april 20, 2024, 11:26:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bilen klar og bremset i går-men ser ikke helt bra ut til Spring Nats.. :-/  (Lest 9074 ganger)
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« på: april 27, 2008, 11:13:26 am »

Kom hjem ifra bremsing hos JPM/Helsingborg i går,ble en slitsom og litt frustrerende tur.Dro nedover på torsdag rundt 18,var fremme hos Johannes 03 om natta.Med 3 1/2 time med søvn i bilen var vi oppe,litt frokost og kaffe i magen og vi var klare til å begynne litt over 08.Tok en bremsing for å se hva slags utgangs punkt vi hadde,med altfor fet blanding (under 10:1) og 1.2 bar i turbotrykk ga den 335hk-ca hva vi trodde bilen ga forrige sesong.Problemet begynnte når vi skrudde opp trykket,effekten droppet på 5300 o/min.Tok det gradvis opp,tenningen til slutt på ca 20 grader,og trykket ca 1.8 bar.Var gang etter gang for fet og lav eksos temp,så vi gikk ned og ned på dysene.Siden vi havnet langt under hva vi fant riktig i fjor syns jeg dette var litt rart.Verdier begynnte til slutt å komme seg,men uansett droppet effekten på 5300 o/min.Når vi da senket trykket tilbake til 1.2 var den for mager...hmm.Slik denne motoren er satt opp skulle kurven gått oppover til ihvertfall 7500-8000 o/min,med slag på 74mm og borring 101.6,rullkam og store ventiler (53/42).Begynner å bli mistenksomme på tenning,og at den har lurt oss med blannings verdiene når sylindertrykket har økt.Mere sylindertrykk,ikke klart å forbrenne skikkelig og dermed fet,mindre sylindertrykk og fullstendig forbrenning og magrere.Finner heller ingen feil med gasseren,testet også bare med primær krets.Men ble slutt på letingen utpå eftan,Johannes hørte tvert at en sylinder ble borte og stengte av momentant.Når jeg da skullen ta en leakdown test fant vi en feil i fordeler lokket,kullstiften i topp hadde kilt seg i topp og bøylen på rotoren bøyd/krøllet seg.Kan det ha vært en årsak..? Hadde topp verdier på syl 1,2 og 3 (1%) ,men 12% på syl 4.Den slipper igjennom til veivhuset så mulig bare en ring som har gått.Plukket opp og så fort at bolt som holder vippestellet også hadde knekt,skjedde også på SCC så må få laget en brygge som klarer det høye fjærtrykket/rullkammen.Siden sylinder og topp må av for å se på stempel,all olje måtte byttet,kanskje en støtstang var bøyd og klokka hadde blitt 19 på kvelden var det ikke mere å gjøre.Men ikke bortkastet tur for all del,lærte mye og hadde brukt en hel sesong for å finne ut av dette på stripa.Nå er det bare å rive ned motor og fikse den,bytte pluggledninger og teste alt annet elektrisk.Fikk også mere og mere ujevn graf på turbotrykks loggen,mistenker at wastegaten er litt for liten selv om den skal klare av 550hk (38mm).Det oppløftende er at det er meget bra potensiale i motoren,den ga utrolige 550,4 Nm på stigende kurve allerede ved 5200 o/min og leverte 440hk.Økte nesten 350 Nm fra 4000 til 5200.Siden kurven skulle gått oppover 2500-3000 o/min til,lover dette bra.Med pakking,stopp hos Micke i Göteborg og 15 min søvn på Hadeland ble klokka nærmere 08 på lørdags morgenen før vi var på Gjøvik.Vil takke Johannes for hjelp og bremsing,Volkswagen på Hamar for lån av ny Caravelle,Kalle som tilbudte å ordne alt rundt overnating og ikke minst Torleif/bugbus som trofast stiller opp og hjelper til.Siden lommeboken er blitt litt slank og jeg måtte levere bilen tilbake på lørdags morgen,tok vi en litt billigere løsning denne turen.En ting som er sikkert er at det blir overnatting nese gang Osteaktig.Back to the garage... Blunker




Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 27, 2008, 12:17:57 pm »

Enkelte ganger skulle man ønske man drev med frimerker isteden  Øyerulling   eller kanskje ikke  Blunker

Du er jo kjent for å brette opp armene du... så om det er ikke er noe alvorlig er den nok på beina igjen før spring nats skal du se.

Foreløpig fine tall... er glad jeg slipper å ratte den raketten.

Selv kjører jeg Lisens, fredag på springnats. Men stiller ikke resten av helgen dessverre.
Loggført

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #2 på: april 27, 2008, 22:02:04 pm »

hmm, hva med hundepasseren da?

 Blunker

Neida, imponerende tall når motoren ikke gikk bedre en hva den gikk. Dette fikser du frem til Spring Nats. Kan sitte i garasjen og preike dritt mens du skrur som vanlig jeg vet du Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 28, 2008, 08:17:22 am »

hmm, hva med hundepasseren da?

 Blunker

Neida, imponerende tall når motoren ikke gikk bedre en hva den gikk. Dette fikser du frem til Spring Nats. Kan sitte i garasjen og preike dritt mens du skrur som vanlig jeg vet du Glad


Ja faen,måtte så klart glemme deg.Stilte opp du og passet "guttungen"..som vandlig.Du skal få kaffe i garasjen i efta som betaling.. Blunker
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 28, 2008, 09:26:08 am »

Kjipe greier... men er jo ganske hi-po detta, så litt må man vel regne med Blunker Håper i alle fall du raskt får sving på sakene og stiller til start på SpringNats!  Glad
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #5 på: april 28, 2008, 09:53:05 am »

Ja faen,måtte så klart glemme deg.Stilte opp du og passet "guttungen"..som vandlig.Du skal få kaffe i garasjen i efta som betaling.. Blunker

Dersom loffen holder hele veien opp, så stikker jeg innom en tur i dag. Skal være passer for en annen "guttunge" noen dager fremover, så får vel komme opp før han blir levert da han ikke er garasjevant enda. Så her må BB skjerpe seg litt Sjokkert
Loggført

---
Mvh Rabben
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #6 på: april 28, 2008, 09:57:40 am »

"Loffen"  Gliser Jeg føler med deg  Blunker Stikker muligens en tur oppom i dag jeg også Stian..
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: april 28, 2008, 10:12:20 am »

Jeg kommer oppover med Storm etter jobb idag - ha kaffen klar. Og Storm er garasjevant som fy...
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 03, 2008, 18:50:39 pm »

Hvordan ser det ut Stian, er det lys i tunellen?
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #9 på: mai 04, 2008, 19:40:47 pm »

Blir ikke noe kjøring på Spring Nats på Stian. Motoren ligger i så mange biter en motor kan bli, men var nå egentlig ikke noe stor skade å prate om på motoren. 2 stempelringer som stod likt på firen, mest sansynlig derfor den slapp gjennom 12%. Toppene er vel portet litt vel mye også, så godset var så tynt at det var hull på eksosen på treeren. Alt i alt noe Stian fikser lett dette, men ikke i løpet av en uke Glad

Utfordringen nå er vel å finne ut hvorfor turboen ikke henger med på høyere trykk. Skulle likt å se at de kurvene fortsatte stigningen over 5300 rpm Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 04, 2008, 22:04:37 pm »

Hallå,ja som skabben nevner så rekker jeg ikke Spring Nats nå,plager meg faktisk no jævlig..Hadde håpet vi skulle være klare med bremset og justert motor,føler vi igrunn har hatt nok timer i garasjen siden jul.Motorn i småbiter,stempler,kam,rull løftere,lager og løfterforinger så kjempebra ut.Lett hoing på sylindere,nye lager og skru isammen igjen.Fant et hull på størrelsen med et knappenåls hode på ene eksosporten ved nedsenkingen,skal bygge på litt der og samtidig forsterke avstiverne imellom bunn og toppdelen.Er andre gangen jeg knekker en 10mm Pauter bolt til vippestellet,må få bygget om til stivere brygge med feks 5 bolter i toppen.Rekker ikke den jobben nå,så tar mål og forbreder dette til senere,prøver med nye bolter i annen kvalitet først og evt annet moment.Videre så er kammen sendt til Johannes for oppmåling.VW Paradise som har slipt rullkammen til meg er hemmelighetsfulle med spec,så da finner vi det ut selv.Snakket senest med Marty nå,han har noen teorier rund turbo og flow/mottrykk.En ny T-67 er på gang,men med en del cnc jobb på turbinhus for at vi skal prøve å få det den til å passe mine eksisterende rør.Siden jeg vil ha karbon seal så tar det forhåpentligvis litt over uka å få laget den,etterpå er det vel bare å krysse fingrene..og begynne pent på stripa med justering igjen Tvilende
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: mai 05, 2008, 09:28:44 am »

Shit Kormi, ved et uhell trykket jeg på slett knappen istedenfor sitat og dermed forsvant det siste innlegget ditt. Jeg beklager dette! Du nevnte noe om at det må da være flere som kjører med brutal kam og heftige fjører og det stemmer nok. Men jeg mistenker at det ikke er mange som kjører med rullekam og heftige fjører.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: mai 05, 2008, 09:57:31 am »

What!? Legger du opp til moderator-krig ell?  Gliser

Kan prøve å gjengi..
Triste greier Stian.. Men du holder vel motet oppe og satser hardt mot neste arr. Blir det Bugrun på deg i år?
Anng. turbo.. Tror du det er den som er korken? Mottrykk? Forklar gjerne.. Blunker

Med de toppene du har, så er det vel "mange" som kjører et oppsett, type værst. Knekker det for andre også, eller må de moddes? Dette har du sikkert sjekka ut, men kan det være øøøørlite coil-bind?
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 05, 2008, 11:13:01 am »

What!? Legger du opp til moderator-krig ell?  Gliser

Kan prøve å gjengi..
Triste greier Stian.. Men du holder vel motet oppe og satser hardt mot neste arr. Blir det Bugrun på deg i år?
Anng. turbo.. Tror du det er den som er korken? Mottrykk? Forklar gjerne.. Blunker

Med de toppene du har, så er det vel "mange" som kjører et oppsett, type værst. Knekker det for andre også, eller må de moddes? Dette har du sikkert sjekka ut, men kan det være øøøørlite coil-bind?


Hoi,satser på Bugrun evt Gardermoen,tror det er samme helgen.Ikke sikker på det med turbo'n,men kan ikke skjønne det kan være så mange andre ting heller.Vi tok et lite kompromiss når jeg valgte den turbo'n jeg nå har brukt.Litt mindre eksosdel for at den skulle bli lettere å spole opp (du vet hva det er du.. Blunker),slippe bogging.Hadde tenkt å ta det litt penere i starten,men du vet hvordan det er når en får litt dilla,mycket vil ha mera..Marty tror kansje det er mottrykket der som bremser selv om den teoretisk skulle vært med 50hk til,så det også på eksostemp'n at den gikk opp så kan kanskje være noe i det.Prøver uansett med litt annet turbo oppsett og stivere fjær i wastegate'n så ser vi hva som skjer.Anngående toppene så skal jeg dobbelsjekke coil bind når jeg får igjen kammen,kan jo være.Er noen som har knukket disse boltene i toppen,bygges som regel om til en massiv brygge til vippene som sitter i toppen med ihvertfall 5 bolter.Skal bytte til en litt annen kvalitet på boltene og prøve,kan også hende at jeg bør dra til hardere,brukte 50nm sist.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 05, 2008, 12:19:02 pm »

Sitat


Hoi,satser på Bugrun evt Gardermoen,tror det er samme helgen.Ikke sikker på det med turbo'n,men kan ikke skjønne det kan være så mange andre ting heller.Vi tok et lite kompromiss når jeg valgte den turbo'n jeg nå har brukt.Litt mindre eksosdel for at den skulle bli lettere å spole opp (du vet hva det er du.. Blunker),slippe bogging.Hadde tenkt å ta det litt penere i starten,men du vet hvordan det er når en får litt dilla,mycket vil ha mera..Marty tror kansje det er mottrykket der som bremser selv om den teoretisk skulle vært med 50hk til,så det også på eksostemp'n at den gikk opp så kan kanskje være noe i det.Prøver uansett med litt annet turbo oppsett og stivere fjær i wastegate'n så ser vi hva som skjer.Anngående toppene så skal jeg dobbelsjekke coil bind når jeg får igjen kammen,kan jo være.Er noen som har knukket disse boltene i toppen,bygges som regel om til en massiv brygge til vippene som sitter i toppen med ihvertfall 5 bolter.Skal bytte til en litt annen kvalitet på boltene og prøve,kan også hende at jeg bør dra til hardere,brukte 50nm sist.

Spool-up?  Rekker tunge
Det du mente ja.. Uten at jeg har så mye annet enn lese-erfaring på området Blunker , så kan balansegangen mellom raskest mulig spool-up og "propp" være hårfin. Så hvis det er 50hk som i teorien står igjen, så kan det jo være der det butter. Gikk eksostempen mye opp?

Blir spennende med ny turbo da.. Gått for en brutal en? Glad

« Siste redigering: mai 05, 2008, 12:20:42 pm av Kormi » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: mai 05, 2008, 13:16:45 pm »

synd du ikke stiller får dette hadde jeg gleda meg til å se på spring.  Blunker men all lykke til Stian
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #16 på: mai 05, 2008, 13:18:38 pm »

Sitat


Hoi,satser på Bugrun evt Gardermoen,tror det er samme helgen.Ikke sikker på det med turbo'n,men kan ikke skjønne det kan være så mange andre ting heller.Vi tok et lite kompromiss når jeg valgte den turbo'n jeg nå har brukt.Litt mindre eksosdel for at den skulle bli lettere å spole opp (du vet hva det er du.. Blunker),slippe bogging.Hadde tenkt å ta det litt penere i starten,men du vet hvordan det er når en får litt dilla,mycket vil ha mera..Marty tror kansje det er mottrykket der som bremser selv om den teoretisk skulle vært med 50hk til,så det også på eksostemp'n at den gikk opp så kan kanskje være noe i det.Prøver uansett med litt annet turbo oppsett og stivere fjær i wastegate'n så ser vi hva som skjer.Anngående toppene så skal jeg dobbelsjekke coil bind når jeg får igjen kammen,kan jo være.Er noen som har knukket disse boltene i toppen,bygges som regel om til en massiv brygge til vippene som sitter i toppen med ihvertfall 5 bolter.Skal bytte til en litt annen kvalitet på boltene og prøve,kan også hende at jeg bør dra til hardere,brukte 50nm sist.

Spool-up?  Rekker tunge
Det du mente ja.. Uten at jeg har så mye annet enn lese-erfaring på området Blunker , så kan balansegangen mellom raskest mulig spool-up og "propp" være hårfin. Så hvis det er 50hk som i teorien står igjen, så kan det jo være der det butter. Gikk eksostempen mye opp?

Blir spennende med ny turbo da.. Gått for en brutal en? Glad


Gikk litt opp,men ikke farlig høyt.Har hatt tempføler rett etter turbo,flytter den nå ned rett ved eksosporten/flensen for å få litt mere nøyaktig lesing.Blir en T-67 turbo,men med en del cnc jobb for tilpassing av turbinhjul i hus så den forhåpentligvis blir bolt on på det røropplegget jeg har ifra før.Med kasse som går tyngre,tyngre bil,større slicks ++,kanskje det bare kommer til å gå saktere...  Øyerulling

[/quote]
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #17 på: mai 05, 2008, 13:20:36 pm »

synd du ikke stiller får dette hadde jeg gleda meg til å se på spring.  Blunker men all lykke til Stian


Får vel prøve å tukte litt senere,tar du turen oppover lørdag el?
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mai 05, 2008, 14:03:52 pm »

Sitat


Hoi,satser på Bugrun evt Gardermoen,tror det er samme helgen.Ikke sikker på det med turbo'n,men kan ikke skjønne det kan være så mange andre ting heller.Vi tok et lite kompromiss når jeg valgte den turbo'n jeg nå har brukt.Litt mindre eksosdel for at den skulle bli lettere å spole opp (du vet hva det er du.. Blunker),slippe bogging.Hadde tenkt å ta det litt penere i starten,men du vet hvordan det er når en får litt dilla,mycket vil ha mera..Marty tror kansje det er mottrykket der som bremser selv om den teoretisk skulle vært med 50hk til,så det også på eksostemp'n at den gikk opp så kan kanskje være noe i det.Prøver uansett med litt annet turbo oppsett og stivere fjær i wastegate'n så ser vi hva som skjer.Anngående toppene så skal jeg dobbelsjekke coil bind når jeg får igjen kammen,kan jo være.Er noen som har knukket disse boltene i toppen,bygges som regel om til en massiv brygge til vippene som sitter i toppen med ihvertfall 5 bolter.Skal bytte til en litt annen kvalitet på boltene og prøve,kan også hende at jeg bør dra til hardere,brukte 50nm sist.

Spool-up?  Rekker tunge
Det du mente ja.. Uten at jeg har så mye annet enn lese-erfaring på området Blunker , så kan balansegangen mellom raskest mulig spool-up og "propp" være hårfin. Så hvis det er 50hk som i teorien står igjen, så kan det jo være der det butter. Gikk eksostempen mye opp?

Blir spennende med ny turbo da.. Gått for en brutal en? Glad


Gikk litt opp,men ikke farlig høyt.Har hatt tempføler rett etter turbo,flytter den nå ned rett ved eksosporten/flensen for å få litt mere nøyaktig lesing.Blir en T-67 turbo,men med en del cnc jobb for tilpassing av turbinhjul i hus så den forhåpentligvis blir bolt on på det røropplegget jeg har ifra før.Med kasse som går tyngre,tyngre bil,større slicks ++,kanskje det bare kommer til å gå saktere...  Øyerulling




Hehe.. får da ikke håpe det Osteaktig -> Mere trykk!  Blir nok knall-godt dette når alt fungerer som det skal. Lykke til..
« Siste redigering: mai 05, 2008, 20:15:37 pm av Kormi » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #19 på: mai 05, 2008, 15:01:26 pm »

synd du ikke stiller får dette hadde jeg gleda meg til å se på spring.  Blunker men all lykke til Stian


Får vel prøve å tukte litt senere,tar du turen oppover lørdag el?
kommer opp på lørdag jeg hvis ikke jeg går tom får blod (et lite hull som ikke ville bli tett i natt). Øyerulling å formen er grei. så skal jeg opp å sikle.  Rekker tunge
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #20 på: mai 08, 2008, 19:07:43 pm »

jeg hadde planer om å komme opp på lørdag men er blitt lagt inn på sykehuset i vestfold med infeksjon  i det ny opererte beinet, var klar får litt blårøyk å lukten av svidd gummi jeg men. ser ut som detta blir en veldig rolig sommer. Trist
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mai 08, 2008, 20:42:03 pm »

jeg hadde planer om å komme opp på lørdag men er blitt lagt inn på sykehuset i vestfold med infeksjon  i det ny opererte beinet, var klar får litt blårøyk å lukten av svidd gummi jeg men. ser ut som detta blir en veldig rolig sommer. Trist

Det var leit å høre,får tro det blir fort orden på benet så du får en skikkelig dose med nitro og gummi snart.. Blunker Vi prates,god bedring!
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #22 på: mai 11, 2008, 20:36:59 pm »

takk får hilsningen fra deg å Torleif å en annen som satt der.  Blunker
Loggført
Bugbus
Gjest
« Svar #23 på: mai 13, 2008, 13:00:48 pm »

takk får hilsningen fra deg å Torleif å en annen som satt der.  Blunker

bare hyggelig vettø... God bedring ja. Talas...
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #24 på: juni 09, 2008, 08:06:03 am »

Hvordan gikk det på Gardermoen i helgen ??
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #25 på: juni 09, 2008, 09:03:48 am »

 Gråter
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #26 på: juni 09, 2008, 09:31:30 am »

Hvordan gikk det på Gardermoen i helgen ??

Hallå gitt!
Var på plass vi,begynnte å skru isammen motoren på torsdag morgen etter en langtur til Kongsberg etter rådelager onsdag kveld.Oppstart utpå kvelden,pakket opp og dro nedover.Alt på plass og biltelt oppe sånn ca 03 på natta,litt søvn og vi var klare for teknisk og kjøring på fredag.Hadde satt opp clutch'n for snillt så den sluret for oss på første draget.Roet ned etter et par raske gir når jeg skjønnte det ikke var grepet som var problemet,men hadde rukket å blitt for varmt.Var en dum feil som vi selv stusset over når vi satt den opp,men stolte på målingene og prøvde selv om vi nå også hadde høyere turbotrykk.Floater skiva ble litt tallerkenformet og vi hadde da så klart ikke den i reserve Sint Prøvde å få slipt den i clutch sliperen rundt hos de store gutta som alle var utrolig hjelpsomme og greie,men sliperne var enten for store eller for små.Prøvde da å sette den opp på ny men mye strammere i håp om at det skulle gå og evt føye seg litt.Men slo seg mere under stage og gikk i inngrep,så ble ingen tider å snakke om og det var sluttkjørt.Men fikk testet ut alt det nye på bilen og motoren hadde bra skyv,det virket som det fungerte veldig bra.Motoren fungerte fint og ombyggingen av vippestell satt som spikret (så langt.. Osteaktig).Hadde blandt annet nye større slicks (28"),nye dempere,ny kasse med ny utveksling,ombygde wheelie bars og andre småting.Var veldig spennende å teste bremseskjerm også for første gang,bremset ganske behagelig og gjorde bilen helt stødig Rekker tunge.
Må bare få takke sjefen i huset som ordner alt annet som vi gutta ikke gidder,og ikke minst team kollega Torleif (Bugbus) som tar turen over fra Brummundal og trofast stiller opp til skruing hver eneste gang på løp og mekkekvelder.Og i dag er han tilbake igjen etter jobb,vi måtte jo ta ut motoren og få satt igang nødvendige tiltak.. Osteaktig
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 09, 2008, 09:38:16 am »

Godt at det fungerer!!
Takk for oppdatering, spennende å følge med Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #28 på: juni 09, 2008, 09:47:19 am »

å som jeg gleder meg til scc  Sjokkert
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #29 på: juni 09, 2008, 15:15:38 pm »

.


* bilde 1.JPG (233.8 KB, 1469x1102 - vist 328 ganger.)

* bilde 2.JPG (230.2 KB, 1306x980 - vist 294 ganger.)

* bilde 3.JPG (241.85 KB, 1306x980 - vist 277 ganger.)

* bilde 4.JPG (245.8 KB, 1306x980 - vist 293 ganger.)
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!