april 28, 2024, 23:45:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: får ikke varer man kjøper inne på forumet  (Lest 6753 ganger)
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #30 på: mars 11, 2012, 08:42:22 am »

Tror nok ikke noen er ute etter å tjene penger på å svindle her inne, er nok bare distre og rotete
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #31 på: mars 12, 2012, 10:24:29 am »

Tror nok ikke noen er ute etter å tjene penger på å svindle her inne, er nok bare distre og rotete


Mulig de er det...  Blunker  Har selv en liste på fem personer her inne som forsatt skylder meg penger for ting jeg har solgt her inne og sendt i posten, så det går også andre veien. Jeg er mulig dumsnill som sender varer før penga er på bok, men et par av de har jo i såfall vært distre og rotete i et par år.. (for sms/tlf og pm har de fått mange ganger)  Gliser

Så klart dette går utover flere her inne, har jo mye av det som forumbrukerne legger ut på "ønskes kjøpt" , men har nå sluttet å selge ting her inne hvis jeg ikke kjenner de godt og de henter hos meg med penga i hånda..
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #32 på: mars 12, 2012, 11:03:02 am »

Tror nok ikke noen er ute etter å tjene penger på å svindle her inne, er nok bare distre og rotete


Mulig de er det...  Blunker  Har selv en liste på fem personer her inne som forsatt skylder meg penger for ting jeg har solgt her inne og sendt i posten, så det går også andre veien. Jeg er mulig dumsnill som sender varer før penga er på bok, men et par av de har jo i såfall vært distre og rotete i et par år.. (for sms/tlf og pm har de fått mange ganger)  Gliser

Så klart dette går utover flere her inne, har jo mye av det som forumbrukerne legger ut på "ønskes kjøpt" , men har nå sluttet å selge ting her inne hvis jeg ikke kjenner de godt og de henter hos meg med penga i hånda..
håper ikke jeg er på denne døds listen, ;-) ser frem til handel di nærmeste dagene
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #33 på: mars 12, 2012, 12:30:32 pm »

Jeg har kun kjøpt og ikke solgt. Jeg har forstått det slik at den uskrevne regelen er at pengene må ut før varene sendes. I dette forumet har jeg alltid fått det jeg har betalt for. Et par røverkjøp har det også blitt. For meg hadde det vært flott med ei skryteliste, da kunne jeg honorert offentlig de som er skikkelige karer, det fortjener dem. De som ikke betaler eller sender kan jo bare stenges ute fra forumet, så blir det stopp på lureriet fra de personene i allefall.
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
TURBO
Gjest
« Svar #34 på: mars 15, 2012, 19:07:12 pm »

er det noen som har opplevd å ikke få di varene dem har betalt for her inne på forumet? jeg har kjøpt noe som selger mener han ikke sender før pengene er inne på konto. det er snart en måned siden jeg overførte og nettbanken min sier han har fått det innkludert navnet hans står og på at han har fått pengene. hva skal jeg gjøre siden han påstår han ikke har fått penger og ikke vil sende varen?

Av rein nysgjerrighet,ble det no løsning på dette eller?
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #35 på: mars 15, 2012, 20:10:16 pm »

er det noen som har opplevd å ikke få di varene dem har betalt for her inne på forumet? jeg har kjøpt noe som selger mener han ikke sender før pengene er inne på konto. det er snart en måned siden jeg overførte og nettbanken min sier han har fått det innkludert navnet hans står og på at han har fått pengene. hva skal jeg gjøre siden han påstår han ikke har fått penger og ikke vil sende varen?
ja, hvordan går det her ? greit å legge ut hva som skjer/skjedde her og så folk får vite det fra trådstarter , ikke fra meg f.eks, da jeg ikke har noe med dette å gjøre. men skal man henge ut folk, får man følge opp resten av løpet også....
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Bobledeler
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Naustdal



Vis profil
« Svar #36 på: mars 15, 2012, 20:29:56 pm »

Eg som i hovedsak selger ting her inne (og på andre forum) og har lagt ut mange ting på ein gong, synst av og til det er litt vanskeleg å holde kontroll. Får ein del pm som er veldig diffuse og enkelte bruker veker på å svare  Øyerulling Men stort sett så synst eg folk er flinke her  Glad

Har tidlegare blitt lurt av folk som ikkje har betalt for ting eg har sendt og folk som ikkje henter postoppkrav, så eg sender ikkje mot anna enn forskotsbetaling. Er mykje småsummar ute å går, så eg er glad det er ein uskreven regel ang. det her inne.  Blunker Synst òg det er kjekt å få tilbakemelding frå kjøpar om mottatt vare og om varen var som forventa, er jo eit lotteri å handle utifrå små bilete. Trur ikkje nokon er ute etter å bli "rike" innpå her, for min egen del er det snakk om å få vekk ting som eg ikkje har bruk for, istedet for å kaste dei. Rekna i tid/bensinforbruk, så er jo det å pakke og sende ting dårleg betalt.  Gliser

God kommunikasjon er viktig i mine auge, er lett å bli forvirra når ein har mange forespørsler på ein gong. Nyttar høvet til å rette ein takk til dei som har handla med meg så langt, fine og ryddige folk  Glad . Håper alt har komt fram og var som forventa. (Er litt småskeptisk til brevpost  Øyerulling ). Og så håper eg at det ordner seg for trådstarter og andre som har blitt lurt.

Skryte/sutretråd for kjøparar og selgarar er slett ingen dum idè, men kan jo bli surt for nokon uten at det var tilsikta for vedkommande  Øyerulling
Loggført

1971 Opel Rekord C 1900L 5d. Caravan Automatic, 1967 Opel Rekord C 1900L Coupè, 1966 Mercedes Benz L406/28, 1980 With Vital, 1972 Combi-Camp 500, 1957 Bucher K3.
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #37 på: mars 15, 2012, 21:29:05 pm »

Har aldri hatt noe problem med det jeg har solgt eller kjøpt her inne Gliser
Loggført

Tlf.95059839
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #38 på: mars 15, 2012, 23:17:03 pm »

Jeg har også 99,99% positive erfaringer. Eneste tilfellet med negative opplevelser var da jeg ble kontaktet via forumet for noen år siden med spørsmål om å skaffe SA felger. Jeg la ut for alt (ble avtal slik fra min side for å ungå problemer hvis selger i SA ikke var seriøs) og da felgene kom til norge fikk ikke kjøper overført penger fordi han måtte hjelpe x-sambor med å flytte, så var det sykdom i familien etterfulgt av overtidsjobbing og ALLE de andre klasiske unskyldningene.....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #39 på: mars 17, 2012, 10:11:26 am »

oppdatering... fikk sms fra selger den 12 mars om at han hadde fått inn pengene først den 8 mars så etter hva han sier så har evt banken greid å bruke nesten 1 måned fra dem gikk ut fra min konto til dem kom inn hos han, han skulle da sende varene med en gang men i dag 17 mars har fortsatt ikke noe kommet fram så lever fortsatt i håpet, posetivet er jo at nå er det bekreftet at han har fått inn pengene og at han fortsatt gir lyd fra seg så regner med varene kommer en dag  Blunker lever fortsatt i trua,,, men trur ikke jeg hadde hørt noe mer hvis ikke han hadde lest dette her inne... men vil ikke henge ut noen her inne og så fort noen gjør opp for seg så mener jeg alle fortjener en sjanse til  Osteaktig
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #40 på: mars 17, 2012, 10:41:30 am »

Har aldri blitt svindlet på dette forumet. Men noen ganger tar det litt lengre tid med oppgjør enn det man ønsker. Men med god kommunikasjon så ordner det seg alltid.

Selv hadde jeg satt pris på en "good guys" tråd. Slik som de f.eks. har på Tidssonen.no
http://www.tidssonen.no/forum/forumdisplay.php?30-Sikker-handel

* 01.jpg (33.81 KB. 965x274 - vist 147 ganger.)


« Siste redigering: mars 17, 2012, 10:43:34 am av Eivind (Putte) » Loggført
Kenneth Johnsen
Medlem
***
Innlegg: 244
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #41 på: mars 19, 2012, 00:15:32 am »

oppdatering... fikk sms fra selger den 12 mars om at han hadde fått inn pengene først den 8 mars så etter hva han sier så har evt banken greid å bruke nesten 1 måned fra dem gikk ut fra min konto til dem kom inn hos han, han skulle da sende varene med en gang men i dag 17 mars har fortsatt ikke noe kommet fram så lever fortsatt i håpet, posetivet er jo at nå er det bekreftet at han har fått inn pengene og at han fortsatt gir lyd fra seg så regner med varene kommer en dag  Blunker lever fortsatt i trua,,, men trur ikke jeg hadde hørt noe mer hvis ikke han hadde lest dette her inne... men vil ikke henge ut noen her inne og så fort noen gjør opp for seg så mener jeg alle fortjener en sjanse til  Osteaktig
Nå lurer jeg på om du skal roe deg ned endel. 
Loggført

-72 1302 < 2332ccm Jubileum nr 20002234 - Porsche look
-95 MB 250 diesel

type3 notch prosjekt ønskes kjøpt  Ring 95739181
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #42 på: mars 19, 2012, 06:19:15 am »

oppdatering... fikk sms fra selger den 12 mars om at han hadde fått inn pengene først den 8 mars så etter hva han sier så har evt banken greid å bruke nesten 1 måned fra dem gikk ut fra min konto til dem kom inn hos han, han skulle da sende varene med en gang men i dag 17 mars har fortsatt ikke noe kommet fram så lever fortsatt i håpet, posetivet er jo at nå er det bekreftet at han har fått inn pengene og at han fortsatt gir lyd fra seg så regner med varene kommer en dag  Blunker lever fortsatt i trua,,, men trur ikke jeg hadde hørt noe mer hvis ikke han hadde lest dette her inne... men vil ikke henge ut noen her inne og så fort noen gjør opp for seg så mener jeg alle fortjener en sjanse til  Osteaktig
Nå lurer jeg på om du skal roe deg ned endel. 
kan du utdype hvorfor du mener at 1978latebay bør roe seg ned?
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
Kenneth Johnsen
Medlem
***
Innlegg: 244
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #43 på: mars 19, 2012, 09:36:54 am »

For det første har vel du egentlig ingenting med det, men nå skal jeg være såpass real å si det at det er meg det "baksnakkes" om i denne tråden. Noen har skjønt det andre ikke, så for å få alle kort på bordet så vil også jeg blande meg i denne diskusjonen. Som forholdsvis fersk på forumet, trår jeg litt forsiktig rundt for å se hvordan ting blir sett på. Som jeg har opplevd dette sålangt er det stort sett trivelige folk her. Men her, som på alle andre forum er det jo også noen sutrekopper som lager stor brann av lite bål. 

Det hele startet med at jeg skulle selge ett par ting, der jeg satte ett tidspunkt for avsluttet budrunde. Kort tid etter, tok jeg kontakt med budvinner (i dette tilfellet, 1978latebay), hørte ingenting ifra han på noen dager å antok han ikke skulle ha de å la de da ut på markedet igjen. Da fikk jeg pm med beklagelse at det hadde tatt tid noe jeg godtar siden jeg vet at det er fort gjort å glemme. (basert på egen erfaring hvertfall).

Men tiden gikk å det kom ingen penger inn. Etter jeg fikk kvittering på overførte kr skjønte jeg at han hadde betalt for seg. Så jeg ringer banken min å spør hvorfor det ikke jeg ser dette på min konto/nettbank, så får jeg til svar at det har vært ett serverproblem i nettbanken sånn at alle ut å innbetalinger ikke synes. Så 1978latebay har gjort opp for seg på en utmerket måte, men jeg ville heller ikke sende avgårde noe som jeg ikke kunne se var betalt. (dere skjønner problemstillingen min eller?) Men varen er nå sendt jeg har fått det jeg skal ha, forhåpentligvis har han fått/får det han skal ha + at han har fått en unskyldning på dette med nettbanken min.

Ser noen nevner ordet svindel her også. For å få dette på bordet også, så er ihvertfall ikke jeg ute etter å svindle noen. (spesielt ikke når jeg har fullt navn på forum og for 670kr som det var i dette tilfellet) Har drevet med delesalg i mange år, å dette her er første gangen det sklir ut litt. Det er fort gjort at det tar litt ekstra tid med sendinger pga meget ukurante arbeidstider, men det blir alltid pakket og sendt kort tid etter jeg har motatt betaling for det jeg har solgt. Jeg sender varer kun mot forhåndsbetaling da jeg har opplevd mange ganger at oppkravspakker ikke blir hentet å jeg sitter med fraktkostnader.

Beklager enda engang til 1978 latebay for at dette har tatt tid, å jeg anser nå som saken ute av verden. Kommer fortsatt til å kjøpe å selge her på forumet så håper ikke denne tråden (dedikert til meg på en diskre måte) har ødelagt mine muligheter for å få solgt ting jeg ikke har bruk for.

(ps: hadde jeg sett denne tråden før, hadde jeg kanselert hele handelen, da jeg mener dette er veldig unødvendig da det ikke har tatt lenger tid en det har tatt.)

Loggført

-72 1302 < 2332ccm Jubileum nr 20002234 - Porsche look
-95 MB 250 diesel

type3 notch prosjekt ønskes kjøpt  Ring 95739181
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!