april 30, 2024, 01:13:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva synes folkevognfolket om VW New Beetle??  (Lest 9267 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #30 på: april 27, 2008, 17:58:47 pm »

Motorutvalget er kanskje største grunn til å ikke like New Beetle, den kommer bare med kjedelige motorer her i Norge ihvertfall.

Skulle gjerne sett at VW kom med en Beetle som kunne ta opp kampen med Cooper S.  Hadde gjerne tatt en Golf GT-motor i en New Beetle jeg, men da skulle det vært 1,4 litern med turbo og kompressor. Det er en annerledes, utrolig morsom og veldig kjørevennlig motor.
Loggført

1969 Militær-buss
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #31 på: april 27, 2008, 18:05:55 pm »

Wannabe, definitivt. Synd VW ikke gjorde mer ut av det da de først var i gang.

Av retro-bilene er Morris Mini et bedre konsept - den ser faktisk ut som en Mini.

... men artig å lese her at folk har sans for bilen. Det var nytt for meg.
Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #32 på: april 27, 2008, 18:11:31 pm »

Jeg synes New Beetle er en kul bil med særpreg, selv om den ikke kan sammenlignes med den klassiske Bobla (jeg er ikke håmå).

 
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #33 på: april 27, 2008, 18:23:44 pm »

Av retro-bilene er Morris Mini et bedre konsept - den ser faktisk ut som en Mini.

Hmm... ser den nye Mini'en egentlig mer ut som originalen enn New Beetle ligner på en boble? Den nye Mini'n er et mer vellykket konsept, men jeg synes ikke den ser mer ut som originalen enn New Beetle gjør.

Sånn rent designmessig er det en langt mer utfordrende oppgave å lage moderne bil av en boble enn en mini synes nå jeg. I farta kommer jeg bare på Chrysler PT cruiser og New Beetle av nye bilmodeller i det siste hvor bilselskapene har hatt baller nok til å prøve noe helt annet designmessig (i forhold den jevne, moderne bil)

PS. Homser har gjerne velutviklet sans for moter og design, så når Anders Peder synes New Beetle er en "fin homsebil" så er det nok hans måte å si at bilen har en utrolig lekker design...
Loggført

1969 Militær-buss
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #34 på: april 27, 2008, 19:30:57 pm »

New Beetle Cab er noen hundre prosent bedre enn versjonen med tak...

Kunne ikke vært mer enig. Cab-en er faktisk ikke så værst, men noe boble er det jo ikke Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #35 på: april 28, 2008, 08:35:55 am »

enkelt og greit, de gamle er eldst.. Kjøp et gammal boble, spar penger men i gjengjeld får du 10 til 1000 ganger mer oppmerksomhet. det er tøffere å kjøre ordentlig boble i forhold til homsebilen
Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #36 på: april 28, 2008, 08:41:33 am »

Liker New Beetle, men vil mye heller kjøre originalen. Men skal man først kjøpe en "moderne" bil, så ville jeg mye heller hatt en Beetle enn en Golf, ser jo MYE kulere ut. Veit ikke om det ligger noe i det, men det har jo versert diverse bilder rundt på nettet av en "nyoppusset" New Beetle. En MYE tøffere en. Kanskje VW denne gangen treffer bedre, og gir bilen maskiner som gjør at den henger på Minien?

På snakk om den....første New Mini var en HIT! Er jo RÅ å kjøre, og så knallbra ut. Men så sku den gis facelift...og da ødela de hele bilen. Ser nå mye høyere ut, og har fått skeive frontlykter som ser bare mislykka ut.

Tøffeste retrobilen på markedet idag er i mine øyne Fiat 500. Tøffere enn toget. Men jeg holder meg til Bobla uansett... Osteaktig
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #37 på: april 28, 2008, 08:47:34 am »

new beetle ble kåret til bil nr 1. for homser av, ja hva tror du? nemlig homsepatruljen..
de gamle er eldst. ordentlig luftavkjølt blodtrimmet vw-motor, fin både i lakken og interiøret, fine felger og senket, da snakker vi saker.
med de nye bilene er det så mye elektronikk at når det først går gale, går det virkelig gale og man må på værksted å må punge ut mye penger, med et folkevogn kan man gjøre alt selv. bestille deler selv, og montere alt selv, så enkelt er det, og ikke minst billig...
Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: april 28, 2008, 08:57:50 am »

Seriøst bublguy, har du problemer med homofile? Hva faen spiller det for rolle folks seksualitet og valg av bil?Hæ?? Hva har det med bil å gjøre egentlig? Kjenner flere skeive som kjører klassikere, deriblant Volvo P1800ES, Citroën SM/2CV/B11, div luftkjølte herligheter fra Wolfsburg. Hva har det egentlig med saken å gjøre?Hæ
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
the bublguy
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #39 på: april 28, 2008, 09:01:52 am »

nei, har ikje nå imot homsa, æ bare sa d... har heller ikje nå me saken å gjør.. :/
nei, altså opp til deg hva du synes om new beetle.. jeg synes nå at folkevogner er best.. det er min mening
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #40 på: april 28, 2008, 09:02:24 am »

Som utseendemesig 2000 talls boble, kul. Men  noen Ekte boble er det ikke.  Men vil mye heller ha den enn en golf. Skulle gjerne hatt en Beetle med den motoren som sitter i golf GT på 170 hk.  Gliser

Ta et raskt søk på Beetle RSI. Da finner du en grom utgave tenker jeg Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #41 på: april 28, 2008, 09:28:05 am »

Finnes en slik RSI i Sandnes.
Eieren jobber hos Møller Bil Sandnes og Jæren (Bil og Maskin)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #42 på: april 28, 2008, 09:30:47 am »

Sett en RSi flere ganger i Oslo, en RÅ bil. Hvis jeg ikke husker helt feil så var reg-nummeret fra vestlandet, så mulig det er samme bil. Uansett, SYKT tøff bil!!
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #43 på: april 28, 2008, 09:40:32 am »

Lurer på om den ikke har RJ 45XXX
Kostet over en halv mill. som bruktimport.
Ikke akkurat billig moro
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Urge-Boy
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted:



Vis profil
« Svar #44 på: april 28, 2008, 11:30:10 am »

Beetle RSI til salgs..

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13189122&sid=xz2cabl4glD541151&WT.svl=Link

er dette konebil/homsebil også? Eller er det kun de med liten motor som er det? Glad
Loggført
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #45 på: april 28, 2008, 11:57:25 am »

Har kjørt en sånn: Råskinn!
Stod en R32 der også og valget var enkelt!
Loggført

 
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #46 på: april 28, 2008, 12:36:22 pm »

Skjønner ikke hva folk griner for. For meg er New Beetle et artig stunt fra VW sin side. Bare tenk dere den bilen med gangstercap, bredda stålfelger og gammelt takstativ! Ha litt humor da folket! Osteaktig

I forhold til hvor vidt bilen er en etterligning av bobla så er den jo ikke identisk, men man tenker automatisk på gamle bobla. Hvor stort er egentlig markedet for en strippa 2000 modell med luftkjølt motor og kjørekomfort lik en handlevogn?
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #47 på: april 28, 2008, 19:14:03 pm »

Meninga mi er iallefall slik at New Beetle er litt sær. Feil type motor i gøli ende som driver gæli hjul men den er langt bedre enn en SUV Gliser
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #48 på: mai 02, 2008, 14:02:29 pm »

Beetle RSI til salgs..

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13189122&sid=xz2cabl4glD541151&WT.svl=Link

er dette konebil/homsebil også? Eller er det kun de med liten motor som er det? Glad

Meget godt skrevet salgsannonse, får lyst til å prøve den! Men, hadde nok kjøpt en Golf R32, Billigere men ikke såå rå...
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #49 på: mai 02, 2008, 17:20:34 pm »

Golf med et fantastisk upraktisk karosseri..  Blunker

Enig med du!  Eneste bilen som jeg synes er "mindre pen" av vw må være VW LT... Sorry , men er og blir en golf 3 med dårlig plass... Nothing beat´s the real thing..!  Blunker Må si at britene har vært mye flinkere denne gangen med sin Mini Cooper, den nyere utgaven av denne synes jeg faktisk er tøff, men denne nyere plastikk-utgaven av en golf med et boble-lignende utseende har jeg aldri likt... men... men.. smaken er som baken..  Virker på meg som dette var en trend-bil som aldri helt slo an..  Tvilende
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Loffen
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #50 på: mai 02, 2008, 17:29:32 pm »

Snakkar vi om retrobilar er vel den nye Fiat 500 også OK?


* Gallery_500_06.jpg (40.38 KB, 400x301 - vist 173 ganger.)
Loggført

-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S     + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #51 på: mai 02, 2008, 21:09:41 pm »

Snakkar vi om retrobilar er vel den nye Fiat 500 også OK?


Vi ødelegger vel tråden, men den nye Fiat 500 ser meget ok ut- mye (plast?) krom bla. Så en her om dagen...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #52 på: mai 05, 2008, 20:58:43 pm »

Leste her at New Beetle var et populært valg hos homofile menn. Deretter så jeg en episode "Scrubs" hvor en gjeng homofile alle kjørte New Beetle....hehe.. personlig har jeg ikke noe i mot homofile, men å bli identifisert som en da man ikke er det, må jo om noe, karakteriseres som en mindre ønskelig? Jeg mener, jeg vil ha en bil som jeg kan kjøre rundt i og spille Backstreet Boys på full guffe uten å få en masse uønsket oppmerksomhet!!1 Rekker tunge
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #53 på: mai 05, 2008, 21:01:51 pm »

Leste her at New Beetle var et populært valg hos homofile menn. Deretter så jeg en episode "Scrubs" hvor en gjeng homofile alle kjørte New Beetle....hehe.. personlig har jeg ikke noe i mot homofile, men å bli identifisert som en da man ikke er det, må jo om noe, karakteriseres som en mindre ønskelig? Jeg mener, jeg vil ha en bil som jeg kan kjøre rundt i og spille Backstreet Boys på full guffe uten å få en masse uønsket oppmerksomhet!!1 Rekker tunge

Dette setter mitt syn på new beetle i et nytt lys!
Kansje jeg må begyne å misslike den bilen??
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #54 på: mai 05, 2008, 21:13:46 pm »

Dette setter mitt syn på new beetle i et nytt lys!
Kansje jeg må begyne å misslike den bilen??
Du orker heller ikke tanken på å måtte gi opp Backstreet Boys? Gliser
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!