april 27, 2024, 13:10:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: H-1835 T1 1200  (Lest 12465 ganger)
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #30 på: mars 02, 2008, 11:25:44 am »

Det blir nok en del byttning av hjullager.. Gliser Syntes det er kjempe tøft m brede felger... Gliser Gliser

Bunn plata er orginal...

Hvorfor balljoint forstillingen passer. Det vet jeg ikke.. Jeg vet han som hadde bilen før satte på skive bremser, men er nesten sikker på at han ikke byttet forstilling..??  Jeg fik med to puma forstillinger. Som han ikke rakk og montere før salg.. (skal bare monteres en Gliser) Men dette skal jeg skjekke opp litt mere... Takk for fine innlegg.. Bilen gikk rett imellom Europa-undersøkelse.. 0 feil.. Puma forstilling kommer til helgen.. Da har jeg sikkert noen spørsmål til ekspertene her på forumet.. Gliser

snorre

Skal du selge eine Puma'n, eller..?  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #31 på: mars 07, 2008, 10:52:35 am »

Beklager den er alerede solgt.. Tvilende
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #32 på: mars 07, 2008, 18:54:42 pm »

Puma forstilling sandblåst og lakket..


* SP_A0479.jpg (91.44 KB, 984x738 - vist 232 ganger.)

* SP_A0483.jpg (84.79 KB, 984x738 - vist 231 ganger.)

* SP_A0467.jpg (112.83 KB, 984x738 - vist 275 ganger.)
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #33 på: mars 07, 2008, 19:37:34 pm »

Ser av bildet her at bilen din har "balljoint" aksel foran. Denne skulle egentlig ikke passet på bilen din. Siden du sier at bilen har orginal bunnplate, må den ha fått nytt rammehode en gang. Ellers ville jo aldri denne passet. Men hvilken rolle spiller det når bilen er så fin som dette Glad Glad...
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #34 på: mars 07, 2008, 19:50:49 pm »

nytt ramme hode??.    Blunker Blunker Har fått spørsmålet før. Visste bare ikke hva "ball joint" ?? var..  Blunker  Men vet det nå..  Ble gjort for 7 år siden .. 
« Siste redigering: mars 14, 2008, 18:43:42 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #35 på: mars 09, 2008, 09:34:19 am »

Flott bil! Litt ned foran nå så.... Kult
Loggført

V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #36 på: mars 09, 2008, 14:07:51 pm »

Den gearkassa di: Jeg synes det høres mere ut som en cluchjustering enn at noe er feil med kassen. Skal jo i grunnen ikke rote å skrape så mye inni der når du står stille. Mitt råd: Stram opp wiren først å se om det blir bedre, prøv eventuellt å engasjere andre gir fra stillestående.
Loggført
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #37 på: mars 10, 2008, 09:18:18 am »

Er ikke noe gear kasse ekspert. Men alle andre gear virker bra fra stillestående..  Men det er satt på et forsterket gear kasse feste som bygger 1,2 cm. mer en det orginale. Mulig dette har noe å si..  Skal prøve alt av justeringer før jeg tar den ut. Har en dårlig følelse på at det er noe mer alvorlig.. Den virker greit så lenge jeg setter den i 1 gear før jeg stopper helt..
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #38 på: mars 10, 2008, 10:56:07 am »

Jeg setter 10 kr på cluch-justering. De andre gearene er vel synkroniserte, og vil dermed være enklere å engasjere om du har litt for stor kraftoverføring fra cluchen.
Har hatt dette problemet selv noen ganger, men ikke etter en justering av cluchwire.
Loggført
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #39 på: mars 13, 2008, 20:11:47 pm »

Ny puma-forstilling er på plass... Ble stiv som en stokk. Men nye dempere er bestilt..  Gliser Gliser Gliser
Tok 4 timer(alene) egentlig en grei jobb.. Men savnet luft verktøy.. Sint

Ble pen høyde, men kunne tenkt meg litebitt lavere.. Gliser Gliser Gliser


* SP_A0519.jpg (78.92 KB, 984x738 - vist 222 ganger.)

* SP_A0520.jpg (38.44 KB, 591x443 - vist 207 ganger.)

* SP_A0522.jpg (32.37 KB, 615x461 - vist 206 ganger.)

* SP_A0521.jpg (46.99 KB, 689x517 - vist 213 ganger.)
« Siste redigering: mars 13, 2008, 20:22:21 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #40 på: mars 13, 2008, 20:21:10 pm »

Kom seg i vert fall Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #41 på: mars 13, 2008, 20:24:54 pm »

Går rette veien..  Gliser   Får hjelp av en kompis i morgen, Da jeg aldri har senket boble før..
Prøver litt bak og litt forran.. Savner camber bak,,..
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
ordin
Juniormedlem
**
Innlegg: 61
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #42 på: mars 13, 2008, 20:32:07 pm »

Hvor mye har du senket pumaen her?
Loggført
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #43 på: mars 13, 2008, 20:42:36 pm »

Jeg vet ikke satt den rett på. Har ikke justert noe. Ble helt rett..
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #44 på: mars 13, 2008, 21:55:26 pm »

Jeg vet ikke satt den rett på. Har ikke justert noe. Ble helt rett..

Min seg flere centimeter etter at jeg hadde kjørt litt.
Så jeg ville ikke råde deg til å justere mere ned før alt har fått "satt seg".
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #45 på: mars 13, 2008, 22:07:56 pm »

Å dette fra han med den "laveste" bobla i gata Blunker Gliser Gliser  Okki. Da venter jeg litt med det..
Kjører noen turer og ser hva som skjer..

Takk for godt råd.. Gliser
« Siste redigering: mars 14, 2008, 18:46:21 pm av h-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #46 på: mars 13, 2008, 22:37:23 pm »

Okki. Da venter jeg litt med det.. Kjører noen turer og ser hva som skjer..

Takk for godt råd.. Gliser

bare pass på å kjøre på godt med fett i forstillinga. dette bør passes på med jevne mellomrom, alt etter hvor mye du kjører selvsagt
Loggført

H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #47 på: mars 14, 2008, 09:34:06 am »

Ny fettet og fin. Med nye staver..  Gliser Gliser
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
knutraknes
Medlem
***
Innlegg: 158
Bosted: Sunndalsøra



Vis profil
« Svar #48 på: juli 04, 2015, 07:12:37 am »

Hva fannt du ut om girkassa på denne?var det 1600 i den da du hadde den?
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!