april 28, 2024, 19:23:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilket tenningsanlegg??  (Lest 6763 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: januar 11, 2012, 14:05:34 pm »

Jeg har bestilt denne. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1855
Vel verd en titt. Trolig alt du trenger.
Men passer ikke motor t3 eller t4 med vanlig kjøleblekk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 11, 2012, 17:54:03 pm »

Husk å bruk skikkelige slanger og rør på innsugssida. Og "poppoff" gjør jo det hele meningsløst siden all lufta går ut.

Hva mener du med dette, Gunnar?


Antilag/launch control er velprøvd og det funker, så jeg hadde ikke bekymret meg for å øse på om jeg hadde hatt en turbo av god kvalitet. At folk setter brutale settings på ræva deler er oppskrift til fiasko. Begrenset holdbarhet, ja, men thats the game Blunker




Sjekk også dette webinaret fra Motec, så får man det nøye forklart:
https://motec.adobeconnect.com/_a947097261/p4c05oapwra/?launcher=false&fcsContent=true&pbMode=normal

Skjønner at du blei litt forvirra nå kormi, mener bare at du må ha skikkelige deler når du kjører anti lag, holder ikke med noe billig ræl "poppoff" greier og billige silikonslanger når du har en diger turbo jævel som står og lader maks på startplatta. DA blåser du slanger og poppoff til skogs, dette har vel først og fremst en tendes til å skje akkurat i det du slipper klutsjen og du har tenkt deg fort avgårde, da detter trykket og wastegaten stenger og så kommer trykket helvetes fort og så spruter silikonslanger og poppoff, OG wastegate'n må klare å håndtere all overskuddseksosen som kommer den veien når turboen bygger det trykket den skal, ellers bygger den bare mer trykk og du får mer trykk i innsuget enn du ber om. Er alt dimensjonert riktig, så er selvfølgelig ikke dette noe problem.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #32 på: januar 11, 2012, 17:56:10 pm »

Bortsett fra dette er skikkelig anti lag noe av det råeste som er å høre på, og enda råere å sitte på med, enten du kjører eller sitter ved siden av.  Gliser Gliser Gliser Gliser

Bare husk å kjøpe turboen som det står med diger fet skrift på sida: "suited for anti lag systems"  Kult Kult Kult
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 11, 2012, 18:22:15 pm »

Det er forresten to helt forskjellige ting Anti lag og Launch control, selvom launch control kan inneholde samme elementer som anti lag så er vanligvis anti lag brukt kun når bilen er i bevegelse og du slipper gassen, da vil normal turboen slakke av som følge av ingen varm eksos, men ved ALS så holdes turboen igang ved at som nevnt tidligere tenningen settes unormalt seint og bensin blir pøst ut som om du hadde gassen delvis inne.

Brukes mest på rallybiler som har veldig mye av og på på gassen og trenger god respons.

Søk opp Anti lag system på nettet og se litt.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!