop.com, Unneberg Bil, Hot Shop, og et par andre. Problemet er at ingen har denne veivene eller andre Scat veiver på lager. Scat har heller ingen på lager, men skal starte produksjonen om ca. 8 uker....

Men så kom jeg over en boxfresh Scat Volksracer 82mm med Chevy journaler på cal-look.no/lounge. Denne blir shippet i dag fra London, å jeg kan forhåpentlig få denne levert til avbalansering i slutten av neste uke.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #124 på: januar 27, 2012, 18:43:30 pm »

En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-)
Spørs om du ikke burde leita litt lenger.


Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert.

Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #125 på: januar 27, 2012, 18:45:50 pm »

DPR? Demello? Hva er glat med de?

Smidd er de og
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #126 på: januar 27, 2012, 18:50:00 pm »

En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-)
Spørs om du ikke burde leita litt lenger.


Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert.

Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1.
Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil.
Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-)

Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd?

Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #127 på: januar 27, 2012, 18:50:14 pm »

DPR? Demello? Hva er glat med de?

Smidd er de og

DPR kunne vært et alternativ. Men jeg vil kjøre med std. lager. Så derfor var jeg ute etter en smidd Scat veiv. Men hva er galt med Volksracer...? Er ikke denne også smidd??
http://scatvw.com/master/crankshafts/forged_dowel_pin.shtml
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #128 på: januar 27, 2012, 18:54:02 pm »

hva er galt med 1. overdim på veiv?

DPR kan lage std journaler, om de finner en veiv som er bra nok..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #129 på: januar 27, 2012, 18:55:11 pm »

hva er galt med 1. overdim på veiv?

DPR kan lage std journaler, om de finner en veiv som er bra nok..
Ingenting negativt med en veiv som er kvalitetssikret med 1. overdim for å ha rette klaringer.
Pauter gjør det samme når de bygger på originalveiver
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #130 på: januar 27, 2012, 18:56:09 pm »

En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-)
Spørs om du ikke burde leita litt lenger.


Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert.

Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1.
Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil.
Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-)

Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd?

Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer.

Enig med deg Trond
Men nå er saken at denne veiva jeg kjøpte på cal-look.no/lounge var den "beste" smidde veiven jeg klarte å spore opp.
Hadde jeg fått tak i Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft http://scatvw.com/master/crankshafts/billet_dowel_pin.shtml så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den. Men dette er ikke tilfellet.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #131 på: januar 27, 2012, 18:57:06 pm »

DPR? Demello? Hva er glat med de?

Smidd er de og

DPR kunne vært et alternativ. Men jeg vil kjøre med std. lager. Så derfor var jeg ute etter en smidd Scat veiv. Men hva er galt med Volksracer...? Er ikke denne også smidd??
http://scatvw.com/master/crankshafts/forged_dowel_pin.shtml

Denne er nok ikke mindre kina produsert enn andre billige veiver.
Funker nok bra til sitt bruksområde.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #132 på: januar 27, 2012, 18:58:06 pm »

En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-)
Spørs om du ikke burde leita litt lenger.


Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert.

Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1.
Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil.
Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-)

Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd?

Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer.

Enig med deg Trond
Men nå er saken at denne veiva jeg kjøpte på cal-look.no/lounge var den "beste" smidde veiven jeg klarte å spore opp.
Hadde jeg fått tak i Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft http://scatvw.com/master/crankshafts/billet_dowel_pin.shtml så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den. Men dette er ikke tilfellet.

Må du ha 82mm?
Det ligger jo en veldig bra Scat Drag light 78mm på Lounge nå.
Det er også en god gammel svensk Okrasa 82mm på finn. Men den er kanskje solgt nå? Bedre finner du ikke.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #133 på: januar 27, 2012, 18:59:49 pm »

En annen ting er at Putte skal være klar med motor uken før 1. mai. Å jeg vet at ting tar tid!! Så å vente på å få levert en veiv om 8-12 uker er helt uaktuelt.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #134 på: januar 27, 2012, 19:01:03 pm »

82mm DPR.. god tysk veiv..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #135 på: januar 27, 2012, 19:01:41 pm »

En billig produsert støpt veiv vs. en dyrere smidd dritbra veiv :-)
Spørs om du ikke burde leita litt lenger.


Er ikke så lett å kjøpe en bra smidd veiv når ingen har en til salgs. Har til og med snakket med Skinne vedr. en Pauter veiv. Men da må man vente til sommeren for å få den levert.

Er Scat Volksracer veiven så dårlig?? Kan umulig være like dårlig som kina veiven fra cip1.
Det var grunnen til at jeg fjernet mitt innlegg igjen så jeg ikke sa noe feil.
Jeg var kanskje litt raskt med å kalle den støpt da jeg trodde alle volksracere var støpte veiver. Jeg innså at jeg kanskje tok feil og valgte derfor å fjerne innlegget, men tydeligvis ikke raskt nok ;-)

Poenget mitt var at dersom du uansett er villig til å betale prisen for en skikkelig Scat veiv så synes jeg ikke du burde gå for en billig varian de produserer, som jeg attpåtil trodde var støpt, men den er kanskje smidd?

Ofte så velger folk de billige veivene fordi de er rimelige, og da er jo det en ærlig sak. Men hvis du allikevel vurderte en god kvalitetsveiv så skjønte jeg ikke hvorfor du gikk for en volksracer.

Enig med deg Trond
Men nå er saken at denne veiva jeg kjøpte på cal-look.no/lounge var den "beste" smidde veiven jeg klarte å spore opp.
Hadde jeg fått tak i Scat Pro Comp Lightweight Forged Crankshaft http://scatvw.com/master/crankshafts/billet_dowel_pin.shtml så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den. Men dette er ikke tilfellet.

Må du ha 82mm?
Det ligger jo en veldig bra Scat Drag light 78mm på Lounge nå.
Det er også en god gammel svensk Okrasa 82mm på finn. Men den er kanskje solgt nå? Bedre finner du ikke.

Okrasa veiven på finn.no har jeg ikke sett. Men ja jeg vil ha 82mm slag.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #136 på: januar 27, 2012, 19:02:46 pm »

82mm DPR.. god tysk veiv..

Omsveiset orginal tysk veiv, ja. Men nå var det seg slik at jeg ville ha Scat, og det ble Scat. Men ikke den jeg var på jakt etter i utgangspunktet.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #137 på: januar 27, 2012, 19:08:32 pm »

82mm DPR.. god tysk veiv..

Omsveiset orginal tysk veiv, ja. Men nå var det seg slik at jeg ville ha Scat, og det ble Scat. Men ikke den jeg var på jakt etter i utgangspunktet.

Det blir sikkert bra nok det :-) Hvor mye skal du hente ut av denne motoren?

Tysk omsveiset veiv går kina veiver en høy gang :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #138 på: januar 27, 2012, 19:14:44 pm »

Jeg blandet Volkstroker(støpt) med VolksRACER(smidd).
Glad du ikke gjorde det samme :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #139 på: januar 27, 2012, 19:17:14 pm »

Nesten spamming av tråden din her nå :-)
MEN, hvis denne ikke er solgt (noe jeg tipper den er) så hadde jeg kjøpt den istedet

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25935310
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #140 på: januar 27, 2012, 19:22:26 pm »

Jeg blandet Volkstroker(støpt) med VolksRACER(smidd).
Glad du ikke gjorde det samme :-)


He he. Fort gjort Trond. Men Volkstroker fåes ikke 82mm.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #141 på: januar 27, 2012, 19:23:02 pm »

Nesten spamming av tråden din her nå :-)
MEN, hvis denne ikke er solgt (noe jeg tipper den er) så hadde jeg kjøpt den istedet

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25935310

Men denne er med Porsche journaler...
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #142 på: januar 27, 2012, 19:26:10 pm »

82mm DPR.. god tysk veiv..

Omsveiset orginal tysk veiv, ja. Men nå var det seg slik at jeg ville ha Scat, og det ble Scat. Men ikke den jeg var på jakt etter i utgangspunktet.

Det blir sikkert bra nok det :-) Hvor mye skal du hente ut av denne motoren?

Tysk omsveiset veiv går kina veiver en høy gang :-)

Johannes har lovet meg rundt 180 hk med mitt oppsett.
At Tysk omsveiset veiv er bedre en kina veiv skulle bare mangle
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #143 på: januar 27, 2012, 23:06:25 pm »

Nei vettu ka, det holder rikelig uansett!
Den volksracer veiva så veldig lik ut som kina 4340 veivene men i tillegg dreid smøre spor.
Sikkert rikelig god for bruket, er da ingen super turbo eller 11000 rpm maskin dette. Glad
Lykke til videre, gleder meg til å treffe både deg og bilen. Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #144 på: januar 27, 2012, 23:19:23 pm »

Håper virkelig veiva er av bedre kvalitet enn kina veiva mi. Den var enten skeiv da den ble montert, eller etter 80-90 mil i løpet av sommeren 2011.
Kammen fra JPM skal varve til rundt 8.000. Så vi får håper Scat Volksracer´n håndterer dette.
Blir hyggelig å hilse på deg og bilen Dalland. Kanskje vi møtes på stripa på SCC i år.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #145 på: januar 28, 2012, 10:12:17 am »

Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #146 på: januar 28, 2012, 10:35:42 am »

Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.

Dette kan sikkert Erik eller Berger hjelpe meg med Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #147 på: januar 28, 2012, 13:01:59 pm »

Håper virkelig veiva er av bedre kvalitet enn kina veiva mi. Den var enten skeiv da den ble montert, eller etter 80-90 mil i løpet av sommeren 2011.
Kammen fra JPM skal varve til rundt 8.000. Så vi får håper Scat Volksracer´n håndterer dette.
Blir hyggelig å hilse på deg og bilen Dalland. Kanskje vi møtes på stripa på SCC i år.

Hadde vert litt kjekt å bli frakjørt av deg på stripa. Glad
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #148 på: januar 28, 2012, 13:11:46 pm »

Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.

Hvorfor det? Det er jo ikke stiftene som holder på plass svinghjulet...har jeg hørt  Osteaktig   Måtte bare..

Om det gjøres, blir både veiv og svinghjul engangs. Så det bør være mye off før man brotsjer.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #149 på: januar 28, 2012, 13:50:29 pm »

Du får huske å få brosjet opp stifthullene til overdimensjon sammen med svinghjulet,samme hvordan veiv det blir.

Hvorfor det? Det er jo ikke stiftene som holder på plass svinghjulet...har jeg hørt  Osteaktig   Måtte bare..

Om det gjøres, blir både veiv og svinghjul engangs. Så det bør være mye off før man brotsjer.

Hører på deg jeg Erik Glad
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!