november 05, 2024, 00:17:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 106 107 [108] 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 809421 ganger)
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3210 på: desember 18, 2013, 13:54:14 pm »

Denne bremsekraftforsterkeren dere omtaler, er den kun mekanisk? Ser et lite bilde på tafel sine nettsider, virker som det bare er en mekanisk utveksling?
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3211 på: desember 18, 2013, 13:57:48 pm »

Denne bremsekraftforsterkeren dere omtaler, er den kun mekanisk? Ser et lite bilde på tafel sine nettsider, virker som det bare er en mekanisk utveksling?


Det er den og den er veldig enkel:

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3212 på: desember 18, 2013, 14:04:19 pm »

Synd den finnes kun til 66-, tror jeg må gruble ut en løsning til oval. Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3213 på: desember 18, 2013, 14:07:55 pm »

Denne bremsekraftforsterkeren dere omtaler, er den kun mekanisk? Ser et lite bilde på tafel sine nettsider, virker som det bare er en mekanisk utveksling?


Det er den og den er veldig enkel:



Det så enkelt ut. Hvor på nettet fant du dette BB?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3214 på: desember 18, 2013, 14:12:38 pm »

Det så enkelt ut. Hvor på nettet fant du dette BB?

Hos Tafel. Den koster 139 EUR.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3215 på: desember 18, 2013, 14:14:16 pm »

Det så enkelt ut. Hvor på nettet fant du dette BB?

Hos Tafel. Den koster 139 EUR.

Den jeg fant kostet mer.
Er det samme del?

http://www.tafel-tuning-shop.de/cgi-bin/shop/front/eidamo.cgi?func=det&wkid=40895241236536316&rub1=TAFEL%2DTechnologies&rub2=Bremsanlage&artnr=1364&pn=0&sort=0&partnr=01100016H00000&all=
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3216 på: desember 18, 2013, 14:33:26 pm »

Gå til side 42: http://www.tafel-tuning.de/download/kataloge/TT-B10.pdf
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3217 på: desember 18, 2013, 14:38:18 pm »

Takk BB!

Rart de har to priser for samme produkt..


* 01.jpg (59.55 KB, 575x420 - vist 536 ganger.)

* 02.jpg (60.37 KB, 517x396 - vist 518 ganger.)
Loggført
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3218 på: desember 18, 2013, 15:12:42 pm »

Jeg fant den til 90 euro i en annen nettbutikk: http://www.motorbasar.de/bremskraftverstaerker-fuer-vw-kaefer-karmann-ghia-t3332747.html
Tredje edit: nei, brukt den delen der gitt.. Rekker tunge

Detaljerte tegninger her: http://www.tafel-tuning-shop.de/shop/images/artikel/pdf2/01100016H00000.pdf
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3219 på: desember 18, 2013, 15:44:03 pm »

Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #3220 på: desember 18, 2013, 16:03:13 pm »

30 % mer trykk sier Tafel, det er en form for erstatning for vakuumforsterker. Den endrer utvekslingen på pedalen, det lille lageret virker som det skal skrus i pedalen, og ruller over denne plata som er leddet. Skivebremser krever vel mindre vandring enn tromler (?), og i tillegg så er ikke utvekslingen lik over hele fjøla. Det kan vel kalles en progressiv utveksling grunnet utformingen på armen lageret ruller mot.
« Siste redigering: desember 18, 2013, 16:27:34 pm av SBL » Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3221 på: desember 18, 2013, 16:53:07 pm »

Mindre vandring på skivebremser ja, dessuten har skivebremser "innnebygget selvjustering"
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3222 på: desember 18, 2013, 23:23:19 pm »

En liten hilsen fra Solli´s latebay


* hvemfaen er putte.jpg (41.08 KB, 600x600 - vist 551 ganger.)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3223 på: desember 19, 2013, 00:06:42 am »

Håhå, den var dritkul Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3224 på: desember 19, 2013, 00:44:29 am »

Håhå, den var dritkul Gliser

Genial spørr du meg Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3225 på: desember 19, 2013, 11:12:24 am »

Her er svaret fra Tafel vedr. forskjell mellom deres og Kerscher sitt 160 hk sett


Hello,

The difference between Kerscher and our brake-kit III are that Kit III has
specialy drilled disc and a brake booster.

Best regards
Gerd Tafel

Tafel Tuning GmbH & Co.KG
Wittener Landstraße 34a
58313 Herdecke | Germany
www.tafel-tuning.de
info@tafel-tuning.de
Tel: + 49 (0) 2330-80260
Fax: + 49 (0) 2330-80269
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3226 på: desember 19, 2013, 11:53:10 am »

Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?

Jeg lurte på det samme, så jeg tracet konstruksjonstegningen og testet.
Til venstre brukes "boosteren" og til høyre har du originalen.
Det som kommer frem er at stempelet i master pumpa går kortere ved samme bevegelse på pedalen.

http://www.raceinfo.no/temp/Booster.jpg
Loggført

Speed is no substitute for direction
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3227 på: desember 19, 2013, 12:37:50 pm »

Det er vel ganske vanlig hevarm: for å få en gitt kraft på pedalen så må du tråkke litt mindre hardt, men bevege foten mer for å komme til det punktet der man har tatt opp all slakken.

Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3228 på: desember 19, 2013, 12:57:43 pm »

Ja, nøyaktig samme effekt som å forlenge bremsepedalen, eller feste masterpumpearmen noen mm lenger ned på pedalen. Jeg synes fortsatt at ordet "booster" er å skryte opp litt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7283
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3229 på: desember 19, 2013, 13:49:34 pm »

Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?

Jeg lurte på det samme, så jeg tracet konstruksjonstegningen og testet.
Til venstre brukes "boosteren" og til høyre har du originalen.
Det som kommer frem er at stempelet i master pumpa går kortere ved samme bevegelse på pedalen.

http://www.raceinfo.no/temp/Booster.jpg


Leser jeg det veil eller så synes jeg ikke det var noen revolusjonerende stor forskjell på vandringen på stempelet på det to?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3230 på: desember 19, 2013, 14:42:52 pm »

Du leser nok ikke feil, men de er bare ute etter 30%. Når det er sagt så behøver ikke "kammen" i den offentlige konstruksjonstegningen være helt lik den de selger.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3231 på: desember 19, 2013, 15:46:24 pm »

Men hva gjør den bremsekraftforsterkeren egentlig?? Endrer utveksling på pedalen? Gir vel i prinsippet ikke noe mer "kraft" sammenlignet med en virkelig bremsekraftforsterker som utnytter vakum generert av motoren?

Jeg lurte på det samme, så jeg tracet konstruksjonstegningen og testet.
Til venstre brukes "boosteren" og til høyre har du originalen.
Det som kommer frem er at stempelet i master pumpa går kortere ved samme bevegelse på pedalen.

http://www.raceinfo.no/temp/Booster.jpg


Leser jeg det veil eller så synes jeg ikke det var noen revolusjonerende stor forskjell på vandringen på stempelet på det to?

Stemplet skal jo ikke vandre lengre. Man skal kun ta opp slakk - deretter er væsken nesten inkompressibel = null vandring. Men kraften ganges opp med hevarmvirkningen.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3232 på: desember 19, 2013, 16:11:55 pm »

Smart greie, den bidrar også til at staven inn i pumpa får en rettere vinkel på stempelet.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3233 på: desember 19, 2013, 16:12:28 pm »

Smart greie, den bidrar også til at staven inn i pumpa får en rettere vinkel på stempelet.

Sa kjerringa!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3234 på: desember 19, 2013, 18:27:12 pm »

Én god og én dårlig nyhet fra Kerscher:

Sorry Eivind - I cannot help you here. We have no papers up to 200hp for our rear disc brake kit.
We have TÜV paper up to 240km/h (no hp mentioned) with 4-piston calipper front. But think you
have 2-piston calipper front.
 
Really sorry Eiveind but I cannot do more for you.
 
regards
emmi
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3235 på: desember 19, 2013, 23:12:53 pm »

 
Smart greie, den bidrar også til at staven inn i pumpa får en rettere vinkel på stempelet.

Sa kjerringa!
Jøss, multifunksjon! Jeg tar to! Osteaktig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3236 på: februar 09, 2014, 14:53:12 pm »

Prøver på et salg.
Spm. og eventuelle bud tas på PM takk.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3237 på: februar 13, 2014, 13:20:54 pm »

Ny pris: 120.000,-
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #3238 på: mars 18, 2014, 08:01:13 am »

Prøver en aller siste gang før den trekkes fra markedet: 110.000,-
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3239 på: mars 18, 2014, 11:32:51 am »

Har du prøvd å dele opp salget? Vil tro du får mere respons da.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Sider: 1 ... 106 107 [108] 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!