april 20, 2024, 06:33:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 72 mod variant  (Lest 88851 ganger)
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #150 på: februar 02, 2008, 14:22:01 pm »

IKKE sett på gamle fangere blir aldri sende riktig ut !!!
Per.
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #151 på: februar 02, 2008, 16:49:19 pm »

jeg vet men de er så mye penere en de nye ,kansje t bars og høy i rompa. for i dag har jeg skrudd på motoren og det er en stor forandring  sikkert 20-30 hk mer. i går måtte jeg ned i 2 gir i tomsbakken ( litt bratt bakke ) i dag tursler den sikkert opp på 4 gir  Gliser gidder ikke senke den i dag, og nå ble det masse snø her å
Loggført

1 up
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #152 på: februar 03, 2008, 01:09:23 am »

Samme om det er riktig eller ikke vel bare man liker det selv eller det ser kult ut. Gjør som du har lyst til selv ikke hør på oss andre bedrevitere Blunker det er til syvende og sist du selv som skal kjøre bilen.
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #153 på: februar 03, 2008, 03:02:37 am »

ja jeg gjør akkurat som jeg vil. Øyerulling


« Siste redigering: februar 03, 2008, 03:09:35 am av anders t1 » Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #154 på: februar 03, 2008, 21:57:40 pm »

var ute hos martin en tur i kveld Glad og han hadde en takgrind som passa perfekt på bilen tusen takk martin dette ble helt konge
Loggført

1 up
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #155 på: februar 03, 2008, 22:00:07 pm »

Blir så tøft! En haug med skrot på taket og ned i bakken nå så er du i mål Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #156 på: februar 03, 2008, 22:02:41 pm »

Takk for sist Anders, fant du veien hjem om fredagen??
(Pizza og (øl til oss som ikke kjørte)ja og boble dvd Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #157 på: februar 03, 2008, 22:12:41 pm »

Blir så tøft! En haug med skrot på taket og ned i bakken nå så er du i mål Blunker


ja jeg vet  Gliser er ikke langt igjen nå . men tar den ett hakk i front nå . jeg er ikke alene om å tro den vil gå i skjermen med 2 hakk med de dekkene som er på nå, så litt nermere sommeren så blir det sprintstara og 125R da ska den ned ååhåååhå
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #158 på: februar 03, 2008, 22:21:35 pm »

Takk for sist Anders, fant du veien hjem om fredagen??
(Pizza og (øl til oss som ikke kjørte)ja og boble dvd Gliser

jeg fant veien hjem Gliser når du satt på gikk den bare på 3 hehe ikke rart det gikk dårlig . tendinga var spott on og åpning på stift var 04 var i grund bare en plugg hehe bytter alt i morgen, stift kondensator pluggladninger og plugger. nå må jeg liksom jobbe for å ha den til og gå rent . 15 sek på tommgang så går den på 3, ruse litt så er den igang på 4 igjen. kan ikke ha det sånn Rekker tunge
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #159 på: februar 03, 2008, 22:22:46 pm »



Loggført

1 up
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #160 på: februar 03, 2008, 22:25:43 pm »

Blir så tøft! En haug med skrot på taket og ned i bakken nå så er du i mål Blunker


ja jeg vet  Gliser er ikke langt igjen nå . men tar den ett hakk i front nå . jeg er ikke alene om å tro den vil gå i skjermen med 2 hakk med de dekkene som er på nå, så litt nermere sommeren så blir det sprintstara og 125R da ska den ned ååhåååhå

Blir fett det ja! 2 hakk og orginal dekk dim subber når du svinger ja.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #161 på: februar 03, 2008, 22:40:26 pm »

skal få ting på taket men bare fine kofferter og blanke ting Blunker takgrinda er i alu så den blir vannslipt og høyglans polert. går fra rat prosjekt til strøken nå. skal ikke matte ned lakk lenger, den tanken har jeg slått fra meg. bare polere nå Gliser



* Untitled-2.jpg (102.28 KB, 745x221 - vist 204 ganger.)
« Siste redigering: februar 03, 2008, 22:50:47 pm av anders t1 » Loggført

1 up
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #162 på: februar 03, 2008, 22:57:59 pm »

en type 3 uten fangere er som Burt Reynolds uten bart
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #163 på: februar 03, 2008, 23:05:04 pm »

i morgen setter jeg dem på , de jeg har  Flau jeg får banke og slå på dem og gjøre det beste ut a det. de er ikke spess fine så trenger det
Loggført

1 up
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #164 på: februar 03, 2008, 23:07:23 pm »

Goody!!
kan jo f.eks lakke de sølv??  kan bli strøkent det. ??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #165 på: februar 03, 2008, 23:20:52 pm »

joda kunne jo gjort det . gjorde det med blinkerene foran men det blir liksom ikke helt greia mi. men jeg har en kompis som driver med pulverlakk . det er nærmeste planen hvis det ikke dukker opp no. hvite Glad
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #166 på: februar 04, 2008, 17:29:54 pm »

det ble en del pussing og hamring på disse fangerene men etter en stund så ble det greit men ønsker meg nye Øyerulling så fikk jeg tatt crom listene på kanalene , vaske av gammel grunding og lakk så polere, de ble fine



Loggført

1 up
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #167 på: februar 04, 2008, 17:45:34 pm »

blei bra detta Anders. mye finere med fangere, å den grinda da  wow !! Blunker
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #168 på: februar 04, 2008, 18:34:58 pm »

Dette ser jo bra ut!!!

"Type 3 Klanen" ser jo ut til å bli sterkere...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #169 på: februar 04, 2008, 20:37:37 pm »

ble fint med fangere ja men den er litt høy og det iriterer meg Tvilende var og handlet en del ting på undeberg i dag . stift, kondensator,fordelerlokk,pluggledninger,plugger og tanklokk med lås Gliser
nå satte jeg meg ned med den gummigreia ved påfyllinga, måtte lime litt . det limet er i egentlig til og lime dekkene på rc bilen min, men jeg har brukt det før på pakninger og det holder dritbra . det er limet man ikke vil ha på fingrene , det er helt sikkert Blunker



Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #170 på: februar 04, 2008, 21:29:19 pm »

jeg regnet sånn røft på hvor lang tid jeg har brukt på den nå. 70 timer ca. til nå da , blir hvel fler regner jeg med. farlig å regne på sånt men denne gangen turte jeg Rekker tunge
Loggført

1 up
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #171 på: februar 04, 2008, 22:01:53 pm »

Jeg kan trøste deg med at jeg har IKKE telt timene på Ghian :-)

regner du en 3-400 kroner i timen, blir jo fort ikke denne bilen "gratis" heller, men sånn kan man jo ikke regne  :-D

Men over til noe helt annet, hvis det er samme type lim som jeg bruker på å lime dekka på mine rc-biler, så blir det helt hard og sprøtt. Funker bra på en felg på rc-bilen som er nogenlunde stabil, men på en ren gummi-pakning, vil det da ikke sprekke opp?

Ellers så ble bilen MYE finere med fangere, og takk for titten her om dagen. FIIIIN bil  :-)
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #172 på: februar 04, 2008, 23:10:55 pm »

det er sikkert samme lim om du har kjøpt det på norwegian M . blir litt stiv og rar hvis man bruker for mye , skal bare ha så lite du får lagt på Blunker
og så over til varianten igjen. nei går ikke å tenke sånn , men dette prosjektet er det minst smertefulle jeg har vert borti av eldre biler Glad

« Siste redigering: februar 05, 2008, 00:54:06 am av anders t1 » Loggført

1 up
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #173 på: februar 05, 2008, 08:03:01 am »

det er sikkert samme lim om du har kjøpt det på norwegian M . blir litt stiv og rar hvis man bruker for mye , skal bare ha så lite du får lagt på Blunker
og så over til varianten igjen. nei går ikke å tenke sånn , men dette prosjektet er det minst smertefulle jeg har vert borti av eldre biler Glad



Dette var nice!  Har du vurdert å korte forstillinga? Da kunne du sikkert lurt till litt klaring til skjernene slik at du kan svinge litt. For høyden var det ikke noe i veien med Gliser
Loggført

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #174 på: februar 05, 2008, 12:24:38 pm »

det er sikkert samme lim om du har kjøpt det på norwegian M . blir litt stiv og rar hvis man bruker for mye , skal bare ha så lite du får lagt på Blunker
og så over til varianten igjen. nei går ikke å tenke sånn , men dette prosjektet er det minst smertefulle jeg har vert borti av eldre biler Glad




Dette var nice!  Har du vurdert å korte forstillinga? Da kunne du sikkert lurt till litt klaring til skjernene slik at du kan svinge litt. For høyden var det ikke noe i veien med Gliser


jeg har i hvertfal sett på den forstillinga og vært på tanken med korting. tror jeg skal slå det fra meg. røra som torsjonsstaka ligger i er fire kanta og bredere i endene Kult men jeg fikk en ny plan i går bredda orginal bak og forandre inpresset i front. da får jeg dekkene inn og forstillinga er urørt
Loggført

1 up
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #175 på: februar 05, 2008, 13:41:47 pm »

Det svarer seg å kappe torsjonsrøra på midten hvis du skal korte in forhjulstillinga, for da slipper du unna med 2 sveiser og du slipper problemer med forskjeld på tykkelsen på røra. Så flytter du heller festene etterpå, er også lettete å få det helt beint på denne måten. Er vel ikke så lett å flytte senteret på felgene så mye, forstillinga kan du vel (uten at jeg er helt sikker på t3) korte 3cm på hver side, jeg korte 5cm på hver side på bobbla,men er ikke sikker på hvordan dette går med tanke på innerskjermene på en t3.
« Siste redigering: februar 05, 2008, 13:43:46 pm av Eddi » Loggført

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #176 på: februar 05, 2008, 14:06:28 pm »

jeg har i hvertfal ikke peil på noe av det der hehe. men nå skal jeg jo ha 125 r dekker og det hjelper felt. men hvis det ikke er så stress og korte fortillinga så gjør jeg det hvist det tar i . tar det i inni så må jeg modde Rekker tunge . har greid og klemme på 9x16" på golf 1 så skal få til dette å , gir meg ikke lett jeg.
Loggført

1 up
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #177 på: februar 05, 2008, 15:39:33 pm »

hvert ute og handla karbon nå . hehe dette blir fint Blunker
Loggført

1 up
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #178 på: februar 05, 2008, 19:40:10 pm »

Det svarer seg å kappe torsjonsrøra på midten hvis du skal korte in forhjulstillinga, for da slipper du unna med 2 sveiser og du slipper problemer med forskjeld på tykkelsen på røra. Så flytter du heller festene etterpå, er også lettete å få det helt beint på denne måten. Er vel ikke så lett å flytte senteret på felgene så mye, forstillinga kan du vel (uten at jeg er helt sikker på t3) korte 3cm på hver side, jeg korte 5cm på hver side på bobbla,men er ikke sikker på hvordan dette går med tanke på innerskjermene på en t3.

Forstillingen har en helt annen og mer komplisert oppbyggning på t3. Har lest om en som gjorde det en gang og det var enn sinnsyk jobb visstnok
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #179 på: februar 06, 2008, 00:28:18 am »

var og vasket setene og dørtrekka . hørte et sted at jif skurekrem , neglbørste og et håndkle var tingen. stemmer det Glad
 så denne karbonen hehe . var ute alle steder jeg kunne komme på som kunne selge clips til listene på kanalene men fant det ikke.
så tok jeg turen til norvegian modellers og kjøpte en meter med karbon rør som passet perfekt i hullet på de gamle clipsa . bare kutte med dremmel og vips  Gliser så var det problemet løst.







Loggført

1 up
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!