april 27, 2024, 02:53:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dollar bussen på Samba  (Lest 24240 ganger)
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: januar 05, 2012, 23:09:55 pm »

Stod ikke denne for salg for en tid tilbake her?

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1242574

Loggført

Barndoor
Supermedlem
*****
Innlegg: 547
Bosted: Bergen

Mobil 908 83 833


Vis profil

« Svar #1 på: januar 05, 2012, 23:36:50 pm »

Regner med at den har hatt en meget sterk prisstigning i det den krysset landegrensene....
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: januar 06, 2012, 09:53:31 am »

Rent økonomisk må vi nordmenn være idioter som ikke konsekvent selger våre gammle folkevogner ut av landet. jeg ble budt 45K av en engelskmann som jeg jobbet litt sammen med sist sommer (han kom med budet etter å ha sett og kjørt bilen), mens å forlange noe særlig over 20K ville blitt uglesett i norge. Jeg ser INGEN grunn til å ikke selge biler ut av et land hvor folk ikke vil betale det de er verdt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2012, 10:16:55 am »

nobrakes hadde denne.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39356.msg400454.html#msg400454
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 06, 2012, 11:51:17 am »

Ser de har fått med en 55 Ghia på ene annonsebildet og Rekker tunge
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: januar 06, 2012, 14:01:13 pm »

Første å siste gang eg kommenterer pris i en salgs annonse men her kunne eg ikke motstå. Hæ
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 06, 2012, 14:08:45 pm »

angrer på att jeg ikke kjøpte denne...... for så selge den på the samba!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: januar 06, 2012, 14:11:24 pm »

angrer på att jeg ikke kjøpte denne...... for så selge den på the samba!!

Da er vi to... første og eneste grunnen for å kjøpe en T2.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #8 på: januar 06, 2012, 15:09:19 pm »

Håper flere får øynene opp for at det deff. er kjøpers marked i norge, og at prisene langsomt beveger som utenlandske nivåer.. Gliser Kanskje man også slipper alle bedreviterne på salgstrådene og de latterlige kommentarene om at bilene er så dyre her til lands! Hæ
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 06, 2012, 15:14:32 pm »

angrer på att jeg ikke kjøpte denne...... for så selge den på the samba!!

Da er vi to... første og eneste grunnen for å kjøpe en T2.

dette går bare èn vei skjønner jeg ..nå er Type2 feil og nå!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: januar 06, 2012, 15:20:53 pm »

Første å siste gang eg kommenterer pris i en salgs annonse men her kunne eg ikke motstå. Hæ

fordi???
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #11 på: januar 06, 2012, 15:28:52 pm »

dette går bare èn vei skjønner jeg ..nå er Type2 feil og nå!

Feil? Langtifra... god butikk er aldri feil.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 06, 2012, 15:30:35 pm »

må jo være feil når eneste grunnen er å kjøpe og selge.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #13 på: januar 06, 2012, 16:50:43 pm »

Første å siste gang eg kommenterer pris i en salgs annonse men her kunne eg ikke motstå. Hæ

fordi???

Fordi eg har fylt opp kvoten min for teite utsagn. Glad
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #14 på: januar 06, 2012, 16:04:04 pm »

ja fordi det utsagnet var faktisk ganske teit... Hva er vitsen med å kommentere slikt i en salgstråd overfor en mann du ikke aner hvem er??? Det er hans bil, og opp til ham hva han gjør med den.

Vi kan godt diskutere og juble/sutre over prisnivået her i Norge vs utlandet, men å gå inn på andre sine salgstråder med den type kommentarer blir totalt skivebom...
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: januar 06, 2012, 16:16:43 pm »

Er kanskje veldig frekt mot han, men å loppe folk for så mye peng er minst like frekt.
I den store helhet så er folk som dette de som ødelegger for hobbyen, dem overpriser vrak så hele hobbyen blir vanskeligere for flere og gjør at kjøperen sitter igjen med mye mindre til selve oppussingen. Det er jo like teit som den kraftige inflasjonen som har vert rundt om i land opp gjennom historien.

Helt forstålig at bilene er dyre når dem er i god stand, eller restaurerte biler, men dette er dårlig moral lang vei.
Loggført

JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: januar 06, 2012, 17:01:05 pm »

Hvis folk vil betale mye for et "vrak" blir de jo ikke loppet! Forøvrig er salgssummen en sak mellom kjøper og selger, altså ikke noe vi andre har noe med. Klarer man ikke å godta det, får man heller begynne å tørke blomster.
Loggført
Barndoor
Supermedlem
*****
Innlegg: 547
Bosted: Bergen

Mobil 908 83 833


Vis profil

« Svar #17 på: januar 06, 2012, 17:06:25 pm »

Det jeg mente med min kommentar lenger opp var:

Splittbusser er billig i Norge!

Det har enkelte utenlanske kjøpere funnet ut. Og da kan vi ikke sitte her å grine over de som selges ut av landet. Hvis det ikke er interesse for å betale de summer som norske selgere forlanger....da må bilene gjerne gå ut av landet.

Det er mer enn nok splittbusser til alle de som vil ha i Norge. Men kjøpere MÅ forvente å legge ut mye egeninnsats og en god del penger for å få bilene i akseptabel stand, for de aller fleste splittbusser trenger masse kjerlighet og pleie, før de ligner på de utenlandske originalbilene. Men for all del det finnes pene, strøkne biler i Norge også.

Men hvis dere tenker tilbake 5 år...hvis mange splittbusser har byttet eiere på de årene? Og hvor mange av disse er ferdig oppusset og kommet på veien....5 stk?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: januar 06, 2012, 17:08:57 pm »

Er kanskje veldig frekt mot han, men å loppe folk for så mye peng er minst like frekt.
I den store helhet så er folk som dette de som ødelegger for hobbyen, dem overpriser vrak så hele hobbyen blir vanskeligere for flere og gjør at kjøperen sitter igjen med mye mindre til selve oppussingen. Det er jo like teit som den kraftige inflasjonen som har vert rundt om i land opp gjennom historien.

Helt forstålig at bilene er dyre når dem er i god stand, eller restaurerte biler, men dette er dårlig moral lang vei.

Du er sikkert en veldig bra motorbygger, men dette med økonomi og marked kan du trygt overlate til noen andre.  Osteaktig
Loggført
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #19 på: januar 06, 2012, 19:06:08 pm »

"I bought this bus recently from Norway with the full intention of doing the metal repair, blending the paint and stripping the green off to expose the red paint and the rest of the original logos. I am too busy currently to consider this as a project, so it's for sale here."

 Øyerulling låter som a whole lot of BS i mina öron det ja... Blunker synd att den försvann ut ur landet men den har vart till salu lääänge och vill ingen ha den lokalt så...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #20 på: januar 06, 2012, 19:16:19 pm »

nettopp, og det er dette som kalles et åpent marked....Prisen er kun avhengig av hva noen ønsker å betale for den... Er jo ikke snakk om å loppe noen for noe som helst...

håper det ikke er BI du er student på....
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #21 på: januar 06, 2012, 19:44:01 pm »

var nok flere som var enig med meg, for nå er den omtalte tråden slettet....
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 06, 2012, 20:18:57 pm »

Jeg ser ingen grunn til å gjøre slik som mange her gjør, altså å bare legge ut her på forumet for å la bilen være her i landet til en lavere pris, hvis jeg ikke vil ha gode penger for det jeg skal selge kan jeg jo det, men slik er ikke jeg. 

Og hvis noen mente den burde ha blitt i norge, ja så er det jo bare å kjøpe den nå.

Prisen er som kjent en avtale mellom kjøper og selger.
Som selger vil jeg selvfølgelig ha prisen høyest mulig, og som kjøper lavest mulig, og jeg skambyr gjerne hvis det ikke står en minstepris!!!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #23 på: januar 06, 2012, 20:26:28 pm »

Og til folk som forsøker i lengre tid å få solgt en bil i norge for en mye lavere pris enn det den er værdt i utlandet, kommer spørsmålet:

Hvorfor?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #24 på: januar 06, 2012, 22:10:57 pm »

En highroof er en veldig sjelden bil på verdensmarkedet og verdt en god del kroner nesten uansett tilstand. Jeg forundret meg STORT over at den kunne ligge til salgs i Norge lenge for den prisen som ble forlangt. Burde blitt solgt på dagen.
Jeg synes det er synd at en av de siste highroofene forsvant ut av landet, men man kan på ingen måte klandre selger (som var godhjerta nok til å la den ligge her til spottpris).
Må si jeg også har full forståelse for engelskmannen som kjøpte billig og averterer til det som er mye nærmere markedspris.
Kommer man over noe man kan få rasende billig og vet man kan gjøre gode kroner på er det bare dumt å ikke benytte anledningen. Må innrømme at tanken slo meg også, men det er ikke akkurat slik man skaffer seg venner i miljøet  Blunker Men for han som utenforstående, hvorfor ikke? Sunn fornuft spør du meg.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #25 på: januar 06, 2012, 22:33:49 pm »

Er kanskje veldig frekt mot han, men å loppe folk for så mye peng er minst like frekt.
I den store helhet så er folk som dette de som ødelegger for hobbyen, dem overpriser vrak så hele hobbyen blir vanskeligere for flere og gjør at kjøperen sitter igjen med mye mindre til selve oppussingen. Det er jo like teit som den kraftige inflasjonen som har vert rundt om i land opp gjennom historien.

Helt forstålig at bilene er dyre når dem er i god stand, eller restaurerte biler, men dette er dårlig moral lang vei.

Du er sikkert en veldig bra motorbygger, men dette med økonomi og marked kan du trygt overlate til noen andre.  Osteaktig

Eg er flink til å være kjapp i kjeften, men god samvittighet skal jeg alltid ha, så ja jeg fungerer ikke som en "selger", men jeg sove i alle fall godt om nettene.
Når man slutter å ha god samvittighet og begynner å tjene grovt så forsvinner min respekt for personen.
Loggført

torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 07, 2012, 08:32:04 am »

Kan ikke bare denne diskusjonen slettes og folk akseptere at bilen er hvor den er nå.
Noen kunne jo kjøpt den selv om det var så. Slutt med sutringa og kjøp bilene selv.
Har prøvd å selge bilen min en stund her inne selv og alt Jeg har fått er skambud, selv med prisantydning. I går "gikk" den via Finn til prisantydning.
Sier vel sitt?
Loggført

1972 Pickup
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #27 på: januar 07, 2012, 08:33:51 am »

Kan ikke bare denne diskusjonen slettes og folk akseptere at bilen er hvor den er nå.
Noen kunne jo kjøpt den selv om det var så. Slutt med sutringa og kjøp bilene selv.
Har prøvd å selge bilen min en stund her inne selv og alt Jeg har fått er skambud, selv med prisantydning. I går "gikk" den via Finn til prisantydning.
Sier vel sitt?


Samme opplevde jeg Glad Å selge bilen her var umulig, men på finn gikk den til prisen jeg satte Glad Lenge leve finn.no  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: januar 10, 2012, 19:06:55 pm »

Hadde da vert større bussmiljø i norge so hadde den nok forsvunnet temmlig kjapt. men dei få som er intrisert har garasjen full virkar da som. stor synd at denne highroofen ikkje vart verande i landet, og kjøpar hadde nok aldri plan om å pussa den opp som han skriv..  om mindre folk hadde forakt for rust og sveising so hadde det vert håp for mykje rundtom i landet her.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #29 på: januar 11, 2012, 10:20:07 am »

Tilbud og etterspørsel bestemmer pris uansett, alltid. Driver du butikk og finner ut at innkjøpspris+foredlingskostnader (her kun frakt hjem ?) gir større avanse ved å handle i norge enn i sitt eget land, hvorfor ikke.

For meg er det veldig forståelig at noen som vil tjene en slant kommer hit til landet hvor en vare er billig, kjøper opp, sender hjem og selger dyrere. Like forståelig som at folk fra østblokkland reiser hundrevis av mil hjemmefra hvor det ikke finnes jobber, kommer hit og tar drittjobber til en norsk minstelønn eller værre.

At markedene nå har blitt globale på grunn av internett vil vel bare jevne ut prisene mellom landene.

Kan godt forstå at forrige eier av Ovalen min ville ha kontrakt på gjenkjøp til norsk markedspris slik jeg ikke kunne selge ut av landet, jeg hadde tross alt en engelskmann (som dog bor og jobber i Norge) med meg når jeg hentet den på østlandet. Hadde uansett ikke solgt til utlandet men det kunne ikke han vite  Osteaktig
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!