mars 28, 2024, 14:35:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dollar bussen på Samba  (Lest 24044 ganger)
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #30 på: januar 11, 2012, 11:31:29 am »

Vi får satse på at bussen blir pusset opp.
Alt kan kjøpes tilbake igjen.
Noe inn - noe ut

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=51&t=81564
Loggført

Shift Happens !
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #31 på: januar 11, 2012, 22:32:49 pm »

Forhørte meg med selger her i Norge ang bytte av doka mot HR og ser at jeg burde forhandlet en avtale der. Eller bare legge ut doka'n på the samba og tjene en god slant og kjøpe splitt i Norge for en slikk og ingen ting!!

Dollar gliset er en sykt kul bil uansett tilstand, bare synd at de kule bilene forsvinner ut av landet. Men sånn er det når ola dunk sitter og ruger på oljepengene sine og kritiserer priser i finansrammede verden.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #32 på: januar 12, 2012, 06:21:11 am »

Si hva dere vil.
Selger man en sånn bil ut av landet, fortjener man sterke hemorroider resten av livet Blunker
Helt uavhengig om den ikke ble solgt her med en gang, den ble sikkert kjøpt her med gode intensjoner..?
Som for eksempel da jeg var i markedet for en slik bil.
-Trist som faen.
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #33 på: januar 12, 2012, 08:39:10 am »

Det er moro å sitte på sidelinjen og se alle entusiastene suttre med sine prinsipper, skikk og bruk "normer" og kjærlig savn etter denne rustbøtta med det høye taket.

Uansett så lå den for salg i norge LENGE uten at noen ville ha den. Hvorfor ikke heller glede seg over at bilen nå er mye nærmere de entusiastene som IKKE skyr rustsveising enn den noen gang tidligere har vært?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #34 på: januar 12, 2012, 08:42:31 am »

Det er moro å sitte på sidelinjen og se alle entusiastene suttre med sine prinsipper, skikk og bruk "normer" og kjærlig savn etter denne rustbøtta med det høye taket.

Uansett så lå den for salg i norge LENGE uten at noen ville ha den. Hvorfor ikke heller glede seg over at bilen nå er mye nærmere de entusiastene som IKKE skyr rustsveising enn den noen gang tidligere har vært?

Takk! Og helt enig, surmuling i ettertid fordi ingen kjenner sin besøkelsetid er patetisk.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #35 på: januar 12, 2012, 09:07:56 am »

Det er moro å sitte på sidelinjen og se alle entusiastene suttre med sine prinsipper, skikk og bruk "normer" og kjærlig savn etter denne rustbøtta med det høye taket.

Uansett så lå den for salg i norge LENGE uten at noen ville ha den. Hvorfor ikke heller glede seg over at bilen nå er mye nærmere de entusiastene som IKKE skyr rustsveising enn den noen gang tidligere har vært?

Takk! Og helt enig, surmuling i ettertid fordi ingen kjenner sin besøkelsetid er patetisk.



Patetisk nok, men det forandrer ikke det faktum at det er surt at den ble solgt ut av landet.
Dette er et diskusjonsforum, hvis ikke jeg tar feil er det da essensielt med ulike meninger.
Selv om det sikkert er sårt at noen sier dere imot Rekker tunge

Loggført

Member #1 /Spliths venner
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #36 på: januar 12, 2012, 09:22:34 am »

Det er moro å sitte på sidelinjen og se alle entusiastene suttre med sine prinsipper, skikk og bruk "normer" og kjærlig savn etter denne rustbøtta med det høye taket.

Uansett så lå den for salg i norge LENGE uten at noen ville ha den. Hvorfor ikke heller glede seg over at bilen nå er mye nærmere de entusiastene som IKKE skyr rustsveising enn den noen gang tidligere har vært?

Takk! Og helt enig, surmuling i ettertid fordi ingen kjenner sin besøkelsetid er patetisk.



Patetisk nok, men det forandrer ikke det faktum at det er surt at den ble solgt ut av landet.
Dette er et diskusjonsforum, hvis ikke jeg tar feil er det da essensielt med ulike meninger.
Selv om det sikkert er sårt at noen sier dere imot Rekker tunge


Sutregjeng;)
Loggført

1972 Pickup
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #37 på: januar 12, 2012, 09:38:36 am »

Jeg sutrer ikke.
Jeg blir bare frustrert over sytingen til alle de som furter over at de ikke kjøpe bilen mens de kunne.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #38 på: januar 12, 2012, 10:53:58 am »

Si hva dere vil.
Selger man en sånn bil ut av landet, fortjener man sterke hemorroider resten av livet Blunker
Helt uavhengig om den ikke ble solgt her med en gang, den ble sikkert kjøpt her med gode intensjoner..?
Som for eksempel da jeg var i markedet for en slik bil.
-Trist som faen.

nå gidder jeg ikke å sitte på sidelinja her lengre... jeg solgte denne bilen til en NORSK kjøper, han kontaktet meg og lurte på om den var solgt, noe jeg svarte at den ikke var, han henta bilen dagen etter, betalte, og gjorde avtale om å komme igjen å kjøpe/hente alle de nye karosseridelene jeg har til dette prosjektet. jeg ser jo det at vedkommende tydeligvis var bare ute ette kjappe kroner, da den plutselig dukket opp i england etter noen uker. men jeg vil ha meg frabedt at folk ønsker meg diverse dritt sålenge de ikke kjenner fakta....
å alle sutrehuene som ikke kjøpte bilen... toget har gått nå...
eneste jeg kan si ellers, er at jeg nå har masse rustdeler og andre deler til et storprosjekt ,som jeg ikke har bruk for, da jeg regner det som usannsynlig at han som kjøpte bilen fra meg tar kontakt no mer...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #39 på: januar 12, 2012, 12:39:06 pm »

Sånn er det når noen spekulerer i bil, noen ser verdien i rusten skjelden bil. Andre ser bare rusta
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #40 på: januar 12, 2012, 13:35:01 pm »

Jeg sutrer ikke.
Jeg blir bare frustrert over sytingen til alle de som furter over at de ikke kjøpe bilen mens de kunne.
Det er det Jeg sier. Jeg heier på deg;)
Loggført

1972 Pickup
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #41 på: januar 12, 2012, 17:22:59 pm »

Nå er det vel ikke bare bilsalg ut av landet som blir sutret over på dette forumet Rekker tunge Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #42 på: januar 12, 2012, 18:32:34 pm »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #43 på: januar 12, 2012, 18:43:42 pm »

Ja det kunne den, ikke så mange månede siden jeg så en boble split gå i kverna, komplett bil m/norske papirer, entusiast som var dritt lei, så det er fult mulig. Folk gjør hva dem vil med tingene sine.

Det dette forumet trenger er en egen kategori som hadde het "sutring", eller kansje "den store sutre tråden?"

 Øyerulling
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #44 på: januar 12, 2012, 19:16:00 pm »

Ja det kunne den, ikke så mange månede siden jeg så en boble split gå i kverna, komplett bil m/norske papirer, entusiast som var dritt lei, så det er fult mulig. Folk gjør hva dem vil med tingene sine.

Det dette forumet trenger er en egen kategori som hadde het "sutring", eller kansje "den store sutre tråden?"

 Øyerulling

Høres ut som du kunne skrevet det første innlegget Kysser
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #45 på: januar 12, 2012, 19:32:52 pm »

Jada det er ikke noe problem Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #46 på: januar 12, 2012, 19:55:51 pm »

At du såg ei splittbobla gå ikverna ja... tenk på alle delene du kunne solgt Blunker

ville du ha kjøpt dollarbussen for 30-60-90tusen kr og so kjøyrd den rett til opphogging og helsa den farvell i presso?? ser ikkje heilt da for meg men ikkje godt å veta.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #47 på: januar 12, 2012, 19:59:25 pm »

Hvor mye tror du ikke han som hugde splitten tapte? Derfor jeg ikke fikk kjøpe den og han sto og så den ble puttet i kverna, så ingen skulle få glede av den... Så ja, folk er noen ganger villig til og gjøre de merkligste ting Blunker
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #48 på: januar 13, 2012, 00:16:17 am »

Hvor mye tror du ikke han som hugde splitten tapte? Derfor jeg ikke fikk kjøpe den og han sto og så den ble puttet i kverna, så ingen skulle få glede av den... Så ja, folk er noen ganger villig til og gjøre de merkligste ting Blunker

Pics or it didn't happen..!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #49 på: januar 13, 2012, 06:14:14 am »

Neivel...
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #50 på: januar 13, 2012, 11:01:31 am »

Tror jeg skal legge ut ovalen i utlandet jeg.. 

At ikke folk her inne snart skjønner fakta. Skal du selge noe vw relatert. Ikke legg det ut her, legg det ut på finn. Og forvent sutring. Uansett så selger du for billig, for dyrt eller til feil folk. 
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #51 på: januar 13, 2012, 11:10:48 am »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her


Ja det kunne den, det er veldig mange folk som ser på gamle rustne biler som, eeh ja som gammel rusten bil, og dermed like greit å kaste på dynga.
Det står jo en fullt reddbar Split pickup på huggeren i Elverum, noen har jo levert den.

Ja jeg vet at en highroof er mer spesiell, men for mange er det det samme.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: januar 13, 2012, 11:29:20 am »

Dette beviser nok en gang at den siste idioten ennå ikke er født ....


Hvor mye tror du ikke han som hugde splitten tapte? Derfor jeg ikke fikk kjøpe den og han sto og så den ble puttet i kverna, så ingen skulle få glede av den... Så ja, folk er noen ganger villig til og gjøre de merkligste ting Blunker
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #53 på: januar 13, 2012, 13:36:57 pm »

Dette beviser nok en gang at den siste idioten ennå ikke er født ....


Hvor mye tror du ikke han som hugde splitten tapte? Derfor jeg ikke fikk kjøpe den og han sto og så den ble puttet i kverna, så ingen skulle få glede av den... Så ja, folk er noen ganger villig til og gjøre de merkligste ting Blunker

Samtidig ser jeg poenget, hvis du allerede har tapt masse penger så ett par tre tusen fra eller til spiller ingen rolle ja da er kanskje det aller letteste å bare skrote, det er det som er minst jobb.

Jeg har stående ett 65 karosseri som er etter min mening for godt til å skrotes, men det er ingen penger å få for det og det er ingen som vil komme og kjøpe for over vrak pant, folk trenger deler men da må jeg skru og det syntes jeg ikke småpenger er verdt dermed blir det sikkert vraking til slutt istedenfor at noen kunne betalt litt og fått den slik den er.
Ja det er forskjell i antall penger her, men det blir det samme, jeg gidder ikke å ha masse jobb med en ting andre vil ha gratis...

Men nå har det dreid langt off topic.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #54 på: januar 13, 2012, 15:42:04 pm »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her


Ja det kunne den, det er veldig mange folk som ser på gamle rustne biler som, eeh ja som gammel rusten bil, og dermed like greit å kaste på dynga.
Det står jo en fullt reddbar Split pickup på huggeren i Elverum, noen har jo levert den.

Ja jeg vet at en highroof er mer spesiell, men for mange er det det samme.

Ikkje denne. kven kjøper ein bil for 30-90tusen kr og kaster den??? ikkje eingong Pitt ville gjort da Glad er ikkje elverumspickupen henta endå då?
vert uansett noko heilt anna, for den pickupen har nokon sikkert hatt på låven i 40år. highroofen har vert i entusiasthender (nesten) heile vegen

dessutan er da dårlig holdning å berre kasta noko som andre kan fiksa,redda eller få bruk for.. men sånn er da desverre , altfor mangen er hjernevaska av bruk og kast livstilen som har intatt dei fleste her i landet(og resten av I landa)
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #55 på: januar 13, 2012, 17:34:44 pm »

Noen ser sunn fornuft, andre ser ikke det og ender opp med en haug med rustne biler som aldri kommer på veien.
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2391
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #56 på: januar 13, 2012, 18:04:48 pm »

Oh buh-freakin'-huh! Bilen er borte og slik er det bare!
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #57 på: januar 13, 2012, 18:31:22 pm »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her


Ja det kunne den, det er veldig mange folk som ser på gamle rustne biler som, eeh ja som gammel rusten bil, og dermed like greit å kaste på dynga.
Det står jo en fullt reddbar Split pickup på huggeren i Elverum, noen har jo levert den.

Ja jeg vet at en highroof er mer spesiell, men for mange er det det samme.

Ikkje denne. kven kjøper ein bil for 30-90tusen kr og kaster den??? ikkje eingong Pitt ville gjort da Glad er ikkje elverumspickupen henta endå då?
vert uansett noko heilt anna, for den pickupen har nokon sikkert hatt på låven i 40år. highroofen har vert i entusiasthender (nesten) heile vegen

dessutan er da dårlig holdning å berre kasta noko som andre kan fiksa,redda eller få bruk for.. men sånn er da desverre , altfor mangen er hjernevaska av bruk og kast livstilen som har intatt dei fleste her i landet(og resten av I landa)
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..

Og så er det noen få som tror alt kan reddes.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #58 på: januar 13, 2012, 18:41:17 pm »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her




Ja det kunne den, det er veldig mange folk som ser på gamle rustne biler som, eeh ja som gammel rusten bil, og dermed like greit å kaste på dynga.
Det står jo en fullt reddbar Split pickup på huggeren i Elverum, noen har jo levert den.

Ja jeg vet at en highroof er mer spesiell, men for mange er det det samme.

Ikkje denne. kven kjøper ein bil for 30-90tusen kr og kaster den??? ikkje eingong Pitt ville gjort da Glad er ikkje elverumspickupen henta endå då?
vert uansett noko heilt anna, for den pickupen har nokon sikkert hatt på låven i 40år. highroofen har vert i entusiasthender (nesten) heile vegen

dessutan er da dårlig holdning å berre kasta noko som andre kan fiksa,redda eller få bruk for.. men sånn er da desverre , altfor mangen er hjernevaska av bruk og kast livstilen som har intatt dei fleste her i landet(og resten av I landa)
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..

Og så er det noen få som tror alt kan reddes.....

Og det er dem vi har å takke for at noe blir reddet i det hele tatt.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #59 på: januar 13, 2012, 19:40:46 pm »

Noen ser sunn fornuft, andre ser ikke det og ender opp med en haug med rustne biler som aldri kommer på veien.

og nokon kjøper biler for å selga i deler, og kaller det fornuft
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!