mars 28, 2024, 21:24:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 714028 ganger)
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1020 på: september 05, 2012, 08:40:19 am »

Her har du 253hk Eivind. Er ikke det et greit mål Kult

Mvh Svein

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,12883.0.html
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1021 på: september 05, 2012, 08:40:52 am »


Nei. Vil bygge selv Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1022 på: september 05, 2012, 08:43:31 am »

Men lekkert var det Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1023 på: september 05, 2012, 08:45:32 am »


Selvgjort er velgjort  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1024 på: september 05, 2012, 08:47:17 am »


Helt klart!
Som bonus lærer man masse å har det gøy!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1025 på: september 05, 2012, 10:07:51 am »

Ut ifra slitemønsteret på kamfølgerne dine ser det ut som om "hatten" har vært i minste laget. Men skulle gjerne holdt i en for moro skyld. Bilder lyver ofte.

Her er jo de ytterste 2 millimeterne ubrukt... så bilder lyver nok litt.

Kammen/løfterne synes nok ikke noe om at løfterne driver å sager i toppen.
Men siden dette er den siste råden på oljeforsyningen er vel dette et tegn på for lavt oljevolum... trykket bli ikke allverden når ikke "alle får".  Se på oljereturen til sump osv...
Her er det bare noe nye tak så er du i sving igjen Putte!
Loggført

Speed is no substitute for direction
sandvik996tt
Gjest
« Svar #1026 på: september 05, 2012, 14:46:19 pm »


Dyr hobby  Gliser Gliser
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1027 på: september 05, 2012, 15:03:35 pm »

Det viktigste er å ha det morro Sandvik!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1028 på: september 05, 2012, 16:05:01 pm »

Spennende tråd dette...gøy å få et innblikk i scc kjørerenes hverdag ;)men kjipt at motoren din gikk istykker selvfølgelig.

Som en person uten noe motorerfaring lurte jeg bare på en ting; det "skjegget" på det rådelageret...er det varmen som har forårsaket ødeleggelse av metallet der eller at det har blitt trangt og lageret har blitt "smidd" utover?
Mulig litt naivt spørsmål men..  Glad

Hyggelig å kunne være til glede og inspirasjon Blunker
Det er riktig som du skriver. Det som har skjedd er at lageret har blitt smidd utover pga varme og friksjon uten smøring.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1029 på: september 05, 2012, 17:17:29 pm »

Da blir plan b satt i gang!
Gammel blokk, veiv, svinghjul, stempler og sylinder byttes ut til fordel for:
cb super race råder
dpr veiv  84mm (2332 cc blir Puttemotor v3)
clevite råde lager
ks bære lager
lange sylindere
wiseco stempel
total seal ringer
atolinea alu blokk

Delene kommer fra Bugrent.no Blunker
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1030 på: september 05, 2012, 17:27:38 pm »

Penger er papir... he he

Lykke til!!! Dette er og blir en interessant tråd!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1031 på: september 05, 2012, 19:17:14 pm »

Hei
bare  noen spørsmål

hvorfor sliper du ikke den gammle veiva og bruker den?
hørte at atolinea alu blokk  ble veldig varm pga av at den er så massiv og det var et problem med å bli kvitt den varmen?
siden du skal bytte så mye hvorfor ikke type 4 motor?


Mvh Kåre

Ps har 2 reimhjul som du kan hente når det passer
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1032 på: september 05, 2012, 19:49:01 pm »

Hei
bare  noen spørsmål

hvorfor sliper du ikke den gammle veiva og bruker den?
hørte at atolinea alu blokk  ble veldig varm pga av at den er så massiv og det var et problem med å bli kvitt den varmen?
siden du skal bytte så mye hvorfor ikke type 4 motor?


Mvh Kåre

Ps har 2 reimhjul som du kan hente når det passer

Grunnen til at jeg bytter til alublokk er pga styrken i blokka.
Tåler mer juling. Alublokka veier noen kg mer og blir noe varmere. Skal oppgradere til kjøler med termostat og vifte.
Veiva skal bli slipt og polert. Så blir den solgt med blokka til en ny eier.
Har lyst til å fortsette med type 1 og JPM MS230 topper.

Skal komme på besøk en dag Kåre!
« Siste redigering: september 05, 2012, 20:07:41 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1033 på: september 05, 2012, 22:04:35 pm »

Gliser Detta blir gull!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1034 på: september 05, 2012, 22:27:19 pm »

Om jeg får komme med et innlegg : tror ikke blokka har med dette å gjøre ..(har hatt flere alublokker )
løfterhulla gikk i min 2007 ccm etter 50 000 Km !!! , hadde på siste åket 8000 o/min på et langstrekk
i Danmark på 3 minutter !!! De måtte da sleves med alubronse (flere sett liggende fra Berg) , ellers er det null problem med AS 21 blokka , etter min mening, (har prøvd/byggd flere) .

Problemet kommer stort sett med FK 89 og opp da disse har en extrem rampe som sliter løfterne oppover ...(hadde den første JMR blokka m/sleeves i 1995!! )
 
Altså hatt min SCAT 78 mm veiv siden 1995 ,, står fortsatt i Trond Dahl sitt turbo-bygge ...

Om derimot ikke klaringer stemmer i blokk/veiv er det jo en annen sak og burde vel muligens blitt oppdaget tidligere  !! (hva vet jeg?)
Har hatt ras som deg tidligere og kan ikke se at det har vært annet en slurv med renslighet eller feilmålinger  fra min side ...
Nå er og de fleste så kjiiip at blokka kommer i siste rekke av påkost , noe jeg mener er feil ...linje-boringsverktøy krever så mye av mann /maskin at det ikke forsvarer kosten ..  
Mvh
Erich
« Siste redigering: september 06, 2012, 07:35:23 am av Sonic » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1035 på: september 06, 2012, 07:24:46 am »

Eller gjør som meg Eivind.

Sleng sammen råder og veiv uten og måle, og varv 9000  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1036 på: september 06, 2012, 07:35:16 am »

Hei vil bare gjøre oppmerksom på at custom JE stempler ikke er all verdens dyrere hvis man bestiller selv fra unaiten. Da får du smalere motor og kan bruke org sylinderlengde. Hvor lange råder skal du ha?

Da blir plan b satt i gang!
Gammel blokk, veiv, svinghjul, stempler og sylinder byttes ut til fordel for:
cb super race råder
dpr veiv  84mm (2332 cc blir Puttemotor v3)
clevite råde lager
ks bære lager
lange sylindere
wiseco stempel
total seal ringer
atolinea alu blokk

Delene kommer fra Bugrent.no Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1037 på: september 06, 2012, 07:50:43 am »

Hei vil bare gjøre oppmerksom på at custom JE stempler ikke er all verdens dyrere hvis man bestiller selv fra unaiten. Da får du smalere motor og kan bruke org sylinderlengde. Hvor lange råder skal du ha?

Da blir plan b satt i gang!
Gammel blokk, veiv, svinghjul, stempler og sylinder byttes ut til fordel for:
cb super race råder
dpr veiv  84mm (2332 cc blir Puttemotor v3)
clevite råde lager
ks bære lager
lange sylindere
wiseco stempel
total seal ringer
atolinea alu blokk

Delene kommer fra Bugrent.no Blunker

Skal bruke deler fra Plan B bilen til Berger. Har ikke tallene så jeg er litt usikker på lengden på rådene.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1038 på: september 06, 2012, 07:56:11 am »

Eller gjør som meg Eivind.

Sleng sammen råder og veiv uten og måle, og varv 9000  Gliser

Viktig å måle/veie delene Erlend!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1039 på: september 06, 2012, 07:59:00 am »

Eller gjør som meg Eivind.

Sleng sammen råder og veiv uten og måle, og varv 9000  Gliser

Viktig å måle/veie delene Erlend!


Tsk tsk..

Alt er kontrollVEID  Gliser Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1040 på: september 06, 2012, 07:59:46 am »

Eller gjør som meg Eivind.

Sleng sammen råder og veiv uten og måle, og varv 9000  Gliser

Viktig å måle/veie delene Erlend!


Tsk tsk..

Alt er kontrollVEID  Gliser Gliser

Nice  Kult
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1041 på: september 06, 2012, 12:36:42 pm »

Fan, man kjenner vel om det er ubehagelig mye vibrasjon i motorn Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1042 på: september 06, 2012, 13:13:31 pm »

Om jeg får komme med et innlegg : tror ikke blokka har med dette å gjøre ..(har hatt flere alublokker )
løfterhulla gikk i min 2007 ccm etter 50 000 Km !!! , hadde på siste åket 8000 o/min på et langstrekk
i Danmark på 3 minutter !!! De måtte da sleves med alubronse (flere sett liggende fra Berg) , ellers er det null problem med AS 21 blokka , etter min mening, (har prøvd/byggd flere) .

Problemet kommer stort sett med FK 89 og opp da disse har en extrem rampe som sliter løfterne oppover ...(hadde den første JMR blokka m/sleeves i 1995!! )
 
Altså hatt min SCAT 78 mm veiv siden 1995 ,, står fortsatt i Trond Dahl sitt turbo-bygge ...

Om derimot ikke klaringer stemmer i blokk/veiv er det jo en annen sak og burde vel muligens blitt oppdaget tidligere  !! (hva vet jeg?)
Har hatt ras som deg tidligere og kan ikke se at det har vært annet en slurv med renslighet eller feilmålinger  fra min side ...
Nå er og de fleste så kjiiip at blokka kommer i siste rekke av påkost , noe jeg mener er feil ...linje-boringsverktøy krever så mye av mann /maskin at det ikke forsvarer kosten ..  
Mvh
Erich

Problemet med denne motoren er at den har unormalt stor variasjon i oljetrykket fra kald til varm motor. Tips om hva det kan skyldes hjelper...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1043 på: september 06, 2012, 13:21:03 pm »

Om jeg får komme med et innlegg : tror ikke blokka har med dette å gjøre ..(har hatt flere alublokker )
løfterhulla gikk i min 2007 ccm etter 50 000 Km !!! , hadde på siste åket 8000 o/min på et langstrekk
i Danmark på 3 minutter !!! De måtte da sleves med alubronse (flere sett liggende fra Berg) , ellers er det null problem med AS 21 blokka , etter min mening, (har prøvd/byggd flere) .

Problemet kommer stort sett med FK 89 og opp da disse har en extrem rampe som sliter løfterne oppover ...(hadde den første JMR blokka m/sleeves i 1995!! )
 
Altså hatt min SCAT 78 mm veiv siden 1995 ,, står fortsatt i Trond Dahl sitt turbo-bygge ...

Om derimot ikke klaringer stemmer i blokk/veiv er det jo en annen sak og burde vel muligens blitt oppdaget tidligere  !! (hva vet jeg?)
Har hatt ras som deg tidligere og kan ikke se at det har vært annet en slurv med renslighet eller feilmålinger  fra min side ...
Nå er og de fleste så kjiiip at blokka kommer i siste rekke av påkost , noe jeg mener er feil ...linje-boringsverktøy krever så mye av mann /maskin at det ikke forsvarer kosten ..  
Mvh
Erich

Problemet med denne motoren er at den har unormalt stor variasjon i oljetrykket fra kald til varm motor. Tips om hva det kan skyldes hjelper...

Type olje?
klaringer som blir unormalt mye større enn de skal
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1044 på: september 06, 2012, 13:25:59 pm »

Om jeg får komme med et innlegg : tror ikke blokka har med dette å gjøre ..(har hatt flere alublokker )
løfterhulla gikk i min 2007 ccm etter 50 000 Km !!! , hadde på siste åket 8000 o/min på et langstrekk
i Danmark på 3 minutter !!! De måtte da sleves med alubronse (flere sett liggende fra Berg) , ellers er det null problem med AS 21 blokka , etter min mening, (har prøvd/byggd flere) .

Problemet kommer stort sett med FK 89 og opp da disse har en extrem rampe som sliter løfterne oppover ...(hadde den første JMR blokka m/sleeves i 1995!! )
 
Altså hatt min SCAT 78 mm veiv siden 1995 ,, står fortsatt i Trond Dahl sitt turbo-bygge ...

Om derimot ikke klaringer stemmer i blokk/veiv er det jo en annen sak og burde vel muligens blitt oppdaget tidligere  !! (hva vet jeg?)
Har hatt ras som deg tidligere og kan ikke se at det har vært annet en slurv med renslighet eller feilmålinger  fra min side ...
Nå er og de fleste så kjiiip at blokka kommer i siste rekke av påkost , noe jeg mener er feil ...linje-boringsverktøy krever så mye av mann /maskin at det ikke forsvarer kosten ..  
Mvh
Erich

Problemet med denne motoren er at den har unormalt stor variasjon i oljetrykket fra kald til varm motor. Tips om hva det kan skyldes hjelper...

Type olje?
klaringer som blir unormalt mye større enn de skal


Har prøvd med single grade 50, sunoco og valvoline 20w50 olje.
Fint trykk på kald motor 2-4 bar. Varm motor dårlig trykk.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1045 på: september 06, 2012, 14:04:06 pm »

Fikk dere målt råde lagrene osv før montering ?
Tenker litt stor kklaring her vil gi oljetrykk problemene og igjen så fort gi deg rådebank.
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1046 på: september 06, 2012, 14:17:28 pm »

Ja trykket bør ligge mellom 3,5-5 bar på kald motor (v/oppstart) , Vi snakker jo her om en helt nybyggd motor .. (selv om ikke alle delene var nye). Lagerklaringene må jo måles med platiqgauge og disse må være innenfor toleranse ..
Ved varm motor bør trykket ligge mellom 08-1,5 bar på tomgang og straks øke ved turtall ..
Noe annet gir en idikasjon på for store klaringer event. dålig pumpe ...
Fjærene og stemplene i red. ventilene må løpe fritt og være rett lengde og tention ..

Alt dette har du sikkert gjort , bare nevner det .. Ellers har jeg gjort det samme en gang og det skyldes
dårlig tid og dårlig rengjøring ved montering .. !!!!

Oljen kan ikke bøte på noe av dette og normal 10-40 skal funke bra ...

Mvh
Erich   
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1047 på: september 06, 2012, 14:27:55 pm »

Hadde også samme problem med gamle motoren min,
fint trykk kald og veldig lavt da den var varm!fant aldri ut hva det hvar for noe
bytta oljepumpe,så over stempla i oljetrykk galleriet osv osv
solgte til slutt motoren,og han som kjøpte den fresa anleggs flatene til stempla i oljegalleriet
og da vart den mye bedre!vet ikke hvor mye bedre men motoren skal gå enda!
Loggført

Vw 1302
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1048 på: september 06, 2012, 14:30:19 pm »

Hadde også samme problem med gamle motoren min,
fint trykk kald og veldig lavt da den var varm!fant aldri ut hva det hvar for noe
bytta oljepumpe,så over stempla i oljetrykk galleriet osv osv
solgte til slutt motoren,og han som kjøpte den fresa anleggs flatene til stempla i oljegalleriet
og da vart den mye bedre!vet ikke hvor mye bedre men motoren skal gå enda!

Håper ikke dette er motoren du solgte til Berger.
For jeg skal bruke denne blokka til Puttemotor V3  Glad
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1049 på: september 06, 2012, 15:59:09 pm »

nei var as41 blokk som jeg prata på og 2165cc
Loggført

Vw 1302
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!