mars 28, 2024, 23:48:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 1 62 mod. Restaurerings prosjekt :D  (Lest 2174 ganger)
Jon kanon
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Jessheim



Vis profil
« på: februar 15, 2012, 23:42:07 pm »

Hei!
Da legger jeg omsider ut bobla mi for allmenn skue her på forumet. Bilen har vært i min eie i noen år nå,  siden 2009 for å være helt eksakt, så jeg synes vel selv at prosjektet har tatt sin tid siden dette er et ganske så enkelt prosjekt i utgangspunktet. For å forsvare at ting har tatt tid, så har jeg flyttet bosted 3 ganger og garasje 3 ganger siden anskaffelsen av bobla, så skruinga har blitt veldig oppstykka.
Dette er den første bilen jeg restaurerer, og første bobla jeg har hatt, så er litt "prøv, feil og lær" metoden som det går i  Blunker

Har alltid hatt en fascinasjon for cal look style, så det ferdig resultatet faller vel i den kategorien når bilen er ferdig, men etterhvert som jeg har drevet med bilen, kommer det opp litt egne ideer som forhåpentligvis gjør at jeg får mitt eget særpreg på bilen.

Har tatt bilder av prosjektet fra første stund, så har fått dokumentert det meste. Så legger ut bilder med beskrivelse fra starten av, så får vi se hvor det bærer hen til slutt.

Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #1 på: februar 16, 2012, 13:37:31 pm »

Spennende spennende! Kjør på med prosjekttråd og først og fremst bilder! Osteaktig
Loggført

Jon kanon
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #2 på: februar 16, 2012, 20:15:50 pm »



Det første bildet tatt av den da ny innkjøpte bobla.
« Siste redigering: februar 16, 2012, 21:29:51 pm av Jon kanon » Loggført
ThomasB
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #3 på: februar 16, 2012, 21:23:20 pm »

Kul bil! Stå på Osteaktig
« Siste redigering: februar 16, 2012, 21:25:04 pm av ThomasB » Loggført
vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 17, 2012, 21:24:57 pm »

Hvor er bildene jon.har tatt noe tid men dette blir nok 17mai bil om noen strakser.du som ikke er forpliktet på noen måte må få fortgang på prosjektet.klart dette tar tid når du flytter i utide. ett tips bruk mer tid i verksted og mindre tid på damer og party.masse tid og ikke minst penger spart som du kan bruke på noe fornuftig [vw].

hilsen en som har brukt 5 år på restaurering og er fortsatt ikke ferdig
Loggført

jimmern
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #5 på: februar 17, 2012, 23:58:49 pm »

Da er jeg ikke så dårlig med mine drøye 3 år på min -63!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Jon kanon
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #6 på: februar 19, 2012, 01:34:38 am »

[img width=800 hight=600]http://porschegutten.com/jon/Bobla_mi/DSC01090.JPG[/img]

Helt i begynnelsen hadde jeg verken garasje eller verksted å skur i, så da begynte jeg prosjektet i låven til min svigerfar ( nå ex), med masse støv og masse dårlig lys, men hadde jo pågangsmotet i orden Blunker .
Bilen var ferdig rust sveises og lakket utvending og innvendig av forrige eier, så i "teorien" skulle egentlig bilen nesten være klar for komplettering.
Planen var å gjøre bilen komplett innvendig for deretter og forsette utvending. Så startet med å importere gummipakninger og taktrekk fra cip1, men fant for ut at å importere billig gummi fra statene ikke var noe sjakktrekk, for nesten all gummien sprakk i en million biter etter ca et halvt år. Begynte med å plukke ned det gamle taktrekket, og fant jo selvfølgelig masser av rust i taket, så da var det bare å sette i gang med pussing, grunning og lakking før man kunne montere noe som helst nytt. Taktrekket funkt ok, men å montere det riktig er ikke bare bare!! Ikke heelt fornøyd med resultatet, men det duger.
Loggført
Jon kanon
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #7 på: februar 21, 2012, 00:16:01 am »

Loggført
Jon kanon
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #8 på: februar 21, 2012, 00:18:55 am »

Loggført
Jon kanon
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #9 på: februar 21, 2012, 00:21:18 am »

Loggført
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #10 på: mars 11, 2012, 11:58:23 am »

Dette blir bra Osteaktig
Klar for litt tid i garasjen til uka ? Glad
Loggført

66mod boble prosjekt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!