april 26, 2024, 13:56:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ærlighet varer lengst...... men jeg vet nå ikke jeg.  (Lest 6465 ganger)
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« på: mars 06, 2012, 19:54:32 pm »

Hadde et lite uhell på vei hjem fra Scc 2011 med bobla mi. Var veldigt glatt i en rundkjøring (diesel /regn kombo) og dermed ble det en snurrrr. Hastigheten vart vel sån ca 20-30 km/t.
Ferden stoppet ved at støfangeren bak og litt til fikk seg en trøkk, men ikke mer en at bilen og jeg kjørte hjem etter uhellet.
Ble jo litt oppstyr da en fin gammel boble snurrer rund. Meldte derfor fra til politiet at jeg hadde hatt et lite uhell og at jeg på ferden var innom autovernet.
I dag 7 mnd etter uhellet, får jeg et krav fra vegvesenet på 14600,- kr for utskifting av autorail som det så fint står.
Er det flere som har vært borti dette. Er jo ikke akkurat en tanks jeg kjører rundt i da.
Hvor mye skal disse railene egentlig tåle??
Blir nok noen tlf til vegvesenet,  for en boble i 20-30km/t kan vel ikke gjøre så stor skade? eller...

Hilsen en som lurer.......

« Siste redigering: mars 07, 2012, 08:33:46 am av BeetleBug » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: mars 06, 2012, 20:06:13 pm »

Muligheten for at en annen har snurra i samme rundkjøringa og ikke meldt fra er jo mulig. Be om bilder av skaden.

Er du medlem av naf eller fagforening ? Der har de advokater
Loggført

1961 T1 - Custom
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #2 på: mars 06, 2012, 20:07:21 pm »

Hmmm.
Send krav til vegvesenet  på hele skadebeløpet som din bil ble påført .
Det er vel de som er ansvarlig for å holde veien trygg og ikke trafikkfarlig.
Og er det ikke et uhell når du mister kontrollen  på såpeglatt diesel?
Dette føyer seg vel i rekka over flotte avgjørelser fra denne kanten.

Lars
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: mars 06, 2012, 20:08:26 pm »

Atte hva for noe?

De må kunne bevise at det er din bil og ingen annens som har stått for skadene. Kan de ikke det, kan de bare glemme hele greia. Enkel sak for en advokat, om det skulle gå så langt.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #4 på: mars 06, 2012, 20:14:25 pm »

Muligheten for at en annen har snurra i samme rundkjøringa og ikke meldt fra er jo mulig. Be om bilder av skaden.

Er du medlem av naf eller fagforening ? Der har de advokater

Jepp er medlem i Grafisk,kommer nok til å høre med en av advokatene der.
Det morsomme er at jeg kjører den veien hver dag. På dette autovernet er det noen som er borti nesten hver uke. Dette må jo bli en av norges mest innbringende RAILS hvis alle som er borti melder i fra.
Men lurte også på om noen her har opplevd det samme?.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: mars 06, 2012, 20:19:44 pm »

Vi fikk samme krav, da det iflg Vegvesenet skulle være vår bil som hadde skadet et autovern i fjor sommer.
Problemet til Vegvesenet var bare at vår bil ikke var skadet, og i tillegg hadde vært et helt annet sted på skadetidspunktet.
Saken ble etterhvert trukket tilbake, men det medførte en del jobb..
Men ja, de kan sende kravet til deg, men bare hvis de kan bevise at det var deg som skadet autovernet.
Du har jo på en måte gitt dem muligheten til å hevde at det var deg, men dette burde vel egentlig forsikringen din ta seg av?

Jeg er veldig enig med VW Veterandeler, som eier av veien burde Vegvesenet jo sørge for at man kan ferdes trygt.
Send et motkrav på skadene på din bil, og la evt en advokat ta seg av saken for deg.

Lykke til!
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #6 på: mars 06, 2012, 20:43:52 pm »

Og,var det ikke flere som hadde snurret i samme rundkjøring,  kort tid før deg ?
Pga den nevnte dieselen...
Lars
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #7 på: mars 06, 2012, 20:45:51 pm »

Og,var det ikke flere som hadde snurret i samme rundkjøring,  kort tid før deg ?
Pga den nevnte dieselen...
Lars
Stemmer, men så spørs det om de melde i fra om skader? Eller bare ringte inn og fortalte at det var glatt. Tvilende
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #8 på: mars 06, 2012, 21:13:50 pm »

Så da spørs det vel også,var det skader på autovernet før du kom?
Lars
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #9 på: mars 06, 2012, 21:39:02 pm »

Kjedelig sak. Håper det løser seg på beste måte for deg.
Tingen er å ikke varsle om noe til "øvrigheta" altså.
Loggført

Har laaang VW-pause.
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: mars 06, 2012, 22:06:11 pm »

Dette skal vel du strengt tatt ikke behøve bruke 10 min på engang. Din ansvarsforsikring dekker jo skade på andres eiendeler, mener det er uavhengig av hva det gjelder. Skriv "skademelding" og forklar at du ikke kunne se skade på annet enn egen bil. Selskapet må ta "kampen", og kravet vil (garantert) bli trukket tilbake når det kommer brev fra forsikringsselskapets advokat.

Nok en måte å loppe vanlige folk for kroner......noe de sikkert klarer i mange tilfeller. Burde vært i media, for å få endret praksisen.
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #11 på: mars 06, 2012, 22:19:10 pm »

Dette skal vel du strengt tatt ikke behøve bruke 10 min på engang. Din ansvarsforsikring dekker jo skade på andres eiendeler, mener det er uavhengig av hva det gjelder. Skriv "skademelding" og forklar at du ikke kunne se skade på annet enn egen bil. Selskapet må ta "kampen", og kravet vil (garantert) bli trukket tilbake når det kommer brev fra forsikringsselskapets advokat.

Nok en måte å loppe vanlige folk for kroner......noe de sikkert klarer i mange tilfeller. Burde vært i media, for å få endret praksisen.

Bra skrevet
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #12 på: mars 06, 2012, 23:15:37 pm »

Dette skal vel du strengt tatt ikke behøve bruke 10 min på engang. Din ansvarsforsikring dekker jo skade på andres eiendeler, mener det er uavhengig av hva det gjelder. Skriv "skademelding" og forklar at du ikke kunne se skade på annet enn egen bil. Selskapet må ta "kampen", og kravet vil (garantert) bli trukket tilbake når det kommer brev fra forsikringsselskapets advokat.

Nok en måte å loppe vanlige folk for kroner......noe de sikkert klarer i mange tilfeller. Burde vært i media, for å få endret praksisen.

Bra skrevet
2x
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 06, 2012, 23:19:56 pm »

Se her ja. Uheldig greie det der. Men ta kontakt med forsikringsselskapet som nevnt over her, det er ingen dum idé.
Autorails er desverre ikke billig...
Håper det ordner seg, Svein.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #14 på: mars 06, 2012, 23:42:39 pm »

En kompis kjørte ned et skilt da han skled av veien for noen uker siden. Skiltet var  montert på en et stålrør, og i toppen av det et fartsgrenseskilt med 60 på. Rimelig ordinært altså. Men da han ble avkrevd 20600,- for å ha kjørt det ned og denne summen ble presentert han, blei han forbanna. Det var jo tross alt ikke gull dette var laget av... Han sendte fakturaen til forsikringsselskapet sitt som betalte. Egenandelen for skade på egen bil og andre og tredje part dekket alt. 
 
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: mars 07, 2012, 01:14:06 am »

visste ikkje at da har gått sport i å erstatte bulkete autovern?? her på vestlandet vert ikkje autovern skifta ut før da heng 90grader ut frå vegen, eller ein lastebil har dundra gjennom da..
aldeles latterlig.. eg synst du bør tipsa tv2 hjelper deg, eller forbrukerinnspektørane eller noko sånt, ivertfall dersom dette er vanlig praksis
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #16 på: mars 07, 2012, 01:37:30 am »

Nå er det vel sånn i dagens del-privatiserte Norge at Veguvesnet ikke lenger står som eier av veien men heller en "serivce provider". Det kommer iallefall fram slik så fort det er snakk om å bygge vei. Da skal det betales av brukeren og ikke av "service provider".
Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #17 på: mars 07, 2012, 01:50:38 am »

Vi får se hva de sier når vi tar kontakt via forsikringen. Tenker og håper at det ordner seg.
Legger ut svaret her senere.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #18 på: mars 07, 2012, 07:40:49 am »

Du skal vel strengt tatt ikke melde fra til politiet så fremt det ikke er personskader. Så mitt spørsmål er? Hva tenkte du da du ringte:)? Er det glatt/skade i veibane ringer du jo ikke politiet;)
Loggført

Mvh

Marius
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #19 på: mars 07, 2012, 08:03:49 am »

Det som er litt dritt med å ta dette med forsikringen er at skader du volder på annen manns eiendom som de dekker fører til at du mister bonus.

Jeg ville prøvd advokaten først og bedt de bevise at skaden kommer fra din bil.
Loggført

1961 T1 - Custom
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #20 på: mars 07, 2012, 08:17:59 am »

Er ikke bonus på veteranbil Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #21 på: mars 07, 2012, 08:18:58 am »

Har lyst til å se det autovernet som gir seg i kontakt med en boblehekk?!  Det er ikke akkurat stive saker vi kjører i...
Dette må du stå i mot Svein
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #22 på: mars 07, 2012, 08:55:07 am »

Enig. Ingen skal betale noe som helst før de har bevist at det er ene og alene din bil som forvoldte skadene de retta opp. De kan ikke bare sende regninger på lykke og fromme og forvente at folk skal være dumme nok til å betale et slikt krav.
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #23 på: mars 07, 2012, 10:17:10 am »

Send krav til vegvesenet  på hele skadebeløpet som din bil ble påført .

Funker ikke din klage, bare betal.
Advokat koster 2000 kr timen. Ikke mange brev som skal skrives før du er oppi det beløpet.

Bare tenk på det, før du setter igang  Tvilende
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #24 på: mars 07, 2012, 10:25:33 am »

En prat med noen lovkyndige vil vel fort avsløre om de kan fakturere deg for all skade, uten å bevise at du påførte skade... i det heletatt.

Kan de fakturere slik er det bare å betale, kan de det ikke så er vel ikke risikoen for å sitte igjen med regningen spesielt stor?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #25 på: mars 07, 2012, 10:26:35 am »

tror ikke det er så lurt å sende et motkrav, det kan fort bli tolket som at du innrømmer å ha skadet autovernet...
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #26 på: mars 07, 2012, 12:38:51 pm »

Ærlighet varer lengst vanlige folk i mellom absolutt.
Men pussig nok: vær for ærlig mot statlig myndighet, og kom i trøbbel. Nok et eksempel på det.

Dette er helt klart en sak for forsikringen din. Det er derfor du har den. Deres oppgave å hjelpe deg med dette.
Å begynne å krangle med vegvesenet på egenhånd har nok lite for seg.
Loggført
Bugarella
Seniormedlem
****
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja



Vis profil WWW
« Svar #27 på: mars 07, 2012, 17:11:43 pm »

Send uansett en mail til VG eller tilsvarende også, du. Interessant sak, tycker jäg.
Det at de lar det gå så utrolig lang tid før de sender kravet, er ganske kritikkverdig i seg selv.
Loggført


Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963).
Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #28 på: mars 07, 2012, 17:18:06 pm »

Er ikke bonus på veteranbil Blunker

Burde jeg jo visst ja....
Loggført

1961 T1 - Custom
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #29 på: mars 07, 2012, 17:47:58 pm »

Takker for responsen.
Har i dag pratet med mitt forsikring selskap. Han begynte faktiske å le da jeg la frem saken. De var stadig borti disse urealistiske kravene fra vegvesenet.
Jeg skulle bare sende de en mail med mlitt syn på saken, så skulle de ta det videre. Så da får vi se hvordan det går. Men ser jo lysere på det nå, selv om det aldri har vært helt mørkt.....

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!