april 23, 2024, 12:43:11 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som har prøvd buet skilt bak på bobla?  (Lest 11208 ganger)
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« på: februar 23, 2012, 16:39:00 pm »

Bestilte meg ett sånt skilt for og prøve bak i dag :)Enten blir det bra eller helt for j..... hehe


* mulig skilt emne.jpg (46.97 KB, 590x251 - vist 214 ganger.)
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: februar 23, 2012, 17:14:54 pm »

Aldri sett dette brukt på annet enn forskjermen på motorsykler jeg.
Loggført

1961 T1 - Custom
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: februar 23, 2012, 17:37:50 pm »

Vil tro det vil fungere som en bart under nesa Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #3 på: februar 23, 2012, 21:33:53 pm »

Ja med nytt 54 motorlokk,kan det muligens bli bra.Alt:henge på veggen eller la kompissen min bruke det som blink,til 44mag`en  ::)Hehe...

« Siste redigering: februar 24, 2012, 03:54:02 am av ww2 » Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
bjornboble
Supermedlem
*****
Innlegg: 870
Bosted: finsland



Vis profil
« Svar #4 på: februar 24, 2012, 23:23:01 pm »

jeg har sånn skilt på tempo taifunen min..aldri sett et sånt på boble..men kan bli kult  Glad
Loggført

agder vw klubb..

orginalt som er tingen..
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #5 på: februar 25, 2012, 00:52:25 am »

Inte för å va negativ men blir du stoppad i kontroll och det är en nitisk kontrollör så tar han skiltet eftersom att det är ett moped/mc skilt och inte ett bilskilt...
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2012, 05:20:41 am »

Inte för å va negativ men blir du stoppad i kontroll och det är en nitisk kontrollör så tar han skiltet eftersom att det är ett moped/mc skilt och inte ett bilskilt...

Jeg vet,må prøve og se hvordan det blir :)Hadde det blitt bra er jo dette en 57mod så mulig jeg hadde klart og vridd meg unna Glad
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #7 på: februar 25, 2012, 05:33:35 am »

Kör på! Glad Lägg upp en bild eller två när du får skiltet, ska bli intressant och se hur det ser ut.
Loggført
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #8 på: mars 01, 2012, 22:13:50 pm »

Det ble kjempebra etter min mening  Glad skal få tatt bilder
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
bjornboble
Supermedlem
*****
Innlegg: 870
Bosted: finsland



Vis profil
« Svar #9 på: mars 02, 2012, 14:50:45 pm »

ja det må du ta bilder av..spent på å se hvordan det ble  Glad
Loggført

agder vw klubb..

orginalt som er tingen..
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 02, 2012, 15:49:15 pm »

Med en gang du setter oblater på dette skiltet og henger det bak, så er det dokumentfalsk. Om du setter på skiltet og ikke setter på oblatet får du forelegg for manglende oblat - do the math (det første gir deg en fin oppføring på rullebladet ditt).
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #11 på: mars 04, 2012, 10:00:20 am »

Dokumentfalsk?Rolig nå,så forferdelig er det da ikke har ikke lagd skiltet selv.Dette skiltet er bestilt hos skiltfabrikken og er ikke noen form for miniatyrskilt.Hvor har du fått for deg at dette er dok falsk??Skiltet har rett reg nr,er ikke hjemmelagd og ikke kjøpt av hjemmelagde penger.
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #12 på: mars 04, 2012, 11:39:57 am »

Vil tro dokumentfalsk på veteranskilt er litt mere vrient enn på nyere skilt. På veteran er det jo faktisk lov å lage skilt selv bare størelsen er korekt. Og alle kan gjøre feil Glad Har selv blitt stoppet med både MC størelse og hjemmelaget "folieskilt" bak på bobla mi og det har blitt komentert, men fordi det er riktig nummer på skiltet og fordi det ser pent ut har det gått fint alle gangene.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #13 på: mars 04, 2012, 12:16:32 pm »

Har en gang fått laget skilt i klistremerke foran på en Eclipse jeg hadde. Ble kun bot for feil type kjennemerke og ikke noe om dokument forfalskning.
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #14 på: mars 04, 2012, 16:00:06 pm »

i noen stater i USA er det dødsstraff for kjøring med buede skilter

TRUE STORY
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #15 på: mars 04, 2012, 16:23:56 pm »

i noen stater i USA er det dødsstraff for kjøring med buede skilter

TRUE STORY


Og det kommer til norge også, bare vent å se....  Sjokkert 
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #16 på: mars 04, 2012, 16:29:57 pm »

Dokumentfalsk?Rolig nå,så forferdelig er det da ikke har ikke lagd skiltet selv.Dette skiltet er bestilt hos skiltfabrikken og er ikke noen form for miniatyrskilt.Hvor har du fått for deg at dette er dok falsk??Skiltet har rett reg nr,er ikke hjemmelagd og ikke kjøpt av hjemmelagde penger.
men det finnes regler på hvilke utførelser man kan ha på skiltet på bil, de gjelder også på veteranbil, buet skilt er forbeholdt motorsykkel til montering på forskjerm. treffer du en vanskelig statsansatt kan du faktisk få problemer, det gjelder også dere som kjører med klistremerke som skilt. angående bestilt hos en produsent.. så er det utrolig dårlige rutiner der, en kompis har ca 10 veteranbiler på "skilt" som brukes med jevne mellomrom, de bilene er ikke registrert på noen måte, det finnes heller ikke forsikring på de. så å bestille skilter selv gir ikke en automatisk bruksrett på kjøretøyet, selv om det gjør det enklere å bruke ulovlig.  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #17 på: mars 04, 2012, 16:31:13 pm »

står og i teksten hos lator
http://www.lator.no/display.aspx?menuid=10&prodid=834
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 04, 2012, 21:49:54 pm »

Hadde du oblater på det skiltet?

Har en gang fått laget skilt i klistremerke foran på en Eclipse jeg hadde. Ble kun bot for feil type kjennemerke og ikke noe om dokument forfalskning.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 04, 2012, 21:51:32 pm »

Det er helt klare regler for hvordan bilskilt skal være,dete r ikke jeg som laget disse reglene og jeg kjenner folk som har kjørt med mindre skilt enn tillatt foran og som har gått på smellen jeg nevner...


Dokumentfalsk?Rolig nå,så forferdelig er det da ikke har ikke lagd skiltet selv.Dette skiltet er bestilt hos skiltfabrikken og er ikke noen form for miniatyrskilt.Hvor har du fått for deg at dette er dok falsk??Skiltet har rett reg nr,er ikke hjemmelagd og ikke kjøpt av hjemmelagde penger.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
bjornboble
Supermedlem
*****
Innlegg: 870
Bosted: finsland



Vis profil
« Svar #20 på: mars 04, 2012, 22:00:46 pm »

dummeste jeg har hørt...ingen har komentert mine skilt hvertfall..har å fått godkjent en toyota supra med lite skilt forand..
og skiltene fra skilt fabrikken er ikke mindre en orginale..ser ikke hvorfor det skal bli problem med et buet skilt.
Loggført

agder vw klubb..

orginalt som er tingen..
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #21 på: mars 04, 2012, 22:21:40 pm »

Ikke unormalt å bli stoppet med lite skilt , men som regel fikk man beskjed om å skru det av
på stedet og sette på det orginale . 
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #22 på: mars 04, 2012, 22:33:46 pm »

Det er helt klare regler for hvordan bilskilt skal være,dete r ikke jeg som laget disse reglene og jeg kjenner folk som har kjørt med mindre skilt enn tillatt foran og som har gått på smellen jeg nevner...


Dokumentfalsk?Rolig nå,så forferdelig er det da ikke har ikke lagd skiltet selv.Dette skiltet er bestilt hos skiltfabrikken og er ikke noen form for miniatyrskilt.Hvor har du fått for deg at dette er dok falsk??Skiltet har rett reg nr,er ikke hjemmelagd og ikke kjøpt av hjemmelagde penger.

Vet ikke Finn-Erik litt om dette da?  Blunker
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #23 på: mars 04, 2012, 22:34:59 pm »

Tror reglene for dette har endra seg en del også. Nå får man jo blant annet norske skilter som faktisk passer til amerikanske biler. Godkjent etter alle kunstens regler.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #24 på: mars 04, 2012, 22:48:31 pm »

hadde en runde på dette med lokale myndigheter for noen år siden da jeg hadde klistret på bokstaver/tall rett på bilen (hvit bil...) i påvente av at de nye skilta ble levert. Ble stoppet og avklistret, men etter en lengre diskusjon ble det ikke noe mer sak ut av det, siden kravene på den tiden bilen var ny ('61) gikk på lesbarhet på en viss avstand, og ikke relatert til hvem som hadde laget skiltene... Mens vi diskuterte, dukka skiltene opp på posten, så da var saken løst for min del, men som med det meste annet, så er det nok en del individuell forskjellsbehandling ute og går.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #25 på: mars 04, 2012, 22:55:06 pm »

Har man en bil som er eldre enn 1971 kan man lage skilt selv.

Sitat
Kjennemerker med enkel bokstav (1. april 1913 - 31. mars 1971) [rediger]

En ny lov om veitrafikk og et nytt registeringssystem ble innført fra 1. april 1913 (kgl res av 18. mars 1912). Registrering ble overført fra amtmannen til politiet. Det ble opprettet et sentralt, landsomfattende understellsregister. Kjennetegnene fikk én bokstav for amtet (senere fylket) hvor kjøretøyet var registrert, etterfulgt av inntil 3 sifre. Amtmannen hadde ansvaret for å fordele nummerseriene (0-999) mellom politimestrene i amtet.

Biler skulle ha to skilt; ett foran og ett bak. Skiltene hadde sorte tegn på hvit bunn, og bindestrek mellom bokstav og sifre på frontskiltet. Skiltet foran skulle være 11,5 cm høyt med 7,5 cm høye tegn, og skiltet bak skulle ha en minstehøyde på 30 cm med 12 cm høye tegn. På bakskiltet skulle amtsbokstaven stå over tallene. Utover bestemmelsene om dimensjoner, var det fritt frem for bileiere, bilselgere og skiltmakere å lage det til best mulig. For å verifisere alle de forskjellige skiltene, ble blyplomber påsatt av politimyndigheten.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mars 04, 2012, 23:21:16 pm »

Vel, om det er noen som mener de ikke kan taes for dette så skal ikke jeg diskutere, jeg bare vet hvordan noen politifolk håndhever dette...

Det er helt klare regler for hvordan bilskilt skal være,dete r ikke jeg som laget disse reglene og jeg kjenner folk som har kjørt med mindre skilt enn tillatt foran og som har gått på smellen jeg nevner...


Dokumentfalsk?Rolig nå,så forferdelig er det da ikke har ikke lagd skiltet selv.Dette skiltet er bestilt hos skiltfabrikken og er ikke noen form for miniatyrskilt.Hvor har du fått for deg at dette er dok falsk??Skiltet har rett reg nr,er ikke hjemmelagd og ikke kjøpt av hjemmelagde penger.

Vet ikke Finn-Erik litt om dette da?  Blunker
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #27 på: mars 04, 2012, 23:25:46 pm »

Har man en bil som er eldre enn 1971 kan man lage skilt selv.

Sitat
Kjennemerker med enkel bokstav (1. april 1913 - 31. mars 1971) [rediger]

En ny lov om veitrafikk og et nytt registeringssystem ble innført fra 1. april 1913 (kgl res av 18. mars 1912). Registrering ble overført fra amtmannen til politiet. Det ble opprettet et sentralt, landsomfattende understellsregister. Kjennetegnene fikk én bokstav for amtet (senere fylket) hvor kjøretøyet var registrert, etterfulgt av inntil 3 sifre. Amtmannen hadde ansvaret for å fordele nummerseriene (0-999) mellom politimestrene i amtet.

Biler skulle ha to skilt; ett foran og ett bak. Skiltene hadde sorte tegn på hvit bunn, og bindestrek mellom bokstav og sifre på frontskiltet. Skiltet foran skulle være 11,5 cm høyt med 7,5 cm høye tegn, og skiltet bak skulle ha en minstehøyde på 30 cm med 12 cm høye tegn. På bakskiltet skulle amtsbokstaven stå over tallene. Utover bestemmelsene om dimensjoner, var det fritt frem for bileiere, bilselgere og skiltmakere å lage det til best mulig. For å verifisere alle de forskjellige skiltene, ble blyplomber påsatt av politimyndigheten.

hvor er dette sitatet hentet fra?
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #28 på: mars 04, 2012, 23:38:57 pm »

Hadde du oblater på det skiltet?

Har en gang fått laget skilt i klistremerke foran på en Eclipse jeg hadde. Ble kun bot for feil type kjennemerke og ikke noe om dokument forfalskning.
.        Nei, de hadde jeg på det originale skiltet som lå i bilen. Hadde oblat på skiltet bak, kun foran som var klistre merke. Mener det var 1000 kr jeg fikk i bot, det var i 2000
Loggført

http://www.typ15.com/                      

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #29 på: mars 04, 2012, 23:53:50 pm »

http://www.bike.no/forum/thread.php?t=14776&p=2

Riktignok sykkel, jeg vet det er mange som kjører med såkalte parkeringsskilt foran - disse har bokstaver som er mindre i forhold til reglementet - det er da de begynner å bli sure..

Vær obs på at regelen håndheves som regel på skilt foran - det er en grunn til at de skal være av godkjent størrelse (blant anna lesbarhet hos fotobokser). Håper jeg ikke har ødelagt noe initiativ, men finner det riktig å fortelle de som vurderer andre skilter enn originale.
« Siste redigering: mars 05, 2012, 00:03:01 am av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!