april 27, 2024, 13:39:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: JHU aka The Underdog!  (Lest 4604 ganger)
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« på: mai 01, 2008, 16:11:47 pm »

Fikk gleden av se JHU piske et stort anntall V8'ere , Volvo's +++ på Streetlegal-racing, Geiteryggen/Skien i natt.
Tider og utfall av eleminering skal han få fortelle selv, men folk var i ekstase over boblas prestasjoner (og turtall/støy). Hvor mange ganger vi fikk spørsmålet om hvor stor Porsche-motor det satt i bilen har jeg ikke telling på... Blunker

Tross dårlig vær med noe regn, så det ikke ut til å sette noen demper på hverken arr. eller førere. Her var det "plattan i mattan" fra første stund med tilhørende hjulspinn og sladding. Her var det ikke bare snakk om å å ha mest power, men hvordan man brukte redskapen som ble avgjørende.
Arr. var veldig bra, og blir dette satt opp hver natt til 1 mai fremover burde vi prøve å samle flere vw's og gjøre det til en tradisjon for oss også. Kjøring til 03:00 gir en helt spesiell steming og ikke minst var oppmøtet veldig bra. Det må være mye bil-intresserte folk i vestfold!! Hørte noe sånnt som 5000 solgte billetter.

Takker for fresk innsats og hyggelig selskap!


Dette var nok kveldens klart mest fotograferte bil  Gliser


* JHU_Underdog.jpg (210.51 KB, 913x614 - vist 343 ganger.)
« Siste redigering: mai 01, 2008, 18:09:08 pm av Kormi » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: mai 01, 2008, 16:41:02 pm »

aarrrgghh, jeg hadde tenkt meg nedover, men kikket på været og ombestemte meg....
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: mai 01, 2008, 16:59:20 pm »

heftig. heia vstfold  Osteaktig
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: mai 01, 2008, 20:10:05 pm »

hehe veldig bra!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mai 01, 2008, 20:31:42 pm »

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 01, 2008, 21:40:13 pm »

Kult bilde... det eneste som er i tregt nok til å være i fokus er bil... og bileier.

Synd man ikke får med seg alt som skjer... dette må jo ha vært en høydare.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mai 01, 2008, 22:05:06 pm »

Dette var en helt konge "natt til første"! I fjor var det også helt rått, men på en annen måte... Blunker
Først og fremst må jeg takke Torgeir S for lånet av burners med Dot slicks! Dernest Ronny som stilte opp som crew! Og selvfølgelig Kormi, Folke, Letmolie og Morten B med "alibi"  Osteaktig

Dette arrangementet kom i stand som et samarbeid mellom Gatebil miljøet, Politiet, Skien Kommune og KNA, og er et forsøk på å få street racingen inn i ordnede former.. og vekk fra gata Sint Og det funket, med full bilutstilling og 5000 innenfor portene var dette en stor suksess! Det var påmeldt 65 biler til å kjøre også. Alt fra plast raketter via v8 race biler til Porscher og Formula Offroad... pluss Jordebobla mi. Jeg havnet i street klassen hvor breakout var 8.70, og det gikk overraskende bra til tross for fuktig asfalt/regn. Første bil ut var en Volvo med en tpi v8, som forsvant fra sideruten relativt lett til tross for at hele førstegir og noe av andre gir forsvant i hjulspinn... mine stein gamle SLX 5000 bakdekk var nok ikke det beste valget. Men resten av draget skjøv på virkelig bra! Da jeg kjørte returlanen passerte jeg "tribunene" var det tomler og klapping hele veien tilbake til pit. Jeg ruset jo litt som takk og da tok de virkelig av... de hadde kanskje ikke hørt en boble motor på ca 8000 rpm med stinger før? Gliser Gliser Under dette draget forsvant også viftereima...

Da jeg kom til pit ville alle se "Wankelen"... Jeg sa selvfølgelig at "dette er en boble, wankel er Mazda det" og viste dem den lille 2176 i hekken. Blunker
Jeg tok de jeg møtte i kvalifiseringen og regnet med å finne meg på Elimineringslisten, men der var jeg ikke gitt...  så jeg spurte gutta i tidtagningsbua om dette, og sjefen der inne sa ganske klart fra at om du ikke er på lista kjører du ikke mer... men nestemann i køen var typen med Volvo TPI, og han ville bare ha endret navnet sitt på lista. Så etter han var gått spurte jeg om det var rart at Volvo'n fortsatt var på lista selv om jeg hadde kjørt fra han og ikke kommet på lista selv? Så de søkte på start nummeret mitt og fant ut at jeg lå inne som disket?! Etter litt kødding på datan får de meg inn på lista igjen... og finner ut at jeg er kval-ener!! Det lønner seg å klage litt  Gliser
Da la vi på Dot slicsene og først ut var en Dodge Charger med frisk 440... han forsvant som dugg for solen etter en 6000 rpm start fra meg. Dekkene ga vesentlig bedre feste i regnet!! Og jeg krysset mål linjen på min bestetid 8.79... selv om bilen var begynt å feil tenne på høyt turtall så jeg måtte shortshiften den mer og mer... batteriet var på vei å bli tomt slik at coilen ikke rakk å lade opp fort nok til å kunne fyre pluggene på høyt turtall. Neste bil jeg kjørte mot husker jeg ikke... men jeg tok han også... nå var nok klokka 2 på natten. Tredje karen jeg skulle møte var en Mustang som også forsvant i mørket etter en god start og når jeg begynte å nærme meg slutten begynte jeg å tenke at dette nok gikk alt for fort, så etter en kvikk titt i sidevinduet etter eventuelle pony biler bestemte jeg meg for å bremse litt!!!! Neste gang jeg kikket i vinduet kjørte han forbi.... så han vant med 20 cm....!! Trist (ingen blomster til hjemmene) Jeg kikket på de siste kjøringen og jeg hadde tider til å ta samtlige... men sånn er det med rookies Glad

Hele greia var i hvertfall dritkul og jeg fikk snakke med masse morsomme typer som til tross for overdrevet v8 stuk, kunne innrømme å ha hatt ei boble før i tiden...  og så mye folk som stimlet sammen rundt jordebilen til tross for at den sto ved siden av biler i million klassen... den var nok en Underdog ja... Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: mai 01, 2008, 22:17:09 pm »

Definitivt en høydare ja!

Ubeskrivelig følelse å se den slitne gamle bobla blåse fra bla en Dodge Charger med bigblock, en vass 911 og en 12 sekunders Mustang med god margin..
Ikke dårlig å være kval. ener i street legal med jordebilen.. Det var faktisk store muligheter for å vinne hele greia. Det måtte bremses litt for å unngå break-out, noe som gjorde at Mustangen tok innersvingen. Samme kan det være så lenge man har raskest bil!
Kred til JHU for FRISK satsing uten viftereim (forsvant i første drag..) og med slicks i regnvær..
Stå på!!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 01, 2008, 22:23:01 pm »


...pen bil  Osteaktig  (klippet fra gatebil.no)
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: mai 01, 2008, 22:29:07 pm »


...pen bil  Osteaktig  (klippet fra gatebil.no)

klager du??!!?  Sint   Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #10 på: mai 01, 2008, 22:35:09 pm »

Det må da vel for pokker gå an å hoste opp en filmsnutt eller to vel gutta  Rekker tunge'

Pliiis Gliser
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mai 01, 2008, 22:37:21 pm »

 Gliser
Dere har vel hørt ordtaket "uta blank, inga krank" som vi si oppi trøndelag... dette må være den rake motsetning!
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: mai 01, 2008, 22:52:49 pm »

Nu vel...  denne bilen er kun blank inni motoren.... Rekker tunge

Jeg vet det finnes endel video av bilen Roy... så det kommer nok.
Loggført

Speed is no substitute for direction
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #13 på: mai 02, 2008, 07:31:49 am »

litt flere bilder.
Per.


* IMG_3700.jpg (49.71 KB, 800x533 - vist 219 ganger.)

* IMG_3708.jpg (48.42 KB, 800x533 - vist 227 ganger.)

* normal_IMG_2209_800x387.jpg (45.67 KB, 600x290 - vist 224 ganger.)

* 1209706315696_48-boble_1869113510x510r.jpg (23.28 KB, 510x337 - vist 244 ganger.)
« Siste redigering: mai 02, 2008, 07:50:10 am av per » Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 02, 2008, 09:40:48 am »

Morro at kvelden var så vellykket!! Alltid kjekt å hjelpe en vwbroder i nød!!!

MEN KOM NÅ MED FILMENE Gliser Gliser Gliser
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #15 på: mai 02, 2008, 09:43:50 am »

Bilen lever opp til navnet!  http://www.ta.no/bilder/bildeserier/article3512772.ece?token=&start=0&serie=0 
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #16 på: mai 02, 2008, 10:10:32 am »

detta var utrolig artig,hadde stoore planer om å bort med plast baja mi,men her på sørlandet regnet det myyyye, så buggy'en forble i garasjen. JHU håper du tar turen til gatebil treffet i august i kristiansand
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: mai 02, 2008, 14:34:02 pm »

Det var til tider både duskregn og regn, så buggy uten dreneringhull hadde ikke vært noen suksess...
Jeg tror og håper det blir flere tilstelninger utover året jeg får anledning til å reise på... og Kristiansand er jo eksotisk for meg så du skal ikke se bort i fra det...

Nå har jeg sjekket dato og det er samme dato som tidenes STØRSTE vw happening på gardermoen...SCC2008!!
Så går det ut med de høyeste kneløft.. eller skal vi si hjul løft?!?

Du går vel ikke glipp av ren VW action med Buggy'n din for å se på plast raketter?
Sjekk www.sccevent.com!!
« Siste redigering: mai 03, 2008, 06:30:05 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #18 på: mai 02, 2008, 18:18:44 pm »



Dårlig start...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mai 02, 2008, 18:32:24 pm »

Se der ja...    Hjelper å mase....  Gliser Gliser Gliser

Takk skal du ha Jon Gliser Gliser

Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: mai 02, 2008, 22:19:33 pm »

BA-BA-BA-BA-BA-BAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHYEEEEAH!!!!!!  Gliser Gliser Gliser
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mai 03, 2008, 06:19:22 am »

DIGG!!!

Bra noen veit at det går an å plassere skapet foran noen såkalte "værstinger."
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #22 på: mai 03, 2008, 08:33:11 am »

Det var til tider både duskregn og regn, så buggy uten dreneringhull hadde ikke vært noen suksess...
Jeg tror og håper det blir flere tilstelninger utover året jeg får anledning til å reise på... og Kristiansand er jo eksotisk for meg så du skal ikke se bort i fra det...

Nå har jeg sjekket dato og det er samme dato som tidenes STØRSTE vw happening på gardermoen...SCC2008!!
Så går det ut med de høyeste kneløft.. eller skal vi si hjul løft?!?

Du går vel ikke glipp av ren VW action med Buggy'n din for å se på plast raketter?
Sjekk www.sccevent.com!!

hehehe, jeg skal forsøke å komme,men som jeg fortalte deg på pm,er jeg ikke helt i seget enda
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!