mars 29, 2024, 02:31:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dollar bussen på Samba  (Lest 24047 ganger)
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #60 på: januar 13, 2012, 19:45:21 pm »

Popcorn og øl, kjør på nå med hvem som er teitest  Gliser Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #61 på: januar 13, 2012, 19:59:52 pm »

Alt i alt definisjonen på en hobby. Et tidsfordriv med samme utgangspunkt (i dette tilfellet luftkjølt vw), men mange forskjellige måter å utfolde seg på Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #62 på: januar 13, 2012, 20:00:32 pm »

At det går ann folkens...
Alle som sitter her å griner over at den gikk ut av landet, dere kunne da pokkern meg å ha kjøpt den sjøl?
Så enkelt er det. Dere hadde sjansen leeenge.

Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #63 på: januar 13, 2012, 20:01:51 pm »

At det går ann folkens...
Alle som sitter her å griner over at den gikk ut av landet, dere kunne da pokkern meg å ha kjøpt den sjøl?
Så enkelt er det. Dere hadde sjansen leeenge.



De hadde faktisk sjansen leeenge, og kansje ennå leeeeeengere.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #64 på: januar 13, 2012, 20:08:42 pm »

At det går ann folkens...
Alle som sitter her å griner over at den gikk ut av landet, dere kunne da pokkern meg å ha kjøpt den sjøl?
Så enkelt er det. Dere hadde sjansen leeenge.



De hadde faktisk sjansen leeenge, og kansje ennå leeeeeengere.....

Akkurat!!  Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #65 på: januar 13, 2012, 20:08:57 pm »

Popcorn og øl, kjør på nå med hvem som er teitest  Gliser Gliser

+1 Gliser Gliser
 
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #66 på: januar 13, 2012, 20:21:53 pm »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her


Ja det kunne den, det er veldig mange folk som ser på gamle rustne biler som, eeh ja som gammel rusten bil, og dermed like greit å kaste på dynga.
Det står jo en fullt reddbar Split pickup på huggeren i Elverum, noen har jo levert den.

Ja jeg vet at en highroof er mer spesiell, men for mange er det det samme.

Ikkje denne. kven kjøper ein bil for 30-90tusen kr og kaster den??? ikkje eingong Pitt ville gjort da Glad er ikkje elverumspickupen henta endå då?
vert uansett noko heilt anna, for den pickupen har nokon sikkert hatt på låven i 40år. highroofen har vert i entusiasthender (nesten) heile vegen

dessutan er da dårlig holdning å berre kasta noko som andre kan fiksa,redda eller få bruk for.. men sånn er da desverre , altfor mangen er hjernevaska av bruk og kast livstilen som har intatt dei fleste her i landet(og resten av I landa)
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..

Og så er det noen få som tror alt kan reddes.....

Også er det noe ytterst få som bare rett og slett redder alt. Og takk og pris for det.
Loggført

SCREWDRIVER #2
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #67 på: januar 13, 2012, 20:32:54 pm »

hvis alle bilene skulle blitt reddet hva trur dere da det hadde gjort med prisene? noen biler må desverre alltid ofre seg for at andre skal kunne leve.. sånn er det alltid... hvordan trur dere ikke det er om 50 år? da vil alle bilene vi har i dag bli like mye ettertraktet. så hvorfor syte om at en bil går ut av landet? vi importerer jo biler selv og... trur dere alle di i andre land er lei seg for bilene går ut av deres land?
Loggført

cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #68 på: januar 14, 2012, 00:24:44 am »

Denne kunne havnet på huggeren og endt som delebil, må jo være et fett hvor i verden den havner ?

Kunne den virkelig da, i år 2012?  og dei fleste med sansen for norsk kulturhistorie unner ikkje denne perlo ei framtid i england, sjølv om den nok får da bedre der borte enn den har hatt da på lenge her


Ja det kunne den, det er veldig mange folk som ser på gamle rustne biler som, eeh ja som gammel rusten bil, og dermed like greit å kaste på dynga.
Det står jo en fullt reddbar Split pickup på huggeren i Elverum, noen har jo levert den.

Ja jeg vet at en highroof er mer spesiell, men for mange er det det samme.

Ikkje denne. kven kjøper ein bil for 30-90tusen kr og kaster den??? ikkje eingong Pitt ville gjort da Glad er ikkje elverumspickupen henta endå då?
vert uansett noko heilt anna, for den pickupen har nokon sikkert hatt på låven i 40år. highroofen har vert i entusiasthender (nesten) heile vegen

dessutan er da dårlig holdning å berre kasta noko som andre kan fiksa,redda eller få bruk for.. men sånn er da desverre , altfor mangen er hjernevaska av bruk og kast livstilen som har intatt dei fleste her i landet(og resten av I landa)
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..

Og så er det noen få som tror alt kan reddes.....

Også er det noe ytterst få som bare rett og slett redder alt. Og takk og pris for det.

Ja også har du noen ytterst få som redder en hel drøss, som bare blir stående på dems eget tun i stede for og sakte men sikkert forsvinne Rekker tunge
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #69 på: januar 14, 2012, 00:47:31 am »

Si hva dere vil.
Selger man en sånn bil ut av landet, fortjener man sterke hemorroider resten av livet Blunker
Helt uavhengig om den ikke ble solgt her med en gang, den ble sikkert kjøpt her med gode intensjoner..?
Som for eksempel da jeg var i markedet for en slik bil.
-Trist som faen.

Hvis du gjerne vil ha den tilbake i Norge, må jeg minne deg om at bilen fortsatt er til salgs....
Finn fram lommeboka, betal markedspris og bilen er din!
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #70 på: januar 14, 2012, 02:25:31 am »

Ja også har du noen ytterst få som redder en hel drøss, som bare blir stående på dems eget tun i stede for og sakte men sikkert forsvinne Rekker tunge

skjønnar ikkje kva som er problemet??? å ta vare på gamle bilar er ein heilt normal del av mentaliteten til dei som går under kategorien veteranbil entusiast...... så om da er bedre å kjøpa opp mangen bra bilar for du treng delebilar til "alle" dine prosjekt...og so hogga dei over ein lav sko og selga deler til blodpris.... veit ikkje heilt om da er bedre nei.
trur ikkje nokon treng bekymra seg for att alt skal reddast, for da er ytterst få som gjer da. mens resten "kan ikkje redda alt". mao om 80% fleire tok vare på alt so ville da likavel ikkje vera grunn til å bekymra seg for att da vert kasta for lite gamle bilar..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #71 på: januar 14, 2012, 07:34:56 am »

Tror ikke det at noen hugger et fåtall biler teller så mye, når man ser hvor mange veteranbiler som går med i bilcross...
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #72 på: januar 14, 2012, 11:24:23 am »

Nei, her er det fullt og vel så det Blunker
Jeg ville bare heise puls på de som alltid biter på her inne. Synes det er kjempebra at bilen kanskje endelig kommer tilbake på veien. Hadde jeg kjøpt den ville den uansett enten bare blitt stående ute og ruste bort, eller blitt kappa i stykker, pussa middelmådig opp med mine middelmådige skills og rullemalt, vitterlig gleder meg til å følge en eventuell utenlandsk prosjekttråd.

Prøv å følg med dere som surfer rundt på utenlandske fora, og legg linken hit om det skjer noe med den!



Si hva dere vil.
Selger man en sånn bil ut av landet, fortjener man sterke hemorroider resten av livet Blunker
Helt uavhengig om den ikke ble solgt her med en gang, den ble sikkert kjøpt her med gode intensjoner..?
Som for eksempel da jeg var i markedet for en slik bil.
-Trist som faen.

Hvis du gjerne vil ha den tilbake i Norge, må jeg minne deg om at bilen fortsatt er til salgs....
Finn fram lommeboka, betal markedspris og bilen er din!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #73 på: januar 14, 2012, 14:02:58 pm »

Er jo plankekjøring å importere slike biler etter de har blitt restaurert. Ingen avgifter i det hele tatt.... Strengt tatt skal en vel betale moms på renoveringskostnader....

Ser det omsettes T2 her i landet for 6 sifrede beløp så det er vel ikke helt ukurant å importere tilbake noen biler etterhvert.

Loggført

1961 T1 - Custom
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #74 på: januar 14, 2012, 14:13:08 pm »

Sitat
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..
Er vel penga som rår uansett, og såvidt meg bekjent er også tid penger.
Tolker din setning dit at du heller gir bort ett objekt fremfor å levere det på huggeren og motta 2000kr i pant!?

Uansett eksport eller salg innenlands så er det alltid høyeste bud som får tilslaget, eller?
En annen ting er jo at salgsobjektet er aldri verdt mer enn det en kjøper vil gi...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #75 på: januar 14, 2012, 15:31:38 pm »

Sitat
må jo vera bedre å ofra litt insats eller kr for at nokon kan få bruka feks da karosseriet du har, enn å hiva da fordi da ikkje er "lønnsomt". eg tenker ivertfall sånn..
Er vel penga som rår uansett, og såvidt meg bekjent er også tid penger.
Tolker din setning dit at du heller gir bort ett objekt fremfor å levere det på huggeren og motta 2000kr i pant!?

Ja om kjøpar er snill og grei og skal fiksa opp bilen so Glad men dei bilane eg har levert inn har ein ting til felles, og det er att det ikkje finst 1 laus del igjen på dei. strippa ramma strippa karosseri. alt som kan brukast på kaross er saga ut. feks front og bakenden. innerskjermar,dashbord, plata under bakruta + att eg nappar ut alle skjerm muttrar for å bruka dei vidare seinare.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #76 på: januar 14, 2012, 16:54:42 pm »

det er vel på grensa til manisk i følge mange?
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #77 på: januar 14, 2012, 23:18:10 pm »

Vent litt a gutta, tom for popcorn Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #78 på: januar 14, 2012, 23:37:43 pm »

dem har hatt pause lenge nå, er jo mulig det har med at det er lørdag og dem kan ut på byen å finne noen å krangle med om dette da  Gliser
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #79 på: januar 15, 2012, 17:31:24 pm »

Beklager, har vært på hytta Rekker tunge
Manisk? Flesteparten av forumbrukerne går vel inn under den kategorien, eller?
Fått poppa deg en bolle, Pål?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
torivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 1107
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #80 på: januar 15, 2012, 18:05:01 pm »

Vent litt a gutta, tom for popcorn Gliser

Blunker
Loggført

1972 Pickup
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #81 på: januar 15, 2012, 20:16:17 pm »

Beklager, har vært på hytta Rekker tunge
Manisk? Flesteparten av forumbrukerne går vel inn under den kategorien, eller?
Fått poppa deg en bolle, Pål?
Ja sitter klar nå med en bolle nypoppa Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #82 på: desember 08, 2012, 23:50:16 pm »

Work  in progress .....
http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=90334&sid=e5b9001c26e650a324e9ea06e17feb58
Loggført

Shift Happens !
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #83 på: desember 09, 2012, 00:48:49 am »

Veldig kult å se at den får den omtanken den fortjener. Aldri så galt at det ikke er godt for noe  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #84 på: desember 10, 2012, 19:08:36 pm »

Rent økonomisk må vi nordmenn være idioter som ikke konsekvent selger våre gammle folkevogner ut av landet. jeg ble budt 45K av en engelskmann som jeg jobbet litt sammen med sist sommer (han kom med budet etter å ha sett og kjørt bilen), mens å forlange noe særlig over 20K ville blitt uglesett i norge. Jeg ser INGEN grunn til å ikke selge biler ut av et land hvor folk ikke vil betale det de er verdt.

Ble selv tilbudt nesten 100k for ovalen for en tid tilbake. Det er det jeg selv mener den er verdt, men her til lands er jeg vel heldig om jeg får halvparten...

Edit: Her var det visst 2 sider til med diskusjon! Snakk om å overse en skikkelig popcorn-tråd!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #85 på: desember 10, 2012, 21:10:53 pm »

Jo mer som blir solgt ut av landet jo mer vil prisen stige her til lands da Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #86 på: desember 10, 2012, 22:06:07 pm »

Jo mer som blir solgt ut av landet jo mer vil prisen stige her til lands da Glad
Nettop.
En av grunnene til at prisene på luftkjølt VW er urimelig lave i Norge, er jo at markedet er metta.
For mange biler fordelt på for få entusiaster.
Så enten kan man selge bilene ut av landet, eller så får vi prøve å verve fler vw-entusiaster Glad
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #87 på: desember 10, 2012, 22:22:29 pm »

Eller så må flere begynne med bilcross Glad En VW type 2 bus hadde vel vært frekt og dratt ut på en bilcross bane med Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
tom ivar t2
Seniormedlem
****
Innlegg: 316
Bosted: sola


Det går beire i mårræ


Vis profil
« Svar #88 på: desember 10, 2012, 22:23:52 pm »

Jeg hiver meg på
fantastisk kjekt å se at noen bretter opp armene og lommeboken og faktisk får bilen  på veien der en bil skal være.
Til glede for oss alle på treff , blad osv osv.
Gremmes kan vi alle over at alle high roof har havnet ut av landet men da må vi få fingrene ut av lommene når de selges.
Jeg følger spent med videre......
Mvh Tom ivar a schei
Loggført

T1 1949
T1 1952
Type 1 1500 1967.
Type 2 Ambulanse 1961.
Type 2 15 Vindu deluxe 1962.
porsche 911 carrera 1988.
Barndoor panel 1953
T3 syncro pick up
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #89 på: desember 11, 2012, 22:41:14 pm »

Jeg hiver meg på
fantastisk kjekt å se at noen bretter opp armene og lommeboken og faktisk får bilen  på veien der en bil skal være.
Til glede for oss alle på treff , blad osv osv.
Gremmes kan vi alle over at alle high roof har havnet ut av landet men da må vi få fingrene ut av lommene når de selges.
Jeg følger spent med videre......
Mvh Tom ivar a schei


Hørte du skaffa deg et eldre og råttnere prosjekt enn det der, Tom Ivar Blunker
Lykke til!
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!