april 18, 2024, 23:57:20 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor greit/ugreit er det og kjøre med disse...?  (Lest 2816 ganger)
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« på: februar 28, 2012, 22:23:24 pm »

http://www.pacificcustoms.com/AC601206.html

Vet noen mener det er bare drit, eller regelrett farlig, men andre sier at de har kjørt med dette i maaaaange
år uten noe problemer, hva mener ekspertene her inne...? (fikk også masse advarsler om at atlas whitesides var bare
dritt og masse problemer og at de fløy av under kjøring etc etc, men dette har funket utmerket for meg, og har blitt brukt
mye over lange distanser på flere forskjellige dekk/hjul kombi'er...er det samme greia her, at alle (les: mange) sier at det ikke funker men så er det egentlig null stress...?)

Takk
Loggført

A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #1 på: februar 28, 2012, 23:19:37 pm »

Usikker på hvilke råd du vil ha.
Joda løse hvitsider funker greit lenge de, helt til de gnisser i stykker dekksidene dine.

Disse adapterne funker også greit for å holde hjula fast til bilen når den står rolig. Men er de sentrerte, og holder hjulet i god balanse?
Neppe. Derfor er de skrot i den forstand at de gir deg en ræva kjøreopplevelse. Men aksepterer man dårlige ( og ulovlige) produkter, så tut og kjør for min del ( husk bare at man har 10 hjulmuttere pr. hjul som må være stramme til enhver tid).
Maskinerte adaptere har større presisjon, men aller helst forandrer man boltsirkelen på tromler/skiver og bolter hjula fast på ordentlig måte.
« Siste redigering: februar 28, 2012, 23:26:20 pm av THT » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 28, 2012, 23:26:40 pm »

Jeg har kjørt med atlas whitewalls på min 2000mod audi A6. hvis man kjører pent og ikke dulter borti over alt så holder de lenge. Selv har jeg testet de i hastigheter opp mot 200km/t...

Den beste løsningen for skifte av boltsirkel vil være å skifte tromler/skiver, da adapterene endrer innpresset på felgen og kan skape større stress på hjullagrene.
i flg kjøretøyforskriften er ikke spacere/adaptere lovlig.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 28, 2012, 23:50:01 pm »

Takk, jeg ville jo helst ha byttet trommler, men har ikke råd til og bytte til skivebremser foran, og har ikke
sett noen annen løsning (så langt) for og få 5/130 foran på min T2 splitt 65'...men hvis det er mulig og få maskinert og
konvertert original trommlene foran fra 5/205 til 5/130 så ville jo det ha vært gull, men hvem/hva /hvor...? Hæ
Loggført

A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #4 på: februar 29, 2012, 00:13:26 am »

Desverre går det ikke å konvertere 65 transporter tromler til 5x130. Her må man oppgradere til nytt.
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #5 på: februar 29, 2012, 07:15:15 am »

Desverre går det ikke å konvertere 65 transporter tromler til 5x130. Her må man oppgradere til nytt.

Skal man først ha Porsche boltsirkel på en splittbuss pleier ofte det å bety at bilen er senket. Hvilket igjen innebærer stor mulighet for at bussen har type1 eller type3 bremser. Da blir det lettere å endre boltsirkel Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 29, 2012, 08:11:21 am »

Desverre går det ikke å konvertere 65 transporter tromler til 5x130. Her må man oppgradere til nytt.

Skal man først ha Porsche boltsirkel på en splittbuss pleier ofte det å bety at bilen er senket. Hvilket igjen innebærer stor mulighet for at bussen har type1 eller type3 bremser. Da blir det lettere å endre boltsirkel Glad

Dett er helt riktig, men gjelder i hvertfall i mitt tilfelle bare bak...
Loggført

Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #7 på: februar 29, 2012, 08:14:35 am »

Fuchs?!?!?
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 29, 2012, 08:26:32 am »

Fuchs?!?!?

Stemmer det Thomas, 17" fuchs for og være korrekt... Gliser
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: februar 29, 2012, 08:37:26 am »

Straight axle med type1 bremser? I såfall er tromler til 4 bolt bil med Porsche sirkel bolt on Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #10 på: februar 29, 2012, 08:38:57 am »

Sorry.... Trodde problemet var bak Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #11 på: februar 29, 2012, 08:47:15 am »

Kvaliteten på adapterene du linker til skal jeg ikke "synse" noe om fordi jeg ikke har den rette kunskapen. Men det THT sier om sentrering er jo et problem på Wide 5 uansett. Det finnes kun sentrering i hjulboltene, ikke i senter av felgen. Siden adapteren selges over disk så ville jeg som kunde forvente at de to hullsirklene er sentrert likt og at anlegsflaten bak og foran er paralell (hvis det viser seg at den ikke er det er jeg enig i at dette er skrot). Sentrering i senter vil du uansett aldri få. Passer ikke Hot Owls foran på splittbuss heller?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 29, 2012, 09:35:37 am »

Kvaliteten på adapterene du linker til skal jeg ikke "synse" noe om fordi jeg ikke har den rette kunskapen. Men det THT sier om sentrering er jo et problem på Wide 5 uansett. Det finnes kun sentrering i hjulboltene, ikke i senter av felgen. Siden adapteren selges over disk så ville jeg som kunde forvente at de to hullsirklene er sentrert likt og at anlegsflaten bak og foran er paralell (hvis det viser seg at den ikke er det er jeg enig i at dette er skrot). Sentrering i senter vil du uansett aldri få. Passer ikke Hot Owls foran på splittbuss heller?

Hvor får jeg tak i hot owls?
Loggført

Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #13 på: februar 29, 2012, 10:21:14 am »

Kvaliteten på adapterene du linker til skal jeg ikke "synse" noe om fordi jeg ikke har den rette kunskapen. Men det THT sier om sentrering er jo et problem på Wide 5 uansett. Det finnes kun sentrering i hjulboltene, ikke i senter av felgen. Siden adapteren selges over disk så ville jeg som kunde forvente at de to hullsirklene er sentrert likt og at anlegsflaten bak og foran er paralell (hvis det viser seg at den ikke er det er jeg enig i at dette er skrot). Sentrering i senter vil du uansett aldri få. Passer ikke Hot Owls foran på splittbuss heller?

Hvor får jeg tak i hot owls?

Næ si det.... Jeg har solgt fire stykker for kort tid siden og noe sier meg at disse ikke blir solgt særlig ofte. Jeg hadde også et par som jeg lagde selv i alu med Hot Owls som insprasjon bare at disse var mye tykkere for å passe bilen min bedre. Etter at jeg solgte hjula jeg brukte disse sammen med så la jeg ut disse for salg og de ble solgt på rekordtid. Søk å du vil kansje finne?

Her er salgslinken med litt dårlige bilder av de jeg hadde laget selv..
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,41760.0.html
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #14 på: februar 29, 2012, 13:43:45 pm »

Bablefish sine 4 adaptere hviler nå i min garasje og skal snart på min 57 oval sammen med fakefuchs chrome, 4,5x15 145R15 fremme og 5,5x15 205/70/15 bak. Jeg ønsket adapterløsningen da Ovalen sansynligvis er bilen som blir solgt før den andre bobla jeg har, da som originalbil, og jeg ønsket ikke å legge på 10 000,- i bremser på den bilen. Kjører 30 HK og farten er som regel lav.

Blir jeg stoppet langs med veien så blir det vel avskilting og turen hjem for å få på originalbitene tenker jeg.

Markedspris på hot owls er vel rundt 1500,- for paret og de er ikke ofte for salg. Disse ble laget i et parti for mange år siden av en av forumets medlemmer. Adapterne er kjent for å være av god kvalitet.
« Siste redigering: februar 29, 2012, 13:45:16 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #15 på: februar 29, 2012, 14:21:46 pm »

Fuchs?!?!?

Stemmer det Thomas, 17" fuchs for og være korrekt... Gliser

Nå ble jeg rørt, stolt og sentimental.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 29, 2012, 22:24:29 pm »


* bilde14.JPG (110.08 KB. 478x640 - vist 150 ganger.)
Fuchs?!?!?

Stemmer det Thomas, 17" fuchs for og være korrekt... Gliser

Nå ble jeg rørt, stolt og sentimental.

Hehe, prøvde steels'a i dag da jeg fant ut at 17" fuchs passet dårlig med bredden på IRS bak, og jøje meg, det er faen
meg helt i orden at det ikke gikk, for dette blei fett...


* bilde14.JPG (110.08 KB. 478x640 - vist 150 ganger.)


« Siste redigering: februar 29, 2012, 22:27:21 pm av atufte » Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #17 på: februar 29, 2012, 22:31:48 pm »

Det DER slår definitivt fuchs..  Glad
Loggført
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 29, 2012, 22:33:52 pm »

Det DER slår definitivt fuchs..  Glad


 Gliser Gliser Gliser
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #19 på: februar 29, 2012, 23:12:09 pm »

HOT!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #20 på: mars 01, 2012, 08:28:49 am »

Ingenting slår Fuchs. Martin: Hysj! Men, ok da, det ble ikke så verst med nødløsningen heller.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: mars 03, 2012, 20:32:43 pm »

Ingenting slår Fuchs. Martin: Hysj! Men, ok da, det ble ikke så verst med nødløsningen heller.
Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!