april 28, 2024, 06:25:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Speedo endring gjennom tidene  (Lest 1048 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: april 06, 2012, 18:47:17 pm »

Når kom T1 med 140 km/t speedo? Kan et 140 speedometer benyttes på bil som er levert med 120 orginalt? Eller vil det vise feil?
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #1 på: april 06, 2012, 18:51:44 pm »

Husker ikke når det kom men du kan fint bruke 140 spedometer i bil som orginalt har hatt 120,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #2 på: april 06, 2012, 18:59:57 pm »

TAkk for svaret kim. Grunnet til mitt spm er at nå som jeg har 66`n i normal høyde og orginale dekk (155R15), så viser feil tror jeg. Lå på E6 her om dagen og etter speddoen lå jeg i 100. Men ble forbipassert av flere semitrailere... Får ta med meg gps`n en dag og sjekke tror jeg. Glad
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: april 06, 2012, 19:04:13 pm »

nå som jeg har 66`n i normal høyde og orginale dekk (155R15

hva er der du sier?
Loggført
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #4 på: april 06, 2012, 19:49:17 pm »

Originaldekk er 5,60-15 og de er mye høyere enn 155. Blir mere riktig med 165
Loggført

tlf: 40843606
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #5 på: april 06, 2012, 20:52:15 pm »

hva er der du sier?
EU Martin, Eu:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: april 06, 2012, 20:52:55 pm »

hva er der du sier?
EU Martin, Eu:)
å..... må du gjøre så mye du da.
Loggført
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #7 på: april 06, 2012, 20:53:37 pm »

Originaldekk er 5,60-15 og de er mye høyere enn 155. Blir mere riktig med 165
Skal sjekke med 165 også jeg da:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #8 på: april 06, 2012, 20:55:36 pm »

å..... må du gjøre så mye du da.
Ikke mye nei. Bruker nøyaktig tre timer på å skifte fra senkeforstillinga til orginal samt heving/senking bak. Eneste feil på eu var en treig hjulsylinder Glad Så etter påska er det etterkontroll og ned på bakken igjen Glad
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: april 07, 2012, 09:00:56 am »

Originaldekk er 5,60-15 og de er mye høyere enn 155. Blir mere riktig med 165

Nåja. Da radialdekk ble ekstrautstyr fra og med 1969-modellen, oppga VW 155 R 15 som korrekt radialdekkdimensjon til Bobla. Reservehjulet som stod foran i Bobla mi før, var et gammelt diagonaldekk i originaldimensjon. Dette hadde nøyaktig like stor diameter som et Vredestein Sprint Classic 155-dekk. Null forskjell, annet enn i bredden.

Men i de riktig gamle dager var ikke alle dekkprodusentene like enige om hvor høye dekkene skulle være, så to ulike 5,60-15-dekk fra to ulike produsenter kunne ha noe ulik diameter.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!