april 29, 2024, 08:18:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av DRLA - Sotete plugger og dårlig respons på tomgangsskruer  (Lest 590 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: mars 31, 2012, 17:34:43 pm »

Jeg prøver å få justert mine doble 40mm DRLA forgassere. I "bibelen" står det at jeg skal skru tomgangsskruene inn til jeg hører turtallet synker og sylinderen slutter å tenne, og så skru de helt inn. Til slutt skal de skrus ut til sylinderen tenner bra igjen.

Problemet mitt er at sylinderen min slutter aldri å tenne, og turtallet stiger faktisk litt når jeg skrur skruen helt inn. Har noen peiling på hva dette kan skyldes? Etter at motoren har stått på tomgang noen minutter er pluggene helt sorte av sot, så jeg mistenker at tomgangsdysene kan være for store. Tenninga er justert til 30 grader ved 3000 rpm (010 fordeler). Ventilene er justert, og plugger, pluggledninger og coil (Bosch blå) er nytt.

Jeg har 180 air correctors, 140 hoved-, og 60 tomgangsdyser, aks husker jeg ikke i farten. Motoren er en 2-liter type 4, med hvassere kam, originale firkant-port topper, og thunderbird eksos.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!