september 29, 2020, 04:13:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 482313 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #570 på: april 30, 2012, 20:14:30 pm »

Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur Blunker

Hva gir den av trykk?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #571 på: april 30, 2012, 20:17:14 pm »

Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur Blunker

Han sa mye rart.. blant annet at man ikke skal ha mer en 8 i komp på våre motorer. Han toppa idiotskalaen når han bestemte seg for å boikotte turbobiler ved å dele ut flyers og nekte å selge deler til turbogutta etter at han så Dave Perkins kjøre en 9 sekunder stripe.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1700
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #572 på: april 30, 2012, 20:19:35 pm »

Ikke bland frelseren inn i dette .. Gliser.en mann fra sin tid . Du skal med gassere ha max 3-3,5 Psi  i trykk (om ikke kjører du over inntaksventilen og de fløder ....

Lykke til
Erich
Loggført

1303 Cab -75 , Race buggy, Streetracer -65
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #573 på: april 30, 2012, 20:31:21 pm »

Ikke bland frelseren inn i dette .. Gliser.en mann fra sin tid . Du skal med gassere ha max 3-3,5 Psi  i trykk (om ikke kjører du over inntaksventilen og de fløder ....

Lykke til
Erich

Måtte bare Erich!

Skal nok gå bra dette med ny regulator.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #574 på: april 30, 2012, 20:37:45 pm »

Å det var vår frelser Gene Berg som sa at man skal bruke Holley Blue pumpe med Holley Rød regulator. Dette uten noen form for retur Blunker

Hva gir den av trykk?

Pumpa gir Max 14 psi. Regulatoren Holley rød regulerer fra 1-4 psi.

Den regulatoren som sitter på nå skal regulere trykket fra 4,5 - 9 psi.
Se link for pumpe og den gamle regulatoren: http://www.summitracing.com/parts/HLY-12-802-1/
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #575 på: april 30, 2012, 20:40:49 pm »

Min logikk;

Jo høyere trykk pumpa gir, jo kortere holder regulatoren.

Eks:

2 motorer med lik regulator. 1 punpe leverer 14PSI, den andre leverer 5,5PSI.

Regulatoren er 1-4PSI.

hvilken holder best over tid?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #576 på: april 30, 2012, 20:53:08 pm »

Min logikk;

Jo høyere trykk pumpa gir, jo kortere holder regulatoren.

Eks:

2 motorer med lik regulator. 1 punpe leverer 14PSI, den andre leverer 5,5PSI.

Regulatoren er 1-4PSI.

hvilken holder best over tid?

Den regulatoren som nå er ødelagt er den som fulgte med. 4.5-9 psi.
Å det er ikke ukjent at disse Holley regulatorene er av dårlig kvalitet.
http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=12143.0
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1700
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #577 på: april 30, 2012, 20:59:53 pm »

Nei , nå må dere slutte å tulle .... en regulator  fra Holley fungerer sikkert bra om den er ok ..
en regulator som ikke regulerer trykket er selvfølgelig ikke i orden ...
Som sagt trykket er avgjørende med gassere ... Tullet med at trykket /regulering påvirkes av pumpa er kun BS ....

Mvh
Erich
Loggført

1303 Cab -75 , Race buggy, Streetracer -65
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #578 på: april 30, 2012, 21:05:13 pm »

Leverer pumpen 10x det regulatoren skal levere sier det seg selv at den sliter..


Men back on topic.. Gleder meg til å se denne live! :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1700
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #579 på: april 30, 2012, 21:34:31 pm »

Nå er du inne på mitt spesialfelt i "Nordsjøen " så ikke si mot .. En regulator , om du har åpna en, består av  en ventil og en fjør ..og en skrue som regulerer fjørtrykket ..om du vil ... en regulator blir ikke "trøtt" .... om ikke fjøra knekker eller ventilen blir utett .. Fungere som en omhvedt Wastegate ...(der trykket ligger på andre siden ...dette gjelder alle ventiler ...Størrelse på ventilhus /ventiler /fjærer bestemmer bruksområde ....
Kan med andre ord ikke få for mye trykk... på denne spesielle kombien ...uansett .
Jobber daglig med trykk opp til 60 000 PSI .(høytrykk regnes for 50 Bar og opp )  Glad Glad

Mvh
Erich
Loggført

1303 Cab -75 , Race buggy, Streetracer -65
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #580 på: april 30, 2012, 22:08:02 pm »

Så en 1-4PSI regulator tåler en pumpe på 5,5PSI like godt over tid som en pumpe som leverer 100PSI?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1700
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #581 på: april 30, 2012, 22:46:13 pm »

Erlend : ingenting med å "tåle " å gjøre ... Ja den kan godt det ,men alle regulatorer er satt opp til en viss "range" de skal jobbe under ...ie en fjør er en fjær .....

Drit i VW ,,om folk har fulgt med på WRC må jeg bare gratulere Østberg og Solberg med en utrolig innsats i Argentina ..fy f for en kjøring ....legger meg ned i støvet ....dette er moro ..

Mvh
Erich
Loggført

1303 Cab -75 , Race buggy, Streetracer -65
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #582 på: april 30, 2012, 22:59:44 pm »

Godt det alltid er noen som er flinkere enn meg  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #583 på: mai 01, 2012, 00:20:51 am »



Drit i VW ,,om folk har fulgt med på WRC må jeg bare gratulere Østberg og Solberg med en utrolig innsats i Argentina ..fy f for en kjøring ....legger meg ned i støvet ....dette er moro ..

Mvh
Erich

ENIG!
JA til mer motorsport i Norge. Jeg regner med mange arbeidstimer på motorsportarenaer i år Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #584 på: mai 01, 2012, 08:57:11 am »

Her er mer info om bensin systemer, troubleshooting og slange dimensjoner... + tegninger
http://www.robbmcperformance.com/instructions/Regulator.doc
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #585 på: mai 02, 2012, 21:01:00 pm »

Etter å ha bytte regulator har vi nå riktig trykk. Rundt 3 psi. Men det var vist ikke her problemet var  Hæ
Etter flere timer med feilsøking viser det seg at den nye Bosch 010 fordeleren er ute av kontroll. Tenner i hytt og gevær. Testet med en gammel og god 009 fordeler å tenningen er der der den skal være. Spot on!
Det som skjer med 010 fordeleren er at den tenner i helt tilfeldig, noe som medfører at det smeller i forgasserene og i eksosen.
Noen som har vært borti dette før. Bosch 010 fordelern er helt orginal (overhalt) med stift og kondensator.
Skal bytte ut stiften med stiftløs tenning (modul fra Pertronix), bytte rotor, kondensator og varmere plugger. Bruker nå NGK DP8EA. Så vi får prøve med DP7EA eller DP6EA.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #586 på: mai 02, 2012, 21:19:40 pm »

Etter å ha bytte regulator har vi nå riktig trykk. Rundt 3 psi. Men det var vist ikke her problemet var  Hæ
Etter flere timer med feilsøking viser det seg at den nye Bosch 010 fordeleren er ute av kontroll. Tenner i hytt og gevær. Testet med en gammel og god 009 fordeler å tenningen er der der den skal være. Spot on!
Det som skjer med 010 fordeleren er at den tenner i helt tilfeldig, noe som medfører at det smeller i forgasserene og i eksosen.
Noen som har vært borti dette før. Bosch 010 fordelern er helt orginal (overhalt) med stift og kondensator.
Skal bytte ut stiften med stiftløs tenning (modul fra Pertronix), bytte rotor, kondensator og varmere plugger. Bruker nå NGK DP8EA. Så vi får prøve med DP7EA eller DP6EA.



Anders "Dewil" kom med et godt tips pr. telefon. Å det er at det mulig er dårlig jord på kondensatoren. Så dette skal sjekkes i morgen.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #587 på: mai 02, 2012, 21:43:39 pm »

Snedig, var ikke denne nyoverhalt?
Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #588 på: mai 02, 2012, 21:53:20 pm »

Veldig merkelig.
Har fått svar fra Glenn Ring. Etter hva jeg kan forstå så er det problem med jord.
Skal se nærmere på dette i morgen.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #589 på: mai 02, 2012, 22:23:47 pm »

Nå er du inne på mitt spesialfelt i "Nordsjøen " så ikke si mot .. En regulator , om du har åpna en, består av  en ventil og en fjør ..og en skrue som regulerer fjørtrykket ..om du vil ... en regulator blir ikke "trøtt" .... om ikke fjøra knekker eller ventilen blir utett .. Fungere som en omhvedt Wastegate ...(der trykket ligger på andre siden ...dette gjelder alle ventiler ...Størrelse på ventilhus /ventiler /fjærer bestemmer bruksområde ....
Kan med andre ord ikke få for mye trykk... på denne spesielle kombien ...uansett .
Jobber daglig med trykk opp til 60 000 PSI .(høytrykk regnes for 50 Bar og opp )  Glad Glad

Mvh
Erich

En fjær blir ikke "trøtt" over tid? Som alltid er det gunstig å jobbe i middelområdet for det regulatoren er designet for; ligger du i ytterpunktene er ting som regel mer unøyaktig og belastes unødig hardt/for lite
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #590 på: mai 03, 2012, 12:15:01 pm »

Snedig, var ikke denne nyoverhalt?
Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.

På høy komp?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #591 på: mai 03, 2012, 19:22:30 pm »

Snedig, var ikke denne nyoverhalt?
Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.

På høy komp?

Nei, 11,0:1
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #592 på: mai 03, 2012, 20:17:30 pm »

Snedig, var ikke denne nyoverhalt?
Du kan trygt kjøre DP6EA, har fungert i flere år for meg uten problemer.

På høy komp?

Nei, 11,0:1

Da tester jeg med D6EA. Takk for tips JS
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #593 på: mai 04, 2012, 15:43:46 pm »

Da er Putte friskmeldt. Har fått oppgradert fordeleren med stiftløs tenning.

* 02.jpg (123.1 KB. 900x672 - vist 164 ganger.)

Det gjenstår nå bare å få montert på slanger fra viftehuset til varmepotta. Men uten denne delen så ble det vanskelig.



* 01.jpg (81.55 KB. 900x672 - vist 184 ganger.)


Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #594 på: mai 04, 2012, 16:02:28 pm »

En liten snutt fra garasjen tidligere i dag. Beklager dårlig lyd.


« Siste redigering: mai 04, 2012, 16:12:24 pm av Eivind (Putte) » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #595 på: mai 04, 2012, 18:29:27 pm »

Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #596 på: mai 04, 2012, 18:36:38 pm »

Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.  Glad

Du måtte bare  Blunker
Skal prøve å få gjort dette i løpet av sesongen. Men da trenger jeg nok hjelp. Har aldri gjort dette før...
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #597 på: mai 04, 2012, 20:43:41 pm »

Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.  Glad

Du måtte bare  Blunker
Skal prøve å få gjort dette i løpet av sesongen. Men da trenger jeg nok hjelp. Har aldri gjort dette før...


Elektrikertape og kappeskive.  Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #598 på: mai 05, 2012, 10:29:51 am »

Hadde sett så mye bedre ut hvis du i det minste hadde kappet AN slangene i korrekte lengder.  Glad

Du måtte bare  Blunker
Skal prøve å få gjort dette i løpet av sesongen. Men da trenger jeg nok hjelp. Har aldri gjort dette før...


Elektrikertape og kappeskive.  Blunker

Hvis det er så enkelt skal jeg klare dette i løpet av uken.
Kjøper inn ny slange og koblinger.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #599 på: mai 05, 2012, 10:37:14 am »

Dynodag nærmer seg med stormskritt. Kl 12.00 den 9. mai braker det løst hos Anders Ringstad.
Hvem tørr å gjette Dynapack hk.
Premie til topp tre!
Loggført
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!