| 
			| 
					
						| scardeep 
								Supermedlem      
								Innlegg: 780
								  Bosted: Nesoddtangen   | 
								|  | « Svar #1080 på: september 09, 2012, 12:57:27 pm » |  | 
 
 Motor blir lite original uansett    Så kjør på med tørrsump!  Eller hva med å montere vifte/termostat på de eksisterende kjølere som du har? Manglende plass? Johannes sine topper har ekstra kjøleblad så de skal vel kjøle bedre. Men samtidig så leverer de også mye mer... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 "...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..." |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1081 på: september 09, 2012, 14:16:36 pm » |  | 
 
 Motor blir lite original uansett    Så kjør på med tørrsump!  Eller hva med å montere vifte/termostat på de eksisterende kjølere som du har? Manglende plass? Johannes sine topper har ekstra kjøleblad så de skal vel kjøle bedre. Men samtidig så leverer de også mye mer...Det er temmelig trangt over girkassa. Så det letteste er å montere ny kjøler med vifte. Tror jeg... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #1082 på: september 09, 2012, 14:27:32 pm » |  | 
 
 Har du montert rett over girkassen? Hva med på fremveggen mot baksetet? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1083 på: september 09, 2012, 14:29:53 pm » |  | 
 
 Har du montert rett over girkassen? Hva med på fremveggen mot baksetet?
 Kjølerene er montert rett over girkassen. Mulig det er bedre plass der. Skal sjekke dette til uka.  |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: september 09, 2012, 18:50:30 pm av Eivind (Putte) » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Andersen Racing 
								Supermedlem      
								Innlegg: 555
								  Bosted: Spydeberg   | 
								|  | « Svar #1084 på: september 09, 2012, 18:46:46 pm » |  | 
 
 med de kjølere som sitter der nå er det ikke plass til vifter verken over eller mot veggenmen det går jo an å slippe motoren ned litt ,
 ang tørrsump så finnes det tanker som passer under skjermen
 
 
 Mvh AR
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #1086 på: september 10, 2012, 08:44:52 am » |  | 
 
 Denne http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1331  er vel en vifte mange har brukt med suksess. Og den ser ut som om den bygger mye lavere en den du har funnet. VWparts (pierside eller hva de nå heter) skaffer jo alt av CB deler:   -BB- |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #1087 på: september 10, 2012, 10:32:28 am » |  | 
 
 Den har jeg nettopp bestilt på VWparts. De plukker opp hos CB og sender deg en paypal-request på det utestående.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1088 på: september 10, 2012, 10:34:15 am » |  | 
 
 Den har jeg nettopp bestilt på VWparts. De plukker opp hos CB og sender deg en paypal-request på det utestående. Skal få laget meg en mal i papp for å se hva jeg for plass til.  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1089 på: september 11, 2012, 16:47:39 pm » |  | 
 
 Etter tips fra Knasten så har jeg bestilt WBX pushrod tubes fra evwparts. Håper disse er romslige nok til JPM støtstengene.  http://www.evwparts.com/vwparts/025109337.html |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1090 på: september 13, 2012, 13:10:55 pm » |  | 
 
 Da er det offisielt: MS230 og JPM Rocker Arms med fem bolt innfestning er kjøpt og betalt. Er bare å hente de på JPM Dyno Day.    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BERGER | 
								|  | « Svar #1091 på: september 13, 2012, 13:23:27 pm » |  | 
 
 Blir morro!   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
  This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Speed-Demon 
								Supermedlem      
								Innlegg: 869
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #1092 på: september 13, 2012, 13:54:23 pm » |  | 
 
 Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1093 på: september 13, 2012, 13:56:01 pm » |  | 
 
 Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?
 De toppene som skal lanseres på Dyno Day har jeg snakket med Johannes om. MS230 er mer enn heftig nok for meg. Trenger ikke 260-320 NA hk    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BERGER | 
								|  | « Svar #1094 på: september 13, 2012, 13:58:53 pm » |  | 
 
 Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?
 De toppene som skal lanseres på Dyno Day har jeg snakket med Johannes om. MS230 er mer enn heftig nok for meg. Trenger ikke 260-320 NA hk   Ikke enda nei....hehe     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
  This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1095 på: september 13, 2012, 14:01:53 pm » |  | 
 
 Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?
 De toppene som skal lanseres på Dyno Day har jeg snakket med Johannes om. MS230 er mer enn heftig nok for meg. Trenger ikke 260-320 NA hk   Ikke enda nei....hehe    Ehhh. Right! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1096 på: september 13, 2012, 19:44:47 pm » |  | 
 
 Noen som har erfaring med Gene Berg 3.5 qt alu sump?  Da var den bestilt fra Richard Webb i UK. I følge det store internett så er den super duper! |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: september 13, 2012, 22:44:32 pm av Eivind (Putte) » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Bj?rn 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2393
								  Bosted: Elverum 
								- 1303 -
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #1097 på: september 13, 2012, 22:43:16 pm » |  | 
 
 Aiai! Bra du tar ett havari med godt mot, og begynner på igjen med en gang   Gleder meg å se Putte med ny og enda friskere maskinist til neste år!! - Bjørn |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Keep it cool, keep it oldschool! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1098 på: september 13, 2012, 22:50:00 pm » |  | 
 
 Aiai! Bra du tar ett havari med godt mot, og begynner på igjen med en gang   Gleder meg å se Putte med ny og enda friskere maskinist til neste år!! - BjørnHva annet kan man gjøre    Å gå tilbake til orginal 1300cc med 40 sure hk er helt uaktuelt.  Nå blir det full gass mot 220-230 NA hk! |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: september 13, 2012, 22:59:57 pm av Eivind (Putte) » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Bj?rn 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2393
								  Bosted: Elverum 
								- 1303 -
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #1099 på: september 13, 2012, 23:05:45 pm » |  | 
 
 Hva annet kan man gjøre    Å gå tilbake til orginal 1300cc med 40 sure hk er helt uaktuelt.  Nå blir det full gass mot 220-230 NA hk!Du sier noe der    Blir spennende å følge med her fremover! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Keep it cool, keep it oldschool! |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1100 på: september 13, 2012, 23:06:58 pm » |  | 
 
 Hva annet kan man gjøre    Å gå tilbake til orginal 1300cc med 40 sure hk er helt uaktuelt.  Nå blir det full gass mot 220-230 NA hk!Du sier noe der    Blir spennende å følge med her fremover!Hyggelig at du følger prosjektet Bjørn! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hot Owl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5697
								  Bosted: Østlandet     | 
								|  | « Svar #1101 på: september 14, 2012, 08:36:11 am » |  | 
 
 Litt sent nå, men en bred sump er ikke bra for kjøring i sving... Mitt tips, hold øye med CSP, som skal komme med en gjennomtenkt sump nå etterhvert (blir antagelig presentert på Volksworld show). |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Speed is no substitute for direction |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #1102 på: september 14, 2012, 09:49:32 am » |  | 
 
 Kjenner flere som kjører i sving (blant annet drifting) med bred sump, men den har luker innvendig som bremser og slipper olja tilbake slik at man har mer olje og kontroll på hvor den er. 
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Speed-Demon 
								Supermedlem      
								Innlegg: 869
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #1103 på: september 14, 2012, 10:00:32 am » |  | 
 
 hvis du kjører tørrsump så trenger du ikke de greiene der. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	|  | 
	| 
			| 
					
						| Speed-Demon 
								Supermedlem      
								Innlegg: 869
								  Bosted:    | 
								|  | « Svar #1105 på: september 14, 2012, 11:39:02 am » |  | 
 
 jeg tror ingenting på at en skvalpeplate oppe i blokka løser problemet med at oljen legger seg ute ved veggene nede i sumpen. pass i alle fall på å fylle i masse olje. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #1106 på: september 14, 2012, 12:18:19 pm » |  | 
 
 jeg tror ingenting på at en skvalpeplate oppe i blokka løser problemet med at oljen legger seg ute ved veggene nede i sumpen. pass i alle fall på å fylle i masse olje.
 Jeg skal ikke påstå noe som helst. Men jeg leser på flere vw forum at folk har stor suksess med brei sump og skvalpeplate.  Hvorfor skulle ikke fungere for meg? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Hot Owl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5697
								  Bosted: Østlandet     | 
								|  | « Svar #1107 på: september 14, 2012, 13:05:42 pm » |  | 
 
 Kjenner flere som kjører i sving (blant annet drifting) med bred sump, men den har luker innvendig som bremser og slipper olja tilbake slik at man har mer olje og kontroll på hvor den er. 
 Ja har man klaffer så har man jo løst problemet man kjøpte. Om man aldri bruker av olje nivået i deepsumpen så er ikke dette noe problem i heletatt, så kanskje man skulle lese mer om oljepumpe størrelse, og viktigheten av å få olja tilbake i blokka etter endt oppdrag. Noe av det tøffeste i wetsumpens verden er vel swivel oil pickup: http://image.moparmusclemagazine.com/f/35102373/mopp_1101_11_o+proper_engine_building_techniques+external_oil_system.jpg |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Speed is no substitute for direction |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #1108 på: september 14, 2012, 13:40:47 pm » |  | 
 
 Det var en grym snabel   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	|  | 
	|  |