april 27, 2024, 07:24:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Coiovers 1303 s big.  (Lest 6100 ganger)
anders 1303s big
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: november 28, 2012, 13:26:01 pm »

?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: november 28, 2012, 15:02:51 pm »

Bakstillingen på 02/03 er den samme som sitter på Porsche 924 og 944/944 turbo.  Så er du opptatt av kjøreegenskaper kan du bruke Alu bærearmer fra en 944.

Det finnes coilover sett også til bak til disse bilene, men det er ikke spesielt vanlig ser det ut til, grunnen til det er nok at gevinsten er liten, siden både torsjonfjæring og coilovers er høydejusterbart er dette ingen grunn til å konvertere. Det man derimot får med coilover er en uniball ytterst på torsjonsrøret som vil være mer forutsigbar i en banesetting hvor man kjører helt på grensen, bakstillingen blir mer direkte. Dessverre er mange av kittene til bobla laget av glade amatører som synnes det er greit å henge hele bakstillingen på en enkelt bolt. Slik er de proffe settene også med en vesentlig forskjell, der må bolten ryke to (ikke ett) steder før bakhjulet faller av, litt tryggere kan man si.
En annen ting å få med seg er dimensjoneringen av bilen, torsjonsfjæringen bærer hele bilens vekt bak og er dimensjonert for det, støtdemperne er bare der for å dempe litt svigninger. Dermed er støtdemper feste en litt mindre solid ting. I Porsche kittene få man med forsterkningsplater til karosseriet som man må sveise inn. I de boble kittene jeg har sett får man ikke noenting. Ja det ser sikkert greit ut når bilen står stille men hvordan beveger dette seg i fart?

I mine øyne er disse kittene tøffe om man montere de på en seriøs måte, men jeg er redd det er bortimot bortkastede penger i forhold til en senket og justert original bakstillingen med nye foringer og gummier/ urethan.
Loggført

Speed is no substitute for direction
anders 1303s big
Nybegynner
*
Innlegg: 19
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: november 28, 2012, 19:39:43 pm »

tusen takk for en kjempe svar. får tenke litt på hva jeg kommer til å gå for.
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #33 på: november 30, 2012, 15:15:04 pm »

Jeg har en 1974 1303 BIG som har full forstiling. Bilen skal ikke på vei igjen så du kan få kjøpe forstiling i den grad du skulle ønske og pusse det opp for gjennbruk.

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
1302
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted: Åmot (Modum)



Vis profil
« Svar #34 på: desember 05, 2012, 13:21:53 pm »

Hei!

Har prøvet begge oppsettene på min 1302/71.
Mener da både to og tre skruer innferstning på fjærbeinet.

Fordelen med den eldste typen med tre skruer kan du senke litt mere enn den nye typen med to skruers. Bakdelen er at stabstaget er litte grann smalere slik at rattutslaget er litt mindre.

Fordelen med to skruer som det sies er at du kan få noe mere negativ camber for mere banekjøring, og bedre rattutslag. Senker man for mye vil stabstaget vri nedre bærearmer som forverrer geometrien og du får en litt mere rigid bevegelse på fjæringsveg. (virker stivere)

NB! Jeg har den siste utgaven på min men lurer på om jeg skal gå tilbake til tre skruer.
Dette blir da eventuellt lagt ut på forumet som et komplett uppgrade. men er modifisert!
Fjærbein, modifisert tilpasset golf 1 demper. Justarbar coilovers 12" lengde 150 Pund hardhet
Bærearmer med poly, Spindler. Opplever ikke at dette oppsettet med Forholdshvis stiv fjær og golf demper er hardt å kjøre på, men jeg ønsket et fast oppsett med dette! Ville bare opplyse, om jeg velger å gå tilbake pga orginalitet, og kan gi en tilbakemeld om interesse!
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!