april 29, 2024, 16:10:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nye medlemmer  (Lest 3696 ganger)
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« på: mars 05, 2012, 22:13:24 pm »

VSN har fått to nye svenske medlemmer.
Roland Jarl fra Munkedal mellom Gøteborg og norskegrensen. Roland har en 1941 Kübelwagen.
Petter Bäckstrøm fra Uppsala. Petter eier en 1944 Kübelwagen.
Begge bilene er i god original stand.

Vi ønsker begge velkommen og håper de tar turen til Norge ifm Høytorptreffet i august.

EspenN
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mars 07, 2012, 19:52:01 pm »

Ønsker også våre svenske naboer velkommen, fint med flere fra granne landet. Det hadde vert fint om vi kunne samle skandinavia i denne interesse organisasjonen.

Så håper jeg de deltar på VSN mail.
Systemet vårt for direkte kontakt og videre info til å fra VSN, men også direkte mellom medlemmene.
« Siste redigering: mars 07, 2012, 19:57:26 pm av svenole » Loggført
petterb
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 28, 2012, 19:51:56 pm »

Hej!

Tackar, tackar. Kunde tyvärr inte vara med på ert årsmöte, men till 2013 besöker jag gärna ert årsmöte.

1948 köptes den från Bayern till Saar enligt registreringsbeviset från 1949.


Lite andra fordon från samma årstionde hemma på gården. Dodge WC52, 2st 43:or. M72 -46:a(licenstillverkad BMW R71)

MVH
Petter Baeckström, Uppsala
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: august 29, 2012, 18:49:59 pm »

Hei. 1942 model ser jeg? fin bil dette.

Som jeg har sakt mange ganger tidligere, de eldste VW er fremdeles å finne i Europa. Her i Norge er det svært få tilgjengelige og der er slett ikke billigere om noen tror det.

Treffet vårt blir på Høytorp Fort i Mysen 2013. Det hadde vært fint med flere fra Sverige der, velkommen. Allt av grønnt er ok også andre flytende kjøretøy som Amficar etc. Håper vi blir mange på fortet som er en fantastisk oplevele i seg selv.

Også planer om å samle så mange som mulig av amfibier for tur i vassdraget. Hvor en kan melde seg på som passasjer.
« Siste redigering: august 29, 2012, 19:08:03 pm av svenole » Loggført
petterb
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 29, 2012, 21:02:24 pm »

Hej!
Det är en del detaljer som inte riktigt ska vara där, ex. navkapslarna, pilarna(blinkersen). Men det är en 44:a, tillverkad 1944-10-14 med ramnr:2-043011. Träffen 2013 ser jag fram emot, alltid trevligt att träffa likasinnade.
Loggført
petterb
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: september 06, 2012, 19:29:35 pm »

Instrumentpanelen

Bakifrån

Motorutrymme(motor från 50-talet.
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: september 06, 2012, 22:06:27 pm »

Enig med deg, dette er en senere utgave. Fine bilder foresten. Med tanke på alderen så har den stått seg godt. Godt grunnlag for stjernebil om en ønsker det, synes alikevel at når den fremstår brukt såpass bra så er det fint å beholde patinaen. Forbedringen kan jo bero på å luke ut det som ikke skal være og kompletere videre med oprinnelige deler.

Anbefaler deg å skifte forgasser til solex 28 psi den er snillere med gearboksen og passer denne motoren bedre.
« Siste redigering: september 06, 2012, 22:08:05 pm av svenole » Loggført
petterb
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: september 07, 2012, 22:47:22 pm »

Tack så mycket för tipset. Det ska jag följa upp. Har väldigt sparsamma kunskaper om bensinmotorer, jag är uppvuxen med endast Dieselfordon.
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: september 08, 2012, 12:30:43 pm »

Sollex 28, denne forgasseren har akselreaksjonspumpe noe som blandt annet gjør det lettere å dobbeltkløtsje. Det ser ut til at motoren er en 30 hk? Sjekk det å sørg for riktige dyser, det er dyse forskjell på 30 og 25 hk.
Orginal gearkasse? større motor anbefales ikke.
« Siste redigering: september 08, 2012, 12:33:40 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!