april 29, 2024, 08:26:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6 volts starter på 12 volts anlegg ?  (Lest 1104 ganger)
kah
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Narvik


Vis profil

« på: mai 07, 2008, 23:36:24 pm »

Jeg har en 62 modell boble (original 1200 6v) hvor motor mm er skiftet til 1300F 12 v. Girkassa er original. Forrige eier hadde skifta til 12V starter med den gamle starterforinga i girkassen. Slark i foringa og antakelig feil startkrans gjorde starting vanskelig/umulig.

Har av andre innlegg lest at det skal funke med 6 volts starter på 12 volts anlegg, og en ny slik med ny starterforing kom på plass i går. Det funker ikke så langt - starteren spinner rundt som bare det den, men den slår ikke ut slik at kransen slår inn på svinghjulet.

12v starteren hadde bare en dobbel flatstiftkontakt der + kabelen var koblet til den ene. På 6v starteren er det i tillegg en enkel flatstiftkontakt på andre siden (mot jordingskoblinga). Skal det være en brukobling av + mellom dobbeltkontakten og den enkle kontakten på den andre siden. Mulig problemet er så enkelt, men jeg synes det er vel dristig å prøve dette uten å ha sjekka med noen som forhåpentligvis har oversikt.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: mai 08, 2008, 07:51:05 am »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 10:53:37 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
kah
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Narvik


Vis profil

« Svar #2 på: mai 08, 2008, 21:07:56 pm »

Takk for svar, men jeg er usikker på om det menes at jeg skal flytte innslaget fra 12 voltern til 6 voltern, eller om jeg gjennom manglende ledning mellom ubenyttede flatstifter ikke har kjørt strøm på innslagsdelen av 6 voltern. Her er et bilde av 6 volts starter og innslag slik jeg har koblet det.


* starter 6volt 004.jpg (131.75 KB, 800x844 - vist 144 ganger.)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!