april 25, 2024, 01:28:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Westfalia Atlantic til salgs på Finn.  (Lest 1860 ganger)
Jan-Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bergen

Vw Luftmacht Bergen, Norway #1


Vis profil

« på: mars 27, 2012, 15:21:58 pm »

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33983124
Loggført

1966 T-1 1300 - Ludwig
1974 T-1 1303s "Rongved Edition" - Bergsprekken.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: mars 27, 2012, 22:57:37 pm »

80,000,- og 230,000 km? Er dette hva de ligger på nå i dag?
Med denne kmstanden sitter man vel og krysser fingrene for at det ikke skal
forekomme ventiltikking, lekkasjer og andre ulyder mens man kjører.
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: mars 28, 2012, 12:07:05 pm »

80,000,- og 230,000 km? Er dette hva de ligger på nå i dag?
Med denne kmstanden sitter man vel og krysser fingrene for at det ikke skal
forekomme ventiltikking, lekkasjer og andre ulyder mens man kjører.

Se på sider i utlandet, så ser du at det ikke er så galt.
Synes det er glimrende at disse blir tatt vare på, med slike priser blir de jo i alle fall ikke russemat.
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: mars 28, 2012, 13:56:52 pm »

Kjenner ikke bilen eller eier men jeg syntes det var litt dyrt. Enig i at det er bra at de er så dyre at russen ikke får kloa i de. Jeg var inne på tanken om å kjøpe meg en liknende for et års tid siden men skrinla det. Skulle jeg hatt en slik så måtte det blitt med 2,1 bensinsluker og 5 trinns kasse. Etter min mening suger den 1,6 t dieselen så sinnsykt at jeg ikke kan få sagt det nok.

Dreiv å bytta motor på en slik for fatteren en gang for leeeenge siden og makan til møkkamotor skal du lete lenge etter syntes nå jeg. På hans bil kom veivstakene flygende ut gjennom blokka når de lå å bremsa på giret i en nedoverbakke med henger bak. Fikk kjøpt en pent brukt golfmotor som var lik, flytta bare over bunnpanna og røret for oljeopptak til oljepumpa, den sveiv et par uker så måtte den ut for å bytte toppakning. Ble litt lei og sverget på aldri å ha en slik motor i noen bil selv. Tror jeg var 18-19 den gang og sinnsykt lei av denne bilen etter mye skruing.

Sikkert flere her inne og på vwbus.no som mener noe helt annet men de klarer ikke overbevise meg  Gliser
Loggført

1961 T1 - Custom
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: mars 28, 2012, 16:49:12 pm »

Kjenner ikke bilen eller eier men jeg syntes det var litt dyrt. Enig i at det er bra at de er så dyre at russen ikke får kloa i de. Jeg var inne på tanken om å kjøpe meg en liknende for et års tid siden men skrinla det. Skulle jeg hatt en slik så måtte det blitt med 2,1 bensinsluker og 5 trinns kasse. Etter min mening suger den 1,6 t dieselen så sinnsykt at jeg ikke kan få sagt det nok.

Dreiv å bytta motor på en slik for fatteren en gang for leeeenge siden og makan til møkkamotor skal du lete lenge etter syntes nå jeg. På hans bil kom veivstakene flygende ut gjennom blokka når de lå å bremsa på giret i en nedoverbakke med henger bak. Fikk kjøpt en pent brukt golfmotor som var lik, flytta bare over bunnpanna og røret for oljeopptak til oljepumpa, den sveiv et par uker så måtte den ut for å bytte toppakning. Ble litt lei og sverget på aldri å ha en slik motor i noen bil selv. Tror jeg var 18-19 den gang og sinnsykt lei av denne bilen etter mye skruing.

Sikkert flere her inne og på vwbus.no som mener noe helt annet men de klarer ikke overbevise meg  Gliser

Dreiv selv å skrudde på en 1,6 UTEN turbo i russetida. Ikke akkurat ræserbil Gliser Må være boxer. Og at prisene stiger på disse har jeg ventet på noen år. Kommer nok til å bli samleobjekter dette også. Kongebiler!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #5 på: mars 28, 2012, 17:28:49 pm »

Er vel strengt tatt vannsøl dette ,min annonse ble slettet på flekken Glad
Og det var en 87 doka.
Mvh Lars
Loggført
Jan-Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bergen

Vw Luftmacht Bergen, Norway #1


Vis profil

« Svar #6 på: mars 29, 2012, 23:05:36 pm »

Jeg er ikke eier, men en kompis som selger. Denne bilen bærer slett ikke preg av km stand. Den er STRØKEN innvendig, tror hele innredningen må være NOS. Prisen er forsvarlig for en Atlantic å være, ikke mange slike i flott stand i Norge. Ihvertfall ikke som jeg har sett.
Når det gjelder motor, er jeg helt enig at den må skiftes. Jeg har hatt 2.1en og den er absolutt å foretrekke, men jeg hadde smelt til med en helt ny tilpasset turbo diesel som er å få kjøpt i UK.
Når det er sagt, var denne bilen på tur til Italia i fjor høst uten en eneste ulyd og 130km/t i fritt fall uten en eneste vibrasjon.
Vi satt der like forstrekket begge to.

Verdens feteste turbil og isbryter!
Loggført

1966 T-1 1300 - Ludwig
1974 T-1 1303s "Rongved Edition" - Bergsprekken.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex
Jan-Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bergen

Vw Luftmacht Bergen, Norway #1


Vis profil

« Svar #7 på: mars 29, 2012, 23:09:32 pm »

Er vel strengt tatt vannsøl dette ,min annonse ble slettet på flekken Glad
Og det var en 87 doka.
Mvh Lars

Stemmer, derfor jeg prøvde meg med "Eksterne salgs linker", siden jeg anser bilen som "sjelden", beveget jeg meg ut i gråsonen. Blunker
Loggført

1966 T-1 1300 - Ludwig
1974 T-1 1303s "Rongved Edition" - Bergsprekken.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!