april 28, 2024, 20:32:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bobla drar til venstre ved oppbremsing  (Lest 6479 ganger)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #30 på: april 25, 2012, 08:42:16 am »

Du bør heller ikke forvente at ei boble er like stabil ved bråstopp som en ny bil. Noe har hendt siden 1972 Glad

Sludder. Har ved to tilfeller måttet bremse alt Bobla er god for. Riktig justerte bremser og alt på stell med foraksel. Bilen dro ikke det minste til verken den ene eller den andre kanten.

Hva du har opplevd er meg rivende likegyldig. Det er generelt litt vrient å finne ut via et forum hvor ille problemet til Sindre H er.

Og der var den gode gamle tilbake....
Loggført

Mvh

Marius
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #31 på: april 25, 2012, 09:28:02 am »

Svarer krast tilbake så klart.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #32 på: april 25, 2012, 14:27:16 pm »

Krast? Ei Boble hvor alt er på stell, trekker ikke til noen sider ved oppbremsing, ferdig med saken.

Hadde det vært en gammel Standard-modell med kabelbremser kunne jeg sagt meg enig, men ikke på en bil med hydraulisk anlegg hvis bremser er riktig justert og ingen bremseslanger er tette. Da skal man kunne forvente at bilen ikke trekker til noen kanter.
Loggført
Sindre H
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #33 på: april 25, 2012, 19:45:00 pm »

hehe.. heftig debatt:)  alt av bremsedeler er nytt foran og bak, bremsene er luftet og justert. har funnet ut at jeg ikke har puma, det er senkespindler .har også byttet slanger bak, bytter de foran også, så får vi se:)

fortsatt takk for alle tips. 
Loggført

66 1300
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #34 på: april 25, 2012, 20:48:55 pm »

Da er vi i gang igjen ja....Blunker  hvis en bil drar merkbart til en av sidene får den vel mangel på eu kontroll,så en bil uansett  alder skal kunne bremse likt på alle hjul....
Kjør ned til biltilsynet på nenset en kveld og gass på og bruk bremsene mye... tenker de drar seg til da ja....Blunker  jeg drar ned dit for å justere motor....Glad ingen naboer...Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #35 på: april 25, 2012, 21:07:40 pm »

Krast? Ei Boble hvor alt er på stell, trekker ikke til noen sider ved oppbremsing, ferdig med saken.

Hadde det vært en gammel Standard-modell med kabelbremser kunne jeg sagt meg enig, men ikke på en bil med hydraulisk anlegg hvis bremser er riktig justert og ingen bremseslanger er tette. Da skal man kunne forvente at bilen ikke trekker til noen kanter.



Sludder!
Har du ikke sett Herbie filmene? Den bilen gjør som den selv vil (omtrent som bobla mi..).

 Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
mulegutten
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted:



Vis profil
« Svar #36 på: mai 03, 2012, 21:27:55 pm »

OG SINDRE HAR BOBLE SOM IKKE TREKKER TIL VENSTRE NÅR HAN BREMSER LENGER Gliser Gliser
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #37 på: mai 03, 2012, 23:22:17 pm »

Og løsningen var?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sindre H
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #38 på: mai 04, 2012, 05:21:42 am »

hehe.. det var ikke værre enn bremseslangene foran  Glad Glad Glad

nå er det ikke anntydning til noe. bremser helt perfekt Glad så mye greier for så lite Gliser
Loggført

66 1300
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #39 på: mai 04, 2012, 05:32:22 am »

hehe.. det var ikke værre enn bremseslangene foran  Glad Glad Glad

nå er det ikke anntydning til noe. bremser helt perfekt Glad så mye greier for så lite Gliser

Da er det is på søndagen da Gliser Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Sindre H
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #40 på: mai 04, 2012, 13:14:51 pm »

hehe.. det var ikke værre enn bremseslangene foran  Glad Glad Glad

nå er det ikke anntydning til noe. bremser helt perfekt Glad så mye greier for så lite Gliser

Da er det is på søndagen da Gliser Gliser

kanskje Glad skal grave ut til en garasje i morgen og kanskje på søndag. skal prøve.

en annen ting, har du en potte til meg Glad
Loggført

66 1300
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #41 på: mai 04, 2012, 14:21:11 pm »

Jeg har en potte som 3 åringen nektet å bruke.... Hun gikk rett fra bleie til do)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sindre H
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #42 på: mai 04, 2012, 15:20:18 pm »

Jeg har en potte som 3 åringen nektet å bruke.... Hun gikk rett fra bleie til do)

hehe..
ikke bæsje potte, boblepotte Glad
Loggført

66 1300
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #43 på: mai 04, 2012, 15:58:58 pm »

Jeg har en potte som 3 åringen nektet å bruke.... Hun gikk rett fra bleie til do)

hehe..
ikke bæsje potte, boblepotte Glad


Åhhhh Glad Beklager Øyerulling Øyerulling
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #44 på: mai 04, 2012, 18:32:05 pm »

Hva slags potte er du egentlig på jakt etter? Kansje jeg har en som er så godt som ny??
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #45 på: mai 04, 2012, 18:43:25 pm »

Skal du grave på søndagen Sindre så trenger du i allefall en is også Gliser

Potte har jeg ikke, men ta Johan på ordet å kikk på den han har.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Sindre H
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #46 på: mai 05, 2012, 14:31:53 pm »

Hva slags potte er du egentlig på jakt etter? Kansje jeg har en som er så godt som ny??

en orginalpotte til 1600

hadde vært knall om du hadde Glad
Loggført

66 1300
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #47 på: mai 05, 2012, 15:04:52 pm »

Hva slags potte er du egentlig på jakt etter? Kansje jeg har en som er så godt som ny??

en orginalpotte til 1600

hadde vært knall om du hadde Glad

Har ikke. Har bare asortert utvalg i potter til div 1200 motorer Trist
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sindre H
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: skien



Vis profil
« Svar #48 på: mai 05, 2012, 16:40:07 pm »

ok Glad
Loggført

66 1300
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!