september 21, 2020, 00:52:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 480963 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #810 på: juli 11, 2012, 21:17:31 pm »

Du kommer nok til å merke rimelig bra forskjell på grepp´et med de toyo-dekkene der. Har fått mye skryt disse dekka av "bane-folk" . Glad

Virker bra disse toyo dekka. Slepper i alle fall ikke i den store rundkjøringen ved Mc Donald´s i Råde :-)

Få på et stabstag bak også , så vil du merke at det henger på enda bedre. Du behøver ikke (eller mer riktig sagt) bør ikke ha noe tykkere stag foran. Som enkeltoppgradering, så vil jeg si at det å sette på stabstag bak på bobla er den beste enkeltgrepet du kan gjøre for å bedre veiholdningen på en IRS-boble. Bobla er jo som kjent veldig lett i fronten, så folk pleier å stive opp i mente´ foran da de tenker i samme baner som "vanlige" biler (med motor / tyngden foran).

Har et stabstag til baken liggende i "Bug Rent Garasjen". Men har ikke fått tid til å montere denne.
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #811 på: juli 11, 2012, 22:52:41 pm »

Du kommer til å kjøre fra meg på SCC. Jeg har bare 137,4 hk på jula ved 4850rpm. Må justere sprutet så den følger med opp til 7000rpm. Den er stilt ned så på full gass (200km/t) bruker den kun 1,2l . Jeg tåler å bli kjørt fra Eivind. Dette blir morro.

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #812 på: juli 11, 2012, 22:54:13 pm »

Du kommer til å kjøre fra meg på SCC. Jeg har bare 137,4 hk på jula ved 4850rpm. Må justere sprutet så den følger med opp til 7000rpm. Den er stilt ned så på full gass (200km/t) bruker den kun 1,2l . Jeg tåler å bli kjørt fra Eivind. Dette blir morro.

VWhilsen Alf

Ikke noe stress det Alf!
Det viktigste er at vi har det gøy, å kommer oss hele hjem igjen.
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #813 på: juli 11, 2012, 23:01:08 pm »

Du kommer til å kjøre fra meg på SCC. Jeg har bare 137,4 hk på jula ved 4850rpm. Må justere sprutet så den følger med opp til 7000rpm. Den er stilt ned så på full gass (200km/t) bruker den kun 1,2l . Jeg tåler å bli kjørt fra Eivind. Dette blir morro.

VWhilsen Alf

Ikke noe stress det Alf!
Det viktigste er at vi har det gøy, å kommer oss hele hjem igjen.

Helt enig Eivind. Jeg er godt fornøyd hvis jeg kommer ned på 12 tallet jeg  Gliser . Har begynt å trene på starten nå så den begynner å sitte. Nå er det bare å sørge for at motoren får nok mat og riktig octan. I DK ble bilen bremset på 92 Octan. I Norge kjører vi vel på 99 ?

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #814 på: juli 11, 2012, 23:03:54 pm »

V-power 99 er sluttsolgt i Norge. Så det er V-Power Nitro 98 som gjelder pt: http://www.shell.no/home/content/nor/products_services/on_the_road/fuels/v_power_nitro_plus_tpkg/#/about
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #815 på: juli 13, 2012, 09:14:31 am »

Flere som gleder seg til SCC!!

http://instagram.com/p/M-ThXXk5BG/
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #816 på: juli 29, 2012, 18:26:41 pm »

Vedr. Weber IDA 48 gasserene mine
Da jeg var på KNA Varna tidligere i sommer å kjørte med Putte merket jeg fort at det er noe galt med oppsettet på gasserene mine.
Mister power ut av svingen i 2. gir. Den begynner å "lagge" / bromme. Har også merket dette når jeg kjører på gata å gir full gass i f.eks. 2 gir i 50 km/t. Hvis jeg tråkker forsiktig så er det ok. Men når jeg gir full gass så virker det som den blir strupet av for mye, eller for lite bensin.
Til info så merker jeg ikke noe til problemet med vanlig akselerasjon fra stillestående til f.eks. 120.


Dette er oppsettet på Weber IDA gasserene

Weber IDA 48
JPM Raptor Venturies/halsringer 40 mm
JPM Raptor Stacks
Dyser:
Main: 190 -  Air: 210
E-tubes: F20
Tomgangsdyser: Main 60F10 - Air: 120  
« Siste redigering: juli 29, 2012, 18:55:41 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #817 på: juli 30, 2012, 09:07:49 am »

Er alle på ferie siden det ikke kommer noen svar ;-)
Lurer på om det hjelper å gå opp på tomgangsdysen fra 60F10 til f.eks. 65 eller 70F10.
Og om evt. større aks.pumpe dyse vil hjelpe på problemet.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #818 på: juli 30, 2012, 09:34:06 am »

Når du sier den må lures oppover i registeret fremfor å gi flatt jern, Spesielt fra lavt turtall tyder det mer på at den får for mye av akspumpene. Ryker den litt når dette skjer. Eller er det over for fort til at det blir noen eksosutvikling.

Dette er litt vrient å få justert inn i bremsebenken å må tas når motoren sitter i bilen.

Men når dette skjer. Prøv å pump fort på gassen for å se om det hjelper eller gjør ting værre. Blir den værre.. får den for mye. Blir det bedre får den for lite.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #819 på: juli 30, 2012, 09:55:42 am »

Når du sier den må lures oppover i registeret fremfor å gi flatt jern, Spesielt fra lavt turtall tyder det mer på at den får for mye av akspumpene. Ryker den litt når dette skjer. Eller er det over for fort til at det blir noen eksosutvikling.

Dette er litt vrient å få justert inn i bremsebenken å må tas når motoren sitter i bilen.

Men når dette skjer. Prøv å pump fort på gassen for å se om det hjelper eller gjør ting værre. Blir den værre.. får den for mye. Blir det bedre får den for lite.

Tror ikke det ryker noe. Har ikke lagt merke til det. Noen ganger så harker den litt å så kommer turtallet. Andre ganger så harker den mer for så å hente seg inn.
Skal ta meg en tur litt senere i dag, å teste å pumpe fort på gassen for å se om det hjelper, eller blir værre.

Sånn jeg har forstått det av denne artikkelen hos aricoold.net : http://www.aircooled.net/vw-carburetors-jetting-102/
så får gasseren bra med luft men for lite bensin av aks.pumpen.


Accelerator Pump: Remember from the beginning of this article, that air and fuel have different viscosities. They also have different densities! Since fuel is much heavier than the same “amount” of air, when you open/close the throttle, the air will change speed MUCH faster than the fuel will (think of a heavy car vs. a light one). When you open the throttle quickly, the air INSTANTLY speeds up to fill the engine. The fuel responds TO the air volume, so it has to react. In addition, it’s heavier so it can’t change “speed’ as quickly. The result is that the engine has a lot of air, and NOT ENOUGH FUEL. It leans out! So, almost all carburetors have an accellerator pump that adds fuel when you open the throttle. This gives the main jet time to start metering the right amount of fuel to the engine.

We want as little accellerator pump squirt as possible to remove the stumble from the engine. Too much gas as it’s washing our oil off the cylinder walls (wearing out our pistons and rings) as well as lowering our MPG. Basically, turning the pump screw in adds more fuel shot to the engine as the throttle is opened up. Be conservative!
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #820 på: juli 30, 2012, 14:35:58 pm »

Tok to pådrag for din skyld i dag eiving, snutt kommer. Kan ikke si jeg merker det problemet. Og på filmen som kommer gikk pedalen rett til bunns. Har ligget å krøpet før nr to, så det sota litt. Eller kanskje den får litt mye?

Lastes opp nå 15% , så om den ikke funker, prøv igjen om noen minutter. Glad

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #821 på: juli 30, 2012, 15:09:55 pm »

Tok to pådrag for din skyld i dag eiving, snutt kommer. Kan ikke si jeg merker det problemet. Og på filmen som kommer gikk pedalen rett til bunns. Har ligget å krøpet før nr to, så det sota litt. Eller kanskje den får litt mye?

Lastes opp nå 15% , så om den ikke funker, prøv igjen om noen minutter. Glad




Gidder du å sjekke hva slags tomgangsdyser og aks. dyser som er montert på gasserene dine.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #822 på: juli 30, 2012, 15:13:47 pm »

Bare å komme å skru det. Blunker Hyggelig med garasjebesøk.. Rekker tunge   
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #823 på: juli 31, 2012, 00:53:24 am »

Gliser Vi fikk skrudd litt i dag da Gliser

Fikk du testa litt gassing slik JEE nevnte?
Regner med at knirkelyden din ble borte siden du ikke snudde Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #824 på: juli 31, 2012, 05:42:27 am »

Gliser Vi fikk skrudd litt i dag da Gliser

Fikk du testa litt gassing slik JEE nevnte?
Regner med at knirkelyden din ble borte siden du ikke snudde Gliser

Knirkelyd borte.
Problem så å si borte etter å ha dyset de ned Glad

Main 165
Air 180
E-tubes F2
Idle: 60 (skal prøve 65 i dag)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #825 på: august 07, 2012, 06:43:12 am »

Sendte inne en bestilling hos http://www.dellorto.co.uk på en haug med dyser og noen dyseholdere. Så nå skal jeg ha et sett med dragdyser (SCC dyser) og et sett med gatedyser ;-)
Disse JPM Raptor Venturies (halsringene) er vist ikke så gatevennlige som jeg skulle ønske. Men når man dyser de ned så fungerer det helt fint for meg.

Dragdyser
main: 190
Air: 210
E-tube F-20

Gatedyser
main: 170
Air: 180
E-tube F-2
« Siste redigering: august 07, 2012, 10:35:35 am av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #826 på: august 07, 2012, 07:53:31 am »

Nå er det bare 9 dager igjen til SCC.
Dæven så jeg gleder meg!!



http://statigr.am/p/244006072234512556_192986251
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #827 på: august 07, 2012, 08:23:57 am »

Gleder meg til å se deg på stripa! Blunker
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #828 på: august 07, 2012, 16:59:12 pm »

Hyggelig å høre Kaj!
Gleder meg noe sinnsykt inn i h.....e til SCC!!
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #829 på: august 07, 2012, 22:35:54 pm »

Hyggelig å høre Kaj!
Gleder meg noe sinnsykt inn i h.....e til SCC!!


 Glad
Det er det fler som gjør nå,,det drømmes til og med om det. Noen våkner svette og redde, andre med mer mareritt lignende utgaver  Gliser
Sees om ti dager
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #830 på: august 08, 2012, 08:46:47 am »

Hyggelig å høre Kaj!
Gleder meg noe sinnsykt inn i h.....e til SCC!!

Det skjønner jeg godt Gliser Detta blir kult!
Jeg mangler et solid fremre girkassefeste for å komme meg til scc :-P
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #831 på: august 08, 2012, 09:00:55 am »

Til dere som gjetter på 402 meter (1/4) mile tider på Putte:

Årsmodell / Bilmerke / 0-100 / 402m

Audi

1988 Audi 80 9.6 17.1
1988 Audi Quattro 80 9.1 16.7
1989 Audi Quattro 80 10.3 17.2
1992 Audi 80 9.7 17.5
1988 Audi 90 8.9 16.7
1988 Audi 90 Quattro 9.5 17.0
1991 Audi 90 Quattro 20V 9.4 16.9
1992 Audi 90 Quattro 8.2 16.3
1993 Audi 90 CS Quattro Sport 8.8 16.7
1992 Audi 100 8.4 16.5
1992 Audi 100 CS 9.6 17.2
1992 Audi 100 S 9.4 17.2
1993 Audi 100 S 8.9 17.0
1993 Audi 100 CS Quattro Wagon 11.2 18.0
1980 Audi 4000 11.5 N/A
1984 Audi 4000S Quattro 10.2 17.3
1985 Audi 4000S 10.3 17.4
1985 Audi 4000S Quattro 9.2 16.8
1980 Audi 5000 Turbo 9.1 17.0
1980 Audi 5000S Diesel 20.4 21.9
1981 Audi 5000S Diesel 20.5 N/A
1981 Audi 5000 Turbo 9.4 N/A
1983 Audi 5000S 10.8 17.8
1983 Audi 5000 Turbo 11.6 18.4
1984 Audi 5000S Turbo 10.5 17.5
1984 Audi 5000S Wagon 11.2 18.0
1985 Audi 5000S Turbo Quattro 8.3 16.4
1986 Audi 5000S 11.6 18.4
1986 Audi 5000 Turbo Quattro 8.2 16.1
1988 Audi 5000S Quattro 9.7 17.0
1995 Audi A6 9.2 16.9
1996 Audi A6 Quattro Wagon 10.1 17.5
1999 Audi A6 2.8 Quattro Wagon-9.1, n/a
1996 Audi A4 8.9 16.8
1997 Audi A8 Quattro 6.7 15.0
1998 Audi A4 Quattro 8.8 N/A
1998 Audi A6 Quattro 8.7 16.6
1999 Audi A4 1.8t Quattro 9.5 n/a
2003 Audi A4 3.0 Cabriolet 7.5 15.9
2003 Audi A4 Avant 3.0 Quattro 7.7 15.9
1994 Audi Cabriolet 9.7 17.1
1982 Audi Coupe 11.2 N/A
1983 Audi Coupe 11.2 18.1
1984 Audi Coupe GT 10.5 17.7
1985 Audi Coupe GT 9.0 16.6
2003 Audi Allroad 2.7t twin turbo 7.7 N/A
2006 Audi RS 4 Quattro 4.8 13.3 (C&D Sept '05)
2003 Audi RS6 4.3 12.63 (R&T Online)
1992 Audi S4 6.1 14.9
1993 Audi S4 6.5 15.1
2000 Audi S4 5.5 14.1
2004 Audi S4 4.9 n/a
2001 Audi S8 5.8 14.4
2000 Audi TT Quattro Roadster 6.2 14.7
2003 Audi TT 1.8 Quattro 7.3 15.7
1990 Audi V8 9.3 17.0
1990 Audi V8 Quattro 9.3 16.9
1991 Audi V8 6.8 15.1
1993 Audi V8 Quattro 7.2 15.6
1982 Audi Quattro 8.2 16.2
1985 Audi Quattro Turbo 7.2 15.5
1990 Audi Quattro Coupe 8.8 16.5
1991 Audi Quattro 20 7.2 15.4

Aston Martin

1999 Aston Martin DB7 5.7 14.3
2000 Aston Martin DB7 Vantage 5.1 13.6
2002 Aston Martin DB7 Vantage Volante 5.0 13.4
2002 Aston Martin V-12 Vanquish 4.4 12.9

Bentley

2006 Bentley Continental Flying Spur (twin-turbo W-12) 4.6 13.1 (R&T Aug. '05)

BMW

1971 BMW 1600 11.6 18.2
1968 BMW 2002 11.3 17.9
1983 BMW 318i 9.6 17.3
1984 BMW 318i 11.6 18.3
1990 BMW 318is 8.8 16.5
1991 BMW 318is 10.0 17.3
1992 BMW 318i 9.7 17.2
1994 BMW 318is 10.1 17.5
1995 BMW 318i 8.8 16.6
1995 BMW 318i Conv. 9.7 17.4
1995 BMW 318ti 8.9 16.6
1996 BMW 318ti 8.4 16.4
1977 BMW 320i 12.3 18.2
1980 BMW 320i 12.1 18.7
1980 BMW 320i Turbo 7.3 15.6
1984 BMW 325e 8.4 16.3
1985 BMW 325e 9.2 16.6
1986 BMW 325es 8.6 16.4
1987 BMW 325es 9.0 16.7
1988 BMW 325is 7.5 15.7
1988 BMW 325iX 7.9 15.9
1988 BMW 325i Conv. 7.7 15.7
1989 BMW 325i 7.5 15.5
1990 BMW 325i 7.8 16.0
1992 BMW 325i 7.8 15.8
1993 BMW 325i 8.4 16.5
1993 BMW 325is 7.4 15.7
1994 BMW 325i 7.4 15.5
1994 BMW 325is 7.2 15.9
1994 BMW 325i Conv. 7.3 15.9
1995 BMW 325i 7.7 16.0
1995 BMW 325i Conv. 9.1 16.9
1996 BMW 328i Sport 6.4 15.0
1998 BMW 328is 6.2 14.7
1999 BMW 328i 6.9 15.2
2001 BMW 330i 6.1 14.8
1979 BMW 528i 8.2 N/A
1982 BMW 528e 10.3 17.5
1983 BMW 533i 7.7 15.8
1985 BMW 524td 11.7 18.2
1986 BMW 524td 11.0 18.1
1986 BMW 535i 7.9 16.1
1989 BMW 535i 7.0 15.5
1990 BMW 525i 8.0 16.1
1990 BMW 535i 8.6 16.5
1991 BMW 525i 8.4 16.2
1992 BMW 525i 9.6 17.5
1993 BMW 525i Touring 10.0 17.8
1993 BMW 535i 8.2 16.3
2003 BMW 525i wagon-8.9, n/a
1993 BMW 540i 6.9 15.3
1994 BMW 530i 7.0 15.5
1994 BMW 530i Touring 8.9 16.7
1994 BMW 540i 7.9 16.0
1995 BMW 540i 6.2 14.8
1996 BMW 525i Touring 8.8 16.8
1996 BMW 540i Sport 5.8 14.4
1997 BMW 528i (auto) 7.5 15.8
1997 BMW 528i (manual) 6.8 15.3
2001 BMW 528i 7.8 16.1
1997 BMW 540i 6.2 14.6
1998 BMW 540i Sport 5.5 14.0
2001 BMW 540i (Automatic) 5.7 14.3
2001 BMW 540i 6-Speed 5.5 14.0
1977 BMW 630CSi 11.0 17.3
1983 BMW 633CSi 7.7 16.0
1985 BMW 635CSi 8.2 16.0
1987 BMW 635CSi 8.5 16.3
1988 BMW 635CSi 7.7 16.0
1980 BMW 733i (4spd) 8.4 16.6
1980 BMW 733i (Auto) 10.5 17.5
1982 BMW 745i 8.5 16.6
1986 BMW 735i 9.1 16.7
1987 BMW 735i 9.1 16.8
1988 BMW 735i 9.3 17.0
1988 BMW 750iL 6.5 14.8
1990 BMW 735i 10.3 17.4
1991 BMW 750iL 6.5 14.8
1993 BMW 740i 6.8 15.3
1993 BMW 750iL 7.7 15.8
1994 BMW 740iL 7.7 15.9
1994 BMW 750iL 7.7 15.9
1995 BMW 740i 8.4 16.6
1995 BMW 740iL 7.9 16.0
1995 BMW 750iL 6.3 14.8
1996 BMW 740i 7.7 15.9
1996 BMW 750iL 6.4 14.7
1999 BMW 750iL 7.3 15.5
1991 BMW 850i 7.4 15.6
1992 BMW 850i 7.3 15.6
2003 BMW 760il 5.7, n/a
1994 BMW 840Ci 7.4 15.6
1994 BMW 850CSi 5.3 13.9 (C&D April '94)
1994 BMW 850i 6.3 14.9
1998 BMW M Roadster 5.1 13.7
2002 BMW M Roadster 4.5 13.1
1999 BMW M Coupe 5.4 13.8
1981 BMW M1 6.2 14.6
1987 BMW M3 8.1 16.1
1988 BMW M3 7.1 15.4
1990 BMW M3 6.5 15.2
1995 BMW M3 6.2 14.6
1995 BMW M3 Lightweight 5.3 13.9
1996 BMW M3 Automatic 6.7 15.3
1996 BMW M3 Luxury 6.6 14.9
1998 BMW M3 Sedan 5.5 14.0
2001 BMW M3 Coupe (U.S.) 4.8 n/a
2001 BMW M3 Convertible (U.S.) 5.4 n/a
2002 BMW M3 4.7 13.4
1988 BMW M5 6.3 14.6
1990 BMW M5 6.5 15.0
1991 BMW M5 6.5 14.9
1993 BMW M5 6.2 14.6
2001 BMW M5 4.7 13.2
2002 BMW M5 4.8 13.3
1988 BMW M6 7.0 15.5
1997 BMW Z3 2.8 6.2 14.7
2001 BMW Z8 4.6 13.0
2002 BMW Z8 4.5 12.8
2002 BMW X5 4.6is 6.5 15.1
2003 BMW X5 3.0i 8.1 16.2
2003 BMW Z4 3.0i 5.4 14.2

Bugatti

2008 Bugatti Veyron 2.5 10.2

Ferrari

1967 Ferrari 275 GTS/4 NART 6.7 14.7
1977 Ferrari 308 GTB 8.2 17.0
1980 Ferrari 308 GTS 6.9 14.9
1981 Ferrari 308 - Dino GT4 7.8 N/A
1981 Ferrari 308 GTSi 7.9 N/A
1983 Ferrari 308 GTBi Quattrovalvole 6.8 15.2
1986 Ferrari 328 GTS 5.6 14.2 (C&D May 86)
1988 Ferrari 328 GTS 6.7 15.0
1968 Ferrari 330 GTS 6.9 14.9
1970 Ferrari 330 GTS 6.9 14.9
1995 Ferrari 333 SP 3.6 11.3
1990 Ferrari 348 tb 6.0 14.3
1993 Ferrari 348 tb Serie Speciale 5.6 14.0
1993 Ferrari 348 Spider 5.6 14.1
1998 Ferrari 355 F1 4.6 13.0
2001 Ferrari 360 Spider F1 4.6 13.2
1986 Ferrari 412 6.7 15.0
1994 Ferrari 456 GT 4.8 13.3
1995 Ferrari 456 GT 5.1 13.4
1997 Ferrari 456 GTA 4.9 13.3
1998 Ferrari 456M 5.2 13.5
1978 Ferrari 512 Berlinetta Boxer 5.5 N/A
1982 Ferrari 512 Berlinetta Boxer 5.1 13.5
1992 Ferrari 512 TR 4.7 12.9
2000 Ferrari 550 Maranello 4.2 12.7
2001 Ferrari 550 Barchetta Pininfarina 4.9 13.3
2003 Ferrari 575M Maranello F1 4.2 12.6
1973 Ferrari Dino Spyder 8.8 15.3
1974 Ferrari Dino 7.1 15.5
1995 Ferrari F355 Berlinetta 4.7 12.8
1996 Ferrari F355 Spider 4.9 13.4
1997 Ferrari F355 Berlinetta 4.8 13.2
1992 Ferrari F40 3.8 11.8
1986 Ferrari GTO 5.0 14.1
1982 Ferrari Mondial 8 9.4 17.1
1984 Ferrari Mondial Cabriolet 7.6 16.0
1986 Ferrari Mondial 3.2 7.1 15.3
1991 Ferrari Mondial t Cabrio 6.6 15.0
2005 Ferrari 612 Scaglietti 4.6 12.8 (R&T Sept '05)
1985 Ferrari Testarossa 5.3 13.6
1986 Ferrari Testarossa 5.3 13.4
1989 Ferrari Testarossa 6.2 14.2

Jaguar

2000 Jaguar S-Type 3.0 8.7 16.8
2004 Jaguar S-Type R 5.2 13.7
1981 Jaguar XJ6 Series III (auto) 10.6 N/A
1986 Jaguar XJ6 Vanden Plas 12.3 18.9
1987 Jaguar XJ6 (auto) 11.5 18.3
1989 Jaguar XJ6 10.0 17.5
1990 Jaguar XJ6 Sovereign 9.0 16.8
1990 Jaguar XJ6 Vanden Plas 9.2 16.9
1992 Jaguar XJ6 8.6 16.4
1996 Jaguar XJ6 7.6 15.8
1998 Jaguar XJ8 L 6.7 15.0
1993 Jaguar XJ12 Sedan 7.5 15.9
1994 Jaguar XJ12 7.7 15.9
1991 Jaguar XJR-15 4.5 12.6
1993 Jaguar XJR-S Coupe 7.0 15.2
1995 Jaguar XJR 6.6 14.9
1997 Jaguar XJR 6.8 15.1
1998 Jaguar XJR 5.2 13.7
1976 Jaguar XJ-S 8.9 15.9
1981 Jaguar XJ-S (auto) 7.8 N/A
1983 Jaguar XJ-S HE (auto) 8.2 16.3
1987 Jaguar XJ-S 8.7 16.5
1987 Jaguar XJ-SC 8.8 16.7
1989 Jaguar XJ-S V-12 Conv. 9.9 17.5
1992 Jaguar XJS 8.3 16.3
1993 Jaguar XJS Coupe 7.8 15.9
1997 Jaguar XK8 Conv. 6.7 15.0
2000 Jaguar XKR 5.6 14.2
2001 Jaguar X-Type 3.0 6.3 14.9

Lamborghini

1979 Lamborghini Countach S 5.9 N/A
1982 Lamborghini Countach S 5.7 14.1
1986 Lamborghini Countach 5000S 5.2 13.7
1991 Lamborghini Diablo 4.4 13.2
1992 Lamborghini Diablo 4.5 13.3
1995 Lamborghini Diablo VT 4.7 13.2
2000 Lamborghini Diablo VT 4.3 12.2
1983 Lamborghini Jalpa 7.3 15.4
1968 Lamborghini Miura V12 6.3 14.5
1970 Lamborghini Miura S 5.5 13.9
2002 Lamborghini Murcielago 3.6 12.0

McLaren

1997 McLaren F1 3.9 11.7 (MT Aug 2001)

Mercedes

1984 Mercedes-Benz 190E 11.2 18.1
1986 Mercedes-Benz 190E 2.3 9.9 17.5
1987 Mercedes-Benz 190E 2.3-16 7.8 16.2
1989 Mercedes-Benz 190E 2.6 8.7 16.8
1991 Mercedes-Benz 190E 2.3 9.6 17.3
1992 Mercedes-Benz 190E 2.3 11.4 18.4
1980 Mercedes-Benz 240D (4spd) 19.7 21.4
1968 Mercedes-Benz 280SL 9.9 17.1
1971 Mercedes-Benz 280SEL 4.5 11.2 18.1
1973 Mercedes-Benz 280 11.1 17.1
1977 Mercedes-Benz 280E 11.9 18.3
1981 Mercedes-Benz 380SEL 10.1 N/A
1981 Mercedes-Benz 300TD 13.2 N/A
1982 Mercedes-Benz 380SEC 10.4 N/A
1982 Mercedes-Benz 380SL 11.5
1983 Mercedes-Benz 380SEC 10.4 17.9
1983 Mercedes-Benz 380SL 10.9 18.4
1987 Mercedes-Benz 300TD 10.3 17.5
1987 Mercedes-Benz 300E 7.5 16.0
1990 Mercedes-Benz 300E 8.7 16.8
1990 Mercedes-Benz 300E 4Matic 9.2 17.0
1990 Mercedes-Benz 300SL 9.1 17.0
1991 Mercedes-Benz 300CE 24V 8.5 16.6
1991 Mercedes-Benz 300SE 9.2 17.0
1991 Mercedes Benz 300D 2.5 Turbo 10.6 17.8
1992 Mercedes-Benz 300E 8.6 16.6
1993 Mercedes-Benz 300CE Conv. 8.1 16.1
1988 Mercedes-Benz 420SEL 8.7 16.7
1992 Mercedes-Benz 400E 7.6 15.8
1993 Mercedes-Benz 400E 7.2 15.4
1984 Mercedes-Benz 500SEC 9.0 17.0
1985 Mercedes-Benz 500SEL 8.9 17.0
1986 Mercedes-Benz 560SL 7.5 15.8
1987 Mercedes-Benz 560SEC 7.0 15.5
1987 Mercedes-Benz 560SL 7.5 15.8
1989 Mercedes-Benz 560SL 6.8 15.2
1990 Mercedes-Benz 500SL 6.4 14.9
1991 Mercedes-Benz 500SL 6.1 14.4
1992 Mercedes-Benz 500E 6.2 14.6
1992 Mercedes-Benz 500SEL 7.4 15.7
1993 Mercedes-Benz 500E 6.3 14.7
1994 Mercedes-Benz 500SL 6.3 14.6
1993 Mercedes-Benz 600SEC 6.5 14.8
1993 Mercedes-Benz 600SEL 6.6 15.2
1994 Mercedes-Benz 600SEL 6.7 14.9
1998 Mercedes-Benz A160 10.3 17.7
1995 Mercedes-Benz C36 6.0 14.5
1997 Mercedes-Benz C36 5.9 14.4
1998 Mercedes-Benz C43 5.8 14.4
2002 Mercedes-Benz C32 AMG 5.1 13.6
1994 Mercedes-Benz C220 8.7 16.9
1996 Mercedes-Benz C220 9.0 16.9
1999 Mercedes-Benz C230 Komp. 7.6 15.7
2001 Mercedes-Benz C240 8.8 16.7
1994 Mercedes-Benz C280 7.8 16.1
1994 Mercedes-Benz C280 (auto) 8.4 16.5
1995 Mercedes-Benz C280 7.9 16.0
1996 Mercedes-Benz C280 Sport 7.3 15.8
2001 Mercedes-Benz C320 Sport 7.5 15.8
2002 Mercedes-Benz C320 6.8 15.1
1998 Mercedes-Benz CLK320 6.8 15.2
1999 Mercedes-Benz CLK430 6.1 14.5
2001 Mercedes-Benz CLK55 AMG 5.0 13.6
1999 Mercedes-Benz CLK-GTR 3.4 9.4
1999 Mercedes-Benz CL600 6.2 14.4
2001 Mercedes-Benz CL600 5.7 14.2
1995 Mercedes-Benz E320 Cabriolet (auto) 8.7 16.5
1996 Mercedes-Benz E320 7.1 15.4
1995 Mercedes-Benz E420 (auto) 7.1 15.3
1998 Mercedes-Benz E430 Sport 6.1 14.5
2001 Mercedes-Benz E55 AMG 5.0 13.6
2003 Mercedes-Benz E55 AMG 4.2 12.39 (R&T Online)
1998 Mercedes-Benz ML320 8.9 16.8
1999 Mercedes-Benz ML320 9.0 16.8
1999 Mercedes-Benz ML430 8.2 16.4
2000 Mercedes-Benz S500 6.1 14.5
2006 Mercedes-Benz S500 5.4 n/a (C&D Sept '05)
2001 Mercedes-Benz S600 5.4 13.9
1997 Mercedes-Benz SLK230 6.9 15.2
2002 Mercedes-Benz SLK32 AMG 4.5 13.0

Porsche

1968 Porsche 911 Sportomatic 10.3 17.3
1981 Porsche 911 SC 6.7 N/A
1983 Porsche 911 SC Cabrio 7.0 15.5
1984 Porsche 911 Carrera 6.2 14.6
1986 Porsche 911 Cabriolet 5.7 14.3
1986 Porsche 911 Turbo 5.0 13.4
1989 Porsche 911 Cabriolet 6.5 15.0
1989 Porsche 911 Club Sport 5.7 14.3
1989 Porsche 911 Speedster 6.0 14.7
1989 Porsche 911 Turbo 5.1 13.6
1990 Porsche 911 Carrera 2 5.4 14.0
1990 Porsche 911 Speedster 6.0 14.5
1991 Porsche 911 Carrera 2 Tiptronic (auto) 6.9 15.0
1991 Porsche 911 Turbo 4.9 13.4
1993 Porsche 911 RS America 5.3 13.8
1993 Porsche 911 Turbo 3.6 4.4 12.7
1994 Porsche 911 Carrera 5.2 13.8
1994 Porsche 911 Speedster 5.4 14.0
1994 Porsche 911 Turbo 3.6 4.5 12.9
1995 Porsche 911 Cabriolet 6.4 14.5
1995 Porsche 911 Carrera 5.3 13.8
1996 Porsche 911 Targa 5.0 13.5
1996 Porsche 911 Turbo 3.7 12.1
1997 Porsche 911 Turbo 3.7 12.3
1997 Porsche 911 Turbo S 3.6 11.9
1999 Porsche 911 Carrera 4.9 13.4
2001 Porsche 911 Turbo 3.9 12.3
1999 Porsche 911 GT1 3.4 10.9
2001 Porsche 911 GT2 3.6 11.9
2002 Porsche 911 GT2 3.6 11.9
2005 Porsche 911 GT2 3.6 11.7 (MT Aug 2004)
2004 Porsche 911 GT3 4.3 n/a
1970 Porsche 914 13.9 19.2
1973 Porsche 914 12.5 18.1
1973 Porsche 914S 10.5 17.0
1974 Porsche 914 2.0 8.9 16.7
1976 Porsche 924 12.6 18.5
1980 Porsche 924 10.6 N/A
1980 Porsche 924 Turbo 9.3 17.0
1980 Porsche 924 S 9.8 17.1
1982 Porsche 924 Turbo 9.2 N/A
1987 Porsche 924 S 7.8 15.8
1988 Porsche 924 S 8.5 16.4
1977 Porsche 928 6.7 15.2
1978 Porsche 928 7.0 N/A
1980 Porsche 928 7.4 15.8
1982 Porsche 928 8.1 N/A
1984 Porsche 928 S 7.0 15.4
1985 Porsche 928 S 5.9 14.2
1986 Porsche 928 S 6.3 14.7
1987 Porsche 928 S4 5.5 13.9
1991 Porsche 928 GT 5.9 14.3
1991 Porsche 928 S4 6.2 14.7
1993 Porsche 928 GTS 6.1 14.5
1979 Porsche 930 Turbo 5.0 N/A
1982 Porsche 944 8.3 N/A
1984 Porsche 944 9.0 16.4
1986 Porsche 944 8.9 16.6
1986 Porsche 944 Turbo 6.0 14.6
1988 Porsche 944 8.7 16.6
1988 Porsche 944 S 8.0 16.2
1988 Porsche 944 Turbo 6.6 15.1
1988 Porsche 944 Turbo S 5.5 14.2
1989 Porsche 944 7.5 15.7
1989 Porsche 944 S2 6.6 14.9
1990 Porsche 944 S2 6.7 14.7
1992 Porsche 968 5.9 14.4
1993 Porsche 968 6.6 14.9
1997 Porsche Boxster 6.0 14.5
2001 Porsche Boxster S 5.6 14.0
1989 Porsche Carrera 4 5.5 13.9
1993 Porsche Carrera 2 Cabr. 6.0 14.4
2004 Porsche Cayenne Turbo 5.4 13.8
1991 Porsche Turbo 4.6 12.9
2004 Porsche Turbo X50 3.7 11.86


Volkswagen

1971 Volkswagen Super Beetle 18.4 21.1
1998 Volkswagen Beetle 9.7 17.2
1999 Volkswagen Bettle GLS (1.8 T) 7.2 15.6
1999 Volkswagen Beetle GLS (2.0) 9.7 17.3
1999 Volkswagen Beetle GLS (1.9 TD) 10.9 17.6
1993 Volkswagen Cabriolet 11.2 18.1
1990 Volkswagen Corrado 9.3 16.8
1990 Volkswagen Corrado G60 8.9 16.5
1992 Volkswagen Corrado SLC 6.8 15.3
1993 Volkswagen Corrado SLC 6.9 15.5
1994 Volkswagen Corrado SLC 7.2 15.6
1980 Volkswagen Dasher Diesel 19.4 n/a
1987 Volkswagen Fox GL 10.8 18.0
1987 Volkswagen Golf 16V 8.5 16.5
1994 Volkswagen Golf III GL 9.8 16.7
2004 Volkswagon Golf R32 6.4 14.5
2004 Volkswagon Golf HPA R32 3.2 11.49
1985 Volkswagen GTI 9.0 16.9
1988 Volkswagen GTI 16V 8.5 16.5
1989 Volkswagen GTI 16V 8.8 16.6
1991 Volkswagen GTI 16V 8.4 16.8
1995 Volkswagen GTI VR6 7.1 15.5
1996 Volkswagen GTI VR6 6.7 15.1
2003 Volkswagen GTI 24V VR6. 0-60 6.5 n/a
2004 Volkswagen GTI 1.8t (manual) 6.5 15.2
2004 Volkswagon GTI 1.8t (auto) 8.1, n/a
1981 Volkswagen Jetta 12.3 18.6
1985 Volkswagen Jetta GLI 11.2 18.0
1986 Volkswagen Jetta GLI 10.4 17.8
1989 Volkswagen Jetta GLI 16V 8.8 16.6
1990 Volkswagen Jetta GLI 16V 9.0 16.6
1991 Volkswagen Jetta GLI 16V 9.1 17.0
1994 Volkswagen Jetta III GL 10.1 17.6
1995 Volkswagen Jetta III GLX 7.7 16.1
1999 Volkswagen Jetta GLS 7.8 16.0
1990 Volkswagen Passat GL 10.5 17.6
1992 Volkswagen Passat GL 10.9 17.8
1993 Volkswagen Passat GLX 8.5 16.6
1994 Volkswagen Passat GLX (auto) 8.9 16.9
1995 Volkswagen Passat GLX 9.5 17.2
1998 Volkswagen Passat GLS 7.9 16.1
2002 Volkswagen Passat W-8 4Motion 6.9 15.4
1983 Volkswagen Quantum 13.0 19.0
1983 Volkswagen Quantum GL5 12.6 18.8
1987 Volkswagen Quantum Syncro 9.6 17.0
1989 Volkswagen Quantum GL5 Syncro 9.8 17.4
1976 Volkswagen Rabbit 11.0 17.9
1979 Volkswagen Rabbit (Gas) 11.8 18.9
1979 Volkswagen Rabbit (Diesal) 21.3 22.2
1979 Volkswagen Rabbit (Turbo Diesel) 17.9 21.0
1980 Volkswagen Rabbit Roadster 12.9 18.9
1981 Volkswagen Rabbit Conv. 14.0 N/A
1981 Volkswagen Rabbit 12.6 N/A
1983 Volkswagen Rabbit GTI 10.6 17.7
1976 Volkswagen Scirocco 10.9 17.6
1980 Volkswagen Scirocco 11.2 N/A
1983 Volkswagen Scirocco 11.7 18.3
1984 Volkswagen Scirocco 10.7 17.8
1987 Volkswagen Scirocco 16V 7.7 16.1
1973 Volkswagon Super Beetle Convertible 23.8 22.5
2003 Volkswagen Tourareg 7.5 15.7
1972 Volkswagen Wagon 17.7 20.9

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #832 på: august 08, 2012, 11:15:29 am »

Hva tipper du Kalle?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #833 på: august 08, 2012, 11:25:04 am »

Hva tipper du Kalle?

Hvor mye veier Putte og hvor mye bremset du på hjula? 199.6-15% = 170hk.

Standard 1302 veier 870 kg tørr. La oss si at bilen veier, med deg, startklar på SCC 950 kg. Da tror jeg du kjører 13.445 og 161 kmt på en god dag når alt stemmer.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #834 på: august 08, 2012, 11:33:14 am »

kult å tippe med tre desimaler da kalle!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #835 på: august 08, 2012, 13:07:15 pm »

Jeg vil si man har bedre odds når man bruker moroso kalkulatoren...  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #836 på: august 08, 2012, 13:27:55 pm »

Hva tipper du Kalle?

Hvor mye veier Putte og hvor mye bremset du på hjula? 199.6-15% = 170hk.

Standard 1302 veier 870 kg tørr. La oss si at bilen veier, med deg, startklar på SCC 950 kg. Da tror jeg du kjører 13.445 og 161 kmt på en god dag når alt stemmer.

Mvh
BB

På vekta hos gamle biltilsynet i Moss veier Putte 850 kg
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #837 på: august 08, 2012, 13:47:26 pm »

Hva tipper du Kalle?

Hvor mye veier Putte og hvor mye bremset du på hjula? 199.6-15% = 170hk.

Standard 1302 veier 870 kg tørr. La oss si at bilen veier, med deg, startklar på SCC 950 kg. Da tror jeg du kjører 13.445 og 161 kmt på en god dag når alt stemmer.

Mvh
BB

På vekta hos gamle biltilsynet i Moss veier Putte 850 kg

Med eller uten deg?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #838 på: august 08, 2012, 13:55:56 pm »

Hva tipper du Kalle?

Hvor mye veier Putte og hvor mye bremset du på hjula? 199.6-15% = 170hk.

Standard 1302 veier 870 kg tørr. La oss si at bilen veier, med deg, startklar på SCC 950 kg. Da tror jeg du kjører 13.445 og 161 kmt på en god dag når alt stemmer.

Mvh
BB

På vekta hos gamle biltilsynet i Moss veier Putte 850 kg

Med eller uten deg?



Uten. Men med nesten full tank med bensin.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #839 på: august 08, 2012, 13:57:12 pm »

Hva tipper du Kalle?

Hvor mye veier Putte og hvor mye bremset du på hjula? 199.6-15% = 170hk.

Standard 1302 veier 870 kg tørr. La oss si at bilen veier, med deg, startklar på SCC 950 kg. Da tror jeg du kjører 13.445 og 161 kmt på en god dag når alt stemmer.

Mvh
BB

På vekta hos gamle biltilsynet i Moss veier Putte 850 kg

Med eller uten deg?



Uten. Men med nesten full tank med bensin.

Da følger jeg opp  Glad hvor mye veier du? Morgenvekt.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!