april 30, 2024, 13:57:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Startproblemer ved varm motor  (Lest 642 ganger)
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« på: februar 08, 2012, 00:07:10 am »

har en 1600 som går velidg fint, starter lett når den er kald, men hvis jeg stopper når den blir varm, må jeg dytte den igang, da starteren gir opp veldig fort... har nettopp overhalt motoren, men byttet ikke lager på veiva, lurer på om disse kansje kan være dårlige, og gjør at det blir for stor motstand når det er varmt, eller evt om startmotoren bare nærmer seg de evige bilhuggersland? motoren går helt fint mens den er i gang, og er sterk å fin :/
Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: februar 08, 2012, 00:26:31 am »

er nok ikkje veivlagera ivertfall. kor varm er motoren når du kaller den varm? på ein motor som får ok kjøling så skal du kunne ta på oljepinnen og viftehuset skal vera lunkent/ikkje Varmt
stor sjangs for at startaren din begynnar å dra på åra, større sjangs for att batteriet ditt manglar den siste gnisten. prøvd å lada opp batteriet i da sista?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
nantene
Medlem
***
Innlegg: 208
Bosted: hobøl


sweet sideway motion XD


Vis profil
« Svar #2 på: februar 08, 2012, 10:38:11 am »

har lada det opp ja, og er ikke så gammelt heller. har et reserve liggende, skal lade det opp og se om det utgjør noen forskjell. med varm så mener jeg at den er på arbeidstemperatur, ikke for varm så vidt jeg har merkt, er som du sier, lunk i viftehuset, og kan ta i oljepinnen =)
noen anbefalte startere? blir fort å bestille fra vwparts, de har muligens noen som er sterkere enn vanlig? tenker da på framtidige planer om litt høykomp motorer o.l.
« Siste redigering: februar 08, 2012, 23:11:44 pm av nantene » Loggført

pass på å fore  motoren din godt, ellers kan den bli sulten, for så å bestemme at løsningen er å spise et stempel! ikke bra!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!