april 30, 2024, 01:30:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: paypal, hvordan funker dette  (Lest 1229 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« på: desember 29, 2011, 09:35:09 am »

har brukt det en del ganger, men er det sånn at pengene ligger på en konto til varen er sendt av selger eller at varen er motatt av kjøper?
eller tar jeg feil.
Loggført
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #1 på: desember 29, 2011, 09:57:42 am »

Hei.
Jeg tror det tar ca. 14 dager før selger får pengene inn på konto, mener de blir reservert i paypal systemet og trukket fra din konto. Hvis du ikke skulle få varen du har kjøpt, kan du åpne en sak både i ebay systemet og i paypal systemet tror jeg. Da sender de en mail til selger på vegne av deg hvor de opplyser om at hvis de ikke får svar innen en gitt frist så trekker de beløpet du har betalt og setter det tilbake inn på din konto. Jeg har ved to anledninger åpnet sak etter kjøp på ebay, ene gangen fikk jeg pengene tilbake og andre gangen ga selger meg sporingsnummer til slutt, det viste seg at posten hadde rota (dette er jo svært sjelden skjer Rekker tunge).
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: desember 29, 2011, 10:35:11 am »

jeg fikk et sporingsnr nesten med en gang.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: desember 29, 2011, 12:41:22 pm »

Jeg hadde en sak der jeg fikk sporingsnummer som ikke ga noe nyttig informasjon. Da varen heller ikke kom og sporingsnummeret kun ga informasjon om at en pakke med dette poringsnummeret var meldt inn som en kommende forsendelse åpnet jeg en sak i paypal og fikk pengene tilbakeført til mitt kredittkort.

Dersom du bruker et reint kredittkort i paypal får du uansett pengene tilbake av kortselskap dersom du ikke får varen og ikke greier å legge inn en sak hos Paypal innen fristen som de har satt, dobbeltsikret på en måte...
Loggført

1961 T1 - Custom
Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #4 på: desember 29, 2011, 14:47:38 pm »

Jeg bruker ALLTID Mastercard eller liknende til sånne ting uansett, vil ikke ha Visa kortet borti steder hvor man kan tappe penger uten at det merkes så godt, på MC og andre kredittkort får man jo tross alt regning som man kan dobbeltsjekke enkelt.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 29, 2011, 16:26:54 pm »

Jeg bruker ALLTID Mastercard eller liknende til sånne ting uansett, vil ikke ha Visa kortet borti steder hvor man kan tappe penger uten at det merkes så godt, på MC og andre kredittkort får man jo tross alt regning som man kan dobbeltsjekke enkelt.

Det viktige er at du bruker et kredittkort slik at pengene ikke tappes på kontoene din.
VISA finnes også som kredittkort og bla Skandiabanken bruker dette, en får full oversikt over kortbruk i nettbanken

De gangene jeg har solgt noe med betaling via paypal har pengene vært inne på paypalkontoen min i samme sekund som det er betalt
Loggført

 
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #6 på: januar 01, 2012, 20:33:50 pm »

Selger mottar pengene på sin paypalkonto umiddelbart etter at du har betalt. Får du ikke varene du har betalt for kan du innen 45 dager åpne en "dispute" i paypal og beløpet du har overført blir sperret på kontoen til selger. Etter at man har åpnet en dispute er det meningen at man selv skal forhandle med selger for å finne en løsning. Kommer man ikke til det kan man eskalere disputen til en claim (må gjøres innen et visst antall dager) så vil paypal selv etterforske saken og i de aller fleste tilfeller tilbakeføre pengene til deg.
Står masse om dette inne på paypalsidene, under fanen "resolution center"

Paypal er supersikkert, om man setter seg inn i hvordan det fungerer.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!