april 26, 2024, 00:36:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tom for strøm  (Lest 3950 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: desember 31, 2011, 00:19:48 am »

hva kan være galt når bilen lader.og batteriet e nytt.hovedproblemet e att når bilen stå 4 dager e batteriet flatt.har en ekstra pluss kabel kobla til forsterker.og vet remoten slår av forsterekern.men kan den alikavel dra krypstrøm gjennom viss det e noe galt med den?
Loggført
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #1 på: desember 31, 2011, 00:41:08 am »

høres fryktelig ut som noe som stjeler strøm ja.

letteste er å sette på en hovedstrømsbryter.

selvfølgelig greit å ta en dag og kose deg med litt måling også for å finne ut hva som er årsaken.

Loggført

tlf 90 11 98 33.
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #2 på: desember 31, 2011, 10:46:25 am »

kan være spillern din som er kobla så den stjeler strøm.... var borti det på min vannkjølte vag for noen år siden..  Blunker Blunker..

Erik
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: desember 31, 2011, 11:34:11 am »

e faktisk en peguot detta..bobla står trygt i garasjen på vinterlagring.men spilleren ja. kan det være forsterkeren og kansje? jeg har kobla spilleren sånn att jeg slipper og ta tenninga på hver gang jeg skal ha på spilleren.men da må det jo være noe med att memorien trekker strøm på han da.
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #4 på: desember 31, 2011, 12:34:21 pm »

Hadde samme koblingen og problem i 02en min. Det viste seg at spilleren og minnet trakk strøm og tappet batteriet.
Fikk koblet om spilleren via tenningen, altså kun minnet som var koblet direkte på strøm. Da opphørte tappingen, minnet trekker så lite strøm at det ikke skal være noe problem.

Lykke til!  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #5 på: desember 31, 2011, 13:18:32 pm »

da må jeg rett og slett koble selve hovedstrømmen til spilleren på tenninga?.og minnet der det står nå.da vill antagelig tappinga gi seg.hadde vært greit og fått en slutt på det.bilen har stått en uke nå og den hva helt tom for strøm.så mulig feilen ligger der da
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: desember 31, 2011, 14:36:51 pm »

Sjekk om du har kupe eller bagasjeromsbelysning som lyser hele tiden. Det hender bryter til koffert/bakluke havarerer, og lyset står på hele tiden, uten at du kan se det. Ellers må du måle deg fram på hvilken kurs som trekker strøm.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #7 på: desember 31, 2011, 14:54:06 pm »

vist du har en prøvelampe så kan du koble av minuspol og koble prøvelampen mellom pol og kabel,
lyser det så er det noe som trekker strøm, evntuelt samme fremgangs måte med et multimeter (stilt inn på amp måling)
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: desember 31, 2011, 15:21:35 pm »

skAL SJEKKA detta når jeg kommer hjem og få se om jeg få orden på det da.tror det e cd spiller eller forsterker.skal fjerne detta.og sette i orginale cd spiller også og radio..i.iriterende e det hvertfall
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #9 på: desember 31, 2011, 15:34:13 pm »

vist du har en prøvelampe så kan du koble av minuspol og koble prøvelampen mellom pol og kabel,
lyser det så er det noe som trekker strøm, evntuelt samme fremgangs måte med et multimeter (stilt inn på amp måling)
Og før jeg fikk tatt bildet kom du med tipset....


* HPIM0553 (Medium).JPG (74.34 KB, 800x600 - vist 240 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: desember 31, 2011, 15:40:32 pm »

jepp han kom med ett godt tips der.bilen e helt knall den men iriterende med strømtapet
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 31, 2011, 16:02:59 pm »

sjekk taklyset over førerdøra, har opplevd at det har stått på og trekt strøm. ikke så lett å se da det er ganske svak belysning.
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #12 på: januar 01, 2012, 13:49:59 pm »

Skjeldent med quick-fix for å fine strømtyver. Bør tas systematisk. Du trenger multimeter og koblingsskjemaet + oversikt over sikringene.

1. Skru av ALT av strømførende ting i bilen. Nøklene i lommen.NB! På et vanlig multimeter ryker sikringen hvis du skrur på hovedlys eller starter bilen. Viktig at tenningen er av.

2. Ta av jordledningen på batteriet. Koble et mulitmeter i serie mellom minuspolen på batteriet og jordledningen

3. Still multimeteret på ampére. Les av. Utslag? Hvis nei, har du ikke strømtyv, da er det batteriet som er kaputt (selvutlading). Hvis ja:

4. Koble av sikring nr 1. Les av. Samme amp? Koble av sikring nr 2. Les av. Samme amp? Koble av sikring nr 3. Osv


Når du får dropp i amp, vet du hvilken sikring/krets feilen ligger i. Ta det derfra. Gå på koblingsskjemaet og følg alle ledninger som er i den kretsen - fra sikringsboksen og utover. Før eller siden finner du tyven. Vanlig kilde er bilstereoen, men kan også være ledninger som er løse, kobbertråd fra dårlig kabelsko som tar borti jord, osv.

Hvis du ikke får amp-dropp ved å koble fra sikringene, ligger feilen i de kretsene på bilen som ikke er sikret (tenningskretsen, lysbryter, instrumentlys). Mindre sannsynlig...

Lykke til!
« Siste redigering: januar 01, 2012, 13:55:04 pm av JFP » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!