mars 28, 2024, 11:22:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2332cc  (Lest 8338 ganger)
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« på: mars 17, 2012, 18:06:33 pm »

selger min 2332cc motor dene er bygd av proff og her er de ikke spart på noen ting 45 000.-

tlf48155277

ps reiser bort tirsdag og da blir den sat på lager
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #1 på: mars 17, 2012, 18:25:36 pm »

er fryktelig dårlig på og skrive så folk kan bare ringe vist de er noe di lurer på
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #2 på: mars 17, 2012, 18:32:01 pm »

har mulighet til og frakte ett styke på veg:)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: mars 17, 2012, 18:47:05 pm »

Hvem er proffen som har bygget den og hva med å dele spesifikasjoner?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 17, 2012, 18:48:00 pm »

Synes å huske at han har en Bernie Bergmann motor?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #5 på: mars 17, 2012, 18:51:41 pm »

bedre og ringe er berni bergman ja. så og si ny brukt 20 mil kjøpt av kai
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #6 på: mars 17, 2012, 19:54:26 pm »

de er ekstra sterke råderr på denne og de er hydrauliske løftere og litt støre topper en di han pleier og bruke og her er de med ekstern oljekjøler og åndeboks til toppene og er med noen reimer og div dete er en turnkey motor er mye mer snader men bare og ringe gjør ikke noe om de blir ringt sent
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #7 på: mars 18, 2012, 22:26:36 pm »

ingen intriserte?Hæ
Loggført
chopper1
Nybegynner
*
Innlegg: 18
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: mars 19, 2012, 21:50:02 pm »

hvor mye bremser den?
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #9 på: mars 19, 2012, 23:32:36 pm »

286 med foringer for lavere comp di er nå tatt ut så nå har den høyere comp
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #10 på: mars 19, 2012, 23:33:50 pm »

Det er en motor som bernie bergmann har oppdatert fra sitt eget utgangspunkt. Motoren er bygd for å tåle datasprut og to kilo ladetrykk ved ombygging til turbo. Versting veiv, h-råder, forsterka bolter, mild kam, husker ikke spec på kam. Maskin dreiet as blokk og superflow topper 44/38. 44 gassere x2. Ombygd doghouse. Alle bevegelige deler er balansert, oppveid å har en meget høy kvalitet. Sitter i bil, så skriver mer i morgen. Supersprint eksos, ekstern oljekjøler. Bensinpumpe. Åndeboks til toppene. +++ dette er ikke noe motor for pyngler Blunker er bygd for å vare.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: mars 20, 2012, 15:17:18 pm »

286 hk med "lavere" komp og uten turbo???

Hvis dette er tilfelle så høres 45k ut som det er veldig billig.

Tror du må backe opp med litt mer info og data her Glad
Loggført
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #12 på: mars 20, 2012, 17:15:52 pm »

286 hk med "lavere" komp og uten turbo???

Hvis dette er tilfelle så høres 45k ut som det er veldig billig.

Tror du må backe opp med litt mer info og data her Glad

Ja, det hørtes mye ut.
En støtstang motor kan man vel bruke tommefinger regelen på at man klare å å ta ut maks
100 HK pr liter (1000 kubikk) uten overlading?
Selvfølgelig er det sikkert mulig å tippe over men 286 HK på en 2,3.
Det tror jeg ikke er mulig.
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #13 på: mars 20, 2012, 17:35:02 pm »

Ja, det hørtes mye ut.
En støtstang motor kan man vel bruke tommefinger regelen på at man klare å å ta ut maks
100 HK pr liter (1000 kubikk) uten overlading?
Selvfølgelig er det sikkert mulig å tippe over men 286 HK på en 2,3.
Det tror jeg ikke er mulig.

Ikke for å spore av, flere leverer nå boblemotorer med langt over 100hk pr liter som melk og brød over disk. 196hk fra en 1600 motor, 240 - 255hk fra en 1915 og 2.3 liters gatemotorer med 245-255 hk. Selv hadde jeg en 2.3 liter med 286hk men det er ikke den som er til salgs her selvom jeg skvatt til når jeg så effekten. Den hadde 16:1 i komp og en effekt kurve som startet ved 4500 omdr.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mars 20, 2012, 19:16:21 pm »

Dette er helt sikkert en suveren motor som lett kunne blitt solgt om ikke selger hadde tullet til salgstråden sin selv.

Hva med å få riktig specs fra Kai Elling, å få han til å poste det her. Det holder liksom ikke å skrive "værsting" veiv. Det fleste her er mer opplyst enn om så  Glad

Uansett. 280 gamp på ett sett 45mm gassere er lite trolig.

Lykke til med salget av det jeg tror er en knakende god motor.
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: mars 20, 2012, 19:31:31 pm »

Ja, det hørtes mye ut.
En støtstang motor kan man vel bruke tommefinger regelen på at man klare å å ta ut maks
100 HK pr liter (1000 kubikk) uten overlading?
Selvfølgelig er det sikkert mulig å tippe over men 286 HK på en 2,3.
Det tror jeg ikke er mulig.

Ikke for å spore av, flere leverer nå boblemotorer med langt over 100hk pr liter som melk og brød over disk. 196hk fra en 1600 motor, 240 - 255hk fra en 1915 og 2.3 liters gatemotorer med 245-255 hk. Selv hadde jeg en 2.3 liter med 286hk men det er ikke den som er til salgs her selvom jeg skvatt til når jeg så effekten. Den hadde 16:1 i komp og en effekt kurve som startet ved 4500 omdr.

Tviler ikke på at det er mulig nei, men 16:1 kan knappest karakteriseres som lav komp, så jeg er spent på hva det bor i denne motoren. Det er derfor jeg spør, for stemmer dette, er som sagt 45k rasende billig...
« Siste redigering: mars 20, 2012, 21:13:02 pm av grelland » Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #16 på: mars 20, 2012, 19:41:58 pm »

Hei.
Kan dere ikke bare respektere dette utsagnet fra trådstarter ?
"er fryktelig dårlig på og skrive så folk kan bare ringe vist de er noe di lurer på"?
Er vel en grunn til dette.Tilbake til salgstråd kanskje?
 Vis respekt og ikke ødelegg .
Lars
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #17 på: mars 20, 2012, 21:16:23 pm »

er vel ikke snakk om å ikke vise respekt Hæ

Han skrev selv i går kveld at han sitter i bilen og skal skrive mer i morgen (altså i dag). Kan det være så galt å be om litt mer detaljer før man går hen og bestemmer seg for å svi av 45 laken på en motor???

Er enig med Jee om at dette antakelig er en knakende god motor, og er spent på flere detaljer.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: mars 20, 2012, 21:36:42 pm »

Virker på meg som kanskje kunnskapene om salgsobjektet er problemet her ..ikke skrive-vanskene ..eller Glad Ring og finn ut ..


Mvh
« Siste redigering: mars 23, 2012, 21:06:24 pm av Sonic » Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #19 på: mars 20, 2012, 22:35:52 pm »

Det er da vel ingen som svir av 45 lapper uansett på en motor via et forum uten å ringe selger. Hæ Det er jo det dette dreier seg om. Mannen ber om at dere ringer ham, fordi han har vansker med å skrive!
Gjør det, og dere vil sikkert få et bedre svar da..
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #20 på: mars 20, 2012, 23:04:17 pm »

Sier meg enig med VW Veterandeler og Kjetil her; Det er ikke alle som er like datavante, og ikke alle er like flinke til å lese/skrive, så om folk virkelig er interesserte i motoren bør de ringe selger og prate litt med han, slik han har bedt om.

Lykke til med salget!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #21 på: april 11, 2012, 09:20:25 am »

så da var eg hjeme i gjen. har da vert borte en stund men som sakt så er de bare og ringe for ser ting blir misforståt når eg skriver her
dete er en seriøst bygd motor vist folk lurer på noe så må di bare ringe
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #22 på: april 13, 2012, 05:42:33 am »

Motoren er fortsat til salgs
Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #23 på: april 14, 2012, 08:59:23 am »

Ingen
Loggført
sandvik996tt
Gjest
« Svar #24 på: april 14, 2012, 09:14:13 am »

Er det en slik :

Loggført
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #25 på: april 14, 2012, 17:23:14 pm »

Er ikke porche kjøling men ombygd og balangsert doghuse
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #26 på: april 14, 2012, 22:13:17 pm »

Folk her inne er vel stort sett som meg, skulle gjerne hatt motoren men mangler/kan ikke prioriter penger til dette. Motor er sikkert verdt det du skal ha og vel så det, men dette er Norge og få i miljøet avser 45 t til motor.
Du skulle ikke heller ha prøvet dette på en utenlandsk side?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
stompavang
Juniormedlem
**
Innlegg: 94
Bosted: vinstra


Vis profil

« Svar #27 på: april 16, 2012, 13:38:30 pm »

Ingen som vil ha
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #28 på: april 16, 2012, 13:55:58 pm »

Folk her inne er vel stort sett som meg, skulle gjerne hatt motoren men mangler/kan ikke prioriter penger til dette. Motor er sikkert verdt det du skal ha og vel så det, men dette er Norge og få i miljøet avser 45 t til motor.
Du skulle ikke heller ha prøvet dette på en utenlandsk side?

Få får seg til å bruke 45tusen på motor, fordi de tror de skal klare å bygge billigere selv.. Jeg har bygd selv noen ganger, så jeg kjøpte den siste ferdig. Blunker
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #29 på: april 16, 2012, 16:36:29 pm »

Folk her inne er vel stort sett som meg, skulle gjerne hatt motoren men mangler/kan ikke prioriter penger til dette. Motor er sikkert verdt det du skal ha og vel så det, men dette er Norge og få i miljøet avser 45 t til motor.
Du skulle ikke heller ha prøvet dette på en utenlandsk side?

Få får seg til å bruke 45tusen på motor, fordi de tror de skal klare å bygge billigere selv.. Jeg har bygd selv noen ganger, så jeg kjøpte den siste ferdig. Blunker

Enig med deg. Jeg bygde en 1915 selv,men billig ble det ikke.
Denne motoren har jo ikke blitt brukt så mye. Så prisen er helt grei.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!