oktober 01, 2020, 20:43:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 482973 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 778
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #1080 på: september 09, 2012, 11:57:27 am »

Motor blir lite original uansett Blunker Så kjør på med tørrsump!

Eller hva med å montere vifte/termostat på de eksisterende kjølere som du har? Manglende plass?

Johannes sine topper har ekstra kjøleblad så de skal vel kjøle bedre. Men samtidig så leverer de også mye mer...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1081 på: september 09, 2012, 13:16:36 pm »

Motor blir lite original uansett Blunker Så kjør på med tørrsump!

Eller hva med å montere vifte/termostat på de eksisterende kjølere som du har? Manglende plass?

Johannes sine topper har ekstra kjøleblad så de skal vel kjøle bedre. Men samtidig så leverer de også mye mer...

Det er temmelig trangt over girkassa. Så det letteste er å montere ny kjøler med vifte. Tror jeg...
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1082 på: september 09, 2012, 13:27:32 pm »

Har du montert rett over girkassen? Hva med på fremveggen mot baksetet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1083 på: september 09, 2012, 13:29:53 pm »

Har du montert rett over girkassen? Hva med på fremveggen mot baksetet?

Kjølerene er montert rett over girkassen.
Mulig det er bedre plass der. Skal sjekke dette til uka.
« Siste redigering: september 09, 2012, 17:50:30 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1084 på: september 09, 2012, 17:46:46 pm »

med de kjølere som sitter der nå er det ikke plass til vifter verken over eller mot veggen
men det går jo an å slippe motoren ned litt ,
ang tørrsump så finnes det tanker som passer under skjermen


Mvh AR
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1085 på: september 09, 2012, 21:20:04 pm »

Lurer på om denne vil passe over girkassa. Eller ved siden, eller ved starteren.
http://vwparts.aircooled.net/Setrab-Single-Fan-Pack-Oil-Cooler-p/fp119m22i.htm
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1086 på: september 10, 2012, 07:44:52 am »

Denne http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1331 er vel en vifte mange har brukt med suksess. Og den ser ut som om den bygger mye lavere en den du har funnet. VWparts (pierside eller hva de nå heter) skaffer jo alt av CB deler: 

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1087 på: september 10, 2012, 09:32:28 am »

Denne http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1331 er vel en vifte mange har brukt med suksess. Og den ser ut som om den bygger mye lavere en den du har funnet. VWparts (pierside eller hva de nå heter) skaffer jo alt av CB deler: 

-BB-

Den har jeg nettopp bestilt på VWparts. De plukker opp hos CB og sender deg en paypal-request på det utestående.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1088 på: september 10, 2012, 09:34:15 am »

Denne http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1331 er vel en vifte mange har brukt med suksess. Og den ser ut som om den bygger mye lavere en den du har funnet. VWparts (pierside eller hva de nå heter) skaffer jo alt av CB deler: 

-BB-

Den har jeg nettopp bestilt på VWparts. De plukker opp hos CB og sender deg en paypal-request på det utestående.



Skal få laget meg en mal i papp for å se hva jeg for plass til.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1089 på: september 11, 2012, 15:47:39 pm »

Etter tips fra Knasten så har jeg bestilt WBX pushrod tubes fra evwparts. Håper disse er romslige nok til JPM støtstengene.

http://www.evwparts.com/vwparts/025109337.html
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1090 på: september 13, 2012, 12:10:55 pm »

Da er det offisielt: MS230 og JPM Rocker Arms med fem bolt innfestning er kjøpt og betalt. Er bare å hente de på JPM Dyno Day.  Kult
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1091 på: september 13, 2012, 12:23:27 pm »

Blir morro! Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1092 på: september 13, 2012, 12:54:23 pm »

Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1093 på: september 13, 2012, 12:56:01 pm »

Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?

De toppene som skal lanseres på Dyno Day har jeg snakket med Johannes om. MS230 er mer enn heftig nok for meg.
Trenger ikke 260-320 NA hk  Osteaktig
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4495
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1094 på: september 13, 2012, 12:58:53 pm »

Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?

De toppene som skal lanseres på Dyno Day har jeg snakket med Johannes om. MS230 er mer enn heftig nok for meg.
Trenger ikke 260-320 NA hk  Osteaktig

Ikke enda nei....hehe Osteaktig Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1095 på: september 13, 2012, 13:01:53 pm »

Går rykter om at JPM lanserer enda værre saker på Dyno Day. Skal du ikke sjekke hva det er før du kjøper?

De toppene som skal lanseres på Dyno Day har jeg snakket med Johannes om. MS230 er mer enn heftig nok for meg.
Trenger ikke 260-320 NA hk  Osteaktig

Ikke enda nei....hehe Osteaktig Osteaktig

Ehhh. Right!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1096 på: september 13, 2012, 18:44:47 pm »

Noen som har erfaring med Gene Berg 3.5 qt alu sump?


Da var den bestilt fra Richard Webb i UK.
I følge det store internett så er den super duper!
« Siste redigering: september 13, 2012, 21:44:32 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2391
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1097 på: september 13, 2012, 21:43:16 pm »

Aiai! Bra du tar ett havari med godt mot, og begynner på igjen med en gang Blunker
Gleder meg å se Putte med ny og enda friskere maskinist til neste år!!

- Bjørn
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1098 på: september 13, 2012, 21:50:00 pm »

Aiai! Bra du tar ett havari med godt mot, og begynner på igjen med en gang Blunker
Gleder meg å se Putte med ny og enda friskere maskinist til neste år!!

- Bjørn

Hva annet kan man gjøre Hæ Å gå tilbake til orginal 1300cc med 40 sure hk er helt uaktuelt.
Nå blir det full gass mot 220-230 NA hk!
« Siste redigering: september 13, 2012, 21:59:57 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2391
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1099 på: september 13, 2012, 22:05:45 pm »

Hva annet kan man gjøre Hæ Å gå tilbake til orginal 1300cc med 40 sure hk er helt uaktuelt.
Nå blir det full gass mot 220-230 NA hk!

Du sier noe der  Blunker
Blir spennende å følge med her fremover!
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1100 på: september 13, 2012, 22:06:58 pm »

Hva annet kan man gjøre Hæ Å gå tilbake til orginal 1300cc med 40 sure hk er helt uaktuelt.
Nå blir det full gass mot 220-230 NA hk!

Du sier noe der  Blunker
Blir spennende å følge med her fremover!


Hyggelig at du følger prosjektet Bjørn!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1101 på: september 14, 2012, 07:36:11 am »

Litt sent nå, men en bred sump er ikke bra for kjøring i sving... Mitt tips, hold øye med CSP, som skal komme med en gjennomtenkt sump nå etterhvert (blir antagelig presentert på Volksworld show).
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1102 på: september 14, 2012, 08:49:32 am »

Kjenner flere som kjører i sving (blant annet drifting) med bred sump, men den har luker innvendig som bremser og slipper olja tilbake slik at man har mer olje og kontroll på hvor den er.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1103 på: september 14, 2012, 09:00:32 am »

hvis du kjører tørrsump så trenger du ikke de greiene der.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1104 på: september 14, 2012, 09:21:24 am »

Skvalpeplate er bestilt. Så problemet er løst.
Takk for tips Svein Sander.

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=9737
« Siste redigering: september 14, 2012, 09:23:25 am av Eivind (Putte) » Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1105 på: september 14, 2012, 10:39:02 am »

jeg tror ingenting på at en skvalpeplate oppe i blokka løser problemet med at oljen legger seg ute ved veggene nede i sumpen. pass i alle fall på å fylle i masse olje.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1106 på: september 14, 2012, 11:18:19 am »

jeg tror ingenting på at en skvalpeplate oppe i blokka løser problemet med at oljen legger seg ute ved veggene nede i sumpen. pass i alle fall på å fylle i masse olje.

Jeg skal ikke påstå noe som helst. Men jeg leser på flere vw forum at folk har stor suksess med brei sump og skvalpeplate.
Hvorfor skulle ikke fungere for meg?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1107 på: september 14, 2012, 12:05:42 pm »

Kjenner flere som kjører i sving (blant annet drifting) med bred sump, men den har luker innvendig som bremser og slipper olja tilbake slik at man har mer olje og kontroll på hvor den er.

Ja har man klaffer så har man jo løst problemet man kjøpte.

Om man aldri bruker av olje nivået i deepsumpen så er ikke dette noe problem i heletatt, så kanskje man skulle lese mer om oljepumpe størrelse, og viktigheten av å få olja tilbake i blokka etter endt oppdrag.

Noe av det tøffeste i wetsumpens verden er vel swivel oil pickup:
http://image.moparmusclemagazine.com/f/35102373/mopp_1101_11_o+proper_engine_building_techniques+external_oil_system.jpg

Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1108 på: september 14, 2012, 12:40:47 pm »

Det var en grym snabel Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1109 på: september 15, 2012, 17:27:46 pm »

Har et ubrukt sett med Udo Becker verktøystål løftere som skal selges: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,48444.0.html
Loggført
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!