desember 04, 2021, 14:30:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VW 412 blir til VW-Porsche 612 Rs  (Lest 125273 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #240 på: juli 01, 2014, 14:02:23 pm »

Skikkelig fin utstilling og. Liker workshop utstillinger. Forteller liksom så mye mer  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #241 på: juli 01, 2014, 14:23:41 pm »

Skikkelig Bad ass  Blunker
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #242 på: juli 01, 2014, 18:51:28 pm »

Vanvittig bra! Flott fargekombo også. Rød bil med sorte detaljer er og blir en slager!
Går forresten rykter om denne flotte bilen her i Tyskland. Ble forleden spurt av en kar i VW miljøet i Solingen om jeg kjente noe til den, jeg som va fra norge. "Selvsagt kjenner jeg til denne. Har følgt spendt med på byggetråden ei god stund"  Gliser

Mvh
Arild Glad

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
BobleTurbo
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Nittedal



Vis profil
« Svar #243 på: juli 01, 2014, 19:14:15 pm »

Bad to the bone  Glad skikkelig fint bygg og rett farge på bilen  Glad
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #244 på: september 10, 2014, 20:22:11 pm »

Gratulerer!! http://www.tv2.no/2014/09/10/broom/412/porsche/custom/5978511
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #245 på: september 11, 2014, 06:36:27 am »

Imponerende! Det beste av to luftkjøltverdener - forent i tidenes beste stasjonsvogn Gliser
Loggført
ole gunnar
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: våler i solør



Vis profil
« Svar #246 på: september 11, 2014, 18:25:37 pm »

noe av d råeste j har sett:)
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1793
Bosted: Sverige



Vis profil
« Svar #247 på: september 12, 2014, 18:06:11 pm »

Skikkelig fin utstilling og. Liker workshop utstillinger. Forteller liksom så mye mer  Glad

x2

mvh
Loggført

1303 Cab -75 , Race -65 bug
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #248 på: mars 16, 2015, 20:22:22 pm »

Er ikke så flink til og oppdatere her desverre.
Det meste skjer på Facebook.
Men klart at det har blitt litt letter med posting av bilder.
Har så vidt kommet i gang med motorbygging. Rengjøring av blokk er unnagjort.
Skal få glassblåst toppene selv om de ser helt strøkne ut.
Da er det gjort i hvertfall.


* image.jpg (115.56 KB. 800x600 - vist 463 ganger.)



* image.jpg (107.88 KB. 800x600 - vist 407 ganger.)

Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1836
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #249 på: mars 19, 2015, 19:19:54 pm »

Jøsses det er ett par flere opplagringer i Porsche blokkene, enn i bobleblokk
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #250 på: mars 19, 2015, 19:50:55 pm »

Topper ferdig glassblåst  Glad


* image.jpg (107.41 KB. 800x600 - vist 428 ganger.)

Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #251 på: mars 20, 2015, 15:39:51 pm »

Lekkert!  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1492
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #252 på: mars 20, 2015, 16:51:09 pm »

Sandblåser du selv eller er det noen i nær omerådet som gjør jobben?
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #253 på: mars 20, 2015, 16:53:05 pm »

Denne gangen glassblåste jeg hos noen andre av praktiske hensyn.
Men har alt utstyr selv også.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5354
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #254 på: mars 20, 2015, 17:46:32 pm »

Jeg liker de hemisfæriske forbrenningskammerne og de vinklete ventilene til Porsche. Lav litereffekt og grei holdbarhet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5813
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #255 på: mars 20, 2015, 21:05:37 pm »

Tipper man (noen) klarer å matche det "vi" klarer av litereffekten NA Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #256 på: mars 20, 2015, 21:13:29 pm »

Jeg liker de hemisfæriske forbrenningskammerne og de vinklete ventilene til Porsche. Lav litereffekt og grei holdbarhet.

Mvh
BB

Jeg lærte første her om dagen hva hemisfæriske forbrenningskammere er.
Halvkuleformede kammere. Stort nærmere tror jeg ikke man kommer Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3028
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #257 på: mars 20, 2015, 22:54:08 pm »

Jeg liker de hemisfæriske forbrenningskammerne og de vinklete ventilene til Porsche. Lav litereffekt og grei holdbarhet.

Mvh
BB

Kan være stemplene har en litt spennende utforming?
Legg også merke til retningen på tennpluggen, nærme eksosporten for å minske sjansen for banking. Blunker

Lykke til med monteringen! Glad
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5354
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #258 på: mars 20, 2015, 23:08:13 pm »


Kan være stemplene har en litt spennende utforming?
Legg også merke til retningen på tennpluggen, nærme eksosporten for å minske sjansen for banking. Blunker

Lykke til med monteringen! Glad

VW 612 RS kan helt sikkert poste bilde av stemplene som har en "kul" som matcher kammeret og dermed øker kompen og forbedrer squishen.

Porschemotorene som har over 100hk/pr liter har stempler som ser slik ut for å få kompen til 10.5:1



Og toppene er superlekre med to plugger:













Og her er hele vidunderet som til slutt bremset 347hk med en helt sinnsyk lyd:



Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #259 på: mars 20, 2015, 23:19:43 pm »

Jeg prøver å finne bilde av et org 204HK stempel (95mm) med 9.3:1 org komp, men det nærmeste jeg kommer er dette 3.6 stempelet. Disse er veldig like. Det er ihvertfall veldig viktig at kammen er riktig satt opp Glad


* 296_0-500x500.jpg (25.1 KB. 455x312 - vist 316 ganger.)




Dette er stemplene som skal inn hos meg.
Mahle Ruf CTR (98mm)


* 1426229_334749799990037_2019875680_n.jpg (50.17 KB. 707x512 - vist 399 ganger.)



Jeg hadde også planer om twinplugg men fikk høre at det er helt unødvendig på motor med overlading.
Det er helt kurant og ettermontere plugger. Nok av gods å ta av


Et closeup bilde.
Toppene skal portes pluss litt "småfix" inne i blokka før montering


* image.jpg (72.85 KB. 800x600 - vist 384 ganger.)

« Siste redigering: mars 20, 2015, 23:30:56 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #260 på: mars 27, 2015, 18:33:16 pm »

Her er bilde av 9.8:1 stemplene som satt i


* image.jpg (49.25 KB. 800x600 - vist 415 ganger.)

Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #261 på: mars 27, 2015, 22:38:55 pm »

Timing av kammene mener jeg er godt illustrert i wayne dempsey boka, how to rebuild and modify 911 engines. Jeg brukte denne boka på topp overhaling av en 2,7 S motor for mange år siden.

Jeg fikk det til på første forsøk med lånt mikrometer men fikk en porsche mekaniker til å dobbeltsjekke før jeg satte den inn i bilen.
Loggført

1961 T1 - Custom
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #262 på: mars 27, 2015, 22:48:28 pm »

Timing av kammene mener jeg er godt illustrert i wayne dempsey boka, how to rebuild and modify 911 engines. Jeg brukte denne boka på topp overhaling av en 2,7 S motor for mange år siden.

Jeg fikk det til på første forsøk med lånt mikrometer men fikk en porsche mekaniker til å dobbeltsjekke før jeg satte den inn i bilen.

Jo, du har helt rett. Det er veldig godt forklart.
Timing av kammer på disse motorene er noe man ikke må ta lett på.
Dette er viktig er innafor tolleransene og det samme gjelder ventil klaring.
På motorer med comp på over 9.0:1 er det trang mellom ventil og stempel.
Og det siste er ventilfjærtrykk. Det må også shimses og sjekkes nøye med riktig trykk.

Litt mere komplekse disse enn en VW motor ja Glad
« Siste redigering: mars 27, 2015, 22:53:02 pm av VW 612 RS » Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #263 på: april 01, 2015, 12:07:46 pm »

Sitter og leser hele tråden, og blir blank i øya. Det er så lekkert!  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #264 på: august 08, 2015, 18:17:25 pm »

Jaja, jeg må jo skrive litt her da Glad
Det går ikke så fort, men etter å vært på flyttefot et par år så har det endelig stabilisert seg.
I vinter håper jeg at jeg får gjort ferdig det meste og at neste sommer så går den med egen maskin.

Sikkert ikke alle som følger med på Facebook så legger ved et par linker til videosnutter for de som har lyst å ta en titt.



Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #265 på: august 08, 2015, 23:24:52 pm »

Det tar litt tid men så blir det ikke så bra heller  Gliser

Steike nice bil. Blir bra å se den ferdigstilt . SCC 2016 ? Osteaktig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #266 på: august 09, 2015, 11:20:16 am »

Ja, 2016 er et mål.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #267 på: november 20, 2015, 09:46:39 am »

Gjort mer her? Leste hele artikkelen igjen fra Broom i dag.  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #268 på: november 20, 2015, 10:27:17 am »

Ja, jeg ser den dukker opp på Broom i ny og ne.
Det går desverre altfor tregt.
Har gått med mye tid til "hus og hjem" og så har heller ikke motivasjonen vært der den burde være.
Det på grunn av at man leser stadig vekk så mye problem folk har med Biltilsynet selvom alle papir er i orden. Til tider har man hatt lyst å gi opp og droppe slik esktreme ombygginger.
Men det er jo hele drivkraften også. Å gjøre noe ikke så mange har gjort før.
Men nå føler jeg at jeg har fått hodet over vann og gleder meg sykt til å begynne på motor montering.
Alt står klart så det er bare å brette opp armene. Alle deler er skaffet så det står KUN på mekanikeren 😊

Her et lite stemningsbilde 😊


* image.jpg (72.97 KB. 800x600 - vist 423 ganger.)

Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #269 på: november 20, 2015, 10:56:52 am »

Oooohhh... Tror jeg hadde ruslet rundt bilen med kaffikoppen hver kveld/pils i helgene..
Utrolig flott garasje og!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!