april 25, 2024, 10:21:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Take it back!  (Lest 2708 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: mars 30, 2012, 13:13:53 pm »

Kom igjen! Blunker

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1284670
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1 på: mars 30, 2012, 13:17:49 pm »

stiger i pris iallfall.....
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: mars 30, 2012, 13:20:44 pm »

Kan ikke klandre han for å utnytte de muligheter som finnes Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #3 på: mars 30, 2012, 13:49:13 pm »

Morsomt! Har sagt det før og sier det igjen. Vi nordmen er IDIOTER som ikke skrur opp prisene slik at de harmonerer med det som er utenlands. Det ville også ført til at færre biler forlater landet.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: mars 30, 2012, 14:28:39 pm »

Vil ikke si det er så morsomt... men fasinerende er det Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: mars 30, 2012, 16:27:24 pm »

Historien gjentar seg gang på gang.
Ikke bare dukker nesten alle bilene med en viss samleverdi som blir solgt ut av landet opp igjen til salgs med betraktelig høyere pris, neste eier har også en tendens til å "glemme" noen viktige detaljer som kanskje holdt prisen litt nede i første omgang.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: mars 30, 2012, 21:51:28 pm »

Morsomt! Har sagt det før og sier det igjen. Vi nordmen er IDIOTER som ikke skrur opp prisene slik at de harmonerer med det som er utenlands. Det ville også ført til at færre biler forlater landet.

Hvordan skrur du opp prisene OG får solgt  bilene i Norge? Det ville heller føre til at færre fikk solgt bilene sine innenlands om de fikk solgt dem i det hele tatt. For vi vil jo selge bilen vi har lagt ut for salg. Eller? Om prisene på gamle VW er høyere i utlandet er det vel der etterspørselen for slike biler er størst og ikke i gamlelandet Hæ.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: mars 30, 2012, 22:06:21 pm »

Bare å gjøre om bilen med spesifikasjoner som vil gjøre det kun mulig å få godkjent i norge og ikke i utlandet...
nei, vent.....  Øyerulling
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: mars 31, 2012, 17:07:02 pm »

norge og sverige og kanskje finland er jo eit eldorado for resten av vw verden, her er jo markedsprisen lav pga att ingen vil kjøpa dyre/"dyre" bilar, so eg vil tippa att alt som kjem inn på finn.no og kanskje og her på forumet vert fanga opp av forskjellige radarar frå utlandet.. er jo mulig  å tena pengar!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #9 på: mars 31, 2012, 18:06:45 pm »

Morsomt! Har sagt det før og sier det igjen. Vi nordmen er IDIOTER som ikke skrur opp prisene slik at de harmonerer med det som er utenlands. Det ville også ført til at færre biler forlater landet.

Hvordan skrur du opp prisene OG får solgt  bilene i Norge? Det ville heller føre til at færre fikk solgt bilene sine innenlands om de fikk solgt dem i det hele tatt. For vi vil jo selge bilen vi har lagt ut for salg. Eller? Om prisene på gamle VW er høyere i utlandet er det vel der etterspørselen for slike biler er størst og ikke i gamlelandet Hæ.

Du aventerer bilen til salgs og nekter å selge før du får det du vil.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« Svar #10 på: april 01, 2012, 21:58:07 pm »

rætt å slætt tragisk, jær ont ne te jærterota henne.
men all e jo fult klar over ka som skjer når klenodium fer ut frå lande fer en belli slomp pæng.
så de e da bærre å lætt vårå å sæll de ut tå lande da. om en bli settan me biln ein stund te de dukke opp
ein potensiell kjøpar har da itj nå å sei, de e jo itj såles at sån bila dætt nå i verdi.
Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
Bobledeler
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Naustdal



Vis profil
« Svar #11 på: april 11, 2012, 03:59:39 am »

Tja, må no sei eg finn VW prisar som er spinnville i forhold til andre merke i Noreg. Eg sit sjølv på 2 sjeldne bilar (Opel og Mercedes minibuss) der Mercedesen er til sals om prisen er rett. Kjenner berre til 2 av akkurat denne typen i verda (norskbygd påbygg) og ingen av dei to er i orginal stand. Kan berre draume om noko i nærleiken av VW T2 "vrakpris" for Mercebussen min, sjølv om den er generelt myyykje sjeldnare enn VW T2 og eit særs bra objekt, så eg vurderer faktisk å annonsere den i Tyskland der interessa er større... Opelen min er det kun selt 1 av, ny, i Noreg, og den er levert med one year only, lakk. På verdsbasis anar eg ikkje, men eg får neppe over 40000,- for den i Noreg, uansett kor mykje eg restaurerer den. Desse bilane kostar meir å restaurere enn VW, sia det finst lite og ingenting av repro og NOS deler, og særs lite av brukte "kritiske" deler, så de kan vel vere glad for at de held på med luftkjølt VW  Blunker

Ikkje meint for å disse VW folket, eg har hatt mykje moro med mi boble, men prisane på VW ligg generelt mykje høgare enn andre europeiske merke. Samsvarer eigentleg ikkje heilt i høve til antal produserte bilar. 1966 VW T1 produsert i nesten 1,1 mill eksemplar, Mercedes 319 er produsert i ca. 115000 eksemplar totalt (inklusive 14000 byggesett til Sør-Afrika), over 10 år og i utallige variantar der alle er kjent for å ruste kraftig. Kor mange er att? Og kor er barndoor prisar på dei? VW finst så mange av at det er marked for å reprodusere mykje deler, slik er det ikkje for t.d. Opel og Mercedes.

Berre meint for å dele mine tankar rundt dette. Folk veit eller veit ikkje kva vi sit på av bilskattar her i landet. Og eg vil påstå at dei færraste faktisk veit kor mykje jobb det er og kva det kostar å restaurere ein bil. Landet er styrt av pengar, så folk vil ha mest mogleg for sine objekt. Viss ikkje rette norske kjøparen er til stades når objektet går for salg, kva er alternativet? Eg vil t.d. ikkje selge bussen min for kva som helst, betre tider kan komme der eg faktisk får restaurert den. Entusiasmen er større enn småpengar, så får eg eit godt tilbud frå utlandet kontra i Noreg, så takkar eg ikkje nei til det. Håpar de skjønar kva eg meinar  Øyerulling
Loggført

1971 Opel Rekord C 1900L 5d. Caravan Automatic, 1967 Opel Rekord C 1900L Coupè, 1966 Mercedes Benz L406/28, 1980 With Vital, 1972 Combi-Camp 500, 1957 Bucher K3.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: april 11, 2012, 06:43:07 am »

Visse klenodier er mer klenodier nå enn de noengang har vært, og det varer helt til noen går de i sømmene.
Kan minne om kjedebrev, fin prisøkning inntil noen tar frem skrutrekkeren. Nei, jeg snakker ikke om bilen i annonsen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #13 på: april 11, 2012, 07:26:18 am »

Morsomt! Har sagt det før og sier det igjen. Vi nordmen er IDIOTER som ikke skrur opp prisene slik at de harmonerer med det som er utenlands. Det ville også ført til at færre biler forlater landet.

Hvordan skrur du opp prisene OG får solgt  bilene i Norge? Det ville heller føre til at færre fikk solgt bilene sine innenlands om de fikk solgt dem i det hele tatt. For vi vil jo selge bilen vi har lagt ut for salg. Eller? Om prisene på gamle VW er høyere i utlandet er det vel der etterspørselen for slike biler er størst og ikke i gamlelandet Hæ.

Du aventerer bilen til salgs og nekter å selge før du får det du vil.

Det vil si salg til utlandet da, ettersom du har priset den etter prisnivået der. Glad
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #14 på: april 11, 2012, 10:03:44 am »

Riktig. Ingen i norge vil alikevel ha bilene til markedsprisen som gjelder i resten av verden Glad
Jeg har selv en 1958 T1 i relativt "ratty" utførelse. I forbindelse med jobben min fikk en daværende kolega som jobber mye i norge, men bor i skotland se bilen. Han likte den så godt at han kom med et bud på 55.000,- norske penger på stedet uten å ha prøvd bilen. Når jeg takket nei til dette budet (fordi jeg ikke hadde lyst til å ut på markedet for å finne en lignende bil, og heller ikke var blakk) tryglet han om å i det minste få prøve bilen. Etter turen lurte han på om jeg ville selge for 60.000,- Glad Jeg får ukentlig mailer fra denne karen om jeg vil selge bilen... Når jeg i mine villeste drømmer trolig aldri får mere enn 30.000,- for bilen i norge synes jeg ikke dette valget er særlig vrient.

Et annet eksempel er hvis man setter opp kostnadene for å helrestaurere (da mener jeg GRUNDIG) ei gammel boble kontra kjøpe en seriøst restaurert bil fra feks. England så er ikke lengere den Engelske bilen særlig dyr tross alt.

Mvh:
Johan
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!